Kerro vähän mitä haluut, ni joku voi neuvoa. Sulla on GT8 ja haluut sen saada keikalle kuulumaankö? Vaihtoehtonahan on PA/aktiivimonitorit ja oma vahvistin (kombo tai pääte+kaappi). Eli kerrohan vähän tarkemmin mimmoseen kätyyöön haluut ja onko mahdollisesti PA jo olemassa jne. Hintaluokkaa (jos ehdotetaan 750€ pääte+kaappi -settiä, on jo yli budetin?!?)... mun käsittääkseni toi ~750€ kuuluu välille 500-800€.... osuuhan se kyllä tuolle hintavälille.. mutta en sitä maininnu(sori) että käytettyä ei välttämättä meikäläinen uskalla ostaa.. pa.ta ei oo, mutta tarkotus on että jos keikkahommiin alkaa niin pa:n kautta.. onko tuo kaappi+pääte paljon parempi ku aattele sitä tuon gt.8 kanssa verrattuna kompoon? eli semmosen kokosta tarvisin jolla pärjää keikkahommissa.. mitä muuta tarvis kertoa.. olo on ku uunolla, varmaan vaikutanki siltä näillä kysymyksillä:) |
Starlia 03.03.2008 18:00:46 | |
---|
eli semmosen kokosta tarvisin jolla pärjää keikkahommissa.. mitä muuta tarvis kertoa.. olo on ku uunolla, varmaan vaikutanki siltä näillä kysymyksillä:) Muistaaksein ameriikan pojat kehuu kovastikin keyboardvahvareiden yhteispeliä GT-8:n kanssa. |
aake65 03.03.2008 18:14:17 | |
---|
Muistaaksein ameriikan pojat kehuu kovastikin keyboardvahvareiden yhteispeliä GT-8:n kanssa. minustaki on alkanu vähän tuntumaan että on melkein ihan sama mistä se tulee ulos.. koska täällä olkkarissa soittaessa tuommosella tosi kehnolla pikku-cratella soundi kuulostaa kohtuu hyvältä.. mutta tiiä häntä miten sitte käy isommossa tilassa ku olohuone? |
Burn 03.03.2008 20:08:37 | |
---|
Itellä olisi yksi pienijuttu. eli miten saa soolosaundista matalimmat sävelet kuulostamaan hyvältä, tällä hetkellä vain toisen kielen d sävelestä ylöspäin sävelet kuulostaa hyvältä Mä oon aina luullu et niit sooloi soitetaa vaa niil ohuimmil kielil...? Olipa kerran pedofiili, raiskaaja ja pappi. Ja siinä oli vasta tarinan ensimmäinen henkilö... |
aake65 04.03.2008 10:39:35 | |
---|
Mä oon aina luullu et niit sooloi soitetaa vaa niil ohuimmil kielil...? no tuo kommentti nyt ei ollu mistään kotosin.. miksi soolon pitäs rajottua vaan ohuimmille kielille... nyt karkaa juttu aiheesta! |
IJarro 05.03.2008 16:53:28 | |
---|
no tuo kommentti nyt ei ollu mistään kotosin.. miksi soolon pitäs rajottua vaan ohuimmille kielille... nyt karkaa juttu aiheesta! Nyt karataan liian asialinjalle taas. Eihän sooloja ees soiteta kitaralla ku hammondeilla pelimiehet vetelee! Mut aiheeseen. Jos meininkinä on vetää keikat PAn kautta, sulle riittä PAn lisäksi pelkkä monitroi, josta siis kuulet oman soittosi (+myös mahdollisesti muiden soiton + laulun). Ja monitoriksi käy normi aktiivimonitori tai esim joku keyboardvahvistin. Semmosen kautta soittelee kotona ihan hyvin ja budjetti (ilman sitä PAta tietty) jää paljon alle sen 800€ ellet nyt mitään super hifiä haluu. Pariin kolmeen sataan euroon saa jo ihan peruspäteviä monitoreja. Let's do some living after we die... |
Starlia 05.03.2008 17:22:24 | |
---|
Mulla tosiaan GT-8 ja Zoom G9.2tt menee kiinni suoraan äänikorttiin (M-Audio Delta 44) ja tietokoneen äänentoistona toimii Edirol MA-15D aktiivipöntöt. Maksoivat jotain reilu 150e. Todella tyytyväinen olen tähän äänimaailmaan niin kitaransoittelun kuin musiikinkuuntelun ja pelailun suhteen. On muutes mukavan äänekkäät pöntöt. Todella harvoin volumen tarvitsee olla yli klo 9, kun tuntuu että naapurit hermoilee vähemmästäkin =) Ei sen aina tarvitse maksaa kiloeuroja taikka olla Genelecit tai olla vähintään Gibson customi ja Mesan stäkki. |
hirvma-6 05.03.2008 21:47:44 | |
---|
Pistän nyt kysymykseni samaan topickiin: Miten voi fiksusti laittaa tunerin toimimaan EXP pedaalille, eli niin, että se toimisi volume pedaalin ollessa 0-asennossa? Sain sen manuaalin (s.77) avulla toimimaan kyllä exp pedaalin ollessa 0-asennossa, mutta se toimii nyt myös wah ja kaikissa muissakin asennoissa, mikä ei ole kivaa. Se kun katkaisee äänen pois wahin "taka-asennossa". Eli tarkoitus olisi saada se toimimaan vain silloin, kun exp-pedaali on volume käytössä. Vai onko ylipäätään edes mahdollista? Kiitos! -V |
M1kko 05.03.2008 22:07:51 | |
---|
Peavey classic 50/50 päättäri käytettynä ~500€ ja siihen vaik joku framuksen 2x12 kaappii nii tulee budjetti hyödylliseen käyttöön. Jos sit haluut soitella ilman GTä nii tarttet viel erillisen etusen tolle päättärille... "Play Blues, start living"
http://www.sloganizer.net/en/ |
Juktone 06.03.2008 18:53:32 (muokattu 06.03.2008 18:54:47) | |
---|
mitä vahvistinta käytätte gt-8 kanssa?? mulla kans moinen efektihärpäke ja oon vahvaria hankkimassa itelle.. keikkahommiin oon alkamassa ja eikä oo vielä kunnon vahvistinta, muuta ku tuommonen pieni ja paska olkkarivahvistin. onko suosituksia? 500-800€ sais kustantaa! kiitoksi jo etukäteen jos joku jaksaa auttaa!! Itse tässä kyselin samasta asiasta joku aika sitten ja suurin osa neuvoi ostamaan kitarapäätteen ja kaapin. Kehuivat päätteeksi rocktron velocity 100 tai 120 ja kaapiksi behringeriä tai jotain framusia. Ainakin nämä kamppeet saa tuolla rahalla jos halvemmallakin. ps. alkuperäiseen aiheeseen, sain sen selvitettyä piti vaan jaksaa etsiä ja säätää. hyvä peli toi gt8 Oho |
PappaSF 06.03.2008 20:25:38 | |
---|
Itellä oli Behringerin GMX 210 jonka kanssa pelitti ihan OK. Nytten on Rolandin Cube 30X ja soundit on paremmat kuin behringerin kanssa. (Tosin Behringerissä on paremmat liitäntä mahdollisuudet kuin tuossa Cubessa). Tällä hetkellä etin tietoa koskien H&K Switchbalde 50 combosta ja ehkäpä tuon ostan ja käytän sitten tuon gt-8:n efektejä ilman gt-8:n muita mallinnoksia. |
Kimmo72 06.03.2008 20:46:57 | |
---|
Haluisin kans ton geetee kasin. Olisko järkevää laittaa G-majori kaupan ja hommaa tommonen? Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
Starlia 06.03.2008 20:48:05 | |
---|
Haluisin kans ton geetee kasin. Olisko järkevää laittaa G-majori kaupan ja hommaa tommonen? On. Tai odotat hetken ja ostat GT-10:n. |
Kimmo72 06.03.2008 20:51:12 | |
---|
On. Tai odotat hetken ja ostat GT-10:n. Niinno. Maksaa taas lisää :) Noihan (GT8 ja G-majuri) näyttäs olevan suht saman hintasii. Enkä oo juurikaan Majuria ruuvaillu. Ihan preseteillä on menty. Ja niistäki vaa ihan paria vakio soundia. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
Starlia 07.03.2008 17:48:18 | |
---|
Niinno. Maksaa taas lisää :) Noihan (GT8 ja G-majuri) näyttäs olevan suht saman hintasii. Enkä oo juurikaan Majuria ruuvaillu. Ihan preseteillä on menty. Ja niistäki vaa ihan paria vakio soundia. Uusinta paskaa GT-8:lla: http://ameba.lpt.fi/~vilkmati/Sontaa/Bloodline_v3.mp3 |
PappaSF 08.03.2008 16:55:41 (muokattu 08.03.2008 17:45:50) | |
---|
Just pistin vähän testaten yhtä juttua. Musapätkä soitettu Fender American Strato Deluxe FMT HSS, joka piuhalla GT-8, josta piuha Roalndin Cube 30X, josta piuha Fostex tallentimeen, josta piuha tietokoneen äänikortin Line-In (äänikorttina ihan tavallinen Audicy 4, maksaa jotain 30 euroa) Äänityksessä käytetty Guitar Tracks Pro 3 josta tallennettu wav:ksi ja se taas ihan Audacitylla muunnettu mp3 muotoon. ps. tausta ei ole oma, kuhan tuohon vaan testasin tuota soundipuolta (pikkasen riffiä ja sooloa, kerralla purkkiin tuo niin varmaan virheitä on mutt oonkin ihan vaan harrastelija). http://koti.mbnet.fi/tapkuu/Heavytest1.mp3 |
Kimmo72 08.03.2008 19:05:31 | |
---|
Hyvä oli saundi kyllä tuossa ^^ Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
-Kevin Moore |
Starlia 08.03.2008 19:36:08 | |
---|
Hyvä oli saundi kyllä tuossa ^^ Kummassa? =) Tuus muuten sinne meseen uudelleen. Eilen olin kännissä ... |
Kimmo72 08.03.2008 21:16:52 | |
---|
Molemmis :D Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
-Kevin Moore |
PappaSF 19.03.2008 21:32:26 | |
---|
Tuo GT-8 on kyll yllättävän kiva vehje. Ite soitellu sen kautta sähkiksellä sekä noilla elektroakustisilla kuten Yammun nailonkielisellä. Uutta ääninäytettä, jossa eri pätkistä otettuja juttuja (ensimmäinen pätkä on tuosta edellisen ääninäytteen pätkästä sen kompista) Ääni näytteen keskivaiheen jälkeen tulee parit nailonkielisellä soitetut pikku pätkät. http://koti.mbnet.fi/tapkuu/%e4%e4nipotpurri.mp3 |