Aihe: Kumpi näistä?
1
pseDe
02.03.2008 13:07:35
Elikkä fender Highway one:

http://www.thomann.de/fi/fender_highway_one_strat_mn_3tsb.htm

Vai Aerodyne Classic:

http://www.thomann.de/fi/fender_aerodyne_classic_stratrw_bt.htm

Noissa on 70€ hintaeroa joten onko kannattavaa satsata sen verrran tuohon kalliimpaan malliin?

Myös muita stratocastereita saa suositella. Hintakatto olisi siinä 750€ paikkeilla.
Jormaz
02.03.2008 13:14:47
Se kumpi miellyttää enemmän? Mua miellyttää speksien perusteella eka.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Metal_Late
02.03.2008 13:16:55
mua frettien perusteella eka ku on 22 jumbot(24 jumbot ois mulle jees)
ulkonäön perusteella se toinen ,valitse kummasta tykkäät!
pseDe
02.03.2008 13:18:29
Itsekkin oon tuon ekan puolelle ollu kallistunu.

Onko porukalla kokemuksia siitä?
pekurides
02.03.2008 13:21:56

Toka on hianompi, noita ensin mainittuja löytyy joka jampalta.
Tunteella päin vittua.
Metal_Late
02.03.2008 13:29:24
edit ekasta kirjotuksesta, en ostaisi itse kumpaakaan :/
hullu_ukko
02.03.2008 13:32:01

Ootko kuullut edit-nappulasta?
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir
pseDe
02.03.2008 13:51:35
Oletko etsimässä ns. modernia stratocasteria vai onko myös klassiset stratocaster -specsit mahdollisuuksia? Mitä haet stratoltasi. Ilmeisesti perus 3 single coilia ja tremolotallaa eli ihan peruslähtökohdilla.

Aerodyneistä ei ole itselläni mitään kokemuksia, joten siitä en voi sen enempää sanoa. Highway-1 on halvin usassa valmistettava stratocaster -malli fenderiltä ja oma mielipiteeni on, että malli jakaa aika helposti mielipiteitä. Ensinnäkin mattalakkaus ei ole jokaisen mieleen, mutta mikäli se on ok niin kyllä silläkin pärjää. Highway-1:set eivät ole omien testejeni perusteella jostian syystä päässeet millään muiden usa -sarjojen tasolle. Erityisesti nyt kun uusi american standard sai niin paljon hyvää upgradea straton puolella. Jotenkin tuntunut monesti highway-1:sten kohdalla, että kyseessä on halvempi mexico-sarjalainen USA -nimellä lavassa. Mutta hyviäkin kitaroita voi kyllä löytää ja pinellä säädöllä pystyy usein tekemään paljon. Jos tuollainen osundillisesti modernimpi strato on tavoite, niin highway-1 saattaisi olla ihan kelpo vaihtoehto?

En tiedä sitten sinun suhteestasi vintagemman tyylisiin stratoihin, mutta ehdottomasti kun liikutaan noin hintaluokassa 600-750e niin ei kannata sivuuttaa mexicolaisia classic -sarjoja. Omasta mielestäni ne ovat ehdottomasti parhaita mexicossa valmistettavia stratoja. Classic sarjaa saa 50' 60' ja 70' versioina ja valinta tapahtuu varmaan hyvin pitkälti kaulaprofiilin mukaan, jotka ovat jokaisen vuosikymmenen stratoissa eri tyylisiä. Classicin mikit ovat huomattavasti heikompitehoiset mikit verrattuna highway-1:siin ja niin pitääkin, koska kyseessä jokseenkin tavoitellaan sitä perinteistä strato-soundia. Mikit ovat ihan ok tasoa, ei mitään maailmoja mullistavia, muttanäilläkin pärjää. Pakko tähän väliin sanoa, että itseasiassa mikit eivät ainakaan omasta mielestäni ole mitenkään erityisiä vastakuin american deluxe/vintage -sarjoissa. Tosin mikit voi aina vaihtaa ja se on hyvin yleistä, mikäli niiden vaihto nyt on täysin välttämätöntä.

Toinen uusi vaihtoehto, mitä myös ehdottomasti voisin suositella tuossa hintaluokassa, on Fenderin japanissa valmistettavat stratot. Ok ehkä hivenen vaikeampia saada, koska eivät kuulu ns. Fenderin euroopan frontline katalogin tarjontaan. Kuitenkin nykyisin on jo paljon musiikkiliikkeitä suomessa, jotka myy japan fendereitä ja tilaavat niitä. Hintaluokat ovat juurikin tuolla noin 750e ja näitten testit ovat itselleni olleet kyllä hyvin monesti todella positiivisia. Vanha American -series jäi kauas taakse näiden japanilaisten tasolta. Nykyisin uusi jenkkistandard kuronut jo kiinni ja ehkä ohikin... Mutta siis japanilaiset saattavat olla sitä parasta laatua, mitä 750e budjettiin voit Fenderin stratolta saada. Hyviä kitaroita kertakaikkiaan. Kannattaa käydä katselemassa ja kyselemässä paikallisista kaupoistasi. Ja mikä tärkeintä Kokeilemassa ja löytämässä juuri sinulle se oikea malli.

Ihan modernia stratoa juu.
Onkos noissa japanin stratoissa mitään muuta radikaalia eroa raudan puolella noihin jenkkeihin.
pseDe
02.03.2008 13:54:23

Miksikäs niin?
Sukkis
02.03.2008 14:53:37
Toinen uusi vaihtoehto, mitä myös ehdottomasti voisin suositella tuossa hintaluokassa, on Fenderin japanissa valmistettavat stratot. Ok ehkä hivenen vaikeampia saada, koska eivät kuulu ns. Fenderin euroopan frontline katalogin tarjontaan.

Soundstore Helsingissä kaupittelee noita Japani Stratoja. Huuto netissä näkee myös aika usein noita myynnissä. Itellä on 62 Reissue Stratocaster (crafted in Japan) ja ite tykään kitarasta. Kannattaa tutustuu.
Lonesome
02.03.2008 22:35:24
Vai Aerodyne Classic:

http://www.thomann.de/fi/fender_aerodyne_classic_stratrw_bt.htm.

Aerodynet tehdään Japanissa. Periaatteessa hieman koristeltu lehmusrunkoinen Jaappanin strato. Special-sarjaa, joten "virallisessa" jakelussa. Omasta mielestäni Japanin stratoja kannattaa kyllä harkita tuossa hintaluokassa.
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)