Aihe: VISTA vai XP ?
1 2
xmasta
28.02.2008 16:51:45
ostan kai XP pfofesionelin mutta kun 2009 muuttuu langattomaksi tämä alue varpaisjärvellä kun asun niin ei ole enää langalista 2009 lopulla niin saako pöytä koneeseen langattoman netin ?
tommi pitkänen
HK
29.02.2008 04:07:26
Toki saat.

Täällä tosin nyt kyllä liioitellaan tätä Vistan ongelmaa. Itsekin olen kertonut omakohtaisia kokemuksia miten 32-bittinen Vista oli tosi änkyrä.

Olenpas kuitenkin kääntänyt kelkkani! Tässä noin kuukauden päivät olen käyttänyt 64-bit Home Premiumia enkä ole vielä huomannut minkäänlaista ongelmaa. Toisaalta käytän edelleen Sonar 6 studiota ja sitä samaa RME:n viitisen vuotta vanhaa hdsp9632:sta. Ehkä hyvä kokemus johtuu siitä, että RME tarjoaa oikeasti 64-bittisessä Vistassa toimivat ajurit ja Sonar samassa ympäristössä toimivan softan.
Peltikorva puupäässä.
LaXu
29.02.2008 13:28:10
RME on kuitenkin yksi todella harvoista, jotka tarjoavat 64-bittiset ajurit laitteilleen. Lähes kaikilta firmoilta löytyy tietysti 32-bittiset Vista-ajurit, mutta 64-bittiset ovat harvassa. Se 64-bittisyys on kuitenkin lähes ainoa syy päivittää Vistaan audiokäytössä, joten puute on merkittävä.

Echo Audio, Edirol, Focusrite ja osittain myös Presonuskin tuntuvat olevan kohtuu hyvin mukana 64-bittisyyden kelkassa.

Jos on vähänkin uudempaa rautaa, niin Vista 64-bit kyllä löytyy ajurit. Minulla se on toiminut ihan hyvin, tuossa pari päivää sitten äänittelin iloisesti Echo Audion AudioFire4:lla ongelmitta.
Torniojaws
29.02.2008 13:47:04 (muokattu 29.02.2008 13:48:27)

Eihän se niin haittaa halvemmassa hintaluokassa, mutta sitten kun porukka on ostanut 2 - 4 vuotta sitten noita tuhansien eurojen laitteita :) Ja audiolaitteet nyt eivät sinänsä vanhene kahdessa vuodessa kuten normaalit PC-komponentit.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
Kuljukka
01.03.2008 01:39:59
Jotain olet tehnyt perseelleen. Onko reaperista uusin versio? Mulla ei ole tullut reaperin kanssa mitään ongelmia ja bluescreenia en ole vistalla vielä kertaakaan nähnyt.

Virhe tuli tehtyä, kun valitsin Vistan. No mut oikeesti, siniseks menee heti kun käynnistää. Näin tapahtui heti asennuksen jälkeen. Jotenkin mulla on semmonen fiilis, että Reaper ei oikein skulaa Line 6:n TonePortista Vistassa tai jotain. Sama konfiguraatio XP:ssä ja toimii mainiosti, muttei kumminkaan Vistassa. Outoo.
Jaava
01.03.2008 13:03:18
Virhe tuli tehtyä, kun valitsin Vistan. No mut oikeesti, siniseks menee heti kun käynnistää. Näin tapahtui heti asennuksen jälkeen. Jotenkin mulla on semmonen fiilis, että Reaper ei oikein skulaa Line 6:n TonePortista Vistassa tai jotain. Sama konfiguraatio XP:ssä ja toimii mainiosti, muttei kumminkaan Vistassa. Outoo.

Toimiiko reaper ilman toneportia?

Oletko kokeillut asentaa uudestaan? jos vaikka asennuksessa sattuikin virhe?
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
jra
04.03.2008 21:15:12

Mulla toimi kyllä Toneport UX2 -> Gearbox -> Reaper aivan hyvin Sempron +3800 / 1 Mb / Vista 32Bit Home -koneessa.

Nyt odottelen uutta konetta, jossa nVidian piirisarja ja Intelin prossu (Q6600) ja Vista 32Bit Prem. Hieman jännityksellä joutuu sitten testaamaan toimiiko Toneport + Reaper tuossa. Sen verran on omaan käyttöön näppärä yhdistelmä, ettei kiinnostaisi alkaa vaihtamaan - eikä olisi nyt rahaakaan.
HK
07.03.2008 02:42:24
RME on kuitenkin yksi todella harvoista, jotka tarjoavat 64-bittiset ajurit laitteilleen. Lähes kaikilta firmoilta löytyy tietysti 32-bittiset Vista-ajurit, mutta 64-bittiset ovat harvassa. Se 64-bittisyys on kuitenkin lähes ainoa syy päivittää Vistaan audiokäytössä, joten puute on merkittävä.

Täytyy kyllä myöntää, että RME:n tuotetuki on ollut meikäläisen kokemuksen parhaimmistoa, ellei parasta. Eikä tämä hdsp9632 ole koskaan edes ollut mikään malliston huippukortti, vaan sieltä edullisemmasta päästä.

Mutta kyllä tuossa 64-bittisyydessä kunnon ajureilla tuntuu olevan oma taikansa. Täysin samalla kokoonpanolla Vista Home Premium oli takkuinen 32-bittisenä. 64-bittinen versio piti erikseen pyytää, tosin sen sai kyllä ilmaiseksi. Toimii kuin eri planeetalta ainakin meikäläisen tapauksessa.
Peltikorva puupäässä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)