Aihe: Lauluääni 1 | |
---|---|
![]() 27.02.2008 23:00:38 | |
Niin elikkäs.. Oon tässä jonkin aikaa ajatellut että opettelisin laulamaan ihan ns.oikeasti bändihommia silmälläpitäen. Siinä mielessä minulla on varmaan hyvä lähtö hommaan että oon käynyt nuorempana paljon musaopiston teoriatunneilla joten löydän kyllä nuotit, yhä paremmin kun oon vähän "treenannut" viimeaikoina. Uskoin että edistyn hyvin ja joku päivä ehkä voisin jopa laulaa bändissä. kunnes tänään nauhoitin lauluani kännykällä (kun ei sen parempia laitteita ole juuri nyt käytössä) ja huomasin että lauluääni on aivan samanlainen kuin puheääni, eli tunkkainen ja paska. kuullostaa niinkuin olisi helvetillinen nuha. Kannattaako minun siis jatkaa? voiko lauluääntä jotenkin treenata? ja sitten kun minulla on vielä aika matala ääni niin ei ainakaan yhtään auta tilannetta Täh? | |
![]() 28.02.2008 20:26:24 | |
Uskoin että edistyn hyvin ja joku päivä ehkä voisin jopa laulaa bändissä. kunnes tänään nauhoitin lauluani kännykällä (kun ei sen parempia laitteita ole juuri nyt käytössä) ja huomasin että lauluääni on aivan samanlainen kuin puheääni, eli tunkkainen ja paska. kuullostaa niinkuin olisi helvetillinen nuha. Kannattaako minun siis jatkaa? voiko lauluääntä jotenkin treenata? ja sitten kun minulla on vielä aika matala ääni niin ei ainakaan yhtään auta tilannetta Itselläni aivan sama homma, kiinnostaisi myös kuulla vastauksia edellämainittuihin kysymyksiin. Olen kyllä varmaan niin toivoton tapaus että sitä ei edes hyvä laulunopettaja pystyisi juurikaan parantamaan. | |
![]() 28.02.2008 21:29:40 | |
Lauluääntä voi treenata. Samoin kuin sävelkorvaa. En ole vielä törmännyt yhteenkään tyyppiin, joka olisi niin epätoivoisen epälaulukas ettei pystyisi muokkaamaan äänensä saundia tai laajuutta tai vireisyyttä tai hallintaa tai mitä noita ongelmia nyt ikinä vaan onkaan. Laulamaan voi oppia ihan yhtä lailla kun voi oppia soittamaan jotain soitinta. Ja mitä paremmin sitä soitinta sit osaa soittaa, sitä enemmän mahdollisuuksia saundin, dynamiikan, tyylilajien ja muiden suhteen on. Laulaminen ei ole pelkästään sitä, että tuotetaan tietyn korkuisia ja tietyn pituisia ääniä peräkkäin. [i hear voices but at least they're on tune] | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)