Aihe: Squier Fat Strat TEKEEKÖ MITÄÄN ??
1
Rev600sdix
03.03.2008 13:58:49
Eli kelpaako aloittelevan juniorin ensikitaraksi. Eikös nää oo Fenderin jotain lisenssi/kopio kitaroita.

ps. vain asialliset vastaukset huomioidaan .. (vitsi,vitsi)
futhermucker
03.03.2008 14:04:17
Eli kelpaako aloittelevan juniorin ensikitaraksi. Eikös nää oo Fenderin jotain lisenssi/kopio kitaroita.

ps. vain asialliset vastaukset huomioidaan .. (vitsi,vitsi)

Eli kyllä joo, se on Squier by Fender, samaa konsernia siis. Mutta vaikka allekirjoittaneella ei kokemuksia kyseistä kitarasta ole, voin melkein vakuuttaa, että riittää vallan mainiosti juniorille ensikitaraksi.
"Se tekee siitä sen" - Matti Nykänen
Metal_Late
03.03.2008 14:04:43
mun kaverilla on squierin bullet strat kyl se kestää indonesia laatua. tost Fatist ei hajuakaan.
Lonesome
03.03.2008 14:40:22
tost Fatist ei hajuakaan.

Fat = tallamikkinä humbucker, siis kaksikelainen. Eli stydimpää sointia on luvassa, kuin perinteisillä straton mikeillä. Sopii varsin hyvin aloittelijalle. Minun mielestäni.
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through"
Krister
03.03.2008 19:40:10 (muokattu 03.03.2008 19:41:12)

Fat = tallamikkinä humbucker, siis kaksikelainen. Eli stydimpää sointia on luvassa, kuin perinteisillä straton mikeillä. Sopii varsin hyvin aloittelijalle. Minun mielestäni.

Moni puoliammattilainen/ammattilainen vetää ainakin keikoilla Squierin kitaroilla, eikä valita. Samoin minä, enkä valita joten.... Anekdoottina mainittakoon pitkänlinjan Squiermies Pantse Syrjä.
Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin
B-tone-flat
03.03.2008 20:50:36
Moni puoliammattilainen/ammattilainen vetää ainakin keikoilla Squierin kitaroilla, eikä valita. Samoin minä, enkä valita joten.... Anekdoottina mainittakoon pitkänlinjan Squiermies Pantse Syrjä.

Sama täällä, useampikin keikka vedetty ihan perus indonesia/China strat Skujulla. Tosin elektroniikka vaihdettuna. Potikat ja switchi fenkun tasoisiin ja mikit käsinkäämityt suomalaiset, S, S ja H. Lisänä kunnon maadoitukset ja suojaukset jottei tule hurinoita. Itse kaulassa ja rungossahan ei ole mitään sanomista kun ottaa huomioon hinnan. En tosin uudesta maksais kolmea sataa. Käytetystä 100-120 Euroa max. Pantsehan ei taida tosin näillä uusilla kiinan ritsoilla soittaa vaan vanhemmilla JV/Usa malleilla?
SirElwood
03.03.2008 20:58:33
Mulla on tuommoinen ollut useamman vuoden. Nyttemmin työhuoneella testikitarana monta modausta kokeneena. Vaihdoin mm. koko pleksin kaikkine osineen jne. Mutta toimii oikein mukavasti. Pitää vireen hyvin, ja on kestänyt melko kovakouraistakin käsittelyä, kaatuilua, putoamista betonilattialle... Pääsin silloin ostaessa valitsemaan useammasta yksilöstä mielestäni parhaan. Suosittelen tekemään niin, jos vain on mahdollista.
Lonesome
03.03.2008 21:27:13
Pantsehan ei taida tosin näillä uusilla kiinan ritsoilla soittaa vaan vanhemmilla JV/Usa malleilla?

Näin. Pantsella on käsittääkseni ainakin kaksi 80-luvun Squieria. Toinen isolapainen SQ-sarjan peli (8. ihme-levyn kannessa). Eri kitaroita ovat nuo Jaappanin JV ja SQ Skujut (Fender Japanin alkupään tuotantoa vientiin), vaan on hinta/laatusuhde näissä uusissakin kohdallaan.

Uudet Vintage Mofdified-sarjan Squierit on tehty Intiassa ja pienellä lisähinnalla on saatu mukaan jo vakiona asialliset mikit ja muu sähköpuoli sekä kiiltolakattu kaula, josta itse tykkään...
Krister
03.03.2008 21:42:02

Näin. Pantsella on käsittääkseni ainakin kaksi 80-luvun Squieria. Toinen isolapainen SQ-sarjan peli (8. ihme-levyn kannessa). Eri kitaroita ovat nuo Jaappanin JV ja SQ Skujut (Fender Japanin alkupään tuotantoa vientiin)

Ja taas olen minäkin hitusen viisaampi:)
Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin
rokiroki
03.03.2008 23:30:10
Itse sss- affinityn omistavana voin todeta:hintaansa nähden kelpo peli.

Monessa fenkussa on paljon nihkeämpi kaula.Tosin tuo skurren kaula on melko ohut ja kapea tikku, muuten loistava, ja ainakin omassa hyvin viimeistelty.
Uskoisin että hss fat-strato olisi samaa laatua.
Tosin sokkona en mistään tilaisi, vaan liikkeesta kokeilemani ja sopivaksi kännyilleni todetun laitteen ostaisin.
Kyllä noissakin saattaa yksilö eroja olla.....

Mutta tuo viri- ja sähköpuoli tuossa affinityssa ei laadulla häikäise.Tosin tuohon hintaan ei kovin paljon voi vaatiakaan.

Kiinnostuneena olen miettinyt, minkälaisia nuo vintage modified- sarjalaiset Squierit osiltaan ja laadultaan ovat ? Ovat jo melko hintavia.
(voipi olla että laitan tuo affenan kiertoon ja katselen toisen straton, ehkä mehikaanon tai highwayn. Onko japanialaiset f-tuotteet todella hyviä? Niistä ei ilmeisesti haluta luopua,kun kovin vähän käytettynä on myynnissä noihin em. verrattuna)
Allekirjoitus_____________ nimen selvennys
pirkko liimanaama
04.03.2008 00:03:11
Itselläni on Affinity Fat stratin mikeillä.Fat stratissa on Alnicomikit.Tallahumppari on vähän ohutsoundinen,muut mikit on ihan ok.
Tuolla Fat stratilla soittelee vaikka miten pitkään.
Lonesome
04.03.2008 11:11:33
Kiinnostuneena olen miettinyt, minkälaisia nuo vintage modified- sarjalaiset Squierit osiltaan ja laadultaan ovat ? Ovat jo melko hintavia.
(voipi olla että laitan tuo affenan kiertoon ja katselen toisen straton, ehkä mehikaanon tai highwayn. Onko japanialaiset f-tuotteet todella hyviä? Niistä ei ilmeisesti haluta luopua,kun kovin vähän käytettynä on myynnissä noihin em. verrattuna)

Jos Affena/Stankku Squieriin vertaa, niin VM-sarjassa on kaula "aikuisten" mitoituksella ja todellakin kirkas lakkaus, "kuin silloin ennen". Duncan Designed-mikit vaikuttaa hyviltä. Jopa tallamikissä on voimaa sellaisenaan vähän raskaampaankin menoon, vaikka se on siis yksikelainen. Potikat ja kytkin toimii hyvin. En ole vielä avannut pleksiä, mutta sieltä pitäisi löytyä selvästi halvempia malleja parempaa ja täysmittaista tavaraa. Virittimet on ilmeisesti samat kuin muissakin Squiereissa, siis kelvolliset, vaan ei pärjää esim. Japsi Fenkkujen Gotoheille, imo.

Ainoastaan tuossa kiusaa yksi asia/ominaisuus. Kuten myös halvemmissa Mehiko-fendereissä ja muissa kaukoidän osia käyttävissä stratoissa, on tässä perinteistä (alkuperäistä) kapeampi kielten jaotus tallassa. Kielet ovat ahtaammalla, vaikka kaulassa leveyttä normaalisti onkin satulasta alkaen. Mulla on nuo kaksi vintage-tyylistä Japsi-Fenkkua joissa kielet on leveämmällä, joten ei vanha oikein uuteen totu. Vaan on kuulemma uusissa Fenderin American-malleissa sama kapeampi jaotus, että mitäpä tässä valittamaan...:)

Suoraan vaihdettavaksi tuomittavia osia ei tuossa oikeastaan ole. Tremolo-blokki on kyllä varsin onneton ilmestys, joten tallan päivityksellä saattaisi saada vielä parempaa sointia. Lisäsin kaksi jousta tremoloon, jotta sain tallan kunnolla kiinni kanteen. Kolmella jousella oli nimittäin ruuvit pohjassa ja silti talla nousi kieliä venytellessä...

Kitara oli suoraan paketista otettuna huonossa säädössä, ts. surkeat kielet ja hienovire aivan pielessä, vaikka viimeistelyssä ei muuten ole valittamista. Samoin kielet olivat korkealla, eikä niitä todella alas taida saada ilman viilan näyttämistä muutamalle nauhalle, vaan toimii näinkin...

Ellei ihan suomalaista listahintaa maksa, niin kyllä noissa vintage modified-malleissa saa arvoa rahalle, imo. Jos rahaa on käytössä 600 - 700€, voi nämä paremmat Squierit ohittaa ja tsekkailla noita mehikon Classic-sarjalaisia, Higwayta ja tietysti Fender Japanin vastaavia. Mulla ei ole kokemusta noistä paremmista Mehikaanoista juurikaan, vaan hyvässä maineessa ovat. Jaappanin tuotteisiin olen ollut kovin tyytyväinen. :)
rokiroki
04.03.2008 11:28:50
kiitos Lonesome tuosta Vintage Modified selonteosta !

Itekin kyllä tykkään tuosta affen-Squierista, mutta nykyään suurin vika mulla tosiaan se että kielet on ahdettu niin lähelle toisiaan tuolla satulan päässä. Hommasin akustisen ja olen soitellut sillä aika paljon , samoin kiinan Vintage/wilkinson les paul mallisella. Näiden jälkeen skurren kaula tuntuu tikulta ja kielet ahtailta.

Eihän fenkuissakaan se itse leveys olennaisesti suurempi ole, mutta olen törmännyt joihinkin , joissa kielet ovat vähän avarammin.Heti oli paljon parempi.

Tulo myös kokeiltua tuota Vintagen v6 stratomallia, kaula vaikutti samanlaiselta kuin saman firman lespaul. Täytyy jatkaa kokemusten keräilyä...
Allekirjoitus_____________ nimen selvennys
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)