Aihe: Uutta kitaraa 1 2 | |
---|---|
![]() 29.02.2008 19:19:11 | |
Jepulis, eli pitäs uutta kitaraa alkaa ostamaan. Sanotaan että aika alottelija olen, mutten nyt ihan uusi kitaroiden kanssa. Tarkoitus olisi soittaa raskaampaa musiikki (metallia lähinnä) Hintaa saisi olla tuonne 800€ asti. Eli heittäkääpäs ehdotuksia ihmeessä. | |
![]() 29.02.2008 20:45:49 | |
Jos oot pelimies, hankit Fenderin Stratocasterin hummparilla/humppareilla. Jos taas haluut kirveen, ni osta semmonen. Let's do some living after we die... | |
![]() 29.02.2008 20:53:04 | |
Jos oot pelimies, hankit Fenderin Stratocasterin hummparilla/humppareilla. Jos taas haluut kirveen, ni osta semmonen. Hoho, annan plussan. Vähän niinku muumi. | |
![]() 29.02.2008 20:57:47 | |
Jospa meet kauppaan kokeilemaan että mikä skaalanpituus ja kaulojen paksuus tuntuu sopivalta peukalolle niin siitä se lähtee. | |
![]() 29.02.2008 20:59:18 (muokattu 29.02.2008 21:00:52) | |
Ootko kauan pyöriny täällä m.netissä? Tiädätkö missä on kirjaimet R ja G? Tiedätkö mikä on hakukone? (ei google) Jos laitat hakukoneeseen hakusanaksi "uusi kitara" (Älä niitä lainausmerkkejä kumminkaan) ja muutat oletukseksi HAE otsikoista. Saat vastaukseksi 58 topicia joissa puhutaan kyseisestä aiheesta. Hakutulosta katsellessasi pystyt jo karsimaan ne topicit joissa puhutaan vain aloittelijan kepeistä. Onnea kitaran etsintään. Edit. Oletkin näemmä tänää rekisteröitynyt. Ettet vaan pilailisi meidän tosikkojen kustannuksella. Mäntä-Seppo ja K%rpä-Kari JYRÄÄ!!! | |
![]() 29.02.2008 20:59:53 | |
Floikka? Kiinteätalla? Mitä? "Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir | |
![]() 29.02.2008 23:26:53 | |
Edit. Oletkin näemmä tänää rekisteröitynyt. Ettet vaan pilailisi meidän tosikkojen kustannuksella. Jäin kiinni. ;c No ei nyt sentään, mutta onhan se nyt helpompi tehdä taustatutkimusta foorumeilla kun lähimpään mosaakkiliikkeeseen yli 100 km. Eikä tuota hakua edes _jaksa_ käyttää. 50 sivua joista 99% paskaa (kuten tämä aihe). No jaa, kaipa se on sinne kauppaan mentävä. Kiinteä talla sais olla, floikka ei tarviis olla. | |
![]() 29.02.2008 23:32:54 | |
http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_custom_ex_me.htm tai http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_custom_gxbc.htm Eikä mene edes 800 euroa. | |
![]() 29.02.2008 23:39:30 | |
http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_custom_ex_me.htm tai http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_custom_gxbc.htm Eikä mene edes 800 euroa. Omaan silmään Lespat on kyllä aivan hirveitä että nuo taitaa jäädä väliin. Noh, pari muuta mitä tuolta löyty: http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg1570sdb.htm http://www.thomann.de/fi/jackson_kvx10_king_v_bk_upgrade.htm Tekeekö kummallakaan mitään? | |
![]() 29.02.2008 23:48:41 (muokattu 29.02.2008 23:54:51) | |
Kylläpäs täällä on vihamielistä meininkiä. Olkoonkin että vastaavanlainen ketju on palstalla jo aikamoinen klisee, onko porukalle jotenkin mahdoton ajatus, että joku rekisteröityisi tälle palstalle kysyäkseen foorumilta uuden kitaran hankinnasta? Tää on yksi muusikoiden.netin vakiovastauksista, mutta käy kokeilemassa Ibanezin RG:itä. Mä olen omistanut ja perusteellisesti koeajanut aika monta, ja ne ovat hintaisekseen hyviä kitaroita. Katsot vain, että kitarassa on joko Edge,- Lo-Pro Edge- tai Edge Pro -talla. Älä sekoita näitä esim Edge III:n tai Lo TRS:n, ne ovat täysin eri asioita. Linkittämäsi RG1570 on ihan yvä kitara. Toki kitarat ovat yksilöitä, mutta mun kokemukseni mukaan RG:t ovat suhteellisen tasalaatuisia kitaroita. Jos käytetyn ostaminen ei ole pois suljettu vaihtoehto, niin kannattaa seurata muusikoiden.netin toria. Ibanezin RG on yksi yleisimmistä kitaramalleista. Siksipä niitä liikkuu paljon käytettynä ja hinnat ovat sen takia usein kohtuullisia jos vähän tajuaa tingata. Edit: Lukaisin tarkemmin ketjun ja mainitsitkin, että haluat kiinteän tallan etkä floikkaa. Siinä tapauksessa en voi suositella RG:tä. Jos tiedät ettet tarvitse floikkaa, se tulee olemaan aikamoinen riesa. Sen sijaan kannattaa katsella torilta käytettyjä PGM-malleja. Kyseessä on siis Ibanezin Paul Gilbert -signature malli, joka on hyvin lähellä RG:tä, mutta kiinteällä tallalla ja vähän speksejä muokattu. | |
![]() 01.03.2008 00:14:39 | |
Linkittämäsi RG1570 on ihan yvä kitara. Toki kitarat ovat yksilöitä, mutta mun kokemukseni mukaan RG:t ovat suhteellisen tasalaatuisia kitaroita. Jos käytetyn ostaminen ei ole pois suljettu vaihtoehto, niin kannattaa seurata muusikoiden.netin toria. Ibanezin RG on yksi yleisimmistä kitaramalleista. Siksipä niitä liikkuu paljon käytettynä ja hinnat ovat sen takia usein kohtuullisia jos vähän tajuaa tingata. Edit: Lukaisin tarkemmin ketjun ja mainitsitkin, että haluat kiinteän tallan etkä floikkaa. Siinä tapauksessa en voi suositella RG:tä. Jos tiedät ettet tarvitse floikkaa, se tulee olemaan aikamoinen riesa. Sen sijaan kannattaa katsella torilta käytettyjä PGM-malleja. Kyseessä on siis Ibanezin Paul Gilbert -signature malli, joka on hyvin lähellä RG:tä, mutta kiinteällä tallalla ja vähän speksejä muokattu. Saa siinä floikka olla, muistaakseni kirjoittelin vain ettei ole pakollinen. Ja taidan ostaa uuden kepin koska tuttava on töissä musiikkiliikkeessä, joten alennuksia tulee jokunen prosentti. Pitääpä tutustua tuohon Paul Gilbert mallistoon tässä pikapuoliin. Kiitos avautumisesta. | |
![]() 01.03.2008 00:23:14 | |
"no siinä on niinku hallelujaa eli jippii eli wuhuuuu" | |
![]() 01.03.2008 00:28:59 | |
Kylläpäs täällä on vihamielistä meininkiä. Olkoonkin että vastaavanlainen ketju on palstalla jo aikamoinen klisee, onko porukalle jotenkin mahdoton ajatus, että joku rekisteröityisi tälle palstalle kysyäkseen foorumilta uuden kitaran hankinnasta? Hoho! Tää on kans yks näistä kitarakamapalstan kliseistä. Aina kun joku aloittelija kyselee jotain ja jengi mölisee vastaukseksi mitä sattuu, niin aina kehiin astuu tämä "sorrettujen puolustaja", joka siis paheksuu muiden vastauksia aloittajalle :) Tossa yhessä toisessa ketjussa oli just äsken ihan sama juttu...on tää niin hyvää viihdettä aina :D | |
![]() 01.03.2008 01:22:48 | |
Hoho! Tää on kans yks näistä kitarakamapalstan kliseistä. Aina kun joku aloittelija kyselee jotain ja jengi mölisee vastaukseksi mitä sattuu, niin aina kehiin astuu tämä "sorrettujen puolustaja", joka siis paheksuu muiden vastauksia aloittajalle :) Minun mielestä aloittelijoille vittuileminen on selvästi isompi ongelma kuin se, että joku niitä aloittelijoitakin yrittää puolustaa. Ei sen kyllä pitäisi olla muiden käyttäjien tehtävä, luulisi että kirjoitustaitoisilla ihmisillä olisi sen verran järkeä päässä, että jättää kirjoittamatta kun tarve sitä vaatii. Ei se virnuilu toisen kustannuksella ainakaan ongelmaa poista, tosin ei poista mikään muukaan ennen kuin joku ihan oikeasti alkaa moderoimaan tätäkin palstaa. Painoin siis varoitusta, useampaankin paikkaan. Katotaan kui käy. | |
![]() 01.03.2008 01:23:37 | |
Hoho! Tää on kans yks näistä kitarakamapalstan kliseistä. Aina kun joku aloittelija kyselee jotain ja jengi mölisee vastaukseksi mitä sattuu, niin aina kehiin astuu tämä "sorrettujen puolustaja", joka siis paheksuu muiden vastauksia aloittajalle :) Tossa yhessä toisessa ketjussa oli just äsken ihan sama juttu...on tää niin hyvää viihdettä aina :D Vähän ohi aiheen menen mutta pakko sanoa että olisi hauska nähdä miten nämä M.netin vakiokäyttäjät keskustelisivat näistä aiheista kasvotusten. Kyllä varmaan oltaisiin niin kaveria ja sovussa keskenään että... Tarkoitan vaan sitä että netin välityksellä on niin helppo vituilla, menkääpä sinne oikeaan maailmaan haukkumaan jä väheksymään ihmisiä. Oppisitte edes jotain, oikeasta vittuilusta voi seurata murtunut nenä. Ja mitä viihdettä tässä on? Mielummin naureskelen kavereiden kanssa hyvälle jutulle, kasvotusten! Toivon että sinäkin. P.S: Mitä sitten jos joku haluaa hevikitaran tai säröpedaalin. Aikuiset ihmiset vittuilee teineille koska se tekee heidän ollonsa paremmaksi. Että semmosta... | |
![]() 01.03.2008 01:35:06 (muokattu 01.03.2008 01:41:07) | |
Hoho! Tää on kans yks näistä kitarakamapalstan kliseistä. Aina kun joku aloittelija kyselee jotain ja jengi mölisee vastaukseksi mitä sattuu, niin aina kehiin astuu tämä "sorrettujen puolustaja", joka siis paheksuu muiden vastauksia aloittajalle :) Tossa yhessä toisessa ketjussa oli just äsken ihan sama juttu...on tää niin hyvää viihdettä aina :D Mielummin mä olen se "sorrettujen puolustaja", kuin tyyppi, joka vittuilee toisille ihmisille ilman mitään järkevää syytä. Mä en usko että kellään näistä vinoilijoista olisi kanttia puhua samalla tavalla kasvokkain keskusteltaessa. Internetin keskustelupalsta on julkinen paikka siinä missä mikä tahansa muukin ja saman etiketin pitäisi päteä. Ainakin näin mä itse tähän kirjoitteluun suhtaudun. Edit: Enkä mä nyt halua osoitella sormella erityisesti ketään. Tuntuu vaan, että monilla on liipaisinsormi aivan liian herkällä, kun ollaan niin "osana tätä palstaa", ettei osata enää suhtautua kirjoituksiin järkevällä tavalla. | |
![]() 01.03.2008 01:37:05 | |
Mä en usko että kellään näistä vinoilijoista olisi kanttia puhua samalla tavalla kasvokkain keskusteltaessa. Internetin keskustelupalsta on julkinen paikka siinä missä mikä tahansa muukin ja saman etiketin pitäisi päteä. Ainakin näin mä itse tähän kirjoitteluun suhtaudun. Tätä minäkin yritin hakea. | |
![]() 01.03.2008 10:19:11 | |
Back to topic. Tekeekö noila BC rich:eillä mitään? Yleisesti ottaen, onko paska merkki vai laatukamaa? | |
![]() 01.03.2008 11:07:34 | |
Tekeekö noila BC rich:eillä mitään? Yleisesti ottaen, onko paska merkki vai laatukamaa? Jenkki BC Richit on noin yleensä ihan arvostettuja kitaroita. Uudemmista halvoista malleista ollaan montaa mieltä. Niillä ei taida kuitenkaan olla paljoa tekemistä alkuperäisten "laatukamana" pidettyjen Richien kanssa. Mulla on vain hyvin vähän, parin kitaran verran, kokemusta niistä. Heitä joku malli niin ehkä siitä enemmän tietävät voi vastailla. | |
![]() 01.03.2008 11:10:35 | |
Back to topic. Tekeekö noila BC rich:eillä mitään? Yleisesti ottaen, onko paska merkki vai laatukamaa? Riippuu keltä kysyy ja mistä kysyy. Jopa se halvin bronze II warlock on minusta ollut ihan asiansa ajava peli hintaluokassaan. Kyllä se ihan laatumerkki on siinä missä muutkin, halvemmissa malleissa on tingitty jostakin kun taas kalliimmat on viimeisen päälle. Ite olen kyllä tykännyt niistä mitä olen räpeltänyt, ihan halvimmista tuonne keskihintaisiin 600+ euroisiin asti. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)