Aihe: Halvahko Stratocaster
1
dbasteroid
04.03.2008 21:19:36

Awe!

Nyt iski hirveä halu saada strato pitkästä aikaa. Gibson-kopioiden parissa tullut soiteltua useita vuosia. Mutta nyt pitäisi saada strato kitaravalikoimiin..

Hintahaarukka on halpa..eli 200-500e (tosin itku silmäpielessä katselen aitojen fenkkujen hintoja verrattuna gibsoneihin ;))Eli fiilistelyyn vain. Tosin uskon että hyväsoittoisesta ja suht hyväpuisesta halpiksesta saa kelpo instrumentin sähköt ja mikit vaihtamalla. Ja vaahterakaula.

Olen aivan kärryiltä tippunut Fenderin/squierin/ muut kopiot nykytuotosten saralta. Joten apua kiitos..
Katselin musicstoren sivuja ja huomasin että "fenderin" eli squierin saa n.200e ovat huonohkoa aasian huttua.
Miten nykyiset Mexikaanit? Ovatko mistään kotoisin?

missä/mistä nykyiset standart stratot on tehty? musicstore n.450e
Entäpä lite ash modelit seymorin mikeillä? (vaikuttaa hyvältä)
Sitten vielä J&D? yhden gibson-kopion näiltä omistan ja "kustomoinnin" jälkeen hyvä soittopeli..
JuSu
04.03.2008 21:25:29 (muokattu 04.03.2008 21:31:59)
Mutta nyt pitäisi saada strato kitaravalikoimiin..

Hintahaarukka on halpa..eli 200-500e

Jos nyt tarvitsisin nopsasti edukkaan straton, niin ekaksi kävisin koepolkaisemassa Vintage -stratot, esim:

http://www.custom-sounds.com/epages … e4274159fa3d3d0676+FI/products/2562

JuSu

EDIT: Eikäkö hitto, vaahteraotelautaa kaipailtiin. Custom Shop ei tarjoa ainakaan nettisivuillaan kuin tuota relikoitua versiota, joka sitten on jo ihan toisessa hintaluokassa: http://www.custom-sounds.com/epages … e4274159fa3d3d0676+FI/products/2530
"Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits." -noir-
PappaSF
04.03.2008 21:27:35
Meillä on kotona yksi Fenderin Mexico Strato, ihan hyvä vehje. Maksoi n. 650 euroa.
Hinta tuolla lienee edelleen tuolla samassa mutta jostain tuon taitaa saada nyt edullisemmin.

Ihan hyvä soundinen ollu, vireen pitää ihan hyvin (tosin kammella jos raskaasti vetelee niin vire saattaa muuttua, eihän tuo ole mikään kampikikkailuun tarkoitettukaan vaan sellaiseen lievään kampikäyttöön).

Täytyypi kattoa taas netistä mihinkä hintaan tuota lähtee, jos löydän niin laitan linkkiä.
jra
04.03.2008 21:29:29 (muokattu 04.03.2008 21:30:18)
missä/mistä nykyiset standart stratot on tehty? musicstore n.450e
Entäpä lite ash modelit seymorin mikeillä? (vaikuttaa hyvältä)
Sitten vielä J&D? yhden gibson-kopion näiltä omistan ja "kustomoinnin" jälkeen hyvä soittopeli..

Vaikka itsellä on ihan hyviä kokemuksia J&D:stä, niin jos mahdollista kannattaa kokeilla Vintage-merkin V6-stratokopiot. Niissä on kohtuulliset metalliosat (Wilkinson). Budjettisi yläpää liippaa kyllä tosiaan ihan oikeitten Fenkkujen hintaa, täältä varmaan löytyy tietoa esim. mitä Mexico-stratoa kannattaisi viidensadan pintaan käytettynä metsästää. Vintage-kitaroista oli parin sivun arvio 1/2008 Riffissä, netistä löytyy enemmänkin juttua. 'Vintage' on siis ns. paremman luokan halpis, jossa jopa hieman panostettu rautaan ja mikkeihin, käsittääkseni myös ihan oikeaa puuta?

E: Hidas.
duc
04.03.2008 21:31:07 (muokattu 04.03.2008 21:32:18)
Jaa-a, Squier Vintage Modified Strat maksais jotain 320-370 euroa ja niissä olisi Duncan designed -mikit, jotka ovat ainakin jonkin verran halvinta halpista parempia. Luultavasti ovat muutenkin parempia kuin ihan halvimmat Squierit, kannattaa käydä testaamassa.

Ja jos suunnilleen tähän hintaan saa Fender Mexico Stanrdardin tingittyä niin voisi olla kannattavaa ehkä sellainenkin ostaa:
http://www.thomann.de/fi/fender_mex_std_strat_mn_bk_upgrade.htm

Ovat nykyään aika edullisia tuolla Thomannilla.
dbasteroid
04.03.2008 21:40:17

Kiitos vastauksista!
Pitää käydä Vintaget testaamassa loppuviikosta... Molemmat vaikuttivat ihan hyviltä.
PappaSF
04.03.2008 21:40:53 (muokattu 04.03.2008 21:44:48)
http://www.musik-schmidt.de/osc-sch … herry-sunburst-s-a-l-e-p-12178.html (aikas nätti ainakin ulkomuodoiltaan ja väriltään ja alle 500)

http://www.musik-schmidt.de/osc-sch … alog/stratocaster-typ-c-1_1458.html (tuossa vähän lisää noita, osa alle 500 ja osa alle 600)

tuossa olis aika halvalla uusi, pistän lisää jos löytyy (ite tykkään aina kokeilla joten en tiedä haluatko ostaa ns. postin välityksellä mutta tuossa olis yksi vaihtoehto)

Sais suomessakin olla samanlaiset hinnat uutena ;-)
dbasteroid
05.03.2008 00:47:14

Menee hermot pahuksen fenderin markkinoinnin kanssa!
Tuossa 90-luvun alussa kun jotain noista vielä tiesin niin fender oli usa-fender
ja mex-fender oli niin no .... mex-fender ja japanilaiset olivat... niin just niitä ;).

Pahuksen pirulaiset kun ovat sekoittoittaneet sopan noilla aasian-boogieilla!
Markkinatalous ja tuotebrändäys ovat kova juttu... niinpä kai minä en suostu menemään halpaan!

Sanokaa joku suoraan paljonko amerikan std. strato maksaa saksassa?
Entäpä meksikon?
WinterMad
05.03.2008 01:18:19
Thomannilla jenkit n.1000€ -----> ja mehikot n.400€----->
Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka.
sepisti
05.03.2008 01:34:33
Menee hermot pahuksen fenderin markkinoinnin kanssa!
Tuossa 90-luvun alussa kun jotain noista vielä tiesin niin fender oli usa-fender
ja mex-fender oli niin no .... mex-fender ja japanilaiset olivat... niin just niitä ;).

Pahuksen pirulaiset kun ovat sekoittoittaneet sopan noilla aasian-boogieilla!
Markkinatalous ja tuotebrändäys ovat kova juttu... niinpä kai minä en suostu menemään halpaan!

Sanoo henkilö joka kertoo soittelevansa gibbonikopsuilla... Taas näitä keille ämerikkä on kaikki kaikessa.

Sanokaa joku suoraan paljonko amerikan std. strato maksaa saksassa?
Entäpä meksikon?

Eikö sulla ole nettiä vai minkä takia muiden pitää kertoa sulle mitä saksassa maksaa fenkku? Mulla on täällä kitarakamapuolella pyöriessä aina toisessa ikkunassa auki www.thomann.de
Mäntä-Seppo ja K%rpä-Kari JYRÄÄ!!!
dbasteroid
05.03.2008 01:58:08

Sanoo henkilö joka kertoo soittelevansa gibbonikopsuilla... Taas näitä keille ämerikkä on kaikki kaikessa.

Anteeksi mitä? Ai niin, en muistanutkaan että gibson tulee japanista/etelä-koreasta! Anteeksi väärinkäsitykseni! Haluutko muuten ostaa multa gibson-kopion joka on tehty ilmeisesti sitten jenkeissä. Merkki taisi olla SX! Hyvä että huomautit asiasta luulin että kitarani on "halpamaista", mutta taitaakin kuten hyvin totesit olla Made in USA! Hinta nousi pilviin...

Eikö sulla ole nettiä vai minkä takia muiden pitää kertoa sulle mitä saksassa maksaa fenkku? Mulla on täällä kitarakamapuolella pyöriessä aina toisessa ikkunassa auki www.thomann.de

Ei Minulla ei ole nettiä ja minulla ei myöskään ole sympatiaa muita kohtaan. Mielestäni ihmisten auttaminen on heikkoutta johon en halua itse ryhtyä koska se saattaisi paljastaa omat heikkouteni!
Oli ihan pakko!
Niin, kirjoitin aikaisemmin että olen pihalla mikä on mikin...siis usa/mex/jpn Mutta sinähän et lukenut, ei se mitään ymmärrän menee varmaan liikaa aikaa...

Kiitos ystävällisestä vastauksesta siitä oli paljon apua. En enää ikinä pidä sivustoa www.thomann.de auki pyöriessäni kitarakamat sivustolla.
Yst. Terv. Rakkaudel. Ain. Sinun.
dbasteroid
05.03.2008 02:57:10

Niin vielä herra Sapettaa. 0n todella hienoa että laisiasi ihmisiä löytyy foorumeilta, kaikki aiheet menevät turhaan kinasteluun, mutta onneksi sinulla on aina www.thomann.de auki josta saat kaiken absoluuttisen tiedon mitä tarvitset! Minä luin joskus tuntemattomasta sotilaasta puolet ja matkaan tänään suomen viipuriin...

Kiitos suunta-antavaa hintantiedoista muille...
Mikä mahtaa olla mehikostratojen laatu nykyään? Onko kannattava ostos verrattuna perus am. stratoon?
Joees
05.03.2008 03:03:26
Niin vielä herra Sapettaa. 0n todella hienoa että laisiasi ihmisiä löytyy foorumeilta, kaikki aiheet menevät turhaan kinasteluun, mutta onneksi sinulla on aina www.thomann.de auki josta saat kaiken absoluuttisen tiedon mitä tarvitset! Minä luin joskus tuntemattomasta sotilaasta puolet ja matkaan tänään suomen viipuriin...

Mikä mahtaa olla mehikostratojen laatu nykyään? Onko kannattava ostos verrattuna perus am. stratoon?

Jos totta puhutaan, niin mä en tuota sun avautumista nyt kauheesti ymmärtänyt? Tai ainakaan sen avautumisen jatkamista, vieläpä väittäen että homma menee turhaan kinasteluun lyöden samalla lisää löylyä kiukaaseen.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
Aki
05.03.2008 11:21:54

Siltä varalta että joku haluaa vielä lukea itse aiheesta ni kerron omista Stratonäkemyksistäni.

G&L Tribute-sarjalaiset on mielestäni aivan mainioita soittimia. Löytyy Soundatasta. Hinta tosin taitaa mennä uutena hieman yli.
Musamaailmassa oleva GrassRoots (by ESP) tuntui myös hämmentävän hyvältä soittimelta, joskaan en tarkemmin tutustunut.
Hellaksen Duesenberg Diego Vintaget ei näemmä ihan istukaan hintaluokkaan. Eikä Millbrookin Blade.
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
sepisti
05.03.2008 13:09:54

Ihan vaan peräsin sitä oma aloitteisuutta. Harva täällä m.netissä olevista kuitenkaan omistaa/on töissä saksalaisessa musaliikkeessä.

Mikäli omistamani meksikon presari on yhtään vertailukelpoinen muiden meksikofenkkujen niin luulisi sellaisen toimivan sulla fiilistely käytössä.
Mielestäni kannattaisi myös tsekata http://www.soundstore.fi/ japanian mallit. Itellä on japaniantele johon on juurikin vaihdettu kaikki elektroniikka ja vielä olis tarkoitus vaihtaa nauhat nyt tässä kevväämmällä. (edellisestä rivien välistä luettavissa syykin eiliseen vittumaisen työvuoron jälkeiseen kärkkäähköön kommentointiin, josta pahoittelut)

Eli suoraa kokemusta stratoista ei ole, mutta mielestäni mehikoitten ja japskien laatu on kuitenkin ihan ok. Epäilemättä tietysti löytyy huonojakin yksilöitä.

Joo, hyvin nukutun yön jälkeen on vittuilumieli hävinnyt ja kykenen näköjään melkein asiallisen tekstin tuottamiseen:)

T: Vihtoen viha viilenee, saunoen sappi sammuu!
Mäntä-Seppo ja K%rpä-Kari JYRÄÄ!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)