Aihe: Älyttömät prosessit..
1 2 3
trifi
03.03.2008 22:08:39
Ostin pöljä Digidesign Minibox 2/Protools LE systeemin äänittääkseni jotain pieniä kotisoittohommia muttaa en saanut aikaiseksi ainuttakaan raitaa.Epäilin tietenkin ensiksi omaa nolouttani mutta kävi ilmi että läppärini jauhaa lähes 80 prosessia kaikenaikaa ts.eipä riitä paukut pyörittää ohjelmaa.Signaali tulee mutta raitaa ei synny..Kone on kohtuu uusi IBM Think Pad,prosessori Intel Centrino Duo 1,66Ghz,vapaata fyysistä muistia n.500Megaa.Myyjäliikkeessä kaveri katsoi että prosesseja pyörii liikaa eikä homma pelitä sen vuoksi. Kukapa osaisi sanoa mitä sieltä uskaltaisi lopettaa tai poistaa kun ei ymmärrä noista lyhenteistä?
Vai onko ostettava vielä yksi kone vain musiikkihommia varten joka tuntuu typerältä tai myytävä koko paska ja ostettava joku digitallenninsysteemi. Kertokaa jotain järkevää..
loosah
03.03.2008 23:50:15
Osta mäkki, ni loppuu ylimääräisten prosessien pyöritteleminen...
GIGO
Explorer
04.03.2008 00:19:20
Ilmeisesti virustutkat, palomuurit yms. todelliset haittaohjelmat vie kaiken tehon koneesta.
You ain't seen me, right!
zekeode
04.03.2008 00:34:42

Asutko missä päin? Mikäli lähellä Tuusulaa, niin ota yhteyttä pikaviestillä. Voisin kaljapalkalla katella sulle noi kuntoon? :)
Borlag
04.03.2008 01:09:01

Pistä listaa prosesseista niin katsotaan. Vaihtoehtoisesti voit koittaa googlella ihan suoraan prosessin nimellä, yleisesti ottaen lähes kaikki pitäisi löytyä tuolta kautta. Myös se musavirittely ketju joka FAQina kannattaa lukaista läpi, siellä kuitenkin tarkemmin selvitetty että mitä musakoneelta kannattaa ottaa pois, ja mitä jättää.
Niq
04.03.2008 08:29:59

Helpointahan tuossa on tehdä niin, että sammutat kaikki käynnissä olevat ohjelmat ja lähdet järjestelmällisesti lopettamaan prosesseja. Aloita niistä jotka ovat omalla käyttäjälläsi aloitettuja ja sitten vasta siirryt SYSTEM-prosesseihin. XP ei anna sammuttaa kriittisiä prosesseja ollenkaan ja jos joku menee vikaan niin buuttaat koneen.

Kirjaat ylös että minkänimisen prosessin sammutit jos se ei vaikuttanut käyttöön ollenkaan. Sitten vaan rekisteristä kaivamaan nuo käynnistettävät prosessin ja sieltä poistat, loputhan löytyy sitten ohjauspaneelista Administrative tools -> Services, suomeksi taitaa olla Järjestelmätyökalut -> Palvelut.

Tai jos lähdet vaikka liikkeelle siitä että sammutat prosesseja ja kirjailet ylös mitä sammutit, niin voidaan jelppiä sitten niiden kanssa kun nähdään lista. Siellähän voi myös olla jotain spywarea tms. käpyä joka ei ihan hellävaraisesti lähde.
"I have a cunning plan" -Baldrick
tinde
04.03.2008 08:36:04

Mulla on koneena ThinkPadin pikkuserkku Lenovolta suunnilleen samoilla spekseillä, prosesseja (jos siis tarkoitat task manageristä löytyviä) yli 70 päällä ja ainakin Audacity rullaa komiasti, DV- signaalin tallennus / muokkaus parilla eri softalla onnistuu huoletta.

Mitäs jos kokeilisit ladata Reaperin / Audacityn tms. ilmaistrackerin, ja yrittäisit äänittää läppärin omalla äänikortilla. Jos äänitys onnistuu niillä, niin vikaa voisi uudelleen etsiä siitä Digidesign / PT- asennuksesta.
Timo JM
04.03.2008 08:56:27

...prosesseja (jos siis tarkoitat task manageristä löytyviä) yli 70 päällä...

Huh huh! Noista lienee jo puolet turhia.
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
tinde
04.03.2008 09:10:53

Huh huh! Noista lienee jo puolet turhia.

Osa varmaankin turhia, mutta tää on mun duunikone millä tehdään ihan kaikki, ja tässä on paljon meidän firman softapalveluja pyörimässä taustalla.

Musakone on sitten erikseen pajalla.

Mutta mun viesti oli lähinnä se, että saattaa se vika olla muuallakin kuin niissä taustapalveluissa.
trifi
04.03.2008 21:42:21
Koneessa on XP ohjelma ja ainakin asiantuntevan oloinen kaveri myyjäliikkeessä Musikantissa JKLssä totesi vian olevan prosessien paljoudessa. Poistettiinkin malliksi muutama ja kas raitaakin tuli pikkupätkä, mutta eipähän myyjäkään ota vastuuta siitä jos kone sekoaa lopullisesti ts.asiakaan on itse homma tietenkin hoidettava.Digidesignin laatikossa muuten lukee että tarvii 768MB RAM,tarkoittaako se vapaata muistia? Nyt vain on niin kiire etten kerkeä koko konehommaa oikein edes ajattelemaan.Mutta tosi mukava huomata että tietoakin löytyy,palataan asiaan...Kiitos
BotneLapio
05.03.2008 08:27:28
http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm

http://www.musicxp.net/dnn/ (vaatii nykyään rekisteröitymisen, mutta on ilmainen)
...koska prosessi on paljon mielenkiintoisempi kuin itse valmis fixaatio. -Jukka Numento
JoKo
05.03.2008 17:16:26 (muokattu 05.03.2008 17:23:23)
Digidesignin laatikossa muuten lukee että tarvii 768MB RAM,tarkoittaako se vapaata muistia?

Se tarkoittaa keskusmuistia, RAM:ia.

Mukana tulleessa ohjekirjassa on luku "Optimising XP for ProTools" (tai jotain sinnepäin)

Oletko tehnyt siinä neuvotut toimenpiteet?

Äänityslevy pitää myös defragmentoida säännöllisesti. En tiedä mitä tarkoitat fyysisellä muistilla, mutta jos tarkoitat että kovalevyllä on 500mb tilaa, niin se on tosi vähän. Kyllä pari gigaa kannattaa pitää aina vapaana. Ulkoinen erillinen äänityslevy on kannattava hankinta. Jos äänität samalle levylle missä käyttöjärjestelmä ja ohjelma on, niin homma pykii paljon enemmän.

Kyse on varmasti koneen säädöistä, kyllä tolla muistimäärällä pitäisi pystyä äänittämään ainakin jotain. Muistia kyllä kannattaa ostaa niin paljon kun koneeseen mahtuu jos vähänkään aikoo isompia juttuja pyöritellä.
lindo
05.03.2008 17:23:51
prosesseja (jos siis tarkoitat task manageristä löytyviä) yli 70 päällä

OHO! Just laskin omani ja tuossa on 40 prosessia enemmän kuin mulla :/ ... mutta en kyllä usko että MBox ei äänitä tuon takia.
Rok rok
JoKo
05.03.2008 17:27:40
Vai onko ostettava vielä yksi kone vain musiikkihommia varten joka tuntuu typerältä tai myytävä koko paska ja ostettava joku digitallenninsysteemi. Kertokaa jotain järkevää..

Kuten joku jo mainitsi: Mäkki. ;)
Jaava
05.03.2008 21:07:39
Tuo on windowsissa ihan normimäärä prosesseja. Mullakin pyörii 60-70 prosessia. Suoritinkäyttö n. 4%.

En usko, että äänitysongelmat johtuu tuosta.
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
Antti1
05.03.2008 21:16:01
Meikäläisen studiokoneen XP:ssä pyörii 14 prosessia ja ei meinaa siltikään potku riittää. :)
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
samulirask
05.03.2008 21:52:09

En myöskään usko että ongelmat äänityksessä johtuvat prosessien määrästä. Minulla prosesseja näyttää pyörivän sellaiset 92 (!), ja pokkana kyllä olen tehnyt äänityshommia. Koneena minulla pian kolmivuotias halpa acerin kannettava sempron-suorittimella.
Samulin sivut
mhelin
06.03.2008 11:28:45
Onko kovalevyn DMA-tila käytössä?
ruusteri
06.03.2008 12:09:28
Virustorjunnat ja palomuurit syövät tuota suoritinkäyttöä. Itselläni F-Secure ja välillä menee hermot kun "FSSM32.EXE" alkaa syödä suoritinkäyttöä ja kone menee ihan jumiin...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)