Aihe: Millaisen bändin haluaisit perustaa?
1 2 3 4 544 45 46 47 48101 102 103 104 105
Misa1
18.02.2008 14:56:01

www.myspace.com/theanima
www.myspace.com/gasolinefinland
Diego
25.02.2008 17:10:28
Nyt on herännyt into perustaa teknistä, kieroa ja inhottavan kuuloista death metallia.

Melodiat olisi hyvin pienessä roolissa, paitsi näissä biiseissä mitä olen jo vääntänyt, on parissa biisissä kertsissä sitten melodiaa mukana enemmän.

Kokoonpano olisi minä kitarassa ja laulussa, kitaristi, basisti ja rumpali.

Rumia harmonioita, outoja rytmejä, matalaa murinaa, nopeaa ja välillä hitaampaakin menoa. Anyone? :)
Onkohan itsetyydytys homostelua?
kosmonautti5000
28.02.2008 09:59:35
kikkaileeko kukaan muu kotona tahi jossain muualla useammalla instrumentilla yhtäaikaa? musta se on aika hauskaa. tosin kun sitä tekee kaikki stereoitten läpi ja rumpujakin soittaa tietokone ei se oikein jaksa kerralla kiinnostaa puoltatuntia pidempään. varsinkin kun ei toi rumpali oikein improvisoi ja jauhaa kokoajan samaa komppia :P

tästä se ajatus sitten lähti: moni useamman vuoden soittopuuhissa pyörinyt kaveri osaa varmaan soittaa 2-5 tai ehkä useampaakin soitinta. yleensä kuitenkin skitta, basso, koskettimet ja rummut tuntuu olevan aika monella hallussa, jollain ehkä jopa tuo suun aukominenkin menestyksekkäämmin kuin itselläni (ei lainkaan).

olen myös huomioinut että jamittelu on lähes kaikista kivaa ja sitten kun ruvetaan puhumaan oman musiikin tekemisestä niin pitäis aina saada aikaan jotain uutta.

elikkäs elikkäs: olis vallan mainiota kun sais kasaan sellasen super-bändin missä kaikki soittas montaa soitinta ja soittimien rooli musiikissa vaihtelis hauskasti. biisejä vois soittaa jamittelupohjalta ja vanhat kaavat sais kyytiä. kuitenkaan mihinkään progeiluun ei tarvis mennä noin biisirakenteen ja tahtilajien suhteen koska kaikkia juttuja ei vielä oo varmasti tehty ihan 4/4 tai 6/4 tahdeissakaan. suurin osa riffeista kuitenkin ehkä.

musatyylistä en sit kummemmin tiedä. kait siitä jotain ambientinsekaista rockia tulis, vaikkakin tolla soittimien roolien vaihtelulla sais aika näppärästi poistuttua vanhoista soundikuviosta. jotain rytmikkäämpiä ja ehkä vähän funkin puoleista meinikiäkin mahtuis varmaan joukkoon tai mitä nyt ikinä soppaan kaataiskaan.

mielestäni kuulostais aika hauskalta ja kun tähän kaikkeen lisäis vielä 2-5 muun soittajan perversiot ja kokeilunhalut niin JOPAS!

lopputulos on kuitenkin se että mun kotijamit konerumpalin kanssa jatkuu vielä seuraavat 30v. ja musta tulee katkera vanha setä joka ei saanu bändiä kasaan tai siis toista bändiä tai jotain.
töissä käydään harrastuksena ja harrastukset käy työstä...
elbowski
29.02.2008 00:57:22
Todella experimentaalia ja progressiivista instrumentaalinoiserockia basso-rummut-kokoonpanolla. Itse olisin siis bassossa.
Say good night to the bad guy!
mickey76
29.02.2008 06:49:16
Tällä hetkellä aikaslailla minkälainen tahansa rokkipumppu kävis, vaan Kajaanista ei tunnu rumpaleita eikä basisteja löytyvän.
Tällä hetkellä tuntuis, että semmonen räkäisellä ja punkimmalla otteella vetävä countryyn päin kallellaan oleva juttu vois olla mun juttu. Esim Social Distortionin Mike Nessin soolotuotanto ja vaikka Jason & the Scorchers tai vaikkapa kotomaan Francine -tyyppistä menoa, mutta ehkä ns. "punkimmalla" otteella.
Perussetti: rummut, basso ja pari kitaraa, bassoki vois olla pikkusen pläski, pläski...

Se ois mun bändi, pitäähän sitä ihmisellä olla unelmia?!
"Smör mamma, julsex tillbaka!" -Voi äiti, joulukuusi palaa!
doppelgänger
01.03.2008 17:42:42 (muokattu 01.03.2008 17:43:23)
Semmonen Swallow the sunia ja Opethia yhdistelevä doom/proge/death metal bändi olisi kiva. Kaikki biisit yli 10 min pitkiä. Monimutkaisia biisirakenteita, puhdasta laulua ja örinää kivasti yhdistettynä ja biisien tunnelma suoraan kuin hautajaisista. Siinä vasta olisi kova bändi! Itse soittaisin kitaraa.

Myös semmonen Rush cover bändi ois tosi siisti. Soittaisin siinä bassoa.
spidertrap
02.03.2008 14:30:30
Olisi makee jos olisi sellainen bändi joka soittaisi vain Fabulous Thunderbirdsiä ja Chuck Berryä.

Toinen olisi bändi joka ei ikinä treenais vaan menisi keikalle ilman biisin biisiä ja kun soitto alkais niin kaikki soittaisi eri biisiä.
gorgonoidi
02.03.2008 14:54:52 (muokattu 03.03.2008 09:12:24)

Minimalistisen ja kokeellisen hypridi-rock-yhtyeen. Mukana elementtejä hieman kaikenlaisesta musiikista (etenkin kaikesta hyvin vanhasta), mutta kaikki pyrittäisiin sulattamaan aivan uuteen muottiin. Psykedeliaakin ehkä jonkun verran mukaan. Sanoitukset olisivat täysin abrurdeja, musiikki abstraktia ja visuaalisuuteen panostettaisiin paljon, mutta kokonaisuus pyrittäisiin pitämään mahdollisimman autenttisena, eikä pelleilyä harrastettaisi. Kappaleet olisivat pitkiä, junnaavia, dynaamisia ja hypnoottisia kokonaisuuksia. Erilaisia kokeiluita harrastettaisiin silti paljon; niin efektien kuin biisirakenteidenkin kanssa. Bändin yleisilme olisi mahdollisimman mystinen, mutta ei suinkaan synkkä.

Perustaisin tämmöisen heti jos saisin ympärilleni pari osaavaa muusikkoa jotka olisivat myös kiinnostuneita jostain vastaavasta.
kosmonautti5000
02.03.2008 21:33:41
Minimalistisen ja kokeellisen hypridi-rock-yhtyeen. Mukana elementtejä hieman kaikenlaisesta musiikista (etenkin kaikesta hyvin vanhasta), mutta kaikki sulatettaisiin aivan uuteen muottiin. Psykedeliaakin ehkä jonkun verran mukaan. Sanoitukset olisivat täysin abrurdeja, musiikki abstraktia ja visuaalisuuteen panostettaisiin paljon, mutta kokonaisuus pyrittäisiin pitämään mahdollisimman autenttisena, eikä pelleilyä harrastettaisi. Kappaleet olisivat pitkiä, junnaavia, dynaamisia ja hypnoottisia kokonaisuuksia. Erilaisia kokeiluita harrastettaisiin silti paljon; niin efektien kuin biisirakenteidenkin kanssa. Bändin yleisilme olisi mahdollisimman mystinen, mutta ei suinkaan synkkä.

tässä on ideaa.
Meadow
03.03.2008 01:50:32 (muokattu 03.03.2008 02:09:23)
Mulla on tämä konsepti vellonut päässä jo jonkin aikaa. Jotain Opethin tyylistä kamaa, muttei suinkaan mitään apinointia kys. bändin musiikista. Musiikissa sekoittuisivat vanhan liiton black/deathmetal, 80-luvun heavy, thrash, 70-luvun proge ja doom + enemmän tai vähemmän sävyjä jazzista, folkista ja ambientista. Välillä voitaisiin heittäytyä myös Isiksen tyyliseen äänimassaan ja tunnelmointiin. Pieni hypnoottisuus ei olisi myöskään välillä pahasta. Rosoiset kitarasoundit. Biisit lähes poikkeuksetta pitkiä ja monikerroksisia. Joitain lyriikoita olen jo saanut kirjoiteltua tätä projektia varten, ja ne ovat olleet lähes poikkeuksetta melko kryptisiä ja tajunnanvirtamaisia. Konseptialbumit mahdollisia.

Vaikuttajia edellä mainittujen Opethin ja Isiksen lisäksi muun muassa Behemoth, Black Sabbath, Emperor, Entombed, Evergrey, Novembers Doom, Pentagram, Rush ja Yes. On siis paljon muitakin. Ei vaan viitti ruveta hirveää listaa vääntämään.

Kokoonpano kaksi kitaristia, basisti (näistä kolmesta joku myös laulaa), rumpali ja kosketinsoittaja. Itse soittaisin bändissä kitaraa ja mahdollisesti voisin jonkinmoista ördäystäkin harrastaa. Tämä projekti on kuitenkin vasta lähinnä unelmoinnin asteella, ei mulla taidot vielä riitä soittamaan omia biisejä. :D Ahkerasti harjoittelen silti.
Hippoman
03.03.2008 15:12:01
HC-pumppuun laulajaksi. Se vois olla ihan nastaa. Tai sit joku death metal -proggis. Huutaminen on hauskaa ja korina kivaa.
Elämä auki...ja ranteet.
Juntunen
03.03.2008 23:42:45

Suomenkielinen HC-punkbändi. Biiseissä mukana kevyt huumorin häivähdys, mutta kautta lijan järkyttävän rankkaa settiä. Ehkä jotain pientä kasarirässihenkeä mukaan ala Delta Force 2. Itseasiassa Delta Force 2 on muutenkin just eikä melkeen lähellä tätä visiota.
Dianin uus promosinkku tulee ihan kohta. Tsekkaa tuoreimmat kuulumiset >>
kosmonautti5000
04.03.2008 06:57:42
Kunpa jotain muitakin kiinnostaisi :I

ääh! kaikkia kiinnostaa vaan supertekninen omia taitoja korostava meininki ja kokeellisuus tarkoittaa vaan lisää teknisyyttä :(
Rocco_Longfella
04.03.2008 12:19:50
Minimalistisen ja kokeellisen hypridi-rock-yhtyeen ... Kappaleet olisivat pitkiä, junnaavia, dynaamisia ja hypnoottisia kokonaisuuksia ... Bändin yleisilme olisi mahdollisimman mystinen, mutta ei suinkaan synkkä.

Tälläisestä olen itsekkin haaveillut. Miettinyt pitkät illat musiikkia ja ulkomusiikillisia seikkoja, varsinkin lavapukeutumista. Muuta Tampereelle. :)

Rumpalille vielä joku vähän normaalista poikkeava setti, ni aijai... Tehdasääniä ja jyliseviä kannuja.
Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa.
gorgonoidi
04.03.2008 20:02:16

Tälläisestä olen itsekkin haaveillut. Miettinyt pitkät illat musiikkia ja ulkomusiikillisia seikkoja, varsinkin lavapukeutumista. Muuta Tampereelle. :)

Sinne olen tosiaan muuttamassa kunhan saan lukiot Jämsässä käytyä. Osti muuten porukatkin sieltä päin toisen asunnon... Ehkä melkeinpä houkuttelisi jos vain jotain saisi mietittyä valmiiksi.
Kodou
10.03.2008 08:47:48
Haluaisin kans tehä tollasta, (tosin ei niin paljon unelma kuin visual kei bändin perustaminen, mutta suomessa ei sellainen taida ikinä onnistua joten tyytyisin tähän)

Luulin olevani ainoa (täysi-ikäinen, soittotaitoinen, mies) suomessa jota kiinnostaa
visual kei bändin perustaminen. Järkyttävää.
TKT
16.03.2008 17:03:09
Itsellä ei ole liiemmin vielä kiinnostusta bänditoiminnalle syntynyt. Jos pitäisi bändi kasata niin se olisi ehdottomasti jonkunlainen metallipoppoo. Itse olisin luonnollisesti kitaran varressa, toisessa kitarassa joku mieletön virtuoosi, bassossa joku perus-bassottelija, rumpuja takoisi joku pirun nopea kannuttaja (vertaa Kai Hahto) ja laulajana toimisi miehekkään mörinäpörinä-äänen omistava mieshenkilö. Tälläisellä lähdettäisiin sitten valloittamaan maailmaa.
Muskarikamu.
FlatOutFucked
16.03.2008 19:27:29
Sitten kun osaan soittaa kolmen soinnun kiertoja mokaamatta, eli ehkä vuosien päästä, jos silloinkaan, voisin kuvitella soittavani jossain Loopin ja Part Chimpin ristisiitoksessa, ja koska rumpukone on helpompi löytää, kuin oikea rumpali, lisätään tohon vielä Godflesh.
börje-igor
19.03.2008 09:35:31
lopputulos on kuitenkin se että mun kotijamit konerumpalin kanssa jatkuu vielä seuraavat 30v. ja musta tulee katkera vanha setä joka ei saanu bändiä kasaan tai siis toista bändiä tai jotain.

ja sitten vuonna 2040 nähdään jossain heinäkenkäpubissa kun paikallinen bändi soittaa ja kummakki sanoo että mie soittasin tuon pianohuilun paljon paremmin..

oli meinaan tutun kuulonen tuo viimene postaus..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)