Aihe: Mitä kielimerkkiä käytätte, mihinkin soitto tyyliin.luonehdintaa
1 2 3
Karlsson
13.02.2008 08:47:58
Jos olen rahoissani, niin DR:n settiä, jos en, niin GHS:n Boomersit. 50-paksuus.

Kummassakin arvostamanani ominaisuutena ensiheleyden hävittyä pitkä käyttöikä. Eli omassa käytössäni nuo eivät napsahda ylikirkkaasta umpikuolleeseen hetkessä, vaan siihen väliin riittää käyttötunteja runsaasti.

Kontrassa on tällä hetkellä Thomastikin Spirocores Medium.
"Jos tämä on sivistystä, antakaa minulle barbaria." -Wagner
Cornflake
13.02.2008 12:15:35
Keny:
Just kuulin et varastossa ois vitos settejä ja meinaan yhet hakee.

Jätä jotain mullekin! Täytyy käydä tarkastaan.
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
Keny
13.02.2008 14:26:57
Keny:

Jätä jotain mullekin! Täytyy käydä tarkastaan.

Arabiassa just kävin ja oli niitä siellä varastossa.Femman seteissä on sitten se H kieli tapperwound ja paksuus 135.Kuulemma soi hyvin.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
pekezu
13.02.2008 17:46:08

Skullien H-kieli kyllä toimii yllättävänkin hyvin. Oli itellä A:ssa ja ei tatsikaan mikään lörpönpörppö ollut. Oli vaan aika härskin näköinen, kun yleensä taperwoundeissakin on sitä kamaa kuiteskin jonniinverran siinä, mikä menee tallapalan yli. Skulleissa oli vaan ilmeisesti se ydinlanka. Hirvitti. Mutta hyvin kesti ja toimi.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
L.Ruoska
14.02.2008 09:41:27

DR:n black beautyillä oon nyt soittanu pari päivää ja on kyllä hintaansa nähen parhaat mitä on eteen tullut. Tuskin eroavat tavallisista dr-kielistä muuta kuin väriltään.
Hidasta mörköä soitan.

Haa! Mulla on kanssa ollu black beautyt =) Tosiaan tuntuvat identtisesti samoilta kun tavalliset Lo-Riderit ja soundaavat samoilta. Katkes jossain muistaakseni kesken keikan tai joitain mulla ja vaihdoin Elixirit keikan jälkeen. Ellut rokkaa, mutta jos vaihtaisin merkkiä ni pistäisin mustat taas =)

Elixirit on nyt ollu mulla pari vuotta melkeen kiinni (pari settiä) ja on kyllä tulleet jäädäkseen. Fiilis on hieno, tuntuu todella pehmeiltä ja liukkahilta sormissa. Ei mitään sellasta WarwickRedLabel-kyntämistä missä sormista lähtee nahka vaikka olis millaset pahkat. Soundi on "ok ja hyvä". Uniikki tai jotenkin super-iskevä se ei ole, kohtuullisen kirkas uutena ja todellakin kestää. Näitä ei tarvii usein vaihtaa. Goretexi pinnassa tekee sen mukavan tatsin niihin ja pidentää kielten elinikää.

Flattejä voin tähän kommentoida sen verran että niillä on upea soittaa, mutta soundi on silleen vähän ponneton. En suosittele raskaampaan musaan, mutta jos on tilaa bändin yleissoundissa niin että kaiken ei tarvii olla täysillä ja musa on vähän rennompaa niin kannattaa kokeilla =)

Soitan rokkia, toisinaan raskaampaa ja toisinaan vähä groovempaa.
Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!
Larmer
14.02.2008 10:53:54
DR-Hi Beam = Metal & Jazz/Fuusio

Viimeksi tuli Elixirin setti ostettua, jonka saundiin olin hyvin pettynyt hintaansa kohden.
GHS Boomersit ajaa myös asiansa.
Hieman tanakka yksilö
L.Ruoska
14.02.2008 11:04:08

Viimeksi tuli Elixirin setti ostettua, jonka saundiin olin hyvin pettynyt hintaansa kohden.
Elkää hyvät ihmiset maksako mitään 60-70€ niistä Elixir-seteistä. Ebaysta oon tilannut himaan noita tasan 30€ toimitettuna. Paljon halvemmalla ei Suomesta edes kieliä saa.
Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!
Larmer
14.02.2008 11:14:30
Elkää hyvät ihmiset maksako mitään 60-70€ niistä Elixir-seteistä. Ebaysta oon tilannut himaan noita tasan 30€ toimitettuna. Paljon halvemmalla ei Suomesta edes kieliä saa.

Sama juttu. Käytän ebayta mikäli mielin kieliä ostaa
Hieman tanakka yksilö
Keny
14.02.2008 14:44:01
Niin Elixir on päällystetty GHS kieli.Aikasemmin oli Addariot runkona niillä.
Teijo K.
14.02.2008 15:02:53

Niin Elixir on päällystetty GHS kieli.Aikasemmin oli Addariot runkona niillä.

Hmmm, ja yhdessä toisessa ketjussa valittivat että jotenkin se laatu pudonnut noissa että nykyään katkeilevat kuulemma herkemmin kuin ennen.
http://www.crownaudio.com/mic_web/onemic2.htm
Keny
14.02.2008 15:09:11
Hmmm, ja yhdessä toisessa ketjussa valittivat että jotenkin se laatu pudonnut noissa että nykyään katkeilevat kuulemma herkemmin kuin ennen.

Tiedä noist sitte.EBS kieletkin oli yhs vaiheessa huonoja ja saivat palautetta niin hommaan tuli parannus.Nyt testaan femmassa noi skullseja.

Niin toi tyyli unohtu multa eli funk on aika vahvoilla mun soitossa omassa bändissä (tai ainakin yritän) mut toki muutakin tulee soitettua muissa ympyröissä.
kauhu-köös
15.02.2008 13:35:49
Warren Emp:t on kiinni ja hyvin toimii, parhaat kielet kutoselle mitä on tullu vastaa, nelosten kanssa tykkään GHS:n Boomersseista.
www.myspace.com/Kauhu
Don Make
19.02.2008 01:11:28
Keittääkö kukaan niitä kieliä? Jos joku niitä keittelee niin miksi ja miten?

-Kitaristi
''Guitar is easy. All you need is six strings, five fingers and one asshole.'' -Keith Richards
Keny
19.02.2008 08:12:38
On joskus tullu keitettyä kun on pitäny nopeesti saada tumput kielet kirkkaiks eli keittää paskat veks.Muutama minuutti kiehuvassa vedessä ja pieni kuivaus.Kestää yhen keikan tai muutamat treenit mutta mun korvaan vire ei pysy hyvin enään.

En keittele enään muutakun hädässä.
Cornflake
19.02.2008 10:36:00
Hah. Kolme settiä Skulleja plakkarissa. Jospa niitä saisi jatkossakin niin olis rock.

Kielien keittäminen on kokeiltu ja hetken jeesaa. Mutta jos nyt ei ihan totaalisen persauki ole niin ei todellakaan jaksa.
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
Keny
19.02.2008 10:48:51
Hah. Kolme settiä Skulleja plakkarissa. Jospa niitä saisi jatkossakin niin olis rock.

Kielien keittäminen on kokeiltu ja hetken jeesaa. Mutta jos nyt ei ihan totaalisen persauki ole niin ei todellakaan jaksa.

Huomasin muuten et mun Skull setissä on E kieli 110 mikä ei oo hyvä mun makuun.Onneks en oo lyönny kiinni viellä.
pekezu
19.02.2008 21:51:31

Niissä skulleissa aina on se E 110, en ainakaan itte ole muita paksuuksia bongannut.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
NYdoll
19.02.2008 21:54:47

Mulla on pyöriny Tokaissa Fenderin flätit 50-100 ja sit Ernie Ballin 55-110 roundit. En osaa oikeen vieläkään päättää, että kummista tykkään enemmän... Pitäs olla enempi noita bassoja niin pystyis pitään toisessa roundeja ja toisessa flättejä... Bassolla soittelen nykyään enimmäkseen poprockhäröilyä ja sitten punkrockia...
-It's always better to be out of tune than out of feeling- VAIHDETAAN TOKAI LP TELECASTERIIN!
öl m
01.03.2008 16:06:57
Soitan nauhatonta ja lähinnä otelaudan säästämiseksi bassossa flatwoundit. Sama setti ollut käytössä n. vuodesta 2001. Merkki unohtunut.
http://www.mikseri.net/users/?id=85003
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)