Aihe: EMG 81 vai 85
1 2 3
Riksaniitti
07.03.2008 02:08:14
Harkitsin tässä ostavani uuden mikrofonin, ja olin ajatellut näitä EMG:n mikkejä kun ne
tommoseen raskaampaan sopisi, hakisin sellasta terävää ja munakasta saundia, ja lähinnä tallamikiksi, kumpi siihen sopisi paremmin ja jos olisi suosituksia muista mikrofoneista ni olis ihan jees kuulla :
"Personally it's not God I dislike, it's his fan club I cant sometimes stand"
PuNkKi
07.03.2008 02:13:30
Harkitsin tässä ostavani uuden mikrofonin, ja olin ajatellut näitä EMG:n mikkejä kun ne
tommoseen raskaampaan sopisi, hakisin sellasta terävää ja munakasta saundia, ja lähinnä tallamikiksi, kumpi siihen sopisi paremmin ja jos olisi suosituksia muista mikrofoneista ni olis ihan jees kuulla :

ei kovin vanha keskustelu:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ts.php?c=15&t=160898&co=210
Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti.
Ziggy Bubba
07.03.2008 02:13:36

Kannattaa huomioida että nuo ovat aktiivimikkejä, eikä niitä saa helposti säädettyä samaan kitaraan passiivisten kanssa. Jos sulla on tupla-humbuckeilla varustettu kitara niin hommaat Zakk Wylde setin (81&85) tai jonkin asiallisen passiivihumpparin siihen tallaan - niitäkin löytyy nykyään todella moneen lähtöön.
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
lärviapina
07.03.2008 02:16:55
Molempia mikkejä oon oman kitaran tallassa käyttäny ja mulle tuo 81 sopii ainakin paremmin....
Tuossa 85 on semmoinen jytympi ja lämpimämpi soundi, mutta itellä vitutti se midlekäs rutina/pörinä jota ei saanut pois vaikka vahvisinta miten käänteli.....
Toiset siitä tykkää, minä en!
tuo 81 olisi varmempi ratkaisu, jos nuista nyt pitää valita

PS: Ja hakua käyttämällä löytyy varmasti ainaki 2 vastaavaa aihetta
PuNkKi
07.03.2008 02:23:13
itse laittaisin kyllä kans 81 tallaan
ja niin tulee laitettuakin kunhan ensin gibsoni saa uuden värin pintaan...
Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti.
tommiot
07.03.2008 08:56:56
mites noissa nuo cleanit, kokemuksia?

Mulla oli Ibanez RG:ssä tallamikkinä 81 kokeilussa joskus ja se ainakin kuulosti ihan hirveältä puhtailla. Toisaalta se kuulosti hirveältä myös särölläkin. 85 tallaan jos on yhtään kirkassointinen lankku. 81 menee sirkkeliksi.
anssopikasso
07.03.2008 11:29:31
Jepu. Itellä ainoastaan mahonkisessa skebassa on 81 toiminut tallassa.

Iskin leppään ton kasiykkösen tallaan ni kuolema ja puukkoa korvaan, riipivyys hävisi kun löi kasivitosen tilalle.
"Paskaa voi syödä vain niin paljon ennenkuin alkaa oksettamaan." -Maelstorm @ M.Net
Thule
07.03.2008 11:33:55
Soloistissa (poppelirunko, vaahterakaula) tällä hetkellä 85 tallassa. Ostin kasiykkösen ihan kokeilumielessä, kun halvalla sain. Ajattelin tänään tai viimeistään huomenissa mikin vaihtaa, jaan sitten mielelläni omat kokemukset.
"Prepare to get fucked by the long dick of the law!"
santa
07.03.2008 12:52:21
mie otin randystä emg-hz orkkikset pois ja tallaan pelkästään emg81 ja kyllähän se on kuin taivaaseen nousisi. puun merkitys vähii aika lailla aktiiveilla. en aio ikinä luopua tosta. 85 mallista ei ole kokemusta mut ainakaan tolla 81 ei kovin hyvin saa puhtaita ääniä. tai ainakin se on hankalaa mut eipä noita olekkaan humppaan tarkoitettu.
WinterMad
07.03.2008 13:17:51
en aio ikinä luopua tosta.

Älä sano, itsekkin luulin noin vielä alle puoli vuotta sitten ;) Sitten huomasinkin että kuinka paljon ne mikit sirisevät, ja kuinka G:n mikit ROUHIVAT.
Ja eipä niillä EMG:eillä mitään progea paljoa vedelty.
Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka.
Thule
07.03.2008 13:37:52 (muokattu 07.03.2008 14:12:31)
Soloistissa (poppelirunko, vaahterakaula) tällä hetkellä 85 tallassa. Ostin kasiykkösen ihan kokeilumielessä, kun halvalla sain. Ajattelin tänään tai viimeistään huomenissa mikin vaihtaa, jaan sitten mielelläni omat kokemukset.

Eipäs mennytkään niin helposti. Onhan noissa pikaliittimet, mutta kenenkähän idea oli vaihtaa ilmeisesti jossain vaiheessa sen pikaliittimen kokoa...? No juu, onneksi mä tajusin pyytää myyjältä tuohon kasiykköseen sopivan pikaliitinpiuhan, joten kolvailuksihan tuo menee.

Vai hetkinen, pystynkö mä vaihtamaan ainoastaan sen pikaliitinosan? Onko niitä läpysköjä tehty irroitettaviksi...?

Edit: Hetko, katsotaans nyt vielä...

EMG:n sivuilla kerrotaan, jotta "We're using a new style of connector now for all EMG products. With the connector installed on the product, you should see the small arrow facing you." Mulla ei edes ole tuossa Luke-setin pikaliittimessä koko nuolta ja onhan se liitinosa fyysisestikin pienempi kuin uusi.
Thule
07.03.2008 14:16:37
Hetko, katsotaans nyt vielä...

Aivan, ensin tutkitaan. Kyllähän se liitin sittenkin sopi, vaikkei ihan pohjaan asti mennytkään. Olin alunperin pistänyt sen vain väärinpäin, siksi ääntä ei kuulunut. Uusissa malleissa nuoli ylöspäin, vanhassa "nastat ylöspäin".

Ja itse asiaan: Tyytyväinen olen vaihtoon! Soundia tuossa aiemmin jo hyvin kuvailtiin - toisille se sirkkeliys ja ohuus ei sovi, mulle sopii. Ainakin näillä kamoilla.
Detox
07.03.2008 16:21:47

Jepu. Itellä ainoastaan mahonkisessa skebassa on 81 toiminut tallassa.

Iskin leppään ton kasiykkösen tallaan ni kuolema ja puukkoa korvaan, riipivyys hävisi kun löi kasivitosen tilalle.

En ole samaa mieltä. Mulla on ollut kaikki mahdolliset kombinaatiot ja aina on löytynyt miellyttävä saundi kun on vähän ruuvaillut. Seuraavat kombinaatiot on ainakin tullut testattua (näin kun kylmiltään muistelen)

81 toimii tallassa:
- leppä-
- poppeli-
- lehmus-
- mahonkirunkoisessa kitarassa

85 toimii tallassa:
- lehmus
- mahonki

81 toimii kaulassa
- leppä
- lehmus

85 toimii kaulassa:
- leppä
- poppeli
- lehmus
- mahonki

Eli Wylde setillä (jossa siis EMG 81 ja EMG 85 sekä tarvittavat potikat) voit kokeilla molempia mikkejä molemmissa kohdissa ja päättää helposti mistä pidät eniten. Jos jompi kumpi mikki miellyttää enemmän molemmissa saat melko varmasti myytyä sen vähemmän miellyttävän mikin torilla ja voit ostaa toisenlaisen tilalle. Kannattaa myös tsekata EMG 89 jos yhtään singlecoil meininki maistuu ;)
Mesa 4 Life!
Minushuman
08.03.2008 12:20:51
Mä yllätyin kovasti kuinka erilaiselta EMG 81/85 setti kuulostaa mahonki-runkoisessa kepissä ja suosaarni-runkoisessa (Dean Razorback ja Gibson Voodoo X-Plorer.) Sitä kun paljon huudellaan, että EMG:t kuulostaa samalta vaikka olis luudanvarressa tai '56 Les Paulissa kiinni. Höpö höpö sanon mä. Vetäähän ne signaalin tietty lyttyyn mutta eq mielessä X-Plorer on aika nasaali ja Dean aika tumma. Siis samoilla eq asetuksilla.
"Ketchup or catsup..?"
KUNU
08.03.2008 14:08:07
Sivuaa aihetta hieman, mutta jos haluaa EMG:ille vastaavaa passiivimikkiä niin kannattaa kattoa Bare Knuckle Pickupin Warpig. Tehty juurikin vastaamaan Wylde-setin passiivista versiota. Saanut kovasti kehuja ja guitarworldikin ylistää. Mutta, hintaa on saman verran kuin kokonaisella 81-85 setillä, eli kannattaa harkita tuota asiaa. http://www.bareknucklepickups.co.uk/ZH-warpig.html
Werde
08.03.2008 15:21:11
Sivuaa aihetta hieman, mutta jos haluaa EMG:ille vastaavaa passiivimikkiä niin kannattaa kattoa Bare Knuckle Pickupin Warpig. Tehty juurikin vastaamaan Wylde-setin passiivista versiota. Saanut kovasti kehuja ja guitarworldikin ylistää. Mutta, hintaa on saman verran kuin kokonaisella 81-85 setillä, eli kannattaa harkita tuota asiaa. http://www.bareknucklepickups.co.uk/ZH-warpig.html

Tuohon kannattaa suhtautua suurella varauksella, useampaan kertaan on molempia tullut kitaroihin asennettua ja mielestäni ne eivät ole edes lähelle samankuuloiset. Yksikään passiivi- tai aktiivimikki ei ole vielä EMG:ltä kuulostanut, ja kaikki alkaa olla testattu. BKP:t on hyviä mikkejä, mutta eivät todellakaan mitään maatamullistavaa.. enemmän noita on viimeaikoina vaihdeltu poispäin kitaroista täällä kulmilla.
Dead men tell no tales.
Sensonic
08.03.2008 16:02:51 (muokattu 08.03.2008 16:03:50)
EMG:t ovat kylläkin hyvät, mutta löytyy sitä vieläkin hinta-/laatusuhteeltaan parempi mikki, nimittäin etelä-korealaisen Teslatekin AH-1:

http://www.teslatek.com/guitarpickup/active/ah1.htm

Mikkisetin (humppari + humppari) hinta Suomeen tuotuna on noin 45-50 euroa.

No nyt joku sitten tietysti sanoo, että noi on ihan paskoja, koska eivät ole merkkimikkejä ja noin halpa ei voi olla hyvää ;-)
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Landola F6/Cut
oiva tumpeloinen
08.03.2008 16:04:33
EMG:t ovat kylläkin hyvät, mutta löytyy sitä vieläkin hinta-/laatusuhteeltaan parempi mikki, nimittäin etelä-korealaisen Teslatekin AH-1:

http://www.teslatek.com/guitarpickup/active/ah1.htm

Mikkisetin (humppari + humppari) hinta Suomeen tuotuna on noin 45-50 euroa.

No nyt joku sitten tietysti sanoo, että noi on ihan paskoja, koska eivät ole merkkimikkejä ja noin halpa ei voi olla hyvää ;-)

Yleensä halvempi on aina hinta-/laatusuhteessa voittaja. Mut onko noista mikeistä ihan käytännönkokemuksiakin?
Sensonic
08.03.2008 16:13:10 (muokattu 08.03.2008 16:13:55)
Yleensä halvempi on aina hinta-/laatusuhteessa voittaja. Mut onko noista mikeistä ihan käytännönkokemuksiakin?

Kahden viikon päästä tulee ekat mikkisatsit Suomeen, joten sitten päästään kuulemaan käyttäjien (muidenkin kuin meikäläisen) mielipiteitä.

Sitä ennen tuolta sivulta voi kuunnella ääninäytteitä.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Landola F6/Cut
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)