spede from hell 06.03.2008 22:07:43 (muokattu 06.03.2008 22:12:37) | |
---|
No niin.. Tämmönen problema tuli esille.. Etten oikeastaan tiedä pedalboardien eroja, muuta ku sen että bossi on hyvä, mutta siihen passaa parhaiten bossit ja muut menee kikkailemalla. Mulla itellä on warwick, eli halvin mitä löysin.. Mutta mikä se on se board, mikä oikeasti kannattaa hommata. Tää warwick on tämmönen millä pääsee alkuun, mutta speduille ei ole kuin 5 x 9V ja 1 x 12V paikat, ja se ei riitä.. Varsinkaan ku diggaan mxr:n vermeistä ja ne on melkeen kaikki 18V mitä ajattelin laittaa. Muutenkin tuntuu ettei tuohon warwickiin löydy semmosta sopivaa järjestystä, ja muutenkin tuntuu että warwick on häiriöherkkä vekotin. Tällä hetkellä vermeet on seuraavat, jotka on aktiivisesti päällä Marshall JCM-900 high gain dual reverb -"- -"- 1960 A-kaappi Warwick pedal board, jossa: boss sd1 -"- dd3 -"- ce5 -"- ge7 Morley original wah Noita vetelen erillaisilla jacksonilla tms. hyvät kamat, mutta ihan mielettömän herkät häiriöille... Ja mä epäilen tätä warwickia... En tiedä, mutta kertokaa esim. dunlopin boardista ja siitä, mikä helvetin , T-rex se vissiin oli... G.I.D! |
rainmaker 06.03.2008 22:11:25 | |
---|
Mikä tässä nyt oli se ongelma? Ai että mikä pedalboardi kannattaa hommata? "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz |
spede from hell 06.03.2008 22:13:54 | |
---|
Mikä tässä nyt oli se ongelma? Ai että mikä pedalboardi kannattaa hommata? Niin... Siis semmonen missä on enemän varaa värkätä erillaisillä kombinaatioilla... You know... mikä se on paras... Tätä olikin vaikea hahmotella... G.I.D! |
oiva tumpeloinen 06.03.2008 22:15:02 | |
---|
Niin... Siis semmonen missä on enemän varaa värkätä erillaisillä kombinaatioilla... You know... mikä se on paras... Tätä olikin vaikea hahmotella... Osta erillinen virtalähde ja lauta. Sun budjetti on rajana, miten tukevaa ceissiä ja hyvää virtalähdettä kannattaa hakea. |
spede from hell 06.03.2008 22:15:49 (muokattu 06.03.2008 22:16:27) | |
---|
Osta erillinen virtalähde ja lauta. Sun budjetti on rajana, miten tukevaa ceissiä ja hyvää virtalähdettä kannattaa hakea. Mullahan on warwickin lauta ja siinä virtalähde... Vai mikä mulla on mennyt ohi... G.I.D! |
spede from hell 06.03.2008 22:17:49 | |
---|
Mä olen käyttänyt tota warwickin boardia jo aika kauan... mimmosia kokemuksia esim dunlopista...? G.I.D! |
oiva tumpeloinen 06.03.2008 22:18:45 (muokattu 06.03.2008 22:19:10) | |
---|
Mullahan on warwickin lauta ja siinä virtalähde... Vai mikä mulla on mennyt ohi... Mä ymmärsin, että sulla on W:ssä integroitu muuntaja. Älä hommaa semmoista, koska se aina sitoo johonkin, usein niihin on vaikea laittaa speduja ja niitä nahtuu vähemmän. Vaan ostat molemmat erikseen: laudan ja virtalähteen. Ostat semmoisen lankun, missä ei ole mitään koloja tai vataavia, niin spedut voi läiskiä siihen ihan miten tykkää, kunhan ne mahtuu reunojen sisään. |
spede from hell 06.03.2008 22:26:06 | |
---|
Mä ymmärsin, että sulla on W:ssä integroitu muuntaja. Älä hommaa semmoista, koska se aina sitoo johonkin, usein niihin on vaikea laittaa speduja ja niitä nahtuu vähemmän. Vaan ostat molemmat erikseen: laudan ja virtalähteen. Ostat semmoisen lankun, missä ei ole mitään koloja tai vataavia, niin spedut voi läiskiä siihen ihan miten tykkää, kunhan ne mahtuu reunojen sisään. Perskeles... mä olenkin ihmetellyt noita joitakin lautoja ku ne on niin kummallisen näkösiä... onko ehdotuksia...? tuolla torilla oli joitakin... G.I.D! |
dunlop merkkinä kiinnostaa eniten... Tuo lauta on varmaan helppo nikkaroida itsekin... Mutta mitenkä nuo virtalähteet. En kai mä mitään hirveetä työmaakeskusta tartte...?!! G.I.D! |
rainmaker 06.03.2008 22:38:10 | |
---|
Perskeles... mä olenkin ihmetellyt noita joitakin lautoja ku ne on niin kummallisen näkösiä... onko ehdotuksia...? tuolla torilla oli joitakin... Jos yhtään haluat askarrella asian kanssa, niin itekin tuollasen laudan kyllä valmistaa. Oman laudan tein normaaliin työkaluässästä ostettuun alumiinisalkkuun. Ruuveilla integroin vanerin siihen salkkuun ja pedaalit siihen vaneriin sitten vaan kiinni. Kiinnitykseen tein siitä "reikäpelti-listasta" (mikä lieneekään sen virallinen nimitys) sellaisia pieniä kiinnityspaloja, jotka sai pedaalin pohjalevyn ruuvien alle kiinni. Toimii, eikä hintaa tullut paljoa. "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz |
spede from hell 06.03.2008 22:41:12 (muokattu 06.03.2008 22:42:26) | |
---|
Jos yhtään haluat askarrella asian kanssa, niin itekin tuollasen laudan kyllä valmistaa. Oman laudan tein normaaliin työkaluässästä ostettuun alumiinisalkkuun. Ruuveilla integroin vanerin siihen salkkuun ja pedaalit siihen vaneriin sitten vaan kiinni. Kiinnitykseen tein siitä "reikäpelti-listasta" (mikä lieneekään sen virallinen nimitys) sellaisia pieniä kiinnityspaloja, jotka sai pedaalin pohjalevyn ruuvien alle kiinni. Toimii, eikä hintaa tullut paljoa. Tommonen mulla kävi mielessä... Askartelu on ihan jees, ja se palkitsee "yleensä" tekijänsä. Mistä noita virtalähteitä kannattaa tseggailla... ettei ole sitten jakotukissa tusina muuntajaa läjässä... G.I.D! |
superfly 06.03.2008 22:44:14 | |
---|
Tommonen mulla kävi mielessä... Askartelu on ihan jees, ja se palkitsee "yleensä" tekijänsä. Mistä noita virtalähteitä kannattaa tseggailla... ettei ole sitten jakotukissa tusina muuntajaa läjässä... Vaikka tuo on toimiva peli ja edullinen. Mulla toiminut monta vuotta ongelmitta ja ruokkii melkoisen monta pedaalia kerralla. http://www.musamaailma.fi/epages/mu … ectPath=/Shops/musa/Products/518106 "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
spede from hell 06.03.2008 22:51:32 | |
---|
Vaikka tuo on toimiva peli ja edullinen. Mulla toiminut monta vuotta ongelmitta ja ruokkii melkoisen monta pedaalia kerralla. http://www.musamaailma.fi/epages/mu … ectPath=/Shops/musa/Products/518106 Vaikuttaa pätevältä vehkeeltä... Taas aukeaa uusi maailma. Miks vitussa menin ton warwickin edes ostamaan...?!! Olis pitänyt heti ottaa selvää. tuo warwick on siinä mielessä, niinku muutkin pedalboardit integroidulla virtalähteellä, huono, että se tosiaan sitoo tiettyyn muottiin, vaikka siinä oliskin kaikenlaista effect loop paikkoja sun muita. Mutta käytäntö on ihan erillainen. Yksinkertainen on tässäkin tapauksessa näköjään paras... G.I.D! |
superfly 06.03.2008 22:55:56 | |
---|
18 volttia tuosta 1-Spotista ei kyllä saa. Ja tuon sun Warvickin laudan 9 voltin lähtöjä voi jatkaa eteenpäin myös jatkopaloilla joita saa kaupasta kyllä. Edellyttäen tietenkin että siitä virtalähteestä lähtee riittävästi virtaa. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
koponen 06.03.2008 23:13:31 | |
---|
If it says Marshall on the front, you're good to go |
ahvenonkala 07.03.2008 09:10:24 | |
---|
Mulla laajentu pedaalivarannot ja yksi purkki toimisi nyt sitten 18V, ysi volttisia on neljä. Mietin vetäväni virrat pulttaamalla jatkojohdon laukkuun, siitä yhdellä muuntajalla 9V:t ja toisella sitten se yksi 18V. Onko tässä suunnitelmassa jotain kompastuskiviä verrattuna näihin virtalähde palikoihin. En viittis millään maksaa satasta tuon yhden pedaalin takia. - Alko - Tarvitset vain tekosyyn |
spede from hell 07.03.2008 11:30:42 | |
---|
Mulla laajentu pedaalivarannot ja yksi purkki toimisi nyt sitten 18V, ysi volttisia on neljä. Mietin vetäväni virrat pulttaamalla jatkojohdon laukkuun, siitä yhdellä muuntajalla 9V:t ja toisella sitten se yksi 18V. Onko tässä suunnitelmassa jotain kompastuskiviä verrattuna näihin virtalähde palikoihin. En viittis millään maksaa satasta tuon yhden pedaalin takia. en tiedä kompastuksista, mutta suunnittelin ite ihan samalla tavalla... G.I.D! |
Simo78 07.03.2008 12:15:24 | |
---|
http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/66_122/products_id/3914Tollasen ostin ja enempi kuin tyytyväinen! Ei ole virtalähdettä mukana, käytän 1spottia, hyvin riittää kaikille spedeuille. Tossa on hyvä säädettävyys sellaiseksi kuin itse halua, mulla on kiinni viritin, wahi, 2säröä, chorus, tremolo ja delay. Helposti mahtuu vielä enemmänkin--> enempi tilaa helpottaa saamaan spedut helposti poljettaviksi. |
John Tennis 07.03.2008 15:04:23 (muokattu 07.03.2008 15:08:04) | |
---|
Tsä, Ite halusin päästä tuossa purkkilauta-asiassa kohtuullisen vähillä henkisillä ja taloudellisilla ponnisteluilla. Niinpä hommasin laudan sakemannilta ja virtalähteeksi musaliikkestä 1-spotin, joita ainakin Helsingissä saa Soundstoresta. http://www.thomann.de/fi/rockcase_rc23010a.htm Kätevää ja vaivatonta. Hyvin futaa. Tilaa on riittävästi; laudassani on viritin, wahi, pari säröä, phaseri, chorus, loopperi/delay ja kompura. Purkkien kiinnitystapa, eli velcrotarra on tanakka. Lootassa kulkevat mukana myös piuhat yms. sälä. Olin myös yllättynyt, kuinka hyvin tuo 1-spotti toimii. Hommasin sen combo-paketin, jossa tulee jakopiuha kaheksalle purkille ja lisäksi erilaisia liittimiä, joita tarvitsin esim. Muffia ja cry-babya varten. Ja mitään hurinoita ei kuulu mistään. Päästä ehkä. |
oiva tumpeloinen 07.03.2008 15:12:40 | |
---|
Tsä, Ite halusin päästä tuossa purkkilauta-asiassa kohtuullisen vähillä henkisillä ja taloudellisilla ponnisteluilla. Niinpä hommasin laudan sakemannilta ja virtalähteeksi musaliikkestä 1-spotin, joita ainakin Helsingissä saa Soundstoresta. http://www.thomann.de/fi/rockcase_rc23010a.htm Kätevää ja vaivatonta. Hyvin futaa. Tilaa on riittävästi; laudassani on viritin, wahi, pari säröä, phaseri, chorus, loopperi/delay ja kompura. Purkkien kiinnitystapa, eli velcrotarra on tanakka. Lootassa kulkevat mukana myös piuhat yms. sälä. Olin myös yllättynyt, kuinka hyvin tuo 1-spotti toimii. Hommasin sen combo-paketin, jossa tulee jakopiuha kaheksalle purkille ja lisäksi erilaisia liittimiä, joita tarvitsin esim. Muffia ja cry-babya varten. Ja mitään hurinoita ei kuulu mistään. Päästä ehkä. Mulla on sama lankku isompana versiona. Ihan hyvin on mulla toiminut, tosin osa kumitassuista on jäänyt matkanvarteen. Pari senttiä leveämpi se mulle kyllä saisi olla, mut meneehän se noinkin. 1-Spotia itsekin käytän virtalehteenä, tosin mulla ei siinä lankussa virtalähdettä kaipaa kuin wah. |