Aihe: tän aattelen soittaa sibiksessä
1
eeropeero
03.03.2008 14:05:45
Eli aattelin et soittaisin sibelius lukion pääsykokeissa Joe Satrianin biisin Tear in the rain. Aattelin vaan tiedustella että onko tää ihmisten mielestä hyvä idis
PappaSF
03.03.2008 19:19:54
Onhan tuo nätti kappale ;-)

Hyviä valintoja ois ollu myös Crying ja A Love Eternal
Jucciz
03.03.2008 20:26:02
Olennaista on se, että soitat semmoisen biisin, jonka pystyt soittamaan SUJUVASTI. Älä yritä liian vaikeaa: se kuulostaa aina kauhealta verrattuna siihen, että soitat helpomman biisin sujuvasti. Jos Satrianit lähtee, vedä Satriania: jos ei, vedä jotain muuta. Raati kyllä varmasti kuulee, onko sulla musikaalisuutta tai edellytyksiä kehittyä soittimesi kanssa.
Apricot
04.03.2008 20:30:51 (muokattu 04.03.2008 20:32:10)
Mun mielestä hyvä vaihtoehto kaikenlaisissa pääsykokeissa on soittaa vaikkapa pelkkä komppikitaraosuus jostain biisistä, jos se vain on kopioitu ja treenattu hyvin. Tällä tavalla löytyy helpompaakin materiaalia, ja voi soittaa yksin ilman mitään taustoja. Esim. Hendrixin Wind Cries Mary tai Wait Until Tomorrow, tai joku Chili Peppersin juttu, tai Panteran Cemetery Gatesin näppäilyt puhtaalla soundilla yms. Ratkaisevaa on kuitenkin, millainen taju kokelaalla on soundista, vireestä ja time:stä.
Laddy Master
06.03.2008 12:17:43
Kirjoitampa tänne kun melko läheltä liippaa aihe. Armeijan jälkeen ajattelin Sibikseen, ihan akatemiaan pyrkiä. Käykö soitettavaan kappaleeseen samat neuvot kuin nuoremalle ketjun aloittaneelle kolleegalleni? Vielä en tiedä yhtään mitä rämpäyttäisin.

Se on hyvä se, että ovat muuttaneet linjaa sisäänotettavien suhteen, ei tarvi enää olla oppinut puoliksi jo ammattilainen.
I love you baby but not like I Love my Guitar
Ze Kink
06.03.2008 18:30:50 (muokattu 06.03.2008 18:44:20)
Se on hyvä se, että ovat muuttaneet linjaa sisäänotettavien suhteen, ei tarvi enää olla oppinut puoliksi jo ammattilainen.

Hetkinen, kerropa lisää tästä?

Sibelius -lukion pääsykokeita ei kannata stressata turhaan. Vedät hyvin omaa juttuasi, niin se on siinä. Turha yrittää räpeltää jotain Dt:n Erotomaniaa jos ei irtoa, silloin voi jäädä pistesaldo aika niukaksi.

Itse vetelin Satriania Stadian Pop & Jazzille hakiessani, ja kyllä sillä esikarsinnasta läpi pääsi. Eipä se varsinainen koe sitten niin hyvin mennytkään, vaikka soittokoe meni tasooni nähden ihan jees. Muiden tasoon verrattuna ei niinkään :D
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
Laddy Master
07.03.2008 13:25:02
Hetkinen, kerropa lisää tästä?

Käsittääkseni ennen siis päästäkseen sibikseen täytyi olla tyyliin jo muita kouluja kiertänyt monenlaiset osa-alueet kattava muusikko, jonka ikä oli keksimäärin helposti päälle parikymmentä.

Nykyään sanovat, että ottavat mielummin/mieluusti sisään nuoria vaikka heti lukiosta, jotka osoittavat potentiaalia ja lahjakkuutta, mutta eivät välttämättä ole opiskelleet päivääkään musiikin teoriaa. Haluavat itse "kasvattaa" näistä nuorista lupauksista musiikin ammattilaisia.

Jos joku on erimieltä niin ei haukku haavaa tee, tämä on vain mitä itse olen kuullut ja uskon siihen. Helpoimminhan tuosta saa selvän soittamalla itse kansliaan.

Onko näistä asioista muuten missään m:netissä oikeita ja varsinaisia topikkeja? Kun itse olen niin laiska etsimään.
I love you baby but not like I Love my Guitar
Apricot
08.03.2008 12:14:35
Muistakaapa nyt, että Sibelius-lukio ja Sibelius-akatemia ovat kaksi täysin eri laitosta. Lisäksi, Sibelius-akatemiassa on erikseen jazz-osasto ja musiikkikasvatuksen osasto, joiden opiskelutavoitteet ja pääsykokeiden sisältö eroavat toisistaan huomattavasti. Jazz-linjalle hakevalta odotetaan voimakasta suuntautumista jazz-musiikkiin. Musiikkikasvatusosastolle hakevalta odotetaan kiinnostusta yläasteen ja lukion musiikinopettajan duuniin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)