toxic 30.01.2004 19:20:22 | |
---|
Kuten helposti huomaamme, kannattaa rimpulafloideista pysyä erossa. Aamen. Floikka on lelu! Aamen. Floikka on paha! Aamen. Floikka on...
|
nyholral 30.01.2004 19:43:12 | |
---|
Floikka on pieni vihreä mies Marsista. Floikka on Lada. Floikka on huussi ilman vessapaperia. |
blöö 31.01.2004 00:22:10 (muokattu 01.02.2004 15:22:04) | |
---|
Ja suosittelen että unohdatte original floikat ja sellaset halpa paskat koska niillä ei tee mitään. Original Floyd Rose halpa?!? Empä oo ihan samaa mieltä, tarkoitat kai "lisenced" floikkia. Itelläni original floikka ja toimii loistavasti. |
Kitaravirtuaali 31.01.2004 09:57:58 | |
---|
Itselleni tulossa kohta kitara josson floikka. Rupiaa hirvittään pikkuhiljaa, mutta on sitä niin kauan odotettukin. Kyllä minä jaksan säätää. Mitä tuo unison-bendi tarkoittaa? Useampi kieli yht'aikaa, vai? Tyypillinen onnettomuus: "viuh-kops-fiddu-sori-piipaa" -SURf |
wilo 31.01.2004 10:38:27 | |
---|
Mitä tuo unison-bendi tarkoittaa? Useampi kieli yht'aikaa, vai? Venytät esim. G-kieleltä 7. välistä D-sävelen E:hen samalla kun soitat H-kieleltä 5. välistä myöskin E-sävelen. Tällöin floikkatalla (tai mikä tahansa muukin kelluva talla) antaa periksi ja H-kieleltä soitettu sävel laskee. |
Ewereth 31.01.2004 13:24:26 | |
---|
aaltoileva vibra. Overtake,overtake,overtake your life.Overtake,overtake make your body cry! |
Eemil 31.01.2004 15:15:12 | |
---|
Floikalla joudut venyttämään bendit "pidemmälle" koska kun kieli bendatessa kiristyy--> talla antaa periksi ja taas samanaikaisesti löystää kieltä. |
Kitaravirtuaali 31.01.2004 16:54:53 | |
---|
Venytät esim. G-kieleltä 7. välistä D-sävelen E:hen samalla kun soitat H-kieleltä 5. välistä myöskin E-sävelen. Tällöin floikkatalla (tai mikä tahansa muukin kelluva talla) antaa periksi ja H-kieleltä soitettu sävel laskee. Aha, selvä. Näin sen itsekkin järkeilin. Eikös muuten Washburneissa yleensä ottaen ole ihan hyvä floikka (RS- ja CS-sarja)? Tyypillinen onnettomuus: "viuh-kops-fiddu-sori-piipaa" -SURf |
Necromuru 31.01.2004 18:36:06 (muokattu 31.01.2004 18:37:40) | |
---|
nääh... Kertokaas tyhmälle mitä nämä unision bendaukset oikein ovat? EDIT: Sori, en huomannutkaan että se oli jo kerrottu tossa aiemmin. Miguel Alvarez Necromuru |
J.Ahonen 04.02.2004 10:16:21 | |
---|
Mikä on unison-bendi? Paljonko maksaa laadukas floydrose? |
Lauri666 04.02.2004 12:15:34 | |
---|
Mikä on unison-bendi? Paljonko maksaa laadukas floydrose? Lue ylempaa... Sellanen 200 - 300 e, riippuen onko aito Floydi vaiko esim Ibanezin Lo pro edge tai Edge, jotka kaikki pitavat vireen.. So far or so it seems
All is lost
With nothing fulfilled
Off the pages and the
T.V. screen
Another world
Where nothing's true |
J.Ahonen 04.02.2004 12:35:47 (muokattu 04.02.2004 12:37:19) | |
---|
Mulla on aito floyd, eikä se kyllä virettä pidä, Tai pitää jos sen kanssa hempeilee, mutta jos haluaa painaa vaikka 10 sävel askelta niin että kielet löystyy kunnolla, niin aina kieli tai pari menee epävireeseen. Tosin kitaraa (tallaa) pitäisi hieman säätää, ehkä se auttaisi. Minulla on Jackson ps-4, en tiedä sitten sen Floydista, onko miten laadukas? Siinä on se alkuperäinen Floyd lisenssi talla, Tosin japanissa värkätty kitara.. |
Volle 04.02.2004 12:41:55 (muokattu 04.02.2004 13:16:30) | |
---|
Säädöistä on paljon kiinni ja tallan kuluneisuudesta. Kyllä ne hyvätkin floidit kuluvat. Huonot tietenkin nopeammin. Se, että tallassa lukee "licensed under floyd rose patents" tai muuta vastaavaa, ei vielä takaa mitään laadusta. Niin lukee kai niissä Ibanezin lo-trs-II-talloissakin. edit: En tietenkään tarkoita sitä, että lisenssitallat olisivat huonoja. Esim. Ibanez Edge on mulla toiminut oikein hyvin enkä muiltakaan juuri ole sen osalta moitteita kuullut. Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu. |
JuSu 04.02.2004 13:10:51 | |
---|
Mulla on aito floyd, eikä se kyllä virettä pidä.... ... Siinä on se alkuperäinen Floyd lisenssi talla, Tosin japanissa värkätty kitara.. Hetki seis... Eli siis sulla on tuossa Jacksonissa tuo lisenssifloikka, ja jossain toisessa kitarassa aito Floyd Rose? Lisenssifloikka _voi_ olla ihan pätevä. Itsellä on kokemuksia enimmäkseen 90-luvun alun Charveleista ja niissä olleista Schallerin lisenssifloikista, eikä niitten kanssa ole juuri virettä tarvinnut tuskailla. JuSu Ööö... Morjens. |
Velli 04.02.2004 13:13:32 | |
---|
Mulla on aito floyd, eikä se kyllä virettä pidä, Tai pitää jos sen kanssa hempeilee, mutta jos haluaa painaa vaikka 10 sävel askelta niin että kielet löystyy kunnolla, niin aina kieli tai pari menee epävireeseen. Tosin kitaraa (tallaa) pitäisi hieman säätää, ehkä se auttaisi. Minulla on Jackson ps-4, en tiedä sitten sen Floydista, onko miten laadukas? Siinä on se alkuperäinen Floyd lisenssi talla, Tosin japanissa värkätty kitara.. Niin onko sulla nyt siis kaksi kitaraa joista toinen on tuo PS-4 ja toinen jossa on aito floyd? Jos meinasit että tuossa PS-4:ssä on aito floyd, niin olet pahasti hakoteillä. Floyd lisenssitalla on aivan eri asia kuin aito floyd. Tuon PS-4:n lisenssitalla on ihan täyttä kuraa, eli ei ihme jos ei pidä virettä. |
Lisenssifloikka _voi_ olla ihan pätevä. Itsellä on kokemuksia enimmäkseen 90-luvun alun Charveleista ja niissä olleista Schallerin lisenssifloikista, eikä niitten kanssa ole juuri virettä tarvinnut tuskailla. Myös saman ajan Fernandesin heviskeboissa oli erittäin asiallisia lisenssifloikkia. Siinä yksilössä johon olen itse tutustunut ei ollut muita logoja kuin F:n oma (ja kaiketi tuo maininta lisenssistä), joten ilmeisesti se oli sitten firman ikiomaa tuotantoa. Mutta suurin osa lisenssifloikista on kyllä halpiskamaa joka ei juuri virettä pidä kun kampea enemmän heiluttelee. Itsekin sellaisen kanssa joudun kamppailemaan, tosin ei ole tullut pidettyä kampea edes kiinni vähään aikaan. Ja Schallerillahan nuo raudat (siis virittimet ym) ovat kai muutenkin olleet yleensä laatukamaa.
|
J.Ahonen 05.02.2004 08:42:17 | |
---|
Ninn eli 1 kitaran omistan floikalla, jossa on juuri tuo "licenced under floyd rose patent". Joten meinaako se että, joku tehdas (Ei Floyd Rosen oma valmistaja) on luvan kanssa tehnyt "floyd" tallan? Koska jos minulta kysytään, niin ei talla kyllä miltään laadukkaalta vaikuta. Mitä kannattaa moisista kitaroista säätää, jotta ne pysyisivät hyvin vireessä? |
Lauri666 05.02.2004 08:50:04 | |
---|
Ninn eli 1 kitaran omistan floikalla, jossa on juuri tuo "licenced under floyd rose patent". Joten meinaako se että, joku tehdas (Ei Floyd Rosen oma valmistaja) on luvan kanssa tehnyt "floyd" tallan? Koska jos minulta kysytään, niin ei talla kyllä miltään laadukkaalta vaikuta. Mitä kannattaa moisista kitaroista säätää, jotta ne pysyisivät hyvin vireessä? Niin eli se floikka on tehty luvalla, jossain halpis maassa, halvalla ja huonoista materiaaleista. Eli ei ole ORGINAALI. Ensin katsoa tallan kulma, jouset ( ovatko vaihdon tarpeessa ), no oikeastaan hyvin monkin asia vaikuttaa siihen, mutta eiköhän se tälläkertaa johdu ihan tuosta kopiosta... So far or so it seems
All is lost
With nothing fulfilled
Off the pages and the
T.V. screen
Another world
Where nothing's true |
J.Ahonen 05.02.2004 08:55:09 | |
---|
Mityä teen sitten kun olen kyylännyt sitä tallan kulmaa? Mistä tiedän onko jouset vaihdossa? Olen pahoillani tämä kitaroiden säätäminen on ollut aina minulle hieman tois sijainen juttu. |
Lauri666 05.02.2004 11:03:59 | |
---|
Mityä teen sitten kun olen kyylännyt sitä tallan kulmaa? Mistä tiedän onko jouset vaihdossa? Olen pahoillani tämä kitaroiden säätäminen on ollut aina minulle hieman tois sijainen juttu. Tsekkaappa tuo FAQ kitaransäädöistä... So far or so it seems
All is lost
With nothing fulfilled
Off the pages and the
T.V. screen
Another world
Where nothing's true |