Aihe: Internetin lippukauppiaat halutaan kuriin
1 2 3 4 5 6 7 8 9
aikavaikea
27.02.2008 11:30:05
Noissa huuto.netin linkeissä oli kaikki kohteet suljettuna

No kun ne oli jo sulkeutuneita. On sillä häiskällä vielä aukikin olevia. http://huuto.net/fi/showlist.php3?c … er=mikaala&status=DN&odir=A
What do you think you're doing? That's no way to treat an expensive musical instrument!
Absoluto
27.02.2008 11:33:58
No kun ne oli jo sulkeutuneita. On sillä häiskällä vielä aukikin olevia. http://huuto.net/fi/showlist.php3?c … er=mikaala&status=DN&odir=A

Jos siis tossa lukee "kohde on suljettu" niin tarkoittaako se sitä että liput myyty vai että kohde on suljettu Huuto.netin ylläpidon toimesta?
Himon ajamana!
aikavaikea
27.02.2008 11:43:15
Jos siis tossa lukee "kohde on suljettu" niin tarkoittaako se sitä että liput myyty vai että kohde on suljettu Huuto.netin ylläpidon toimesta?

Myyty tai sitten ei vaan ole tullut kauppoja. Niillehän saa itse laittaa sulkeutumisajankohdan kun pistää myyntiin.
What do you think you're doing? That's no way to treat an expensive musical instrument!
firecane
27.02.2008 12:06:28

Täähän se olis ratkaisu, mitä vissiin testataan nyt mobiili-lipuissa:
http://www.upc.fi/fi/upcode/

Eli tuohon kuvaan tallennetaan informaatio, joka luetaan lukulaitteella. Vaikka sos.turvatunnus tallennettais lippuun tuolla kuvalla ja henkkarit mukaan ja keikalle
Parempi puut pinossa kuin sormi suutarin persiissä.
kylie-o
28.02.2008 00:07:59
Joistain lipuista huudettu 10000e :D erinomaista että jotkut jaksaa sabotoida tuota toimintaa. Tuskin se kauppoja lopulta estää mutta vaikeuttaa huomattavasti.

Sitten tuolla näkyy jengi jättäneen kommentteja tyyliin "Tietosi on toimitettu Lippupalveluun, josta ne toimitetaan edelleen verottajalle. Myymäsi kohteet näkyvät listassa, ja ovat kaikki veronalaista tuloa." - onko tuolla totuuspohjaa tai jopa ennakkotapauksia?

Haluaisin NIIN nähdä kun joku näistä speedoista ristiinnaulitaan.
Ali
28.02.2008 10:50:59

Entäs ne tyypit, ketkä hommaavat lippunsa Lippupalvelusta netin kautta, kuinka siellä sitten tapahtuisi henkilöllisyyden todistaminen...

Vaikkapa pankkitunnusten avulla. Esim. Kela käyttää tällaista järjestelyä.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
wilzhu
28.02.2008 15:41:42
Tuolloin pitäisi siis hyvissä ajoin selvittää kenen kanssa lähtee keikalle. Ei voisi enää ostaa lippua siinä toivossa, että "joku" lähtee mukaan.
Elämä off.
Carpenter
28.02.2008 16:26:44
Mutta onhan näissä rajoituksissa se huono puoli, että jos ei oikeasti pääsekkään keikalle. Pystyykö lippua silloin myymään mitenkään?
Basisti on lyömäsoitin.
kylie-o
28.02.2008 18:03:21
Mutta onhan näissä rajoituksissa se huono puoli, että jos ei oikeasti pääsekkään keikalle. Pystyykö lippua silloin myymään mitenkään?

Nykyisten lippiksen sääntöjen mukaan periaatteessa ei. Ei minulla sitä vastaan mitään olisi, jos lippu voitaisiin myydä ostohinnalla. Jäisi se trokaaminen ja välistäveto pois.
saturnzreturn
04.03.2008 14:06:35
Jos tuo lippujen myynti on kiellettyä ilman lippupalvelun kirjallista lupaa, niin miksei ylläpito vaan sulje noita kohteita? Ei siellä tupakka- ja alkoholituotteitakaan näy myynnissä kun ovat kiellettyjen kohteiden listalla.
my wallet's fat and so is my head
firecane
04.03.2008 14:19:00 (muokattu 04.03.2008 14:20:06)

Jos tuo lippujen myynti on kiellettyä ilman lippupalvelun kirjallista lupaa, niin miksei ylläpito vaan sulje noita kohteita? Ei siellä tupakka- ja alkoholituotteitakaan näy myynnissä kun ovat kiellettyjen kohteiden listalla.

Mutta taitaa olla aikamoinen houkutin ko.huutokauppa-palvelulle tuo lippujen myynti. kävijät = mainostamisesta rahaa

EDIT: eli liput pitäisi saada palvelun kielletylle listalle
Parempi puut pinossa kuin sormi suutarin persiissä.
Borlag
04.03.2008 14:19:55

Lippupalvelun säännöt on kuitenkin ihan eri asia kuin Suomen laki. Jälkimmäinen kieltää tupakan ja alkoholin myymisen ilman asianmukaisia lupia, kun taas ensimmäisellä ei todellista valtaa ole tuon kieltämiseen. Huuto.netin ihan oma asia jos haluavat kieltää lippujen myynnin, tai vaikkapa rajoittaa voiton tekemistä noiden myynnillä, mitä esimerkiksi jenkkilässä tehdään nykyisin.
Leikari
04.03.2008 17:53:31
Joistain lipuista huudettu 10000e :D erinomaista että jotkut jaksaa sabotoida tuota toimintaa.

olisi aika mielenkiintoista, jos sitten myyjä lähtisi peräämään huutajalta sitä kymppitonnia oikeudessa. Veikkaan, että voisi hyvinkin menestyä & ei paljon "hupihuutajaa" auttaisi kun sanoisi tehneensä huudon ihan läpällä.

No... sentään jokin kohtuullisempi hinta saattaisi hyvällä onnella olla vahingonkorvauksen perusteena so. toteutunut hinta huuto.netissä. Vaikka kyllähän huuto.netin huuto on sopimus siinä kuin jokin muukin.

Vaatisin kyllä huuto.nettiä sulkemaan hupihuutajat pois.
Leikari
04.03.2008 18:01:57
Yksittäiset lipputrokarit ovat pieni ongelma.

OIkeasti liput menevät ns. "yritysmyyntiin". Noista käytännöistä tapahtumajärjestäjät eivät vaan paljoa huutele kun tietävät yleisön siitä suuttuvan. Liput myydään noissa ennakkoon ennen niiden avaamista yleiseen myyntiin, jonne riittää sitten vain pieni osa kokonaislippumäärästä. Aika hyvin duunipaikan kautta olen itseäni kiinnostaviin kohteisiin päässyt.
saturnzreturn
04.03.2008 19:42:06
Lippupalvelun säännöt on kuitenkin ihan eri asia kuin Suomen laki. Jälkimmäinen kieltää tupakan ja alkoholin myymisen ilman asianmukaisia lupia, kun taas ensimmäisellä ei todellista valtaa ole tuon kieltämiseen. Huuto.netin ihan oma asia jos haluavat kieltää lippujen myynnin, tai vaikkapa rajoittaa voiton tekemistä noiden myynnillä, mitä esimerkiksi jenkkilässä tehdään nykyisin.

Mun mielestä ois huuto.netiltä hyvän kauppatavan mukaista olla edesauttamatta jonkun toisen kauppaosapuolen sanelemien sääntöjen vastaista toimintaa.
my wallet's fat and so is my head
Borlag
04.03.2008 22:06:53

Mun mielestä ois huuto.netiltä hyvän kauppatavan mukaista olla edesauttamatta jonkun toisen kauppaosapuolen sanelemien sääntöjen vastaista toimintaa.

Näinhän se on, mutta ei taida olla heille kannattavaa puuhaa. Toivottavasti saavat aikaiseksi jonkun kompromissin edes, kuten vaikka lippujen myynti sallittu, yli 10% voiton tekeminen lipun nimellisarvosta kiellettyä.
marke-
05.03.2008 05:55:57
En jaksa nyt ihan joka viestiä lukea, ja mun mielipide on jo sanottu, mutta en pidä tästä toiminnasta sitten yhtään. Itse en trokaa enkä käy juuri keikoillakaan, mutta pidän tälläistä rajoittamista pelleilynä.

Ehkä jonkinlainen elektroninen lippusysteemi saattaisi toimia, mutta en nyt jaksa sitä ilmaiseksi tähän ideoida.

Tänään näyttäisi olevan "en jaksa" päivä siis.

Kiitos.
Rakkaus
Simo78
05.03.2008 07:55:54
Yksittäiset lipputrokarit ovat pieni ongelma.

OIkeasti liput menevät ns. "yritysmyyntiin". Noista käytännöistä tapahtumajärjestäjät eivät vaan paljoa huutele kun tietävät yleisön siitä suuttuvan. Liput myydään noissa ennakkoon ennen niiden avaamista yleiseen myyntiin, jonne riittää sitten vain pieni osa kokonaislippumäärästä. Aika hyvin duunipaikan kautta olen itseäni kiinnostaviin kohteisiin päässyt.

Näinkin kyllä! Mutta kyllä yksittäinen lippukauppakin on aikamoinen ongelma. Ainakin metallican konserttiin oli aivan järjetön määrää lippuja kaupan huuto.netissä. Siis jo siinnä vaiheessa, kun itse jonotin vielä lippua netissä. Sitten kun pääsin läpi, niin oli jo loppuunmyyty. Niin ja tosiaan olin jonossa ihan heti kun palvelu aukesi. Siinnä vaiheessa kyllä vittutti toi trokareiden touhu vielä enempi, kuin nytten. En tosiaan katso hyvällä näitä: "ostin lipun viidelle kaverille, mutta nyt ne ei pääsekään"-tapaisia myynti ilmoituksia!
Leikari
05.03.2008 08:50:51
Näinkin kyllä! Mutta kyllä yksittäinen lippukauppakin on aikamoinen ongelma. Ainakin metallican konserttiin oli aivan järjetön määrää lippuja kaupan huuto.netissä. Siis jo siinnä vaiheessa, kun itse jonotin vielä lippua netissä. Sitten kun pääsin läpi, niin oli jo loppuunmyyty. Niin ja tosiaan olin jonossa ihan heti kun palvelu aukesi. Siinnä vaiheessa kyllä vittutti toi trokareiden touhu vielä enempi, kuin nytten. En tosiaan katso hyvällä näitä: "ostin lipun viidelle kaverille, mutta nyt ne ei pääsekään"-tapaisia myynti ilmoituksia!

tapahtumajärjestäjien/Lippupalvelun tms. pitäisi kyllä selvittää, että ovatko nämä tulleet myyntiin yritysmyyntien kautta. Silloinhan liput on jo ostettu jonon ohi & niitä "kehtaa" myydä heti kun virallinenkin myynti on alkanut.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)