Aihe: 2x12 kaappi screamer-nupille
1 2 3
JMzz
28.02.2008 16:48:57 (muokattu 28.02.2008 17:42:29)

Lueskelin noita aikaisempia ketjuja aiheesta mutta mitään selvää vastausta ei tullu.

Eli ostelin tossa Englin screamerin. Testailin lisäksi paikallisessa nupille kaappia.
4x12 Mesan rectifier kuulosti oikein hyvältä ton läpi omaan makuun. Tossahan on V30:set.

Päätin ostaa 2x12 kaapin tohon nupin alle, mutta mesan 2x12" recton hinta vähän jarruttaa.

Mitäs muulla porukalla on screamerin nupin alla. Varsinkin 2x12" kokemukset kiinnostaisi. V30-elementit soi ainakin mun korvaan soi ihan mukavasti. Voi tietty ehdottaa muitakin.
Itse ajattelin mahdollisesti:

- käytetty mesan kaappi (jos semmonen jostain löytyisi)

- Framus FR212CB http://www.thomann.de/fi/framus_fr212_cb.htm
Kellään kokemuksia tästä screamerin kanssa??

- Englin oma ENGL E212VH http://www.thomann.de/fi/engl_e212vh_gitarrenbox.htm
toikin ois käytettynä varmaan kivempi löytää

- mahdollisesti joku muu ?? Täysin eri elementit ?? greenbackit?
-
jussimus
28.02.2008 16:55:16
Harley Penttonin vintage-kaappi, jossa on 2xV30. Maksaa Toomannilla vain pari hunttia, ei paha.
Nacher
28.02.2008 17:08:28
Oman kokemukseni mukaan ainakin tuo ENGLin 2x12 vintage-elementeillä kuulosti aika riipivältä Screamerin kanssa. Mesan 4x12 on kuitenkin melkoisen laatupeli ja tummasoundinen, joten siinä se v30 yläpiikki tasoittuu jonkin verran. Sen kokeilun perusteella ei kyllä tosiaan kannata ostaa 2x12 v30 kaappia ainakaan kokeilematta ensin, sillä soundi sellaisessa voi olla aivan erilainen. Itse suosittelisin 4x12 kaappia, etenkin jos rahat riittävät. Esim ENGL Standard 4x12 tai Framus Cobra 4x12.
JMzz
28.02.2008 17:11:28 (muokattu 28.02.2008 17:17:07)

Sen kokeilun perusteella ei kyllä tosiaan kannata ostaa 2x12 v30 kaappia ainakaan kokeilematta ensin, sillä soundi sellaisessa voi olla aivan erilainen. Itse suosittelisin 4x12 kaappia, etenkin jos rahat riittävät. Esim ENGL Standard 4x12 tai Framus Cobra 4x12.

Nojuu onhan siinä tietyt vissi ero mutta mutta. Lähtökohtana oli että 4x12 on vähän turhan iso ja painava. Toki se ero ei nyt ihan mieletön ole mutta silti...

Noi harley bentonin kaapit ei oikein herätä luottamusta.. vähän sama mutufiilis tulee kuin behringeristä. Pitäs päästä testaamaan. Noita en uskalla sokkona ostaa.

4x12 behringerin läpi testasin kun sellanen löyty ja se kuulosti aika surkealta verrattuna tohon mesaan. Selvä ero, vaikka toivoin salaa, että en olis kuullu mitään eroa niin olis päässy halvemmalla.
-
Cruzzi
28.02.2008 18:59:29

- Framus FR212CB http://www.thomann.de/fi/framus_fr212_cb.htm
Kellään kokemuksia tästä screamerin kanssa??

Ihan toimiva peli hintaansa nähden. Omaan makuun Tiny terrorin kanssa oli ehkä hivenen nahkainen(tunkkainen), mutta kun otin toisen takapaneeleista pois niin soundi kirkastui kummasti.

Suosittelen mikäli, budjetti ei salli huomattavasti suurempaa investointia.
rokkia vai mitä se oli
oiva tumpeloinen
28.02.2008 19:33:17
Noi harley bentonin kaapit ei oikein herätä luottamusta.. vähän sama mutufiilis tulee kuin behringeristä. Pitäs päästä testaamaan. Noita en uskalla sokkona ostaa.

Noissa on kyllä se hyvä puoli, että niitä kaikki kuitenkin laatuelementtien takia jatkuvasti kyselee. Niitä ei myöskään käytettynä paljoakaan liiku, joten niistä saanee varmasti omansa kohtuu hyvin pois.

Kyllä se mun mielestä muutenkin hintaansa nähden asiansa ajaa. Ennemmin mä sen otin kuin Framuksen. Ei tehnyt vaikutusta sekään, mut kahdesta pahasta HB on halvempi. Mun käyttötarkoituksessa on oikein hyvä. Pintamuovit ei tosin ole parhaimmasta päästä, mutta onhan se siisti uutena.
Icy-Sun
28.02.2008 19:54:10
mullon Framus 4x12 ja hyvin se hönkii :)
There ain't noway out tonight
Metal Mafia
28.02.2008 23:37:31
HARLEY BENTON G212 133EUR ja vaihdat Elementit.
Valitse noista sopivimman sulle. On laatukamaa ja selkeesti halvemmat kuin yliarvostettut Celestionit.
http://www.eminence.com/guitar.asp?speaker_size=12
Ja noitaa saa suomestakin.
http://www.uraltone.com/kauppa/index.php?cPath=2_8
Hinta jää alle ENGL E212 mut menee yli FRAMUS FR212 CB.
HB G212 koppa on selkeesti tukevampaa vaneria kuin FRAMUS FR212 CB.
HB on nuhjusempi ulkonäöltään kuin ENGL E212 ja MESA BOOGIE, mut äänessä pääsee hyvin lähelle samaa ja paljon halvemmalla.
VFK
28.02.2008 23:41:12
Jos soitat vähän kovempaa(esim. heviiiii bändin kanssa), niin jätä ihan suosiolla noi halvat kaapit väliin. Esim. noi usein mainostetut Framukset farttaa aika nopeasti ja niistä ei saa vahvistimen suondia kunnolla ilmoille. Onhan ne omalla tavallaan järkeviä hankintoja, koska pelkät elemenetit maksavat usein enemmän, kuin koko kaappi, mutta jos hankit sen kaapin saadaksesi parhaan mahdollisen soundin vahvistimestasi(budjetin puitteissa), niin osta laadukkaampi komero.

Englin omat kaapit, varsinkin taitetut, saattaa kuulostaa aika riipiviltä ja jääpiikki-ilmiö onkin usein läsnä niiden kanssa soitellessa. V30 on parempi yleensä, kuin V60, mutta se metalliverkko ei ainakaan mulla ole toiminut. Muuten ihan kohtuu hyviä kaappeja ja melko asiallisesti rakennettuja. Mulla oli sekä V60:llä, että V30:llä varustettu ENGLin 4x12, mutta molemmista oli helppo luopua.

Omistamistani 2x12 kaapeista V30:llä ladattu Orangen kaappi miellytti eniten, mutta on sieltä painavimmasta päästä. Tummahko soundi ja uskoisin sen toimivan ton sun vahvistimen kanssa hienosti. Todella tukevaa tekoa.

Budjettipuolelta oma ikisuosikki tuntuu olevan perus Marshall 1936, 2x12 kaappi. Tosin Marshallin 4x12 kaappejakin saa usein kohtuu hintoihin, mutta jos se 2x12 on se juttu, niin tosta Mashallista saa hyvän, toimivan kaapin järkevään hintaan(käytettynä etenkin). Soundi tuntuu toimivan kaikkien vahvistimien kanssa. Ei ole mielestäni paras, mutta hinta/laatusuhteeltaan mahtava.
So many assholes... So few bullets.
Dropped C
28.02.2008 23:42:00 (muokattu 28.02.2008 23:43:25)
HB G212 muistuttaa kooltaan ja ulkonäöltään kovasti Marsun 1936 - kaappia. Soundi taas on sellaista muhjua, että. (Eipä ainakaan tule liiemmin ylämiddlepiikkejä korvaan, heh) Mutta kajarit vaihtamalla voi toki saada jo kelpo kaapin.
oiva tumpeloinen
28.02.2008 23:42:50
HARLEY BENTON G212 133EUR ja vaihdat Elementit.
Valitse noista sopivimman sulle. On laatukamaa ja selkeesti halvemmat kuin yliarvostettut Celestionit.
http://www.eminence.com/guitar.asp?speaker_size=12
Ja noitaa saa suomestakin.
http://www.uraltone.com/kauppa/index.php?cPath=2_8
Hinta jää alle ENGL E212 mut menee yli FRAMUS FR212 CB.
HB G212 koppa on selkeesti tukevampaa vaneria kuin FRAMUS FR212 CB.
HB on nuhjusempi ulkonäöltään kuin ENGL E212 ja MESA BOOGIE, mut äänessä pääsee hyvin lähelle samaa ja paljon halvemmalla.

Tuossa halvemmassa HB:n kaapissa ei ole mitään järkeä, jos juuri ne elementit ei ole sun juttu. Ostamalla sen V30-kaapin, niillä elementeilläkin on jotain arvoa. Niitä saa vaihdettua esim päittäin muihin Celestionin elementteihin (ei toki kaikkiin) ja ehkä niistä saa pienen välirahan moneen Eminencen elementtiin vaihdettaessa. Ostamalla sen halvemman komeron, niistä elementeistä ei kyllä juurikaan mitään saa.
ravensoul
29.02.2008 00:12:44
Mun ääni menee ENGLin omalle 2x12":lle, Vintage 30:llä. Jos et pidä, elementit voi aina vaihtaa, ja nuo V30:t luulis kyllä saavan kaupaks. Pointti on siinä et saat _kunnollisen_, jykevän ja bonuksena tuon nupin alle parhaiten sopivan kaapin. Ei mitään HB-kuraa. Ja pystykaapin jos haluat, ei vaihtoehtoja muutenkaan älyttömästi näytä olevan.
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
pekurides
29.02.2008 00:33:10

SEmmosta vielä jotta harva meistä näitä 2x12 komeroita ihan yhdellä kädellä kantelee nuppi toisessa kourassa kuitenkaan niin tältä kantilta ajateltuna se 4x12 menee melkein samalla vaivalla kuin 2x12 kun joutuu sen kuitenkin erikseen roudaamaan.

Että en lähtisi pelkästään roudauksen takia poistamaan 4x12 komeroa vaihtoehdoista.

Vähän sama kuin rupesin soittaa kitaraa kun basso on työläämpi roudaa:)

Hevanderia jos veetään tai muuten iso saundi haussa nii kyllä 4x12 ..... jne.

Katos vielä niitä AVATAR kaappia ne tuntu mielenkiintosilta eikä tainnu pahat hinnat edes custom shopissa olla?
Tunteella päin vittua.
pekurides
29.02.2008 00:35:07

SEmmosta vielä jotta harva meistä näitä 2x12 komeroita ihan yhdellä kädellä kantelee nuppi toisessa kourassa kuitenkaan niin tältä kantilta ajateltuna se 4x12 menee melkein samalla vaivalla kuin 2x12 kun joutuu sen kuitenkin erikseen roudaamaan.

Että en lähtisi pelkästään roudauksen takia poistamaan 4x12 komeroa vaihtoehdoista.

Vähän sama kuin rupesin soittaa kitaraa kun basso on työläämpi roudaa:)

Hevanderia jos veetään tai muuten iso saundi haussa nii kyllä 4x12 ..... jne.

Katos vielä niitä AVATAR kaappia ne tuntu mielenkiintosilta eikä tainnu pahat hinnat edes custom shopissa olla?

EDIT.eiku. perkule. Onhan se 4x12 vaan vitusti työläämpi yrittää yksin kanniskella.....
Tunteella päin vittua.
Mekki
29.02.2008 00:46:30
Onko kellään Behringer_bg412s-kaapista käyttökokemuksia screamerin kanssa?

http://www.thomann.de/fi/behringer_bg412s_ultrastack.htm
HeavyMachinery
29.02.2008 10:17:57

Onko kellään Behringer_bg412s-kaapista käyttökokemuksia screamerin kanssa?

http://www.thomann.de/fi/behringer_bg412s_ultrastack.htm

http://www.thomann.de/fi/behringer_bg412v_ultrastack_gitarrenbox.htm

Tuota on tullut kokeiltua. Komottaa aiaka paljon mutta muuten ihan perus jees.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
mab_
29.02.2008 12:15:18
Itsellä on Framus FR212CB kaappi ja nuppina Ashdownin 50w putkinuppi. Kyllä noi yleensä tulee kannettua samalla kertaa. Nupin ja kaapin päissä on kunnon kahvat joista pystyy helposti kantamaan yhdellä kädellä.

Framus on hintaisekseen hyvä kaappi. Pari miinusta kuitenkin löytyy.
1) Pinta on todella ohutta ja "muovinen" elikkä katu-uskottavuutta tulee helposti varomattoman roudauksen ansiosta.

2) Sama mikä muissakin 2x12 vaakakaapeissa. Soundi jää "alas" kun kaappi puhaltaa pohkeisiin. Itse korjasin tätä ruuvaamalla isot pyörät alle ja nostamalla kaapin efekticasen päälle.

Jos nämä puutteet kestää niin hyvä ostos!
jussimus
29.02.2008 13:12:16
Framus on hintaisekseen hyvä kaappi. Pari miinusta kuitenkin löytyy.

2) Sama mikä muissakin 2x12 vaakakaapeissa. Soundi jää "alas" kun kaappi puhaltaa pohkeisiin. Itse korjasin tätä ruuvaamalla isot pyörät alle ja nostamalla kaapin efekticasen päälle.

No eihän toi nyt ole mikään miinus että kaappi hönkii jalkoihin :)
Eihän se sen kaapin vika ole jos sitä ei nosteta sieltä lattialta!

Meidän pändissä on aina nostettu kaikki kaapit irti lattiasta, kaapin koosta ja paikasta riippumatta. Jopa bassokaappikin (Ampeg 4x10") on aina reilusti maanpinnan yläpuolella. Mun mielestä lattialla ei kannata pitää mitään kaappeja, koska sieltä mukaan tarttuu vaan ylimääräistä ja tunkkaista kumua, joka ei edesauta pändin yhteissoittoa/-soundia millään tavalla.

Btw, silloin kun mulla vielä oli 2x12"-kaappi, se oli sekä treeniksellä että keikoilla aina niin korkealla että hönkä tuli suunnilleen rinnan korkeudelle. Nykyisin mulla on Thunder-combo, mikä sekin hönkii samoilla korkeuksilla, ja hyvin toimii. Mitä lähemmäs korvia meteli suuntautuu, sitä parempi. Korvillahan sitä kuunnellaan eikä reisillä ;)
HeavyMachinery
29.02.2008 13:37:31

Korvillahan sitä kuunnellaan eikä reisillä ;)

Saundi ei sitten lähde sormista vaan pohkeista :D

2x12 kaappi on kiva keikoilla mutta jotain siitä uupuu minkä saa 4x12. 2x12+huppucase on taas hyvä keikoilla kun kaapin kun kaapin nostaa renkailla olevan casen päälle on se mukavalla korkeudella.

Itse en pidä jos kaappi huutaa korvaan mutta tuo mainittu rinta korkeus on mukava....
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)