Aihe: Mesh head ja rebound
1
poopi
26.02.2008 22:19:47
Löytyisikö vinkkejä verkkokalvojen reboundin hillitsemiseen? Settissä mps-300 pädit joissa tdrumin ja rolandin verkkokalvot. Varsinkin basarin reboundin aiheuttamat haamulyönnit aiheuttaa näppylöitä. Olen kokeillut kalvon löysäämistä sekä vaahtomuovia kalvon alla syömään kimpoamista mutta tulokset ei juuri lämmitä. Mitäs muut ovat tehneet?
29
27.02.2008 00:22:55 (muokattu 27.02.2008 00:24:06)
Ainakin noissa Rolandin moduuleissa voi säätää sitä kahden peräkkäisen iskun "aikaväliä". Oikeastaan kahdestakin paikasta onnistuu. Toinen on jotain ReTrig ja toinen on MaskTime. Homma menee siten, että mitä suurempi arvo, sitä paremmin aivo ehkäisee noita pompun aiheuttamia haamulyöntejä.
Arvot kannattaa kuitenkin jättää mahdollisimman pieneksi (siis siihen asti kun tuo em. ongelma juuri häviää), jotta se ei hankaloita nopeiden (tarkoituksellisien) iskujen polkemista.
poopi
27.02.2008 08:44:05
Kuulostaa perin näppärältä mutta mitäs me köyhät tehdään jolla ei ole Rolandin aivoja?
joku muu sikko
27.02.2008 09:43:12
Rolandin aivossa (ainakin TD12) voi vielä säätää threshold arvoa triggerin asetuksissa. Kun sitä laittaa isommaksi niin se triggeri ei reagoi enää ihan hiljaiseen iskuun. Itse olen päätynyt nostamaan tuota. Sama asia ottaa päähän täälläkin. Jonkunlaista kompromissia voi yrittää hakea kalvon tiukkuuden, pedaalin säätöjen eli jouset löysemmälle ja soittotekniikan välillä. Penkkiä alemmaksi niin basarin polkaisun voima suuntautuu enemmän eteenpäin ja nuija ei pompi?
poopi
27.02.2008 10:57:10
Jotkut ulkomaanelävät ovat laittaneet kick patchin verkkokalvoonsa. Mahtaako tuolla olla mitään suurempaa vaikutusta?

Myös vasemman käden virveli iskut tuottavat näitä haamuiskuja verkkoihin siirtymisen jälkeen. Tämä taitaa tosin kieliä enemmänkin väärästä soittotekniikasta.
poopi
27.02.2008 21:12:20
Rolandin aivossa (ainakin TD12) voi vielä säätää threshold arvoa triggerin asetuksissa. Kun sitä laittaa isommaksi niin se triggeri ei reagoi enää ihan hiljaiseen iskuun. Itse olen päätynyt nostamaan tuota. Sama asia ottaa päähän täälläkin. Jonkunlaista kompromissia voi yrittää hakea kalvon tiukkuuden, pedaalin säätöjen eli jouset löysemmälle ja soittotekniikan välillä. Penkkiä alemmaksi niin basarin polkaisun voima suuntautuu enemmän eteenpäin ja nuija ei pompi?

Tämän iltaisen väännön perusteella seuraavalla olisi vaikutusta ainakin mun tapauksessa. Pedaali kireämmälle ja penkkiä ylös. Nyt ei tule haudattua nuijaa kalvoon enää niin helposti. Samalla mulle valkeni myös slide tekniikka :)
poopi
28.02.2008 12:35:21
Alesis DM5:ssa oli myös hyvät säädöt tuon ehkäisemiseen. Oletko poopi varma, että modulissasi ei triggeriparametrejä voi säätää?

Mps-300:n pädit ja mps-100:n aivot. Tuleepa kiinnitettyä enempi huomiota soittotekniikkaan..
29
28.02.2008 13:17:03
Mps-300:n pädit ja mps-100:n aivot. Tuleepa kiinnitettyä enempi huomiota soittotekniikkaan..

Joo, en noista Milleniumin moduleista tosiaan tiedä, mutta kummalliselta tuntuu jos siinä ei mitään ole. Mielestäni on aika tärkeää, että saa noita asetuksia muokkailla omalle soittotyylille sopivaksi.

Itseasiassa olisi myös yksi kysymys. Ongelmana on virvelin "hot spot" eli keskelle lyödessä tulee monta kertaa kovempi ääni kuin muualle kalvoon osuessa. Voiko tuota ehkäistä tai edes vähentää jotenkin? Aiemmin TD-3 modulin yhteydessä ongelmaa ei juurikaan ilmennyt. Modulina on nykyisin TD-12 ja virvelinä PD-105.
joku muu sikko
01.03.2008 10:52:43

Itseasiassa olisi myös yksi kysymys. Ongelmana on virvelin "hot spot" eli keskelle lyödessä tulee monta kertaa kovempi ääni kuin muualle kalvoon osuessa. Voiko tuota ehkäistä tai edes vähentää jotenkin? Aiemmin TD-3 modulin yhteydessä ongelmaa ei juurikaan ilmennyt. Modulina on nykyisin TD-12 ja virvelinä PD-105.

Minun mielestä ilmiö esiintyy eri paljon häiritsevästi kaikilla oletussettien virveleillä ja noilla mitä olen itse tehnyt sitä ei ole juuri ollenkaan. Väittäisin että säädöt vaikuttaa tuohon mutta en osaa sanoa suoraan että mitkä säädöt kun en ole yhtään virveliä sillä tarkoituksella muokkannut että olisin yrittänyt tuota ilmiötä saada piiloon. Nykyisin tosin virvelikin on PD-125 joten voi sekin vaikuttaa. Sen soitettavuus on muutenkin ihan eri tasolla, uskomatonta vaikka niinkin pienestä erosta on kysymys koossa.
Käy aluksi kaikki virvelit läpi mitä siellä on siten että naputtelet kapulalla alkaen reunalta keskikohdan yli ja vertailet miten paljon missäkin virvelissä tulee tuota hotspottia, ehkä se siitä hahmottuu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)