DaKiller 03.02.2008 16:42:10 | |
---|
Big Fish on kyllä yksi parhaista tai ainakin positiivisimmista leffoista mitä olen nähnyt. Niin huonoa oloa ei olekaan, ettei sen katsominen saisi hymyä huuleen. Mulle tuo big fish oli aikas iso pettymys. Pelkkää kaunista pintaa. Pitäisi tosin ottaa uusintakatseluun joku päivä. |
Dunga 20.02.2008 13:15:06 (muokattu 20.02.2008 13:18:25) | |
---|
Ensi-ilta Suomessa 29.2, (e. edittiä pois). Tämähän mennään katsomaan. Imdb rating pysynyt 8.1:ssä. e. mulla meni päivämäärät sekaisin ;) |
NHR 21.02.2008 01:09:43 | |
---|
Kun kehissä on Burton ja Depp, on epäonnistuminen melko hankalaa. Siinäpä jo kaks hyvää syytä miks en aio tätäkään kattoo. En ainakaan ihan lähiaikoina. Ja vielä musikaali kaiken muun hyvän lisäks, eisssssäääh! Ainoo ees semihyvä musikaali mitä oon nähny tais olla South Park Bigger Longer & Uncut. Mut makujahan on toki monia... "It's really something other than else!" |
Juuleppi 21.02.2008 03:39:21 | |
---|
Ekan kerran tuli leffa tietoisuuteen kun Oscar-ehdokkuuksia lueteltiin ja sillo vaikutti jo tosi mielenkiintoselta. Nyt oli leffa tahtonu päässä jo pieneen unohdukseen, mut eiköhä tämä pidä käyä tsekkaan iha elokuvateatterissa. M.A.C.H.O. #19 "Don't disturb my friend, he's dead tired." | Ei helv..ei saatn! Käsi missä?!? |
Antiharras 24.02.2008 23:07:03 | |
---|
Kävin ennakkonäytöksessä eilen. Vähän sekalaiset mielikuvat jäi leffasta, biisit olisivat voineet olla fiksumpia (niihin ei toki paljon ollut elokuvan tekijöillä sanomista), veristä tunnelmaa keventävää huumoria oli vähemmän kuin olin ajatellut, jotkut motiivit jäivät hyvin epäselviksi ja loppu vähän auki... mutta en nyt silti pettymykseksi kutsuisi. Näyttelijöiden laulunlahjat olivat varsin passelit, siinä ei jäänyt toivomisen varaa, ja visuaalisesti leffa oli suorastaan tyrmäävä. Aika synkän kuvan Burton maalasi ihmiskunnasta jälleen kerran, viattomat ja naiivit eivät kauaa leffan Lontoossa pärjää. Koko elokuvan sympaattisin hahmo (tai siis ainoa sellainen) oli mielestäni Bonham Carterin mrs. Lovett, joka kaikessa karmivuudessaan oli kuitenkin himpun verran inhimillinen. Rickman veti pervotuomarin roolin niin antaumuksella, että kuvotti. Ainoat jonkinlaista moraalintuntoa vielä kanniskelevat olivat leffan nuoret hahmot, mutta veikkaisin että ruusuista tulevaisuutta tuo ominaisuus viimeksi heillekään lupasi. Toivottoman kaunista hurmeenroiskintaa siis luvassa, käykää ihmeessä katsomassa! Mieskin tykkäsi, vaikka inhoaa musikaaleja. Ja sitä paitsi mököttävä Sweeney vanhanaikaisessa raidallisessa kokouimapuvussa oli niin hervoton näky, että haluan siitä julisteen! Twister is easier with corpses. |
NHR 25.02.2008 08:58:09 | |
---|
"It's really something other than else!" |
AP 25.02.2008 09:19:52 | |
---|
Sleepy Hollow oli mun mielestä varsin kelpo esitys, Vaikuttaisi olevan visuaalisesti samantapainen tämä Sweeney Todd, mitä ny olen pätkiä nähnyt. Sleepy hollow taas oli kohtalaisen komea tapaus kuitenkin. Tämän kyllä voisi kipaista oikein katsomassa, tarina itsessään on kiehtova. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
elbowski 26.02.2008 21:18:50 | |
---|
Käväsinpä ennakkonäytöksessä katsomassa kun velipoika jotkin liput onnistui voittamaan. Melkoinen nautintohan se, kyllä Sweeney sai tappamisen helpolta näyttämään :) Biiseistä ehkä pieni miinus, mutta nehän on otettu suoraan alkuperäisestä että sitä ei liene laitettavaksi leffan tuotantotiimin puutteeksi. Elokuvanautintoa kyllä raastoi ikävästi ankara väsymys ja väkivaltainen hereillä pysyminen, mutta muuten oli kyllä mukavaa katteltavaa. Suosittelen kaikille! Say good night to the bad guy! |
AP 26.02.2008 21:46:37 (muokattu 26.02.2008 21:49:46) | |
---|
Käväsinpä ennakkonäytöksessä katsomassa kun rakas pualiso jotkin liput onnistui voittamaan. Juup. Kyllä tuosta silti voi sen kahdeksikon antaa. On kyllä paikoitellen aika ahdistava elokuva; vanha Lontoo on toteutettu varsin uskottavasti ja kuvaus on ehkä jo totututusti Tim Burtonmaisen huolellista. Johnny Depp ei nyt ole suurimpia suosikkejani mutta vetää tässä varsin mukavasti (tai juuri ei mukavasti, ehe ehe) hullun roolin. Olisi tuohon voitu elämänkolhimampikin pärstä ottaa, mutta hyvä näinkin. Parissa tappokohtauksessa meininki on suorastaan maanista. Musiikkia on, alussa jopa liian kanssa. Tulee ensin vähän sellainen "puhukaas välillä jotain"-olo ennen kuin tapahtumat alkavat kulkea. Hyvin perinteistä musikaalikamaa ovat ,mutta joukossa tarttuviakin melodioita. Yllätyksekseni Depp selviää lauluosuuksista aivan kunnialla. Se, mitä laulusta puuttuu, korvataan esimerkiksi kekseliäällä leikkauksella. Muutama hyvä kuviteltu jakso korvaa paljon. Poliisisarjoihin tottunuta häiritsee, että asioista kiinnostuvaa sheriffiä ei tule tutkimaan, mihin parturin asiakkaat yksi toisensa jälkeen katoavat. Mustaa huumoria ja arkisempaakin on, ja vasta loppupuolella elokuva muuttuu varsinaiseksi hurmeen lennätykseksi. Parturin puukosta saa aika moni, ja kyllä tässä väkivalta näytetään paljon suorempaan kuin näissä tiedänyhämitäteetensitalvena-osaston teinikauhuelokuvissa. Leivinuuni-kohtaus on jopa varsin ahdistava. Loppuratkaisu on tarinaa tuntemattomille ylläri, ehkä arvattavissa, mutta eipä siitä sen enempää. Eli plussia: - kelpo roolisuoritukset - lavastus ja puvustus - kuvaus - musiikki yllättävänkin hyvää ennakkomainostukseen verraten - napakka loppu, ei vetistelyjä Miinuksia - alku ehkä vähän tahmainen - pari seisovaa paikkaa, mm.kohtaus jossa päärooli-nainen laulaa pojalle ettei ole syytä huoleen - niin pirun pimeää ja sumuista, enempikin päivkohtauksia olisi voinut olla Ei ollut hukkailta. Pikkuplussa suomennoksesta, jossain kohtaa luulin jo että on käytetty Juicen suomentamia Sweeney todd-ooperan sanoja runkona. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Jeweli 26.02.2008 22:46:10 | |
---|
Toivottavasti Sacha Baron Cohenin rooli ei ole iso. No eipä ollut kovin suuri, mutta Sacha istui rooliinsa paremmin kuin hyvin. Ja Deppihän saa kehuja kovastikin yli-ikäisenä emo-kidinä. Laulut olisivat saaneet olla hieman monipuolisempia, mutta kaikilla kyllä erityisen hyvät äänet. Veri lentää, mutta kiitos siitä, että se ei näytä kovinkaan oikealta. Burton onnistui taas. Lavastus-Oscaria en ihmettele yhtään. Oot melkein kuin naispuolinen Captain Planet juttujes perusteella.. :) -pira |
Muovinen 27.02.2008 12:18:10 | |
---|
Burton on taitava koristelemaan tyhjää kolisevia tarinoita näteillä kuvilla. |
möyssy 27.02.2008 13:06:29 (muokattu 27.02.2008 13:09:14) | |
---|
Tykkäsin kyllä Fleet Streetin Paholaisparturikampaajasta. Laulutkin oli paikoitellen ihan tarttuvia, ja olihan tähän taas saatu hieno synkkä miljöö aikaseksi. Vanhanaikainen raidallinen kokovartalouimapuku oli erihieno! Too much, or too sexy? |
Dunga 29.02.2008 20:45:35 (muokattu 29.02.2008 20:51:11) | |
---|
Olihan tuo ihan hienon näköinen leffa. Tarina nyt oli vähän tylsähkö paikoitellen ja laulua tosiaan hieman liikaa, ainakin mun makuuni. Roolisuoritukset olivat hyvät, kuten noilta näyttelijöiltä sopi odottaakin. Jopa Sascha Baron Cohen sopi rooliinsa erinomaisesti. Lavastus- oscaria en myöskään ihmettele. Veren vuodatusta oli ihan kivasti, silti tyylikkäästi toteutettu. Kokovartalouimapuvusta ja koko jöröjukka-sarjasta plussaa :) |
aikavaikea 01.03.2008 09:59:09 | |
---|
Vanhanaikainen raidallinen kokovartalouimapuku oli erihieno! Mulla on punavalkoraidallinen kokovartalouimapuku. Ei, en ole vielä nähnyt leffaa, piti vaan tämä saattaa tietoonne. :-) What do you think you're doing? That's no way to treat an expensive musical instrument! |
Rattata 01.03.2008 12:35:24 | |
---|
Oli ehkä pienoinen pettymys. Tätä kun oli odottanut todella kauan, niin ehkä odotukset oli liiankin korkeella. Eihän tämä missään tapauksessa huono ollut. Todella hienon näköinen ja vaikka laulua oli ehkä vähän liikaa, varsinkin prissa kohtaa oli turhaan pitkitetty, niin alun hämmennyksen jälkeen toimi mun mielestä yllättävän hyvin. Ja näyttelijät hoiti homman hienosti. Eli periaatteessa ei mitään vikaa, mutta "se jokin" jäi puuttumaan. Ehkä vika oli sinä että olin yönäytöksessä ja turhan väsynyt. Tai sitten nuo lauluosuudet söi tunnelmaa hieman...en tiedä. |
Shabby 01.03.2008 14:41:57 | |
---|
Budjettini ei näyttänyt antavan myöten, ja Sweeney Todd meinasi jäädä näkemättä. Ihmeitä tapahtuu sittenkin: sain vapaalipun ystävälliseltä ihmiseltä, joka ei itse kerennyt käyttää sitä. Kelpo elokuvahan tuo oli. Samaa mieltä alun lauleskelun häiritsevyydestä, mutta vika saattoi olla yhtä hyvin katsojassa kuin elokuvassa. Pianhan tuohon tottui. Johannan laulu tosin kävi korvaan, kun hän ikkunassaan kimitti, mutta onneksi sitä lajia ei tarvinnut kuulla kovin paljoa. Potterit nähneenä elokuvaan tuli ylimääräistä komiikkaa, kun "Bella" leivoskeli piirakoita ja haukkui kokkaustaitojaan ja vanhettunut ja elosteleva "Kalkaros" sekä "Matohäntä" juonivat keskenään. Melkein aloin inhota Rickmania, senverran dirty old man hän tässä elokuvassa oli. Timothy Spall oli totutun inhottava, siis rooliin sopiva. Luonnollistahan tuo, että näyttelijät muistuttavat muita roolejaan, mutta mitä pitäisi ajatella siitä, että Sacha Baron Cohenin Pirelli muistutti erästäkin F1-mestaria? Eikä edes italialaista. Pikku apulaisensa Toby puolestaan muistutti jotakuta, joka ei millään meinannut tulla mieleen, mutta löytyihän se lopulta. Huuman Pikku-Lorea; tämän sentään täytyi olla sattumaa. Depp oli loistava, samoin Bonham Carter, vaikka paikoin tuli mielikuva Bellan hiuksista Sweeneyllä. Syytän Potter elokuvia tästäkin. Nuoripari oli Johannan laulua lukuunottamatta söötti ja pikku Toby herttainen miehekkäässä suojelunhalussaan. Sammumiskohtaus oli kyllä hieman karmiva: entäs jos lapsi olisi saanut alkoholimyrkytyksen? Verta ei onneksi ollut ihan niin paljon kuin elokuvan ennakkoon nähnyt kollega antoi ymmärtää, mutta kyllä se liukuhihnateurastus hieman puudutti. Veren väri oli onneksi kaikkea muuta kuin luonnollinen, siitä plussaa. Loppuratkaisussa oli yllättävä käänne, minkä tosin olisi Mrs. Lovettin yli-innokkuuden takia ollut ennakkoarvattavissa jos olisi vähän ajatellut. Varmaan moni muu arvasi. Mulla on punavalkoraidallinen kokovartalouimapuku. Ei, en ole vielä nähnyt leffaa, piti vaan tämä saattaa tietoonne. :-) Linkkiä, kuvaa? ;) "Sä oot Maailman Pelottavin Basisti! Sä oot itseasiassa niin pelottava, ett mun on pakko tarjoo sulle drinkki." -Punk-Mikko- |
Sehän suorastaan pisti laulattamaan! Musikaali sopi leffan tyyliksi kuin liha piirakkaan. Mrs Lovett oli hurmaava margesimpsonmaisessa käytännöllisyydessään ja Depp teki jälleen kerran hienon roolin. Rantaunelmapätkä oli ehkäpä parasta. Loppuratkaisu pisti homman hyvin pakettiin. Not all who wander are lost |
jogo3000 03.03.2008 18:44:40 | |
---|
Kävinpä katsomassa, ja oli parempi kuin toivoinkaan. Tosi hyviä lauluja kaikilta näyttelijöiltä. Biisejä tarjolla myspace -sivuilla. |
Peoplez 03.03.2008 19:58:45 | |
---|
Kerrankin elokuva joka parani tasaisesti loppua kohti eikä toisin päin. Eka tunti oli melko tahmea kun en musikaaleista perusta. Yritän kyllä nauttia niistä siinä missä muistakin mutta ne biisit vaan alkaa toistaan itseään tosi nopeesti eikä tämä ollut poikkeus. Joka tapauksessa, positiivinen fiilis jäi Sweeney Toddista. Joku kehui tässä ketjussa Big Fishiä. Kyllä, itse rankkaan sen nykyään jo Tim Burtonin parhaaksi elokuvaksi. Siinä on tyylin ja huumorin lisäksi myös jotain mystistä joka nostaa sen omaan sarjaansa. |
south_of_heaven 05.03.2008 00:03:39 | |
---|
Kävinpä katsomassa, ja oli parempi kuin toivoinkaan. Tosi hyviä lauluja kaikilta näyttelijöiltä. Samaa mieltä. Tyytyväinen olen näkemääni. http://www.mikseri.net/artists/?id=62682 |