avuton 02.03.2008 21:45:03 | |
---|
myönnettäköön heti alkuun että mä en todellakaan ole muusikko eikä minusta (ikävä kyllä) koskaan sellaista tule. Mutta ongelma on se että mieheni on. ajattelin ostaa sille kitaran 40-v lahjaksi kun haluaa "rämpyttää" työmatkoilla. No mulla ei ole kitaroista hajuakaan.. kotona sillä on ihan kunnon pelit ja vehkeet eli nyt pitäis saada joku käypä vekotin. EDULLINEN. Mitään kälyistä en kuitenkaan halua lahjaksi. Kertokaa hyvät ihmiset minkä hankin. KIITOS |
Antti1 02.03.2008 21:50:43 | |
---|
Määritteles ensin tuo edullinen sun mielestäsi. Toinen tärkeä pointti on myös päättää, että lähdetäänkö hakemaan sähkökitaraa ja pientä vahvistinta, vaiko akustista kitaraa. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
oiva tumpeloinen 02.03.2008 21:54:50 | |
---|
Mä sanoisin, että älä osta kitaraa. Kitara on sen verran henkilökohtainen juttu, varsinkin jos ukko on pidempään soitellut, että on ennemminkin ihme, jos satut löytämään juuri sopivan. Väärällä valinnalla se kitara voi kovin helposti jäädä nurkkaan. Jos nyt kitara on kuitenkin pakko ostaa, niin mukana olisi hyvä olla joku, kuka tietää niistä tavaroista vähän enemmän. Siltikään en moista ostosta suosittelisi. Vähän ikävä homma, mutta kitara on tosiaan vähän samanlainen ostokohde kuin vaatteet. Jos et tiedä tarkkaan toisen makua ja kokoa, se jää kaappiin. |
biibob 02.03.2008 21:56:09 | |
---|
myönnettäköön heti alkuun että mä en todellakaan ole muusikko eikä minusta (ikävä kyllä) koskaan sellaista tule. Mutta ongelma on se että mieheni on. ajattelin ostaa sille kitaran 40-v lahjaksi kun haluaa "rämpyttää" työmatkoilla. No mulla ei ole kitaroista hajuakaan.. kotona sillä on ihan kunnon pelit ja vehkeet eli nyt pitäis saada joku käypä vekotin. EDULLINEN. Mitään kälyistä en kuitenkaan halua lahjaksi. Kertokaa hyvät ihmiset minkä hankin. KIITOS Ajatuksesi on hieno! Varmasti jokainen muusikko osaa aina arvostaa, kun joku tukee hänen harrastustaan/ammattiaan, etenkin jos vielä puoliso :) Kuitenkin minun täytyy sanoa, että soitin kuin soitin on usein hyvinkin henkilökohtainen juttu jokaiselle soittajalle = päätöstä sopivasta soittimesta ei voi tehdä oikein kukaan toinen sen soittajan itsensä puolesta. Eli vaikka olisikin kiva tehdä yllätysostoksena kitara miehellesi, niin kuitenkin uskon, että loppupeleissä hän osaa arvostaa lahjaasi jopa enemmän, jos itse kitarakin sattuu miellyttämään. Eli kysele hieman hänen mieltymyksistään. Jos kuitenkin nyt välttämättä halutaan tehdä ostos täydellisenä yllätyksenä ja etenkin kun investointina ei ole varmaankaan nyt idea kuitenkaan sitä nro. 1 kitaraa ostaa, niin kyllä itse ainakin tällaistakin tilannetta arvostaisin omalla kohdallani. Ja voithan aina myös hieman koittaa "tiedustella" noin niinkuni muuten vain. Jos tässä nyt sitten pitää alkaa ehdotella jotain erityistä, niin ensiksi tehdään selväksi se tärkein eli hinta. Sanoit, että kitaran tulee olla edullinen, eli nyt hieman tarkemmin :) Mikä on tämä edullinen hinta? Onko se 200e vaiko 500e? Sitten toinen asia. Olisiko miehesi mieluummin kiinnostunut akustisesta vai sähköisestä kitarasta? Näiden kysymysten vastausten jälkeen on hieman helpompi lähteä ehkä suosittelemaankin jotain erityisiä malleja. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
JuSu 02.03.2008 21:57:01 | |
---|
Määritteles ensin tuo edullinen sun mielestäsi. Toinen tärkeä pointti on myös päättää, että lähdetäänkö hakemaan sähkökitaraa ja pientä vahvistinta, vaiko akustista kitaraa. Kitaraa voi olla aika vaikea toiselle ostaa. Se on vähän niinkuin rintsikat, periaatteessa kaikki speksit voi olla kohdallaan, mutta jotenkin ei vaan tunnu oikealta. Tuurilla toki voi osua sopivakin. En tahdo lannistaa, mutta musta on parempi että tiedostat tämän. Käypä vakoilemassa, millaisia vehkeitä sillä siellä kotona on. Mitä kitaran tai kitaroiden lavassa (lapa on se osa kitaraa, jossa on virityskoneistot, 'yläpää') lukee? Jos tämä tiedetään, niin osataan ehkä vinkata samantyylisiä, mutta halvempia. Ja toki tuo päätös sähkökitaran ja akustisen välillä pitää myös tehdä. JuSu "Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits."
-noir- |
-Cale 02.03.2008 21:57:34 | |
---|
Miten olisi vaihteeksi mandoliini tai vaikkapa balalaika? |
Antti1 02.03.2008 21:58:15 | |
---|
No ollaanpa sitä ärtsynä nyt tänään... Katos, jos äijällä on soittimia, niin tokihan sillä on myös soittavia kavereita. Täältä kysytään alustavat neuvot ja sitten lähdetään toteuttamaan sotasuunnitelmaa jonkun avustajan kera. Jos kyseessä on matkoja varten tuleva kitara, niin munaamisen vaara ei ole ihan niin iso. Olettaen tietysti, että kysyjä nyt ymmärtää sen tosiseikan, että kunnollisilla vempaimilla varustettu pelimanni ei ihan mitä vain halua käpistellä. Halpaa tämä ei tule olemaan, jos haluat idean onnistuvan. Mä mieluummin myös ehkä kitaristina ostaisin ite soittimeni, vaikka idea sellaisen lahjaksi antamisesta onkin tosi mukava. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
Keke Urlaub 03.03.2008 10:55:56 | |
---|
Tue köyhää opiskelijaa - tsekkaa ilmoitukset torilla! |
avuton 03.03.2008 21:02:20 | |
---|
Kiitoksia kaikille! =) Tulin kyllä ajatelleeksi sitä että voi olla liian henk. koht juttu. mutta ukkeli on itte niin pihi että se varmaan ostais itelleen jonkun viidenkympin lastenkitaran. ajattelin ostaa jonkun edes VÄHÄN arvokkaamman. Kotona sillä on 12 kielinen yamaha(jos yhtään auttaa).Edullinen pitäis olla(ei tosiaan mitään satoja euroja), mutta paska ei tarvis olla. kun en tunne merkkrjä..Joku taylori saattais olla vähän ohi MUN budjetin. Eikä tosiaan ole paljon massia käytettävissä kun juhlat jo välillä peruuntu kun äijä lähtikin omin päin juhlimaan.. GRRR. -Niin että jos sen soittopelin avulla tulis ne muutkin muusikon elkeet esille taas.. Aika tiukka on mulla aikataulukin kun juhlat olis lauantaina. -Yritä tässä nyt sitten.. |
avuton 03.03.2008 21:03:25 | |
---|
niin ja siis akustista olen hakemassa.. |
biibob 03.03.2008 21:07:41 | |
---|
niin ja siis akustista olen hakemassa.. No jos nyt sitten ajatellaan hinta sinne 100-150e. No ei tuolla mitään ihmeitä saa, mutta itse laittaisin näistä jompaa kumpaa: Mikäli teräskielinen miellyttää niin Fender cd-60 Mikäli nylon-kielinen niin Yamaha c40 Noilla varmasti kykenee soittelemaan työmatkoilla sen, mitä nyt tarvitsee ne pari pakollista sointua tuntuman säilyttämiseksi soittaa :) Ei vaisinkaan... Oikeasti molemmat ovat ihan laadukkaita kitaroita hintaluokassaan. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
Antti1 03.03.2008 21:10:51 | |
---|
Tämä on matkakitara oikein sanan varsinaisessa merkityksessä: http://www.thomann.de/fi/martinguitars_backpackernylon.htm Soundi ei ole ihan sitä perinteisintä kitaraosastoa, mutta itseasiassa ihan miellyttävä kuitenkin. Mä voisin itselleni kuvitella tuollaisen, kun kaverin vastaavaa on tullut ihan hyvillä mielin renkuteltua. Olikohan se kuitenkin teräskielinen malli, vai muistanko väärin..? "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
avuton 03.03.2008 21:15:26 | |
---|
tytärtä lainatakseni: Mikä TOI olla????? on mullakin tuolla kakkosnelosia ja osaan vasaraa käyttää.. ;> |
oiva tumpeloinen 03.03.2008 21:17:29 | |
---|
tytärtä lainatakseni: Mikä TOI olla????? on mullakin tuolla kakkosnelosia ja osaan vasaraa käyttää.. ;> No ethän sä niin avuton olekaan. ;D |
avuton 03.03.2008 21:20:42 | |
---|
toi fender sentäs NÄYTTÄÄ kitaralta.. jotain sellaista olin ajatellutkin.. en kyllä tajua siitä "teknisestä" kielestä mitään. miten voi olla n. 100 euron hintaeroja samalla kitaralla? Mitä eroa niillä OIKEASTI on? Ja ihan sama mitkä kielet kun plektraa joutuu käyttää joka tap. -Don`t ask why |
Antti1 03.03.2008 21:22:11 | |
---|
No, jos kakkosnelosesta tuollaisen teet, niin nykäseppä mullekin samantien. :D Ei vaan, se on matkakitara. Kutistettu ihan oikea akustinen kitara, jossa on aika mielenkiintoisen mallinen runko. Martin on laatumerkki, joskaan tuo ei ole ihan sitä kalleinta ja parasta osastoa. Ei se toisaalta edes pyri kilpailemaan isojen akkareiden kanssa. Matkustaessa se koko kuitenkin vain ratkaisee aika pirun paljon, sekin kannattaa ottaa huomioon. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
jra 03.03.2008 21:24:54 (muokattu 03.03.2008 21:25:39) | |
---|
Yksi vaihtoehto voisi olla että mietit budjetin valmiiksi. Houkuttelet miehen edellisenä päivänä, tai jos on aikaa juhlapäivänä soitinliikkeen läheisyyteen. Ohjaat vaivihkaa ovea kohdin ja jollain kepulikonstilla sisään. Sisällä sitten pistät käteen synttärikortin jossa on summa ja teksti että voi valita ko. summalla haluamansa soittimen. Aikaa kannattaa varata niin että ennättää rauhassa istua alas ja kokeilla sopivan hintaiset kitarat läpi. Itse ainakin olisi tuosta järjestelystä otettu, jos olisin "vihjaillut" että soittimelle olisi tarvetta. Oikeassa ovat yllä ne jotka varoittelevat ostamasta sokkona kitaraa lahjaksi. Sellainen joka ei itse soita ei tiedäkään kuinka henk.kohtainen juttu kitaran valinta on. |
no entäs jos mä nyt ostan sit tollasen fenderin???? onko paha? palauttakoon jos ei tykkää.. kattoin just että sähkökitara sillä on joku shiro..Mikälie?? miekkonen on puhunu jotain vuoden että joku HALPA kitara olis kiva ostaa, mutta jos mä en sille sitä hanki niin sama laulu varmaan jatkuu iäti.. -olis rahareikiä muuallakin. ukkeli lähinnä TEKEE biisejä; ei niinkään itse soita.. |
Krister 03.03.2008 21:47:13 | |
---|
Kitaraa voi olla aika vaikea toiselle ostaa. Se on vähän niinkuin rintsikat, periaatteessa kaikki speksit voi olla kohdallaan, mutta jotenkin ei vaan tunnu oikealta. Tuurilla toki voi osua sopivakin. Loistava määritelmä!;) Menee suoraan mun "Lainauksia"-kansiooni. Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin |
avuton 03.03.2008 21:54:38 | |
---|
kiitos kaikille ja hyviä vointeja ja sointeja! |