hemmo 06.03.2008 11:21:19 | |
---|
Tai sitten soita selvemmin nopeissa kohdissa ;) Ööh...tarkoitatko selvin päin? Itselläni on ihan jees tilanne, molemmissa aktiivisesti soittavistani pumpuista on oikein jees ja hyvällä asenteella vetävä rumpali. Ja joo, toinen niistä on Hemmo. |
Vapaapäivä. Kuuntelin taas kerran BJF:n sivuilta soundiklippejä heidän säröpedaalin (Bass Blueberry) mahdollisuuksista. Mainio Basisti veteli Jazzarilla ja Presarilla hyvän kuulosia näytteitä: rockii ja bluesii. Alabää oli kiinteä. Pedaali toi siihen lisää "hyvää" gainia, mureus toi molempien Fenkkujen ominaislaadut jotenkin hienosti esiin. Puikoissa tietty rockaava basisti ja Ampegin vehkeet mikitettynä. Hyvän rumpalinkin kanssa. Pedaalin namiskat todellakin ovat interaktiivisia ja vaikuttaa siltä että sitä olisi helppo sorvata kesken setinkin, jos tarvis. Ja voisi pitää päällä koko ajan. Tilasin sitten Stadista. Nimi listassa ja arvioituna tulisi 2-3 vk:n päästä. Asiallista. Kalle |
Zommy 06.03.2008 21:11:45 | |
---|
Jos sun bassossa on tallamikki, niin väännä sitä etumikkiä kovemmalle. Eikös tallamikillä nimenomaan saa sitä erottelevuutta? |
balzary 06.03.2008 21:16:06 | |
---|
Eikös tallamikillä nimenomaan saa sitä erottelevuutta? Heh, olipa multa tosiaan huonosti muotoiltu lause. Tarkoitin, että juurikin tallamikkiä pistetään kovemmalle etumikkiin verrattuna. |
Mikko.R 06.03.2008 23:27:45 | |
---|
Haen siis purnukkaa, josta saa kevyttä säröä, jota voi käyttää läpi biisin suttaamatta bändin saundia. Tarttis myös ronskimpaa säröä tiettyihin kohtiin, mutta sirkkeleitä vihaan. Tietty omat kamat ratkaisee miltä eri purnukat kuulostaa ja itsellä käytössä MarkBassin Jeff Berlin combo, joka on siis 15" kapistus ilman tweeteria. Olen ajatellut EBS ValveDriven hankkimista, mutta eihän täällä pohjosessa pääse oikein testailemaan mitään. EBS Valvedive toimii oikein mallikkaasti. Useita treenejä ja kolme keikkaa teinkin tuolla sun nykyisellä/mun vanhalla combolla ja valvedrivella. Luulisin, että multidrive toimii myös hyvin. |
Diablero 07.03.2008 00:27:50 | |
---|
Onkos kukaan tietoinen, että löytyykö BOSS SD-1 -overdriveen jotain modausta, jolla sais vähän alapäitä esiin. Tuollaista purkkia kun on tullut käytettyä kevyenä rouheuttajana, mutta syö aika pahasti alapäät. Sopisi erittäin hyvin mun Fender -combon kanssa yhteen jos sais ne alapäät säilytettyä soundissa. Uraltonen modauksella sais ilmeisesti vähän bassovoittoisemman, mutta onko kellään kokemuksia basson kera / vaihtoehtoisia ideoita? Tosin, heti kun voitan lotossa niin hankin rantasaunan |
faffbey 07.03.2008 08:08:16 | |
---|
Onkos kukaan tietoinen, että löytyykö BOSS SD-1 -overdriveen jotain modausta, jolla sais vähän alapäitä esiin. Tuollaista purkkia kun on tullut käytettyä kevyenä rouheuttajana, mutta syö aika pahasti alapäät. Sopisi erittäin hyvin mun Fender -combon kanssa yhteen jos sais ne alapäät säilytettyä soundissa. Uraltonen modauksella sais ilmeisesti vähän bassovoittoisemman, mutta onko kellään kokemuksia basson kera / vaihtoehtoisia ideoita? Tosin, heti kun voitan lotossa niin hankin rantasaunan No miten se rantis sua auttaa tässä säröasiassa? |
Rocco_Longfella 07.03.2008 08:14:37 | |
---|
No miten se rantis sua auttaa tässä säröasiassa? Yritä saada mökkimankalla jytisevä saundi. Kyllä se koko (ja laatu) jotain merkkaa. Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa. |
faffbey 07.03.2008 12:32:04 | |
---|
Yritä saada mökkimankalla jytisevä saundi. Kyllä se koko (ja laatu) jotain merkkaa. Älä? Säröstä kuitenkin oli kysymys, tuo on aika iso sellaiseksi... Ja nyt pieni kerettiläinen varoituksen sana: älkääs lapset suinpäin ostelko niitä saunoja ja odottako että se on ratkaisu kaikkeen, tehkää vertailua ITSE. Se on varmasti hyvä kaappi ja statusarvoltaan kaikkein huimin mutta ei se mikään onnellisuusautomaatti ole, ei toimi kaikilla. Itse en laita moista, ei toimi mulla vaikka nuppina V4B-H toimiikin. Oma pää kannattaa muistaa näiden klassikko standartienkin kanssa, joku muu saattaa osua kunkin henk.kohtaseen soundimaailmaan paremmin. Avoimin mielin, ei olla sopuleita. Ja sama saarnaa Sansampin bassdriverista... |
Basismi 07.03.2008 14:04:37 | |
---|
Voi niitä aikoja kun mikä tahansa 4x10 oli kova kaappi... ja kaikista kovin oli Hartke. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
Van Hannes 07.03.2008 14:53:50 | |
---|
"There Can Be Only One Hannes" |
jvakeva 08.03.2008 17:24:38 | |
---|
Bassoneuvos |
jvakeva 08.03.2008 17:25:53 | |
---|
Ja sama saarnaa Sansampin bassdriverista... mun mielestä sansamppi pelaa lähes ainoastaan studiossa, pohjiasoitellessa bassoetusena, ennen pöytää. itse äänityksessä täysin turha laite.
Bassoneuvos |
Diablero 09.03.2008 17:33:04 | |
---|
No miten se rantis sua auttaa tässä säröasiassa? No sitä lähinnä hain, että kun tossa Fenderissä on niin järjettömän klangi soundi, niin menee varmasti kuitenkin efektit uusiksi sitten kun saunan tms. hankin. Kaikki purkit kun ei sovi yhteen kaikkien vahvistimien kanssa, ja tuo SD1 sopisikin nyt nimenomaan tuon fenkun kanssa jos ei söisi alapäitä. Eli modaus siihen purkkiin niin olisin tyytyväinen tämänhetkiseen laitteistoon. Ja sitten kun on rahaa kunnon vaffariin, niin etsin purkit, jotka soundaa sen kanssa hyvältä. |
Van Hannes 10.03.2008 08:31:24 | |
---|
tosi 90´s Heh.... kiitos kiitos. "There Can Be Only One Hannes" |
UncleFester 10.03.2008 11:21:13 (muokattu 10.03.2008 11:25:20) | |
---|
Kiitos kaikille vastauksista. Vaikuttaa tuo EBS Multidrive ihan varteenotettavalta tuon Valvedriven ohella. Kellään tarkempia kokemuksia tästä laitteesta? E: ei mitn, löytyi Absquan artikkeli multidrivestä "Se mennee siittä pallojen kohalta." |
J.Hollström 10.03.2008 19:00:07 | |
---|
Point-to-point ripuliranne |
kosmonautti5000 12.03.2008 01:50:15 | |
---|
Tein tänään testiä splittaamalla signaalia kahteen vahvariin. Normisoundi Markbassin kautta ja särö Fenderin Champion 600:sen kautta. Molemmat mikillä otettu. Tämmöstä tuli: http://juki.1g.fi/mp3/Bassottelua/Bassosaro.mp3 pakko kysellä tyhmiä (ei ole tyhmiä kysymyksiä on vain tyhmiä ihmisiä. niin...). toi särö söi aika komeesti alapään ja tuumailin et mikä on se sellanen "rätisevä"-särö jossa on kuitenkin matalat taajuudet mukana? kenties joku bassosyna? ei oo nyt antaa soundi näytettä, mut koitetaan korjata asia... töissä käydään harrastuksena ja harrastukset käy työstä... |
Coprobasso 12.03.2008 05:17:31 (muokattu 12.03.2008 05:18:07) | |
---|
A just hommasin tuollaised SD-1-spedun Uraltonen modauksella, syö alapäätä ku näkkileipää!!.... Samassa kaupassa iski mukaan aika hyvä fuzz.... mistä päästään kohtaan: B semmoinen rätisevä särö joka ei syö alapäitä on Fuzz. Musta BigMuff Pi toimii mulla kohtuullisesti. Heti kun pääsen, testaan äskettäin hommaamaani Octopus-octofuzzia bassokamoilla. Tässä DI-sample: http://serif.pp.fi/paskaa/Fuzz.mp3 Aika syntsamainen soundi, 02:22 on tuplattu fuzz-raita, ilman clean-blendiä. |
kosmonautti5000 12.03.2008 10:42:57 | |
---|
B semmoinen rätisevä särö joka ei syö alapäitä on Fuzz. Musta BigMuff Pi toimii mulla kohtuullisesti. Heti kun pääsen, testaan äskettäin hommaamaani Octopus-octofuzzia bassokamoilla. Tässä DI-sample: http://serif.pp.fi/paskaa/Fuzz.mp3 Aika syntsamainen soundi, 02:22 on tuplattu fuzz-raita, ilman clean-blendiä. tack! jotenki mä arvasin ette tarvi turhan pitkään odotella vastausta. töissä käydään harrastuksena ja harrastukset käy työstä... |