Aihe: Tanssipalstan kehut
1 2 3 4 523 24 25 26 2791 92 93 94 95
uruttaja
01.03.2008 12:47:02
Kyllä! Komppaan! Ja on vetänyt jo 10 vuotta mun vanhalla stratolla....

Hyvin soitti Ape. Oli sillä semmonen akustistyyppinen kitarakin. Vieläkin suupielet kareilee, oli tosi hyvät soundit, balanssit, volumet, ja kaikki mitä juttuun kuuluukin.
Timi
01.03.2008 14:15:42
Kyllä on Diesel hyvä orkesteri solisteineen. Häntä olen fanittanut vuodesta 68, Lammassaaren messutapahtumasta asti. Bändissä on ollut Attila Berger, Vesamäen Hepe ja monet muut. Nyt Hessu, Paajasen Ape jne. ja kyllä taittuu.

Ja Ape laulaakin hyvin!Mistä helkutista mulle on jäänyt mielikuva "Manne" Paajanen.Kisun bändissä häneen tutustuin ekaks.Oiskohan Ylikorven Mara sanonut noin!
Kylmän viileesti!
Sertzo S
03.03.2008 17:14:26
Apen veljet, Kari ja Jorma, ovat myös oikein musikaalisia.
Karilla etenkin hyvä stemmakorva eli nopeasti älyää mitä pitää laulaa.
rintapek
04.03.2008 01:08:22

Ensiksi, minä kehun kaikkia, jotka ketjuun tähän mennessä ovat kirjoittaneet.
Kun avasin ketjun, niin mode asiaa hieman epäili.
Toistaiseksi tämä on ollut yksi mnetin tai varsinkin tanssipalstan parhaiten asiassa pysyviä ketjuja. Kiitos.

Sitten asiaan, eli kehuihin. Itsellä on tässä vierähtänyt aikaa näkemättä ketään, tai mitään. Eipä silloin voi kehua. Mieli olisi kyllä tehnyt.
Oli pari matkaa etelänaapuriin, ja niistä ensimmäisellä (menomatlkalla aamulla) veti truba segunauhan kanssa. Ei voi kehua. Paluumatkalla (iltalaivalla) sama jätkä veti samaa settiä, mutta hiton paljon paremmin. ( Joo, itse ajoin, molempiin suuntiin, joten alkolla ei ole osuutta asiaan.) Paluumatkalla sitten yleisöstä irtosi händkläppiä sen verran, että truba veti encoren semmoisenaan, ilman mitään taustaa. Ja se oli jokseenkin maailmanluokan veto. Kehuisin, jos tietäisin ketä?
Ei missään ollut mitään lappua, että kuka veti tänään mitä hä?

Sama juttu kävi perheen kanssa etelänaapurireissulla. Bändi veti Elvistä ja Buddyhollya jos ei nyt täydellisesti, mutta hyvin. Muuta en kuullut, oli muita velvollisuuksia. Vaan eipä sielläkään ollut mitään lappua nähtävillä, että kuka täällä tänään/just nyt soittaa.

Kaipa tuo infosta selviäisi. Jos/kun on kiire autokannelle, niin info ei enää kiinnosta.

Oma bändini ei kaipaa mainosta. Pikkuprivakeikkaa kun vedetään, (häitä tms), niin mainoslappua et näe missään. Jos vaikka pikkujoulua vedetään, niin sitten siellä on mainoslappu jokaísessa silmiinsattuvassa seinässä tai tolpassa.

Ettei offtopiciksi menisi, niin tuossa olisi jo kaksi esiintyjää, joita kehuisin. Mutta kun en tiedä ketä?
One kind of music only - the good kind
baron
04.03.2008 09:03:34

Voihan sitä aina Rohkeasti kysyä ko. taiteilijoilta ja yleensä henkilökunta tietää kyllä!

-että Kukas sää oot,kun vedät nuin kauhian hyvin?

Mitä mä oon kysynyt, ovat yleensä olleet immarreltuja, lähinnä siksi, että vain mieleisteni bändien nimi on kiinnostanut.
Ei, en ole tanssimuusikko!
Rokkimamma75
08.03.2008 22:32:49
Galaxylla käytiin kekkuloimassa männäviikonloppuna ja kyllä täytyy antaa Gepardi-bändille hyvät pisteet. Aloitus oli näyttävä StarWars-tunnareineen niin ettei kellekään jäänyt epäselväksi että illan live-osio alkaa, saundit oli HYVÄT (tosin eikös siellä ole paatin oma miksaaja + pa) ja setit toimivia. Taukojen ajan näkyi stagella laskuri joka lähti 20 minuutista sekuntilaskua alaspäin, ja kun vimppa sekunti oli jäljellä niin soitto soi - todella tarkkaa toimintaa. Ja parasta oli että vetivät kolme settiä, mikä oli todella positiivinen ylläri.

Ei niin hyviä puolia (kai nekin saa mainita?):
-soitto oli tasalaatuisuudessaan ehkä jopa hieman tylsää muutamia loistosovituksia lukuunottamatta
-rumpali osoitti olevansa paikalla vain muutamassa biisissä joissa fillailikin todella maukkaasti (housutkastuu-tyyliin), muuten läpytteli aika löysällä ja terättömällä tatsilla, oikein ja hyvin mutta...
-brasseja oli käytetty yllättävän vähä vaikka lavalla oli kaksi ukkoa niitä puhaltamassa, siis tilaa olisi ollut paljon enemmällekin
-stemmat ei olleet tavan rivibändiä kummempia jos edes sen veroisia - lauteilla oli kuitenkin seitsemän ukkoa....

Kaikenkaikkiaan mukavaa kuunneltavaa ja fiilisteltävää, ja jengi joras ihan kympillä mukana. Ja voi jumalauta kuinka vanha polte taas nosti päätään....
Viinaa voi olla ilman hauskaakin.
baron
08.03.2008 22:36:19 (muokattu 08.03.2008 22:39:24)

Gepardi-bändille hyvät pisteet.

Tosi hyvä bändi! Niiden basisti jopa pärjää mulle sulkiksessa!

Edit: Ymmärtääkseni bändin nimi kuiteskin on "Gebardi", niin väärältä kuin se kuulostaakin.
Ei, en ole tanssimuusikko!
rintapek
16.03.2008 23:44:04

James- iltamat, Ruskopirtti, Otalampi, Vihti.
Ei voi ko kehua.

Ensimmäiseksi vissiin on asianmukaista kehua artistit. No mä kehun. ko Kyseessä on rautalankailtamat, niin tuon parempia esiintyjiä ei kovin helpolla löydy. Ekstrakehut lähtee "the Quiets":n comebackille. Oli aivan mahtava veto.

Toisetteeksi lähtee kiitos äänentoistolle. Ilo kuulla rautalankaa asianmukaisella ja uskottavalla, mutta erittäin sopivalla volumella. Jäsen JK vissiin tuonne PA:n toimitti ja hyvin se toimi.

Sit lähtee kiitos järkkäreille. Enempivähempi amatööriharrastajavoimin toteutettu tilaisuus, mutta minusta rautalankailtamat ovat juuri tuommoisia.

Ainoa moittimisen paikka on siinä, että itse jouduin lähtemään kesken "Troikan" vedon vapauttamaan lapsenlikan. Mutta häpeä on yksin minun.

Ja niin, oli myös erittäin mukava tavata jäsen JK. Uruttajaa lainatakseni, " siinä taas yksi bittituttu sai lihaa luitten ympärille" ( Lainasinko edes sinnepäin?)
JK:n kanssa kyllä varmasti vielä tavataan, tää etäisyys ko on jokseekin naurettavan pieni. (Ja olen sinnepäin edelleen lounaan velkaa)
One kind of music only - the good kind
tiina62
19.03.2008 11:37:10
Kiitokset Jaakko Pesolalle + bändille. Kiitokset myös Henna Juvoselle bändeineen.
Olipa viihdyttävä ilta maanantaina 17.3.08 seurassanne. Nyt alan vasta toipumaan.

- talvilomalainen -
Aurinkua päivään ja kuuta yöhön!
uruttaja
21.03.2008 01:48:53
Nissjan bändiä ja pystösolistia kehun. Hyvät soundit, tymäkkä basso, hyvä balanssi. Soitto toimi ku junan vessa. Hienoa. Ei jätetty Begemothin kans pystöä paskalle bändille. Kiitos.
paice60
21.03.2008 18:18:30
Saako täällä kehua itseään jos on aihetta? Ei sillä että olisi, mutta jos sattuisi tulemaan, siis aihetta.
Vittu näitä hommia.
Ukko
21.03.2008 18:20:22

Saako täällä kehua itseään jos on aihetta? Ei sillä että olisi, mutta jos sattuisi tulemaan, siis aihetta.

Tuskin löytyy aihetta :/
isojussi
27.03.2008 08:25:54
Mulla oli tuuria päästä seuraamaan kahden päivän ajan aitiopaikalta Seitsemän seinähullun veljeksen harjoittelua ja eipä voi kuin ihailla sitä asennetta ja pieteettiä, jolla sällit töitä paiskivat. Biisit todella treenattiin loppuun asti ja joka ääni ja isku katsottiin paikalleen.

Treenashan ne siinä sitten toki toisena päivänä spesiaaliosastoakin Puhakan johdolla (perkeles, oli makeet arrit), mutta aika iso osa ajasta käytettiin perus tanssiohjelmiston treenaamiseen ihan isesseen.

Humpansoitto voi näköjään olla kivaa vielä 40 vuoden jälkeenkin ja sitä voi tehdä tiukkaan arratulla setillä. Luulen ja uskon, että näin ohjelmisto pysyykin mielekkäämpänä.

Mitenkään mitään soitinta dissaamatta toi sessio todisti oikeaksi ajatukseni siitä, että ei hyvässä tanssiorkesterissa tarvitse välttämättä olla kitaraa tai kurttua.

Samoin sen, että puhallinsoittimet todellakin kuuluvat tanssimusiikkiin siinä, missä ihan mitkä tahansas muutkin.

Kaikesta tekemisestä näkyi sellainen hyvä meininki, soittamisesta nauttiminen ja terve asenne tätä duunia kohtaan.

Jaa niin juu se soitto ja laulu - todella toimi. Tyylisuunnasta riippumatta. Joka jätkällä. Enemmän, kun kybällä.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Sertzo S
27.03.2008 08:33:03
Mulla oli tuuria päästä seuraamaan kahden päivän ajan aitiopaikalta Seitsemän seinähullun veljeksen harjoittelua ja eipä voi kuin ihailla sitä asennetta ja pieteettiä, jolla sällit töitä paiskivat. Biisit todella treenattiin loppuun asti ja joka ääni ja isku katsottiin paikalleen.

Treenashan ne siinä sitten toki toisena päivänä spesiaaliosastoakin Puhakan johdolla (perkeles, oli makeet arrit), mutta aika iso osa ajasta käytettiin perus tanssiohjelmiston treenaamiseen ihan isesseen.

Humpansoitto voi näköjään olla kivaa vielä 40 vuoden jälkeenkin ja sitä voi tehdä tiukkaan arratulla setillä. Luulen ja uskon, että näin ohjelmisto pysyykin mielekkäämpänä.

Mitenkään mitään soitinta dissaamatta toi sessio todisti oikeaksi ajatukseni siitä, että ei hyvässä tanssiorkesterissa tarvitse välttämättä olla kitaraa tai kurttua.

Samoin sen, että puhallinsoittimet todellakin kuuluvat tanssimusiikkiin siinä, missä ihan mitkä tahansas muutkin.

Kaikesta tekemisestä näkyi sellainen hyvä meininki, soittamisesta nauttiminen ja terve asenne tätä duunia kohtaan.

Jaa niin juu se soitto ja laulu - todella toimi. Tyylisuunnasta riippumatta. Joka jätkällä. Enemmän, kun kybällä.

Eihän tuohon ole mitään lisäämistä ja uusi kalvotaiteilijakin on aivan varmasti paikallaan niin soittajana kuin solistinakin.
isojussi
27.03.2008 09:11:43
... ja uusi kalvotaiteilijakin on aivan varmasti paikallaan niin soittajana kuin solistinakin.

Tottahan toki. Jos hyvin veti ennenkin, niin vielä paremmin nyt.

Mukava mies päässyt toisten samanmoisten porukkaan.

Eipä oo siinä porukassa kusi päässyt päähän nousemaan kenelläkään. Todella mukavia tyyppejä.

Näköjään todellista ammattilaisuutta on positiivinen asenne työtään kohtaan.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Sandy
27.03.2008 16:24:23
Pitääpä nyt oikein kehua! Viime viikonloppuna oltiin keikalla Korpilammella (joo, yääh mikä meno!) ja tuuraajabasistilla. Vähän jännitti, kun kiipparisti oli sen hommannu ja sanoi vaan, että kyl se "ihan kivasti" soittelee. Ja jumankaut mikä basisti se olikaan! Soitti just niinku nuoteissa seiso ja sit vielä välillä keksi jotain omaa herkkua sinne väliin. Oli ihan mahtava soittaja! Nimi oli J. Kiminki, jos täällä nyt nimiä saa mainita.
Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto)
Tankero
27.03.2008 17:31:22 (muokattu 29.03.2008 08:43:34)
Pitääpä nyt oikein kehua! Viime viikonloppuna oltiin keikalla Korpilammella (joo, yääh mikä meno!) ja tuuraajabasistilla. Vähän jännitti, kun kiipparisti oli sen hommannu ja sanoi vaan, että kyl se "ihan kivasti" soittelee. Ja jumankaut mikä basisti se olikaan! Soitti just niinku nuoteissa seiso ja sit vielä välillä keksi jotain omaa herkkua sinne väliin. Oli ihan mahtava soittaja! Nimi oli J. Kiminki, jos täällä nyt nimiä saa mainita.

Eiköhän tuollaisessa yhteydessä saa ja ole syytäkin mainita.

Mod huom: Ketjua siivottu. Nyt jos off-topicointi ei pysy tästä pois, punalukko heilahtaa.
Varmasti, vissiin.
Mesa/Boogie
06.04.2008 22:14:31
Kehutaan nyt sitten tänne asti...

Kiitokset Rantsulle lauantaista. En olis uskonut näkeväni sitä päivää kun veljekset kehuu tuuraajaa. Pitänee vielä etsiä jostain sopiva seinä ja piirtää siihen iso rasti...

Mahtava meininki!
Sertzo S
08.04.2008 19:37:42 (muokattu 09.04.2008 09:25:20)
Virhe, sorry.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)