Aihe: Miksei miksata porukalla?
1 2 3 4 5
Niq
27.02.2008 16:03:50 (muokattu 27.02.2008 16:04:17)

Pakko nostaa tätäkin ketjua vielä kertaalleen.

Tämä topikki kun sai alkunsa siitä meikäläisen avaamasta avautumisketjusta jossa tuli haistatettua pitkät erään miksuuttelijan asenteelle & lopputulokselle, niin tässäpä on nyt sitten uunista ulos tullutta samaa matskua Raidan Mikon miksaamana:
http://www.firenote.com/v3/files/Firenote-heartbreaker.mp3
http://www.firenote.com/v3/files/Firenote-mayday.mp3

Ja tuossa sitten se ekan miksuuttelijan näkemys josta avautumisen kirjoitin:
http://www.firenote.com/huttudemo2007/hb.mp3

Oliko tää nyt härski mainos? Ehkä :-D

No johan on eroa kuin yöllä ja päivällä. Heartbreakerin kitarariffi muuten nyysitty suoraan Apulannan "Ei yhtään todistajaa" -kipaleesta. ;)
"I have a cunning plan" -Baldrick
Heikki
27.02.2008 17:08:03

Pakko nostaa tätäkin ketjua vielä kertaalleen.

Tämä topikki kun sai alkunsa siitä meikäläisen avaamasta avautumisketjusta jossa tuli haistatettua pitkät erään miksuuttelijan asenteelle & lopputulokselle, niin tässäpä on nyt sitten uunista ulos tullutta samaa matskua Raidan Mikon miksaamana:
http://www.firenote.com/v3/files/Firenote-heartbreaker.mp3
http://www.firenote.com/v3/files/Firenote-mayday.mp3

Ja tuossa sitten se ekan miksuuttelijan näkemys josta avautumisen kirjoitin:
http://www.firenote.com/huttudemo2007/hb.mp3

Oliko tää nyt härski mainos? Ehkä :-D

Aika moista huminaa, tuli pää kipeeks. Olisi vaan kannattanut luottaa alkuperäisen miksaajan näkemykseen.
myslique
27.02.2008 17:39:29

Uutta turboahdettua versiota ei jaksa kuunnella pitkään, mutta onhan se modernin kuuloinen. Jos näistä versioista pitäisi valita, niin kuuntelisin paljon mieluummin alkuperäistä hyvin masteroituna.
mukis
27.02.2008 18:07:43

Äänestäisin myös alkuperäistä miksausta, varsinkin jos siitä saisi hyvin masteroidun version.

Alkuperäisessä miksauksessa oli enemmän eloa, jo lyhyessä pätkässä tapahtui kasvua, kun kuorolaulut oli levitetty laitoihin; uudessa versiossa oli heti ensi sekunnista kaikki pelissä, joten jäin vain odottelemaan, koska se loppuu.

Tuo uudempi versio kuulosti juuri siltä miltä oman levymme (jonka kuulen ensi kertaa masteroituna parin tunnin päästä, jännittää..) ei pitäisi kuulostaa.
Timo JM
27.02.2008 19:55:17

Edellisten kanssa valitettavasti samoilla linjoilla. Vertailua on sikäli vaikea tehdä kun alkuperäistä ei ole masteroitu kunnolla. Uudempi sen sijaan, asiallisesta miksauksesta huolimatta, pilattu täysin masteroinnissa. Toivottavasti ei jää lopulliseksi versioksi.
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
Cape
27.02.2008 21:32:59
Eikö tää loudness sota koskaan lopu?

Studiopalstalle pitää pystyttää "dynamiikan puolesta" adressi! Mä oon mukana.
eetuss
27.02.2008 21:47:43

Nimenomaan. Tuossa on vielä yleensä niin, että siellä on joku tyyppi jonka mielestä miksausta pitäisi hioa maailman tappiin.

"Mun kitara soittaa siinä kohdassa 2:34 - 2:35 sen yhden D-nuotin liian hiljaa, voisko sitä nostaa. Ja sit siinä kertsin alussa on sama juttu, paitsi sitä D:tä ennen tuleva trioli täppinki osa pitäis soida hiljempaa. Ja sit vielä jos vois saada enemmän bassoa ja yläpäätä ja keskitaajuuksia, paitsi X-biisin väliosan loppuun ei ihan niin paljon bassoa, mutta enemmän keskiääniä siinä ennen sitä nostatuksen ensimmäistä virvelin iskua."

Eipä ole tullut seurattua tätä threadia mutta tämä oli mun mielestä aika hauska heitto. Oon kuullut itsekin tuota. Mun mielestä se johtuu osittain siitä, että ihmisellä on sellainen vittumainen valkoinen köntti päässä - aivot tai jotain. Toisin sanoen tyyppi kuuntelee Gestapo-tyyliin sitä miksausta ja keskityy välillä tuohon ja välillä tähän, niin onko ihme että miksauksessa tuntuu heittelevän balanssi! Aivot tekee temppuja huomattavan paljon, mutta harjaanutnut aivo osaa laittaa sen tiilen oikein/tekemään kauniin kokan veneeseen/keskittymään kokonaisuuteen miksauksessa. Ja vielä toteamaan että nyt tämä on valmis! Mulla on vielä vähän hakusessa etenkin tuo viimeinen. Tulee värkättyä joskus ihan turhaan, ja seuraavana aamuna tulee nöyrästi palattua kaksi versiota takaisin päin.
"There's no stupid questions only stupid people" - Mr Garrison
L-studio
27.02.2008 22:40:36
Ikävä todeta myös että turhaa, ei se siitä paremmaksi ole muuttunut
Elämä on myös turhaa ;)
3 aikuista tytärtä ja vielä hengissä!
keyboardplayer
27.02.2008 23:23:17

No onhan tuo uudempi miksaus parempi, eikä masterointikaan kamala vaikka voisihan se kompura vähemmän lytätä. Hyvä biisi kyllä!
Johann Onn
27.02.2008 23:29:36 (muokattu 27.02.2008 23:31:52)
Aika moista huminaa... ...ja pumppaamista toisinaan (= heartbreakerissä).

Bridgessä huomasin, että ne pari bassarin iskua (n. 2:17) vetää kaiken muun vähän alas. Muitakin kohtia löytyy, missä se sama aiheuttaa tota. Bassarissa ehkä vähän liiankin suuri alataajuuksien korostus ?
eetuss
28.02.2008 00:07:55

...ja pumppaamista toisinaan (= heartbreakerissä).

Bridgessä huomasin, että ne pari bassarin iskua (n. 2:17) vetää kaiken muun vähän alas. Muitakin kohtia löytyy, missä se sama aiheuttaa tota. Bassarissa ehkä vähän liiankin suuri alataajuuksien korostus ?

..hmm.. mä väittäisin kyllä että basari junttaa niin lujaa että (master?)kompura lyttää koko hommaa. Siis ainakin sen perusteella että reunoille panoroidut synat pumppaa myös eikä pelkkä alakerta. En tiedä selitinkö mielipiteeni oikein..

Mun mielestä basari hallitsee kyllä kokonaisuutta vähän liikaa. Ja se kompurointi on kyllä juuri sitä itteensä. Ei ole sellaista "kolmiulotteista" syvyyttä kovastikaan. Eli ei tästä vikoja puutu! :D No joo, rokkaa kyllä moterniin meininkiin, vaikka onkin vanhankoulun hehkutusta.
"There's no stupid questions only stupid people" - Mr Garrison
Roberto
28.02.2008 08:38:58 (muokattu 28.02.2008 10:01:25)

Eiku ei mitn...
d-iivil
28.02.2008 13:48:11
Jostain syystä Svantte kyllä veti masterin tosi lyttyyn. Siis paljon rankemmalla kädellä länään kuin mitä esmes ton mun Force Majeure -bändin täyspitkän.

Mutta tolla mennään nyt. Kaivan ton Mikon tekemän miksauksen masteroimattomana esiin jahka tästä joskus kotiin pääsee. Tarvii justiin lähteä studioon kiekumaan uutta Force Majeurea nauhalle ->
ahjteam
06.06.2008 00:41:19

Jeps. Hyvä motto kun basarisoundia on haettu viis tuntia: ei vaikuta levymyyntiin!

Sano se Panteralle, Toolille, Metallicalle tai Berzerkerille.

http://www.youtube.com/watch?v=dqjt-0N-1rs

...ja siitä tietää että siinä vaiheessa kun sitä SUN levy aletaan 10 vuoden päästä tuomaan referenssilevyksi, niin se ON vaikuttanut levymyyntiin.
www.keikkapaikka.info
Mikael
06.06.2008 09:10:46

Eka vähän ihmetytti et miks tämä vanha ketju nousi esiin, mut tässä on kyllä paljon asiaa ja viihdyttävyyttä näin uudelleenkin luettuna! Tän jälkeen olleista sessioista muistuu heti mieleen taas joitain pointteja joita tässä on ollut esillä... siis niin hyvässä kuin pahassakin : )
Inhimillisyys on hyve.
Säätäjä
06.06.2008 12:17:29
Studiopalstalle pitää pystyttää "dynamiikan puolesta" adressi! Mä oon mukana.

dynamiikkahan on ihan yliarvostettua musiikissa muutenkin
Täytäthän mun silmälasini. Mun studio
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)