Aihe: ESP Edwards -kitaroiden hankkiminen?
1 2 3 4 5
VFK
01.03.2008 16:31:55
Kyseisen herran Customiin en olekkaan Edwardsia päittäin verrannut (en itseasiassa edes kokeillut kumpaakaan mainitsemistasi lepakoista), kyseessä oli pykälän parrakkaampi myös useita Gibsoneita omistanut kaveri, samaa "mafiaa" kyllä. Nuo kyseiset Customit olivat täällä myös eri aikaan kuin Edwardsit, minulla oli molemmat hallussa yhtäaikaa.

En mä tosiaan epäilekään asiaa ja niinkuin tossa haasteltiinkin, niin noita Customien kaulojakin on paljon erilaisia, eikä ne erot ole todellakaan valtavia. "Mafialle" terveisiä, jatkakaa samaa rataa!

Eli Edwardsin LP-Custom-kopioiden kaulat ovat hyvin samankaltaisia, kuin Gibsonin omien kaulat, jopa yksi/yhteen.
So many assholes... So few bullets.
Ze Kink
02.03.2008 17:30:36
Mainittakoon, että itse olen laittamassa heti tilaukseen Edwardsin kun rahat siihen riittävät. Kyseinen malli on siis halvempi versio ehdasta ESP:stä, eikä mikään kopio. Olen kuitenkin vakuuttunut siitä, että keppi tulee vastaamaan odotuksia, mikäli taso tosiaan pieksee Ltd:n Deluxe -sarjan. Omistan itse Ec-1000:n ja ainoa moitittavuus siinä on pienissä viimeistelyvirheissä reunalistoissa.
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
Dominaattori
02.03.2008 19:24:53 (muokattu 02.03.2008 19:25:49)
Laitetaan nyt tännekkin. Eli viime torstaina sain hyppysiini juurikin tuon aloitusviestissä mainitun lp:n ja hyvä on. Muutamalla kalliimmalla Tokain Lp-kopsulla soitelleena suosittelisin tätä. Mutta mielipiteitä nyt taas riittää joka reikään:)

E: http://muusikoiden.net/dyn/users/37557.jpg
"A few things you should know about Michael Angelo: 1) He can play faster than you. 2) He can do it with both hands at once."
k_laakso
02.03.2008 20:19:17 (muokattu 02.03.2008 20:19:58)
Laitetaan nyt tännekkin. Eli viime torstaina sain hyppysiini juurikin tuon aloitusviestissä mainitun lp:n ja hyvä on. Muutamalla kalliimmalla Tokain Lp-kopsulla soitelleena suosittelisin tätä. Mutta mielipiteitä nyt taas riittää joka reikään:)

Noi noidanhattu potikannupit on kyllä rumat, ite en tykkää sitten yhtään. Mustat speed knobsit näyttää miljuuna kertaa paremmalta :)
"Do you trust who I trust me, myself and I."
VFK
03.03.2008 13:03:15

Mun kaverilla on ollut just samanlainen vajaan vuoden päivät ja ihan hyväksi on havaittu. Itsekin ostaisin tollasen mielummin, kuin samanarvoisen Tokain, mutta tosiaan, kuka tykkää mistäkin. Tollanen valkoinen olis magee. Mulla on ollut 3 mustaa Gibsonin LP Customia ja 1 musta Classic, niin alkaa pikkuhiljaa olemaan mitta täynnä mustia LP:eitä.

Ne potikat näyttää ehkä vähän halvoilta, mutta jos ne alkaa vaivaamaan, niin se ei ole kovinkaan iso ongelma. Gibsonin Top Hatit sopis ulkonäön puolesta tohonkin hienosti, mutta potikat ovat varmaankin eri kokoiset. Toisaalta noi kuuluu Edwardsiin, joten siinä ne on ihan jees.

Hieno kitara.
So many assholes... So few bullets.
Rakutso
07.01.2010 22:01:15
Ihan mielenkiintoinen vaihtoehto on kanssa Virosta ostaminen esim. www.muusik.ee .
Muutenkin siellä kitarat usein halvempia, esim. Esp Ltd Mh-1000FR Suomessa n. 1100e musamaailmassa, kyseisessä kaupassa tarjottiin muistaakseni alle 700 euroa. (10000kr)
Tuomoo
09.01.2010 13:24:40
Kerropa vielä miksi tämän nostit ylös? Kaksi vuotta vanha ketju.
teejk
18.11.2010 11:42:09
Mistäs näitä nykypäivänä uutena kannattaa metsästää? Japanian maalta suoraan? Richtonemusic? Muualta mahdollisesti?
tracyjacks
18.11.2010 16:10:44
lainsuodatin: Mistäs näitä nykypäivänä uutena kannattaa metsästää? Japanian maalta suoraan? Richtonemusic? Muualta mahdollisesti?

Richtone ja "Japanin" ebay taitavat olla parhaita. Richtonella on vähän kalliimmat, mutta heiltä ei tietenkään tule sitten tullimaksuja jne.
Räbbänä
18.11.2010 16:27:02
lainsuodatin: Mistäs näitä nykypäivänä uutena kannattaa metsästää? Japanian maalta suoraan? Richtonemusic? Muualta mahdollisesti?

Eikös Musamaailman kautta saa tilattua?
"50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin."
Dominaattori
18.11.2010 17:59:29 (muokattu 18.11.2010 18:02:29)
Räbbänä: Eikös Musamaailman kautta saa tilattua?

Pari vuotta sitten pyydeltiin aika hävyttömiä hintoja. Sanottakoon sen verran että säästin huomattavan summan rahaa kun tilasin itse Japanista. Nykykursseilla ei varmaan ihan yhtä halvaksi tule.
Örp
Estranged
18.11.2010 18:02:59 (muokattu 18.11.2010 18:03:42)
Dominaattori: Pari vuotta sitten pyydeltiin aika hävyttömiä hintoja. Sanottakoon sen verran että säästin about. 500e kun tilasin itse Japanista.

Öbaut pari vuotta taitaa olla siitä kun itse kyselin tuollaista E-EX-110D:tä. On tainnut hinta nousta hieman siitä, silloin se oli muistaakseni vähän alle tonnin suoraan euroiksi käännettynä. Musamaailman kautta olisi saanut tonni käteen, känni toteen-meiningillä. Eli ei ainakaan silloin ollut aivan mahdottomat pyynnit. En tiedä nykytilanteesta.
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen
Dominaattori
18.11.2010 18:10:15 (muokattu 18.11.2010 18:11:05)
Estranged: Öbaut pari vuotta taitaa olla siitä kun itse kyselin tuollaista E-EX-110D:tä. On tainnut hinta nousta hieman siitä, silloin se oli muistaakseni vähän alle tonnin suoraan euroiksi käännettynä. Musamaailman kautta olisi saanut tonni käteen, känni toteen-meiningillä. Eli ei ainakaan silloin ollut aivan mahdottomat pyynnit. En tiedä nykytilanteesta.

2008 alkutalvesta pyydettiin musamaailmassa 1200e ja toimitusajaksi 1-3kk. Itse sain hitusen päälle 700e tullit yms. maksettuna kahdessa viikossa.

E: Kyseessä oli siis E-Lpc 92 -mallinen lp-kopio.
Örp
teejk
18.11.2010 18:42:59
Aika hintavalta tuo Richtonen valikoima kyllä vaikuttaa. Mutta onhan ne silti halvempia ku Gibsonin Customit.
Estranged
18.11.2010 18:51:50
lainsuodatin: Mutta onhan ne silti halvempia ku Gibsonin Customit.

Miksköhän?
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen
teejk
18.11.2010 18:56:26
Jaa, emmää tiedä. Johtuisko valuuttakursseista tai Linnanmäen aukioloajoista.
noodle
22.03.2011 23:18:11
puhetta on ollu edwardsin lp:stä jne mutta onko kellää kokemusta esimerkiks seuraavasta: http://www.thomann.de/fi/esp_edwards_eal128_scythe.htm

tuo eroaa t-kaupassa esp ltd vastaavasta huikeat 10euroa. onko vehkeillä mitää ihmeellisempää eroa ku merkki lavassa? kiitti etukättee..
Räbbänä
23.03.2011 10:18:41
noodle: puhetta on ollu edwardsin lp:stä jne mutta onko kellää kokemusta esimerkiks seuraavasta: http://www.thomann.de/fi/esp_edwards_eal128_scythe.htm

tuo eroaa t-kaupassa esp ltd vastaavasta huikeat 10euroa. onko vehkeillä mitää ihmeellisempää eroa ku merkki lavassa? kiitti etukättee..

Valmistusmaa on Eetussa Japani, kun taas Ltd:ssä Korea. Vai liekkö jo siguissakin Indonesia...
Just According to Keikaku
Insane Kane
23.03.2011 10:29:51
Räbbänä: Valmistusmaa on Eetussa Japani, kun taas Ltd:ssä Korea. Vai liekkö jo siguissakin Indonesia...

Taitaa kasaus olla Japanissa, puut Kiinassa.
Debitille?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)