Geetar 03.02.2004 21:19:32 | |
---|
Olen ajatellut vaihtaa mikit mun les pauliin.. les paul soittajat, kertokaa minkälaisia mikkejä käytätte?? miten vaikutti soundiin.. diggaan itse "laulavasta" tonesta.. onko suosituksia?? Keep practising |
Da Make 03.02.2004 21:25:44 | |
---|
Olen ajatellut vaihtaa mikit mun les pauliin.. les paul soittajat, kertokaa minkälaisia mikkejä käytätte?? miten vaikutti soundiin.. diggaan itse "laulavasta" tonesta.. onko suosituksia?? EMG mikit, 81 ja 85. Hyvin pelittää (siis metallissa). Soundiin vaikutti todella paljon, mielestäni tietenkin parempaan suuntaan, Vola potikoilla voi todella hyvin säätää esim. säröä ja dynamiikkaa! Kannattava ostos! Cräx, Change, Ötöm!?
Revolution is my name...! |
Dinorocker 03.02.2004 21:29:10 (muokattu 03.02.2004 21:36:11) | |
---|
Mun mielestä EMGt pilaa Les Paulin sointia, but thats just me. Tai, no se kuullostaa EMGltä.. Perkele College of Music |
Eemil 03.02.2004 21:41:30 | |
---|
Olen ajatellut vaihtaa mikit mun les pauliin.. les paul soittajat, kertokaa minkälaisia mikkejä käytätte?? miten vaikutti soundiin.. diggaan itse "laulavasta" tonesta.. onko suosituksia?? Dimarziot. Tallaan Tone zone tai super distortion ja kaulaan Air norton tai PAF. |
Geetar 03.02.2004 21:49:55 | |
---|
Dimarziot. Tallaan Tone zone tai super distortion ja kaulaan Air norton tai PAF. noita mäkin oon miettinyt.. siis tallaan tone zonea ja kaulaan air nortonia... Minkälainen soundi siitä tulee?? onko itselläsi ko. mikit paulissa?? Keep practising |
Eemil 03.02.2004 22:41:26 | |
---|
noita mäkin oon miettinyt.. siis tallaan tone zonea ja kaulaan air nortonia... Minkälainen soundi siitä tulee?? onko itselläsi ko. mikit paulissa?? Eipä ole, en pidä lessuista. Mutta tuo PRS omaa kyseiset mikit jonka saan jossain vaiheessa. Eipä sillä mitään väliä. Onhan mulla tossa myytävänä olevassa S-ibassakin sama setti. Kuitenkin, tuo TZ ja AN tai sitten SD ja PAF on todella paljon käytetyt ja toimivat yhdistelmät paksuun mahonkilankkuun. Tone zone on Super distortionia hiukan erottelevampi ja heleäsaundisempi, SD on sitten vähän rankempi. Air nortonin toimii loistavasti TZ:n kera. PAFfia en ole ikinä testannut, mutta olen kuullut sen olevan todella hyvä aisapari SD:n kanssa. Ja jos PAF pro on PAFfin rankempi versio, niinkuin uskon, niin sekin on luultavasti sopiva tuon Super distortionin kanssa. Kysyit vielä minkälainen saundi näistä lähtee. Jos ne laitat lessuun kiinni niin se on lessusaundi, mutta alkuperäismikkejä selkeämpänä ja munakkaampana. Tone zone varsinkin. |
Niskamies 03.02.2004 23:12:37 | |
---|
Kertokkeepa, millaset on Duncanin Jazz kaulassa ja JB tallassa? Ei ole lespaan tulossa, mutta mahonkikeppiin silti. |
P2 03.02.2004 23:18:39 (muokattu 03.02.2004 23:19:18) | |
---|
Kertokkeepa, millaset on Duncanin Jazz kaulassa ja JB tallassa? Muistaakseeni ainakin Juzzulla ja InsaneKanella on ollu tollaset mahonkikepissä, koittakaa jotenkin repiä ne tänne... |
Juzzu 04.02.2004 06:50:44 | |
---|
Kertokkeepa, millaset on Duncanin Jazz kaulassa ja JB tallassa? Siinähän ne möllöttää. Hyvät. Kirkkaat. Tosin just mahongin kanssa oikein tasapainoiset. Ehkä. Kokeile. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
PoLFus 04.02.2004 07:43:26 | |
---|
Itselläni on paulissa: DiMarzio Evolution tallassa DiMarzio PAF pro kaulassa Noilla saat laulavaa ääntä jos sitä haluat! Itse olen ollut helevetin tyytyväinen noihin! ~ 7ender $tratocaster ~ |
Olin eilen illalla katsomassa tutun bändin keikan, doompunkmetallia (?) alavireellä. Kumpikin kitaristi soitti Tokai Les Paulilla. Pitkin settiä ihastelin lead-kitaristin soundia (ja soittoansa muutenkin), aivan helkutin hyvän kuuloinen erotteleva ja laulava soundi, isolla Tech 21 Trademark-kombolla. Kävin sitten keikan jälkeen utelemassa mitkä mikit hänellä oli, joku aika sitten hän suunnitteli EMG:eiden asentamista (Zakk Wylde kun on kova vaikuttaja). Ei ollut aktiivit, vaan Seymour Duncan `59:t. Sama setti on ollut pitkään sen toisenkin kitaristin kitarassa. |
app 04.02.2004 09:11:48 | |
---|
Olen ajatellut vaihtaa mikit mun les pauliin.. les paul soittajat, kertokaa minkälaisia mikkejä käytätte?? miten vaikutti soundiin.. diggaan itse "laulavasta" tonesta.. onko suosituksia?? Les Pauliin sopii loistavasti Gibsonin 490R ja 498T -yhdistelmä. Tarviiko sitä erikseen edes perustella? Ainakin itellä toimii loistavasti, ei tulis mielenkään laittaa siihen EMG:n aktiivimikkejä pilaamaan soundeja. |
Dr. Muff 04.02.2004 09:18:45 | |
---|
Les Pauliin sopii loistavasti Gibsonin 490R ja 498T -yhdistelmä. Tarviiko sitä erikseen edes perustella? Ainakin itellä toimii loistavasti, ei tulis mielenkään laittaa siihen EMG:n aktiivimikkejä pilaamaan soundeja. En näe syytä tota perustella. Paitsi siantapposäröillä tuppaa kiertelemään, ainakin mulla. EMG:t otin pois. Ei ollu kivat. "How 'bout no sex-we'll just be friends" - Hey no thanks Pal, I'll just stick to lesbians |
Cort87 04.02.2004 10:34:42 | |
---|
Mun mielestä EMGt pilaa Les Paulin sointia, but thats just me. Tai, no se kuullostaa EMGltä.. Olen muuten samaa mieltä kun tuli testattua erästä Tokai mallia joka oli siis mahonki rungolla ja vaahtera kannella ja tietenkin niillä EMG mikeillä. Jotenkin jäi semmoinen fiilis ettei ne mikit oikein pelannut sen rungon kanssa . Mutta kuten sanoit, mielipide asioita nämäkin. " Ei ole tärkeää miten soitat , vaan MILLÄ soitat " -Rocco007 |