Aihe: Fender American Standard / American Series
1
Jalmus
04.03.2008 07:46:27
Sattuuko joku tietämään, mitä eroa on Fenderin American Standard ja American Series malleilla? Ainakin T-kauppa myy molempia mallinimikkeitä ja niissä näyttäisi olevan pieni hinnanero.
Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää.
J.Hollström
04.03.2008 09:12:26
Sattuuko joku tietämään, mitä eroa on Fenderin American Standard ja American Series malleilla? Ainakin T-kauppa myy molempia mallinimikkeitä ja niissä näyttäisi olevan pieni hinnanero.

Noista Thomannin kuvauksista ei ota aina tolkkua. Jos heität esimerkit niin voisi selvitä paremmin. Mutta arvaan, että American Series taitaa olla vanhaa mallistoa, kun taas tää American Standard on uutta. Se mitä siinä eroa vanhaan niin selvinnee tästä:

"The new American Standard Precision basses feature our new high-mass vintage bridge, a thinner finish undercoat that lets the body breathe and improves resonance, new and improved Fender tuning keys that keep the classic look but are 30 percent lighter, a richer and deeper neck tint for a more elegant appearance, a great-looking glossed maple or rosewood fingerboard and satin back for smooth playability, a new Fender-exclusive SKB molded case and a gorgeous new Blizzard Pearl finish option."
Point-to-point ripuliranne
absqua
04.03.2008 09:51:04
Noista Thomannin kuvauksista ei ota aina tolkkua. Jos heität esimerkit niin voisi selvitä paremmin. Mutta arvaan, että American Series taitaa olla vanhaa mallistoa, kun taas tää American Standard on uutta. Se mitä siinä eroa vanhaan niin selvinnee tästä:

"The new American Standard Precision basses feature our new high-mass vintage bridge, a thinner finish undercoat that lets the body breathe and improves resonance, new and improved Fender tuning keys that keep the classic look but are 30 percent lighter, a richer and deeper neck tint for a more elegant appearance, a great-looking glossed maple or rosewood fingerboard and satin back for smooth playability, a new Fender-exclusive SKB molded case and a gorgeous new Blizzard Pearl finish option."

Samoilla linjoilla Jukin kanssa.

Noista kahdesta kannattaa mun mielestäni valita tuo vaihtoehto uusi. Muutamaa sellaista olen F-musiikissa hypistellyt ja tehdyt muutokset edelliseen mallisarjaan nähden ovat minusta onnistuneita.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Ben Matlock
04.03.2008 14:17:42
American Series bassoissa on s-1 switch nappula. http://www.fender.com/products/s1/
Puolet ajasta siellä vois vaikka vetää käteen. Johtaja maksaa kommunistisesti saman palkan kaikille. -Harila
bize
04.03.2008 22:38:59
American Series bassoissa on s-1 switch nappula. http://www.fender.com/products/s1/

Tiedä sitten toimisko kitaroissa, miksei, mutta bassokäytössä minusta kohtuullisen turha kapine, joka tuo vaan lisää muuttujia signaaliketjuun.
joukov
04.03.2008 23:10:57
Tiedä sitten toimisko kitaroissa, miksei, mutta bassokäytössä minusta kohtuullisen turha kapine, joka tuo vaan lisää muuttujia signaaliketjuun.

Katsoitko ollenkaan linkkiä?
Useammissa kitaroissa tuo on kuin bassoissa.
Hartwall Areena, 27. - 28.5.2008: KISS
markotetri
05.03.2008 03:37:16

Älä ny, kyllä mä tuota oon yhdessä biisissä käyttänyt joskus! Ja yks kaveri käytti sitä omassaan aika paljon kunnes hommasi Presarin...
Artificiality is normal to the medium.
faffbey
05.03.2008 07:32:42

Eiköhän tuo kytkentä ole aivan mekaaninen juttu jolla saadaan kytkettyä keloja sarjaan ja rinnan, ei tuo kyllä signaaliketjuun mitään ylimmääräistä ja tuskin siitä mitään hävittääkään...
Jalmus
05.03.2008 09:20:14
Noin yhtäkkiseltään mä en keksi tuolle mitään käyttöä. Keksiikö joku muu? Tosin mä nyt olen yksinkertaisten peruslaitteiden yksinkertainen käyttäjä...
2541
05.03.2008 09:49:59

Noin yhtäkkiseltään mä en keksi tuolle mitään käyttöä. Keksiikö joku muu? Tosin mä nyt olen yksinkertaisten peruslaitteiden yksinkertainen käyttäjä...

Ainakin Jazz Bassossa mikkien sarjaankytkemisellä saa mukavasti vaihtelua soundiin. Ei se Precisionilta silloinkaan kuulosta, vaikka niin joskus mainostivatkin tota kytkintä, mutta sopivasti saa lisää punchia soundiin.
joukov
05.03.2008 10:04:29

Jos soittaa vain yhdellä soundilla niin sitten ei tuota tarvitse, tosin yhden soundin tyyppi voi ottaa loputkin potikat ja liiat kielet pois.
Jalmus
05.03.2008 10:16:54
Joo, kyllä tässä tavallaan yhtä soundia haenkin, nimittäin sitä presarisoundia. Kun kalustosta löytyy jo jatsari, aktiivi-viisikielinen, nauhaton ja kontra, onkin Presari käytännössä ainoa joka puuttuu.

Kielten määrään viittaavaa heittoa en viitsi edes kommentoida.
joukov
05.03.2008 10:44:07 (muokattu 05.03.2008 10:57:35)
Joo, kyllä tässä tavallaan yhtä soundia haenkin, nimittäin sitä presarisoundia. Kun kalustosta löytyy jo jatsari, aktiivi-viisikielinen, nauhaton ja kontra, onkin Presari käytännössä ainoa joka puuttuu.

Kielten määrään viittaavaa heittoa en viitsi edes kommentoida.

Harvemmin monipuolisuudesta on haittaa, jolloin jos saa samaan rahaan S-1:llä varustetun passon niin itselle valinta olisi selvä. Ainoa harkitsemisen paikka olisi otelaudan materiaali.

Kielten määrä -kommentilla tarkoitin mm. D-A-D:n basistia Stig Pederseniä, jolla on vain yksi tai kaksi kieltä bassossaan. Sen verran perusmeininkiä, ettei 'ylimääräisiä' kieliä tarvitse.
bize
05.03.2008 11:12:23 (muokattu 05.03.2008 11:14:18)
Katsoitko ollenkaan linkkiä?
Useammissa kitaroissa tuo on kuin bassoissa.

Joo katsoin, sillä aloinkin mietiskelemään tuota kitarajuttua. Mulla on kokemusta namiskasta vaan bassokäytössä. Vola nousee ja botnea tulee lisää, jazzarissa. Presarissa, no, jos se kumma honotus, joka sillä rinnankytkennällä saavutetaan, on jonkun mieleen niin miksei.

Äkkiseltään jos pitäisi keksiä noita passiivinamiskoita, mistä voisi olla iloa bassokäytössä, niin jazzareihin ja presareihin toivoisin impedanssikytkintä (jazzarissa vaikka molemmille erikseen) molempien mikkien potikoille Epiphonen Jack Casady -tyyliin. Esim. 250Kohm/500Kohm -kytkin. Tai siis, en tiedä meneekö se noin tosielämässä vai miten, mutta Casadyn systeemi kuulosti hyvältä.
Pirkka
05.03.2008 13:28:08 (muokattu 05.03.2008 13:29:46)
Harvemmin monipuolisuudesta on haittaa, jolloin jos saa samaan rahaan S-1:llä varustetun passon niin itselle valinta olisi selvä. Ainoa harkitsemisen paikka olisi otelaudan materiaali.

Jätetään nyt se DAD pois mutta muuten tässä on pointtia. Mun mielestä kans toi S-1 vaikuttais ihan hyvältä jutulta. Lisäksi tuollaiset vehkeet saattavat kehittää itse itselleen käyttöä joissain yhteyksissä. Eikä tuo vie pois sitä perus-presarisoundia, kyllä se sieltä varmasti myös vielä tulee.

Tuo otelaudan materiaali presarissa on myös yksi iso asia. Mulla on toi vaahteraotelautainen Sheehan basso, presarihan se, jossa roundwound-kielet ja sitten perus presari Duncanin Hotilla ja flateilla. Kaksi eri soundista bassoa, vaikka periaatteessa samanmallisia.
balzary
05.03.2008 14:02:13 (muokattu 05.03.2008 14:02:49)

S1- kytkin pohjassahan toinen volume lakkaa toimimasta, joten mikkien äänenvoimakkuudet sopivasti säätämällä onnistuu nopea soundin vaihto kesken biisin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)