Aihe: Uutta kitaraa etsimässä
1 2
Migo
07.06.2006 19:25:46
Sori vaan, mutta mä syvästi ihmettelen ihmisiä, jotka tulee tänne kysymään, että minkä kitaran ostaisi. Luulisi, että sitä itse tietää, mitä haluaa. Kokeile eri vaihtoehtoja ja päädy siihen, mistä itse pidät..

Mutta jos henkilö ei paljoa tiedä ko. kitaramallista, niin miksi ei kysyisi sitä täältä? Luulenpa, että loppujen lopuksi säästyy, kun ei mene ensimmäistä ostamaan kaupasta minkä näkee, kun täältä on saanut asiallisia ja hyviä vastauksia. Niinkuin niitä on tullutkin.
Tuonkin osaston kitaramalleja on vain, niin prkleesti ja laatua on joka lähtöön.
Niinpä..
hullu_ukko
07.06.2006 19:31:44 (muokattu 07.06.2006 19:33:38)
Sori vaan, mutta mä syvästi ihmettelen ihmisiä, jotka tulee tänne kysymään, että minkä kitaran ostaisi. Luulisi, että sitä itse tietää, mitä haluaa. Kokeile eri vaihtoehtoja ja päädy siihen, mistä itse pidät..

Ei täällä kukaan ole mitään ostopakkoja jakelemassa vaan antamassa neuvoja mitä kitaraa kannattaa ehkä kokeilla.. Jos joku täällä sanoo vaikka että Rg321 on hintaluokassaan loistava kitara niin eihän se pakota millään lailla ostamaan? Se on vain ystävällinen neuvo.

Anteeksi offtopic.. Jatkakaa.

E: itse taas ihmettelen syvästi ihmisiä joilla on pakottava tarve tulla arvostelemaan muiden tapaa hankkia tietoa kokeilemisen arvoisista kitaroista.
''Sori vaan mut pikkuveljeni kirjoitti sen ku käytämme tätä yhteisesti, joten...'' -Friedman
mindsnare
07.06.2006 21:06:52
Ei täällä kukaan ole mitään ostopakkoja jakelemassa vaan antamassa neuvoja mitä kitaraa kannattaa ehkä kokeilla.. Jos joku täällä sanoo vaikka että Rg321 on hintaluokassaan loistava kitara niin eihän se pakota millään lailla ostamaan? Se on vain ystävällinen neuvo.

No joo, olin asiaton ja kommenttini oli turha, eikä se paljoa auttanut tai rohkaissut mihinkään suuntaan. Mutta kasvaako ihmiselle itselleen kyky erottaa hyvä ja huono ellei sitä itse koe ja totea? Uskallusta peliin ja rohkeasti vaan ostopäätöstä tekemään vaikka ei olisikaan kaikkien muiden mielipiteitä asiasta kuullutkaan. Ei sen toisen kitaran tarvitse olla viimeinen. Itse olen tehnyt niin huonoja kuin hyviäkin hankintoja, mutta yhtäkään niistä en kadu. Ei maailma kaadu vaikka ei sitä parasta aina saisikaan.

Anteeksi offtopic.. Jatkakaa.

E: itse taas ihmettelen syvästi ihmisiä joilla on pakottava tarve tulla arvostelemaan muiden tapaa hankkia tietoa kokeilemisen arvoisista kitaroista.

Anteeksi myös omasta puolestani tämä offtopic. Turhaan minä tänne alunperin edes kommentoin.
mattiz
09.06.2006 09:28:38
Mutta kasvaako ihmiselle itselleen kyky erottaa hyvä ja huono ellei sitä itse koe ja totea?

Sitä hyvän ja huonon erottamista voi opetella muutenkin kuin opin ja erehdyksen kautta. Ja anteeksi, offareilla mennään.
mattiz
13.06.2006 11:00:54
No olihan tuolla torilla ihan monia hyviä yksilöitä! Ja vielä siedettävään hintaan! Mietin vaan tässä, että taitaapi suurimassa osassa noista floikallisista (poislukien ne ibanezin hyvät Edget) olla tuo lisenssifloikka melkoista tinaa. Pisti miettimään, että onko siinä kitarassa edes pakko olla kelluva talla? Uutenakin saa hyvään hintaan stringthru kitaroita, joissa kielet menevät bodyn läpi. Kertokaa mielipiteenne tällaisita string-thru-vekottimista, onko merkittäviä haittoja...
JuSu
13.06.2006 11:38:55
Pisti miettimään, että onko siinä kitarassa edes pakko olla kelluva talla?... ...Kertokaa mielipiteenne tällaisita string-thru-vekottimista, onko merkittäviä haittoja...

Tässä nyt jotenkin paistaa läpi sellainen ennakkokäsitys, että kammellinen kitara on jotenkin automaattisesti parempi kuin kiinteätallainen? Asiahan ei ole lainkaan niin.

Karkeasti yleistäen: Jos kampea ei tarvitse, ei kannata hankkia kitaraa jossa sellainen on, vaan nimenomaan kiinteätallainen. Poikkeuksiakin toki on, esim. stratot, jossa vibrakoneisto on osana luomassa sitä stratoklangia, ja sen soundin saavuttamiseksi vibrakoneiston on oltava siellä, vaikkei kampea käyttäisikään.

Jos siis et kampea tarvitse, ei kiinteästä tallasta ole lainkaan haittoja, pelkkiä etuja vaan. Usein kiinteätallaisiin yhdistetään sellaisia ajatuksia kuin tukevampi soundi ja parempi sustain. Monesti asia onkin näin, jos kitara on hyvin tehty. Tosin laadukkaissa vibrakoneistolla varustetuissa kitaroissa nuo ominaisuudet kyllä täyttyvät niissäkin.

Uhkaa mennä jaaritteluksi, lopetan tähän.

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
mattiz
14.06.2006 13:06:11
Jos siis et kampea tarvitse, ei kiinteästä tallasta ole lainkaan haittoja, pelkkiä etuja vaan. Usein kiinteätallaisiin yhdistetään sellaisia ajatuksia kuin tukevampi soundi ja parempi sustain. Monesti asia onkin näin, jos kitara on hyvin tehty

Löytyisiköhän Jacksonilta niitä RR-mallisia skeboja jotka täyttäisi nuo vaatimukset? Eli stringthru voisi olla, koska niissä alle 500e UUSISSA jaskoissa taitaapi tuo floikka olla aika tinaa (niitä JT-500). ESPillähän oli kyllä se MMV Sn mutta siinäkin taitaa olla tuo rautaosasto aika huteraa... Hups, taitaapi mennä suurilta osin yksinpuheluksi tämä topic... Elikkäs, oisko jollakin jotain sanottavaa noista alle 500 ekun Jackson RR:stä ja ESP Ltd MMV:stä?
yomaan
28.02.2008 00:29:27
Jackson WRXT Warrior mitä pidätte tuosta kepistä??
Mr. Speed
28.02.2008 11:48:11
Löytyisiköhän Jacksonilta niitä RR-mallisia skeboja jotka täyttäisi nuo vaatimukset? Eli stringthru voisi olla, koska niissä alle 500e UUSISSA jaskoissa taitaapi tuo floikka olla aika tinaa (niitä JT-500). ESPillähän oli kyllä se MMV Sn mutta siinäkin taitaa olla tuo rautaosasto aika huteraa... Hups, taitaapi mennä suurilta osin yksinpuheluksi tämä topic... Elikkäs, oisko jollakin jotain sanottavaa noista alle 500 ekun Jackson RR:stä ja ESP Ltd MMV:stä?

Mulla oli tollanen MMV, jonka floikka piti virettä yllättävänkin hyvin. Tosin kampea käytän melko vähän, mutta käytän aina sillon tällön, joten se on hyvä olla olemassa :) Tosiaan toi mun LTD oli vuosikertaa 2004, joka ainakin omasta mielestäni oli laadukkaampi kuin nämä uudet SN:t. Toi mun siis oli vielä mallinimellä KHV MMV. Nyt tosin löytyy RG2570 Prestige, jonko toi Pro-edge on kyllä todella hyvä!

Noin ylesesti uusissa kitaroissa toi lisenssifloikka kestää hyvin vuoden-kaksi, jonka jälkeen se alkaa väsyä. Omani lähti tässä eilen matkahuoltoon, ja ei itsellä vireenpito-ongelmia ollut. Floikka oli siis kestänyt hyvänä "jo" lähes 4 vuotta. Uudempien mallien kestosta en tiedä.
Pöö!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)