Aihe: DI-Boksi+Etuaste vai V-Amp?
1
RiksuP
27.02.2008 23:23:00 (muokattu 27.02.2008 23:34:07)
Moi,
Parina iltana olen tässä nyt lueskellut juttuja kitaran nauhotuksesta koneelle ja sen verran näyttää olevan eri mielipiteitä, että tuntuu että pää sekoo kun ei tiedä mitä ostaa.

Aikasempien juttujen perusteella jompikumpi otsikossa näkyvistä vaihtoehdoista olisi sopiva tähän.

Elikkä seuraavanlaisia yhdistelmiä oon vähän mietiskellyt: _

BEHRINGER GI100 ULTRA-G + ART TUBE MP

tai sitten mahdollisesti BEHRINGER V-AMP SERIE II/ BEHRINGER V-AMP PRO.

osaatteko kertoa molemmista vaihtoehdoista hyviä/huonoja puolia tai suositella mahdolisesti jotain muuta tuotetta.
Sen verran vielä lisäilen, että tarvittaessa on mahdollisuus käyttää Guitar Rig-softaa.
EDIT: niin ja lisätään vielä että olis plussaa jos vehkeitä pystyisi hyödyntämään laulun ja basson nauhoituksessa =)
HTMono
28.02.2008 10:24:56
Elikkä seuraavanlaisia yhdistelmiä oon vähän mietiskellyt: _

BEHRINGER GI100 ULTRA-G + ART TUBE MP

tai sitten mahdollisesti BEHRINGER V-AMP SERIE II/ BEHRINGER V-AMP PRO.

Siis onkos sinulla käytössäsi minkälainen äänikortti jolla otat tavaran sisään? Noista kahdesta ideasta minä kyllä valitsisin V-Ampin, Behringerin di-boksi voi olla aika mielenkiintoinen kapistus, tuskin tuo "kaappimallinnuskaan" plussaa siinä on. V-Ampilla saat valita mallinnukset ja soundit, ja eikös se mallinnukset ohitettuna toimi myös di-boksina? Näin olen ainakin itse ymmärtänyt.
Palatakseen takaisin laboratorioon erään pilkun kautta Ohnn huomasi olevansa kokonaan pilkkujen peittämä. Jokainen pilkuista osoittautui päteväksi siirtolaitteeksi ajassa ja avaruudessa.
RiksuP
28.02.2008 10:38:08
Siis onkos sinulla käytössäsi minkälainen äänikortti jolla otat tavaran sisään?

Tällä hetkellä on käytössä vaan integroitu äänikortti :/
aimotuska
28.02.2008 11:37:38
Behringerin di-boksi voi olla aika mielenkiintoinen kapistus, tuskin tuo "kaappimallinnuskaan" plussaa siinä on.

"Kaappimallinnus" on korkeintaan joku maailman yksinkertaisin vastus-konkka-viritys, joka tekee soundista vähän tumpumpaa. Turha nappi. Perus-DI-boksina silti varsin kelvollinen vehjes.
Paenu sinä helevettihin siitä!
theguru_
28.02.2008 13:52:00
osaatteko kertoa molemmista vaihtoehdoista hyviä/huonoja puolia tai suositella mahdolisesti jotain muuta tuotetta

Unohda behku ja art. Jos sulla on kunnianhimoa niin osta Radialin DI-boxi ja sillä saat nätisti myös bassonkin narulle.

Nimimerkki: Osta kerralla hyvä, kiva, mukava, trendikäs DI-boxi, josta naapurikin haaveilee.
Oho, olipas mulla vanha allekirjoitus..
tinde
28.02.2008 14:44:09

V-Ampilla saat valita mallinnukset ja soundit, ja eikös se mallinnukset ohitettuna toimi myös di-boksina? Näin olen ainakin itse ymmärtänyt.

Näin on, ground liftiä ei löydy, eikä balansoitua sisäänmenoa (mulla siis V-Amp 2), mutta jos ilman niitä pärjää, niin hintaansa nähden kelpo peli. Ja mallinnukset ohitettuna siinä toimii kompura & reverb, ja niistä on ollut usein rutkasti hyötyä näkkileipäkitaroita äänitellessä.

Ostin omani huutonetistä n 60 eukin hintaan, ja silläpä noita omia demoja nykyään tulee väänneltyä, kun ei joka kerta jaksa mikkejä viritellä & säätää styrkkarin eteen.

Masiinasta löytyy käyttökelpoisia soundeja ainaskin tuonne rokki / poppispuolelle yllättävän helpostikin, metallipuolesta en osaa sanoa mitn.

Joten 1 ääni behkulle.

Tinde

P.S. Ja tuleepa aika usein noi demojen bassotkin soiteltua V-Ampilla etuaste ohitettuna ja kompura päällä.
J-PPP
28.02.2008 16:23:32
Tällä hetkellä on käytössä vaan integroitu äänikortti :/

Eiköhän nyt kannattais unohtaa di-boksit hetkeks ja hoitaa toi äänikortti kuntoon. Ehdotan että ostat Line6 Toneport UX2:n tai UX1:n, budjetin mukaan. Siinä olisi samassa paketissa äänikortti, "di-boksi" ja kitaramallinnuksetkin.
theguru_
28.02.2008 16:23:47
En tiedä susta, mutta kaks sataa ei oo kovin iso panostus millään mittakaavalla, Ottaen huomioon, että Radial on kuitenkin maailmaluokan vehje. En muista oliko se SGI mallissa jossa oli impedanssi potikka myös, joka on ihan mukava bonus. J 48 taitaa olla se jota käytetään paljon.

V-Amppi ja G.Rig menee sit kotidemo osastoon. Kai se on mitä haluaa. Ja kuinka usein haluaa kamansa korjauttaa/vaihtaa. Luultavasti sä et diggaa artista enää vuoden parin päästä ja behku on jo rikki silloin. ;)

Re-amppaus on kait jotenkin hot nyt metalli-piireissä ellei oo käytössä Royer+57+Engel+5150
Johann Onn
28.02.2008 16:59:42 (muokattu 28.02.2008 17:11:01)
Eiköhän nyt kannattais unohtaa di-boksit hetkeks ja hoitaa toi äänikortti kuntoon.

Kyllä. Tämä asia ensin, sitten muut. Ei sitten myöhemmin kaduta, äänitysten "laatu".

Ehdotan että ostat Line6 Toneport UX2:n tai UX1:n, budjetin mukaan. Siinä olisi samassa paketissa äänikortti, "di-boksi" ja kitaramallinnuksetkin.

Ja jos se budjetti ei riitä noihin, niillä on myös tämä:

http://line6.com/toneportgx/

(+) Hinta näyttää liikkuvan (tällä hetkellä) 70 euron, kummallakin puolella.
(+) Kitara ja basso käy kummatkin.

(-) Vain instrumentti sisääntulo eli jos siihen mikkin laittaa kiinni, ei se välttämättä ihmeelliseltä kuulosta.
RiksuP
28.02.2008 18:07:34
oukkeii. Kiitoksia tähän asti vastanneille! Vielä vähä kyselen:

Elikkä budjetti vois riittää juuri tuohon Toneport UX2:seen. Se näyttäis olevan kätevä sitten ihan laulunki nauhotukseen. Mutta pystyykö tästä vehkeestä sitte jotenki pistämään piuhan kotivahvistimeen (ja koneeseen tietenki) että saisi sitä särö tuntumaa vähän. Tähän asti kun oon vaan kitarasta line in:iin nauhotellu niin kärsii aika rankalla kädellä sitä soittoa ku joutuu veteleen cleanilla. :/

Ja Thegurulle vaikka vielä kysymys, että tarvitaankos tohon radialin j48:n ja koneen väliin sitte vielä se etuaste? (kyllä, olen aloittelija näissä :D)
theguru_
28.02.2008 23:43:36 (muokattu 28.02.2008 23:49:43)
Ja Thegurulle vaikka vielä kysymys, että tarvitaankos tohon radialin j48:n ja koneen väliin sitte vielä se etuaste? (kyllä, olen aloittelija näissä :D)

Ihan vaan kuriositeettinä kannattaa käydä lukemassa radialin sivuilta, mitä heillä on purkeistaan sanottavaa. Ja signaaliketjuhan meni:

Radial (impedanssi muunnos) --> Preamp (signaalin vahvistaminen) --> AD-muunnos --> DAW
J-PPP
29.02.2008 10:53:25
Mutta pystyykö tästä vehkeestä sitte jotenki pistämään piuhan kotivahvistimeen (ja koneeseen tietenki) että saisi sitä särö tuntumaa vähän. Tähän asti kun oon vaan kitarasta line in:iin nauhotellu niin kärsii aika rankalla kädellä sitä soittoa ku joutuu veteleen cleanilla. :/

Katsoppa tästä hieman tuota kytkentälogiikkaa. http://line6.com/toneportux2/collectionPopup/popup_03.html

Mitä tarkoitat kotivahvistimella?
RiksuP
29.02.2008 11:54:03 (muokattu 29.02.2008 11:58:49)
Katsoppa tästä hieman tuota kytkentälogiikkaa. http://line6.com/toneportux2/collectionPopup/popup_03.html

Mitä tarkoitat kotivahvistimella?

Joo okei tänks, eli ilmeisestikkin onnistuu. Tarkotin kotivahvistimella ihan tommosta 15w comboa :)
EDIT: niin siis mut hetkinen onko tossa mitään semmosta linjaa mihin se ei sitte heitä mitään mallinnuksia päälle?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)