bastardo 04.03.2008 03:54:56 | |
---|
Easy Livin oli kiva ylläri. Ja Cash Car Star. Taisi olla aika erilainen setti kuin aikaisemmilla keikoilla. Mikä tietysti oli kiva. Uuden levyn biisit jätti kyllä edelleen täysin kylmäksi, ja akustiset jutut olisi voinut mielestäni vetää putkeen keikan alkuun. Mutta loppupuoli rokkasi kivasti ja fiilistä löytyi, vaikka allekirjoittaneella menikin sunnuntain suojakänni hevostelun puolelle, ja tämä aiheutti ihmisvihaajakrapulan. "If we're all God's children, then why is Jesus so special?" |
Juhani 04.03.2008 04:06:21 | |
---|
Mä oon jotenkin niin yllättynyt, ja hämmentynyt tästä keikasta. Siistiä et Corgan jami uudenkin biisin: I'm sick I'm sick I'm sick I'm sick I'm sick I'm sick of myself.. :D |
mrk 04.03.2008 08:47:28 | |
---|
Hyvä keikkahan se oli. Settilista se sama vanha "tarkkaan harkittu" mitä nyt Cherub Rock encore oli mukava yllätys. United States jäi soittamatta, mutta eipä haittaa. Hyvin toimi muutenkin ja yleisökin tuntui olevan ihan kohtuu hyvin mukana. "Short On Long Term Goals" |
Sävis 04.03.2008 10:49:27 | |
---|
Toimi. Hemmetti että toimikin. Bändi soitti niin tiukasti, että en meinannu housuissa pysyä. Pääsin suht eteen ja ihmettelin kyllä vähän, kun aika paljon ympärillä oli porukkaa, joka tuntu vaan seisovan paikallaan. No, oma vikansa jos talloin niiden varpaita pomppimalla. Joitain omia suosikkibiisejä jäi kuulematta. Olisin hirveesti tykänny, jos Wound olisi pysynyt setissä, mutta minkäs teet. Bändillä on sen verran paljon hyviä biisejä, että ei niitä kaikkia saa yhteen settiin mitenkään. Helmiä sioille. |
LMN 04.03.2008 12:01:19 (muokattu 04.03.2008 12:03:21) | |
---|
Kiitokset Billy, Jimmy, Jeff ja Ginger! + Lisa Loistava keikka, ehkäpä jopa paras ikinä. Hienoa, että settilista vaihtui hieman ja Cherub Rock encorena kruunasi illan. F6 katsomossa tuli oltua ja en tietenkään istunut lainkaan koko keikan aikana. Kädet hellänä jatkuvasta taputuksesta ja ääni käheänä. Jokohan hehkutus riittäisi? Edit: Sattuuko kukaan muuten tietämään, että minkälaista vahvistinkalustoa Billy käyttää nykyään? |
Soundeissa ja tasoissa ois ollut kyllä kattomista, kun välillä oli niin hirveetä mössöö ettei saanut mitään selvää. Esim. 'come on let's go':n sitä riffiä ei erottanut vasta kun corgan jäi itsekseen sitä soittamaan. Bassosoundi oli ihan hirvee, enkä tajua miten sen kokosista Ampegin ämyreistä saa edes väännettyä sellasen soundin. Vaikka settilista muutamaa huonoa uudempaa lukuunottamatta oli ihan kiva läpileikkaus Smashing Pumpkinsin urasta ja biisejä oli mukava kuunnella, ei mulla kyllä koko keikan aikana ollut sitä fiilistä, että tämä olisi nyt se sama bändi, jonka levyjä kotona kuuntelen ja jos nuo jutut eri aikakausiin keskittyvistä kiertueista pitävät paikkansa, on vaan nieltävä se fakta, että kyseessä on aika vahvasti pelkkä nostalgia act. my wallet's fat and so is my head |
wellu 04.03.2008 12:24:25 | |
---|
löytyiskö jostain biisilistaa?? Lyrics.Wasted time between solos. |
mrk 04.03.2008 12:27:39 | |
---|
löytyiskö jostain biisilistaa?? Porcelina of the Vast Oceans Behold! the Night Mare Bring the Light Tonight, Tonight Mayonaise Try, Try, Try Superchrist (Come On) Let's Go! Stellar Perfect Lily (My One and Only) The Rose March Today Tarantula Stand Inside Your Love Ava Adore Drown Bullet with Butterfly Wings 1979 That's the Way (My Love Is) My Blue Heaven The Everlasting Gaze Cash Car Star > Easy Livin' Uriah Heep > Foreplay Boston > For What It's Worth Buffalo Springfield > Wasted Years Iron Maiden ------ Cherub Rock "Short On Long Term Goals" |
madu 04.03.2008 12:28:08 (muokattu 04.03.2008 12:29:53) | |
---|
Vaikka settilista muutamaa huonoa uudempaa lukuunottamatta oli ihan kiva läpileikkaus Smashing Pumpkinsin urasta ja biisejä oli mukava kuunnella, ei mulla kyllä koko keikan aikana ollut sitä fiilistä, että tämä olisi nyt se sama bändi, jonka levyjä kotona kuuntelen ja jos nuo jutut eri aikakausiin keskittyvistä kiertueista pitävät paikkansa, on vaan nieltävä se fakta, että kyseessä on aika vahvasti pelkkä nostalgia act. Olen samaa mieltä. Jotenkin vaan ei sytyttänyt minua liekö sitten minussa vikaa mutta ei yleisö muutenkaan kovin hyvin mukana ollut. Corganin pieni piikittely tyyliin "we don't want you to die of over-excitement" kuvasi hyvin illan meininkiä. Eikä ehkä onnistunut tilannetta niin hyvin haltuun ottamaan liekö sitten flunssan vaivaamana vai kiertueen väsyttämänä. Soundit oli siihen miksauspyödälle välillä aika huonot ja mm. The Everlasting Gaze oli aikamoista puuroa. Kuriositeettinä mainittakoon että "laatulehti" Iltalehden sivuilla oli jo keikka-arvio joka oli julkaistuna jo klo 22:27 vaikka keikka oli vielä täysillä käynnissä.
|
mrk 04.03.2008 12:38:30 (muokattu 04.03.2008 12:39:07) | |
---|
Itse olin eturivissä melko reunassa ja soundit olivat lähes täydelliset. Suoraan edessäni lavan kulmassa oli pari pientä kaiutinta suunnattuna suoraan kohti, subwooferit olivat lavan edessä keskellä ja pa-kaapit roikkuivat suoraan yläpuolella, joten suurin osa siitä mitä itse kuulin tuli vain noista pienistä suunnatuista kaiuttimista. Oli kuin olisi kotona stereoista kuunnellut. "Short On Long Term Goals" |
Marwel 04.03.2008 12:40:14 | |
---|
Paska keikka.. Cocksucker! |
luppakorva 04.03.2008 12:47:49 | |
---|
Jees, loistava keikka. Lähdin keikalle ilman suurempia odotuksia. Mutta oli selkeästi parempi kuin vuonna 2000. Saundit oli ainakin lähellä lavaa aivan loistavat. Mahtavat, selkeät ja massiiviset kitaravallit lämmittivät sydäntä. Biisivalinnoissakaan ei ole valittamista. |
Antsa 04.03.2008 13:21:29 (muokattu 04.03.2008 13:22:00) | |
---|
OK keikka. Ei jäänyt kummempia fiiliksiä käteen. Uuden levyt biisit olisi voitu jättää pois, myös coverit, ja ottaa tilalle vaikkappa Soma, Zero, Muzzle, I of The Mourning. Tykkäsin Tonight Tonightin rankasta versiosta ja oli mieletöntä kuulla Drown livenä. heroiini > elämä |
meeza 04.03.2008 13:45:30 (muokattu 04.03.2008 13:46:53) | |
---|
Sopivan monipuolinen settilista, mutta Gishiltä ei tullut mitään :-( Drown oli ehkä ihanin. Yleisö oli käsittämättömän flegmaattista. Thirty-Threen tai Rhinocerosin olis voinu vetäistä. Taikka Thru the Eyes of Rubyn. Olen tyydytetty joka tapauksessa. [12:21:28] [ysuviy]: ruokaa saa kraanasta |
jannu 04.03.2008 13:52:36 | |
---|
Nyt yön yli nukkuneena keikka oli vitun kova. Ainoat rutisemisen aiheet: paska virvelisoundi, paska basisti ja välillä kitarabalanssit hakusessa(voi kyllä johtua myös paikastani). Vitut ollut mikään nostalgiatrippi. Loistavaa menoa uudemmissa biiseissä, etenkin Stellar ja Rose March lämmittivät mieltä. "Enkä halunnut muuta kuin suudella sinua niin että huulet rohtuu..." |
kanisteri 04.03.2008 14:06:15 | |
---|
Ihmettelen kyllä suuresti kovimpia hehkutuksia täällä. Keikka oli ihan ok, mutta mistään mahtimeiningistä ei todella voi puhua. Tunnelma oli kiusallisen kuollut jopa muutamien metrien päästä lavasta. Billyn kommentit olivat oma lukunsa: "Älkää nyt innostuksesta kuolko" ja "Suomessa 5 ihmistä osti tän uuden EP:n". Masentavaa, mutta ehkä myös viihdyttävää. Soundipuoleltakin löytyi ihmeteltävää - harvoin on ulkomaanelävät kuulostaneet noin erottelemattomalta ja pahimmillaan amatöörimaiselta. En oikein tiedä osoittaakko sormeni tekniikkaan, vai oliko esim. basisti oikeasti vähän huono. Corgan kyllä kuulosti laulussa hyvältä flunssastaan huolimatta. Ja naisjäsenten taustalaulut oli mukavat. Iisimmissä paloissa soittokaan ei mössöytynyt. |
e.c 04.03.2008 16:04:20 | |
---|
Oltiin C4 katsomossa ja kyllä koko keikan ajan sai hävetä ku permannolla meno oli niin surkeeta, ja se selvästi välitty esiintyjiin.. Mietittiin että johtuko huono meno biisivalinnoista vai aiheuttiko apaattinen yleisö vitutusta bändissä ja tästä alkoi oravanpyörä? Itse keikasta musiikillisesti tykkäsin, Billy ja Jimmy veti hyvin, mutta olikohan niitä apusoittajia käsketty seisomaan paikallaan siinä typerässä polviasennossa koko keikan ajan että Billy saa huomion:) Raskas ja nopeatempoinen Adore kuulu suosikkeihin. Ja pisteet vielä Billylle joka jakso vetää keikan läpi yleisöstä ja kipeydestään huolimatta! "Olen käyttänyt kolme miljoonaa juomiseen ja vielä enemmän uhkapeleihin. Loput olen tuhlannut." - John Daly |
madu 04.03.2008 16:15:29 | |
---|
Mietittiin että johtuko huono meno biisivalinnoista vai aiheuttiko apaattinen yleisö vitutusta bändissä ja tästä alkoi oravanpyörä? Vai aiheuttiko sittenkin apaattinen bändi vitutusta yleisössä? :) Meininki oli kyllä apaattista molemmin puolin mutta esiintyvälle taiteilijalle jättäisin viimekädessä sen vastuun keikan fiiliksestä. Ei Billy kyllä tällä kertaa ihmeemmin porukkaa edes yrittänyt mukaan saada. Toki ollaan Suomessa ja vieläpä maanantaina niin ei varmaan monella menojalka kummemmin vipata puhumattakaan muutenkin aina niin kolkosta jäähallin tunnelmasta. |
Sävis 04.03.2008 16:16:20 | |
---|
Oltiin C4 katsomossa ja kyllä koko keikan ajan sai hävetä ku permannolla meno oli niin surkeeta, ja se selvästi välitty esiintyjiin.. Kirjottelinkin tästä jo tuolla ylempänä. Tuntu vähän oudolta, kun porukka väen vängällä tunki sinne eteen ja sit vaan seiso paikallaan. Mun ohi ei kyllä kukaan tunkenu. Yhtäkin apaattista muikkia sain tönästä vähän taaksepäin, kun ei meinannut uskoa, että mun eteen ei tulla seisoskelemaan. Oho, kuulostanpa vähän aggressiiviselta. :D Helmiä sioille. |
Tarva 04.03.2008 17:15:09 | |
---|
Ihmettelen kyllä suuresti kovimpia hehkutuksia täällä. Keikka oli ihan ok, mutta mistään mahtimeiningistä ei todella voi puhua. Tunnelma oli kiusallisen kuollut jopa muutamien metrien päästä lavasta. Samaa mieltä. Ehkä keikan alkuun oli valittu liian rauhallisia biisejä. Istuin A5 katsomossa ja sinne näytti siltä, että kentällä ei liiku mikään... täysin kuollutta. Tiedän itsestäni, että olen sitä porukkaa joka kuuntelee keikat kädet taskussa joten siksi istumapaikka. Itse ehkä petyin, mutta kaverini (henkisenä tukena mukana) joka ei omista yhtään Smashing Pumpkins levyä yllättyi positiivisesti. Ilmainen viina on valkoisen miehen surma. |