![]() 25.02.2008 09:18:04 | |
---|---|
Yhdet laulunsanat olen tehnyt oikeaoppisesti riimeihin. Ansio säveltäjän. joka oli sitkeä, ja korjautti tekstiä. Olen lukenut H.salon Kahlekuningasta, hyvä kirja!.ja sen lisäksi oletan että tekemällä, ja harjoittelmalla, harjoittelemalla vain oppii.. olen sinnikäs, ja nuo sanoitukset eivät suinkaan ole kaikki valmiita, jos joku haluaa säveltää olen valmis muutoksiin tietyin ehdoin. | |
![]() 25.02.2008 11:00:24 | |
Yhdet laulunsanat olen tehnyt oikeaoppisesti riimeihin. Ansio säveltäjän. joka oli sitkeä, ja korjautti tekstiä. Olen lukenut H.salon Kahlekuningasta, hyvä kirja!.ja sen lisäksi oletan että tekemällä, ja harjoittelmalla, harjoittelemalla vain oppii.. olen sinnikäs, ja nuo sanoitukset eivät suinkaan ole kaikki valmiita, jos joku haluaa säveltää olen valmis muutoksiin tietyin ehdoin. Hienosäädä vain tekstejäsi ja laita esille niitä rohkeasti. Kukapa tietää, jos jokin niistä ns. "kolahtaisi" minullekin. Nyt kuitenkin pari on työn alla, joista toinen Chrisse Johanssonin. Hänen tekstejään olen pari aiemmin säveltänytkin ja äänitteille ovat päätyneet. | |
![]() 25.02.2008 23:45:19 | |
sanoituksiani jälleen KULJETA MUA Kuljeta mua mukana laita matkalaukkuun aurinko ja kuu, jo sataa Pariisin kaduilla en valita vähäisiä sanoja peto on peto mut sä oot vaisu, aukaise laukku ja vapauta kuu täällä ei sada, täällä vain rakastuu elo ja toukokuu Istu viereeni parvekkeelle puhalla pilviin nimeni ja odota, jo väijyy aurinko katoilla en kuori kermaa puheista peto on peto mut sä oot susi, aukaise laukku ja vapauta kuu täällä ei sada, täällä vain rakastuu elo ja toukokuu Kuljeta mua mukana heitä unelmat tähtiin ja pyyhi, jo Pariisin sokerit huulilta en valita valhetta puitua, peto on peto mut sä oot vaisu aukaise laukku ja vapauta kuu täällä ei sada, täällä vain rakastuu elo ja toukokuu | |
![]() 26.02.2008 07:39:01 | |
sanoituksiani jälleen KULJETA MUA Sun tekstit on hyviä. Valmista kamaa. | |
![]() 26.02.2008 23:12:18 | |
Kiitoksia kannustuksesta Jos joku haluaa kokeilla säveltä näihin sanoituksiin tai johonkin niistä, voi ottaa minuun yhteyttä ja sähköpostini on: vienosoihtu@gmail.com | |
![]() 27.02.2008 10:02:57 | |
Kiitoksia kannustuksesta Jos joku haluaa kokeilla säveltä näihin sanoituksiin tai johonkin niistä, voi ottaa minuun yhteyttä ja sähköpostini on: vienosoihtu@gmail.com Mulla melkein soi päässä jo kun lukee tota tekstiä. Ainoo vaan, että omienkin kyhäelmien kanssa on niin paljon tekemistä.. ellen sitten sais Mamaa innostumaan jos demotettais sulle melodian kanssa vaikka tossa ens vkl? Nimittäin pitäis tutustua noihin äänityslaitteisiin mitä vasta ostin niin sehän olisi oiva homma toteuttaa vieraalla matskulla. :) Olisko paha, nyt ku aattelee niin ois ihan mukava testata? | |
![]() 27.02.2008 20:33:07 | |
sorry, täysin tajunnan virtaa...meni ehkä överiksi! naura aamu mä tahdon hyvän alun mä tiedän, kohta jäätyy maa no ei se mitään, ei mitään mä laitan sen omiin mittasuhteisiin lehden sivu avautuu uuteen se kertoo, et jossain on kuumaa mä meen sinne, meen, pujotan jo hameen suu nauraa: hyvä tyttö, kaunis tyttö avaan radion ja kuljen eteiseen James Blunt pysäyttää mut peilin eteen mä tiedän en oo enää nuori, maa jäätyy kohta, no ei se mitään, ei mitään mä laitan sen omiin mittasuhteisiin mä meen toiseen tilaan, sä tiedät, se on se juttu? niin, niin, se on se juttu mä teen ihmeteot lennän muuttolintujen mukaan sä sanot mulle ei se mitään, mitään mua liikuta mihinkään mut noin harmaaks kun sä sanot ei saa mua kukaan muu jää sä vain villapaidan sisään mä meen pois, meen, laitan jo kenkiä jalkaan suu nauraa: hyvä tyttö, kaunis tyttö, no ei se mitään, mitään | |
![]() 27.02.2008 21:16:34 | |
( vähemmän sanoja, enemmän musiikkia väliin) Madam ice, ladybye Höyheneen kevyeen, mä luotin rakkauteen kotitiellä sinut näin, mut pian opin viileyteen sä olit mulle ladybye, madam ice, ladybye katseeseen kevyeen, mä luotin hellyyteen rannalla sinut näin, mut pian opin viileyteen sä olit mulle ladybye, madam ice, ladybye puheeseen kevyeen, mä luotin tunteeseen portailla sinut näin, mut pian opin viileyteen sä olit mulle ladybye, madam ice, ladybye hipaisuun kevyeen, mä luotin aitouteen huoneessa sinut näin, mut pian opin viileyteen sä olit mulle ladybye, madam ice, ladybye halaukseen viimeiseen, mä luotin valheeseen eteisessä sinut näin, mut pian opin viileyteen sä olit mulle ladybye, madam ice, ladybye sä olit mulle ladybye, madam ice, ladybye sä olit mulle ladybye, madam ice, ladybye | |
![]() 29.02.2008 04:33:55 | |
Lyriikat sen verran hyviä että heräsi inspis tehdä samantien eteeristä poppia. Itseasiassa sen verran vahva että vituttaa ettei ole ohjelmia ja syntikkaa tässä nyt. varsinkin toi sun eka systeemi toimi tosi tosi tosi loistavasti. Unohda nyt herran nimeen nämä puheet siitä miten jonkun mielestä tää pitää tehdä. Mä nään ihan helposti jonkun Terhi Kokkosen vetämässä näitä. Intoa, tunnetta ja jotain,.... niin kovin syksyistä kalliota että melkein liikutuin. Jos tuntisit minut tajuaisit miten paljon se on sanottu. Nuo tekstit kertovat haikeasti miten kaikki on hyvin vaikkei näyttäisikään siltä. Jos saan aikaiseksi lähetän sulle demon joskus. Ihan vaan jotta voin kertoa konkreettisesti millaista fiilistä toi herätti mussa. Ei sitä sanoilla voi enää tuoda esiin. Olen mykistynyt | |
![]() 29.02.2008 04:35:26 | |
Mulla melkein soi päässä jo kun lukee tota tekstiä. Ainoo vaan, että omienkin kyhäelmien kanssa on niin paljon tekemistä.. ellen sitten sais Mamaa innostumaan jos demotettais sulle melodian kanssa vaikka tossa ens vkl? Nimittäin pitäis tutustua noihin äänityslaitteisiin mitä vasta ostin niin sehän olisi oiva homma toteuttaa vieraalla matskulla. :) Olisko paha, nyt ku aattelee niin ois ihan mukava testata? pääseekö messiin? tosin mulla rustaa sellaiset Mikko "homo" Aspelinmaiset assapoppijutut kuulassa, ei rokki niinkään. | |
![]() 29.02.2008 04:47:47 (muokattu 29.02.2008 04:51:09) | |
pääseekö messiin? tosin mulla rustaa sellaiset Mikko "homo" Aspelinmaiset assapoppijutut kuulassa, ei rokki niinkään. No vertaa vaikka tähän: http://koti.mbnet.fi/rikuke/varasto/outro.mp3 Niinku pointtina, ettei oo pakko olla ihan rokkia. ..ps. tossa lyriikassakin on muuten paljon sellaisia kohtia, millä on useampi merkitys... ja tavuja varmaan saa laskea tosissaan, hehe.. | |
![]() 29.02.2008 07:04:58 | |
Kiitos kun luitte ja kommentoitte. Taatusti on sanoitukseni haasteellisia säveltää. Sanoja liikaa, tuo runojen harrastaminen tuottaa taustalla omat jipponsa. No tästä sitten.. voisin kuvitelle tyyliä Hector, Juice, Mikko Kuustonenjotain semmoista. Kaikki kunnia heille, tämä on vain ainut tapa kertoa millaisena musiikkina, ehkä voisin tämän kuulla, muutoin en osaa selittää, enkä kuvailla. Lieneekö liikaa toistoa? Kertosäe ehkä väärässä paikassa, eiks kultainen leikkauspiste tule vähän myöhemmin kappaleessa, tossa puolivälin jälkeen, mut rikonhan mielelläni rajoja ja kokeilen. Kantapään kautta ehkä opin sitten? Hengen heinämies Suntio heittää hartioilleen seipään hän on hengen heinämies ja uskoo pyhään leipään. Eurot haavin häviää pappi sadon siunaa, nyt saa ruokaa Bangladesh. Raha lentää aasiaan säkeissä se pudotetaan köyhän suuta sulkemaan. Maamies heittää hartioilleen seipään hän on hengen heinämies ja uskoo pyhään leipään. Almut taskuun häviää pakana sadon korjaa, nyt saa ruokaa Bangladesh. . Raha lentää aasiaan säkeissä se pudotetaan köyhän suuta sulkemaan. Köyhä heittää hartioilleen takaan hän on hengen heinämies ja pettyy pyhään leipään. Nälkä maasta karkottaa luonto sadon piiskaa, nyt saa jäädä Bangladesh. Raha lentää aasiaan säkeissä se pudotetaan köyhän suuta sulkemaan | |
![]() 29.02.2008 07:31:10 | |
Kaivelin noita tekstejä liinavaatekaapistani, täysin stilisoimaton.. kun paljon kirjoittaa, ei sisältö ole aina ehtaa, sanoilla pitää surutella ja ilotella, mutta harjoitusta tää aina on!! KAITAFILMI mä sairastuin tautiin ja nautin, mä vapaa oon ajattelemaan. pienen kylän kulkijaa autoni vei, vanha Mosse sanoi: kaveri hei kertosäe: pelataan korttia koivun alla, pataherraa herttaa koskettaa ja kun ilta pimenee, tytön kanssa taloon meen, filmin laitan pyörimään ja pojan Nikita-hattuisen nään funkkis tuoliin paidan kuorin sut nappaan kainaloon sua pyydän syliin kulta letin rinkelit avaan sulta. Verhon välissä nauraa sirppi kuun ja tiedän puhun ohi suun. kertosäe: pelataan tänään korttia koivun alla, pataherraa herttaa koskettaa. ja kun ilta pimenee, tytön kanssa taloon meen. filminauha katkeaa multa joku oveen koputtaa isä ovella seisoo ja hoputtaa likka kotiin, ja nopeaan kertosäe: pelataan korttia koivun alla, pataherraa herttaa koskettaa ja kun ilta pimenee, tytön kanssa taloon meen. | |
![]() 29.02.2008 17:34:29 | |
( joskus on ihana tehdä tämmöistä vanhanaikaista, runoa, mutta josta voi ehkä saada taidolla sävellyksenkin aikaan??) Kesän aurinko vieritti valon armaani selkään poro kävi ohitseni, kaikki mitä poutapilvet, ja kätesi minulle tekivät, sitä pelkään. Vahvoissa reisissä, katseessasi suden piina eli vaan ilopatsaisiin selin, tuskin kuitenkaan elin. Olin täynnä kuumaa tervaa, suuni lähde puhui ruusut aittasi eteen, sulin rintaasi vasten, pyyhit kätesi silmieni veteen. Susi lauhtui kuin pakkanen suveen, turkki värisi yössä. Lumpeinen iho sylissäsi kainosti vielä eli pihlajaan nojasit, kuuta maalasit maasta käsin. Taivasta houkuttelit päälleni paljain sanoin, minun käteni pakaroillasi orapihlajan tavoin elivät keskiyötä, loivat uutta aamun myötä. Olin täynnä kuumaa tervaa, suuni lähde puhui ruusut aittasi eteen, sulin rintaasi vasten, pyyhit kätesi silmieni veteen. | |
![]() 29.02.2008 22:38:45 | |
Karkauspäivä neiti Rubinstein kanssa Sä tartuit rakenteisiin multa ei niitä puutu tahdot sä nähdä muuta? sano neiti Rubinstein katso mun kaula-aukosta sisään mul on sydän nyrkin paikalla mä oon mies, en todista mitään seuraa mua metsiin rantoihin ja kyliin ranteessani on suomalaista ruista mut muista, se nyrkki ei lyö vyö on käärme joka sinut köyttää mun kanssa löytää hiljaisuuden se taitaa olla sulle uutta sä pakoilit hiljaisuutta tuu mukaan, mä oon sun tahdistin sydämeen soi hyvät rytmit nähdään lammen luona tehdään kohtaus mykkään elokuvaan älä puhu mitään katsotaan vain laiturin päähän ja jäädään, lasketan yhteen rannan kaislat _ vyö on käärme joka sinut köyttää mun kanssa löytää hiljaisuuden löytää hiljaisuuden | |
![]() 01.03.2008 13:43:12 | |
(nyt lopetan vähäksi aikaa tämän sanojen teon harjoittelun, kuuntelin Boubacar Traorèn musiikkia eka kertaa, olin myyty ja siinä samalla kirjoittelin tämän.) EI NIMEÄ oi, oi miten kaunis pohje on taidan hullaantua, taidan nostaa loput rahat, niin teen pyydän naista, unohdin miten se tehdään kuinka pyydetään mukaan siveä nainen pyydetään, miten se tehdään Malissa voi suli käsiin, menin Kuubaan takaisin ostan kukkia, sen osaan jos enää muistan miten siveä nainen pyydetään mukaan kirjoitan runon, sen osaan jos enää muistan miten siveä nainen pyydetään mukaan soitan bongoa, sen osaan sen muistan miten villit naiset pyydetään mukaan pyydetään, miten se tehdään Malissa voi suli käsiin, menin Kuubaan takaisin naisen kaula kaartuu oi miten kaunis hän on vihreä lehti jääköön kiinni puuhun, niin jääköön miten siveä nainen pyydetään mukaan pyydetään, miten se tehdään Malissa voi suli käsiin, menin Kuubaan takaisin | |
![]() 08.03.2008 08:04:43 | |
Näin naistenpäivän kunniaksi MIESNARTTU, mie yritin olla hauska? MIESNARTTU kirjaa käytän, mut tiedät sä mihin? täytän sen naisten nimin mä oon hontelo pitkä jätkä sätkä tippuu sänkyyn ja naiset sytytän tuleen miesnartuksi mua haukutaan_(haukut) kirjaa käytän, mut tiedät sä mihin? täytän sen naisten nimin mun egoon tuulee hyvät fibat oon tismalleen se rontti Heh! se miks mua luulet mä oon hontelo pitkä jätkä pätkärakkautta kaipaan ja naiset sytytän tuleen miesnartuksi mua haukutaan_(haukut) mä oon hontelo pitkä jätkä prätkä saa mut vetoon ja naiset sytän tuleen miesnartuksi mua haukutaan_(haukut) kirjaa käytän, mut tiedät sä mihin? täytän sen naisten nimin mun egoon tuulee hyvät fibat oon tismalleen se rontti Heh! se miks mua luulet | |
![]() 09.03.2008 18:35:46 (muokattu 09.03.2008 18:37:27) | |
Olen lukenut H.salon Kahlekuningasta, hyvä kirja!.ja sen lisäksi oletan että tekemällä, ja harjoittelmalla, harjoittelemalla vain oppii.. Mäki tota Kahlekuningasta luin ja tähän väliin täytyy sanoa että en kyllä tykänny yhtään, vaikka pidänkin sekä perinteisemmistä sanoituksista(esim. Baddingin tuotannossa, vaikka tähdet tähdet) että modernimmistakin kuten nyt vaikka Riston sanoitukset esim pupu tupuna. Hyvä vaan jos noista saa virikkeitä kehittää omia tapojansa, mutta mun mielestä "arvostettukaan" sanoittaja ei ole mikään kaikkitietävä, niin että kyllä noita musta saa kritisoidakin noita Sanoittamisen Oppikirjoja. (nimim. en erityisemmin välitä salon teksteistä :D) edit: niin ja jälkimmäisestä olen samaa mieltä, tekemällä kehittyy oma persoonallinen tapa ilmaista itseään ja se kiinnostaa mua enemmän kuin nuo viralliset sanoitustavat. Kirjoittaja on asiastaan tietämätön hölmö. | |
![]() 09.03.2008 21:01:56 | |
edit: niin ja jälkimmäisestä olen samaa mieltä, tekemällä kehittyy oma persoonallinen tapa ilmaista itseään ja se kiinnostaa mua enemmän kuin nuo viralliset sanoitustavat. ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: Niin vaikea sanoa, miten sanoitusta oppii parhaiten. No harjoitus varmaan ainakin tekee hyvää. Musikaalisudesta on varmaan suuri apu ja soittotaidosta, mutta sitten varoituksen sana minulle ja muillekin. Kun harrastan runoja, sisältö ja sen merkitys, tapa ilmaista, vapaus sanoa, antaa ajatuksen lentää, synnyttää runoja. Tavallaan kai sanoituksessa on kysymys jostain samasta. Mutta asiaa vielä vähän tunteneena. Käsitykseni on nyt tässä vaiheessa, että laulun sanoittaminen on vaikeampaa kuin runojen kirjoittaminen. Sanoitus on jotenkin kurinalaisempaa, tai sitten vaaditaan mielettömästi työtä säveltäjältä, kun yrittää saada monimutkaisia sanakäänteitä säveliksi. Toisaalta hyvässä runossa on rytmiä, se soljuu Kun lukee sanoituksia, on melkein enimmäkseen pettynyt, mitä niissä kerrotaan, sanotaan, mutta kappas vain, kun siihen joku saa hyvä sävelen tuleekin joskus hitti. Taikuutta kai se on, sen ammattitaidon lisäksi??? Kun nyt itse olen opetellut sanoitusta, tuntuu että sisältö muuttuu vain latteammaksi, ja latteammaksi. Voi tätä!!! | |
![]() 10.03.2008 07:06:39 | |
Kun nyt itse olen opetellut sanoitusta, tuntuu että sisältö muuttuu vain latteammaksi, ja latteammaksi. Voi tätä!!! Siinäpä se taito piilekin, ettei muuttuisi latteaksi. Junnu Vainion parhaat tekstit ovat oivia esimerkkejä tarinankerronnasta, ettei niin käy. Albatrossi, Kulkija kuustoista vuotias ja jne vaikka esimerkkeinä. Niissä mies kuljettaa riimiä tyylikäästi, eikä riimi miestä. Tätä mieltä vakaasti olen ns. vanhan liiton miehenä koskien laulujen sanoittamista :) | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)