Pehvanssi 27.02.2008 18:04:55 | |
---|
Eli mitäs kikkoja porukalla on saaha tallan kampi pysymään jämynä? Kierrettävästä mallista nyt kyse. Jämyllä tarkoitan siis sitä että kampi jää siihen asentoon mihin sen laittaa eikä "tipu" heti alas kun siitä päästää irti. Ilmastointiteippiä kierteisiin vai miten? |
WinterMad 27.02.2008 18:10:40 | |
---|
No kiristää sen vaan niin tiukalle että se ei valahda heti alas. Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. |
Klapp 27.02.2008 18:21:34 | |
---|
En sit tiiä. Millä soitat yms. Mulla kävi taannoin oman MIJ Straton kanssa niin, jotta kampea ei enää tiukalle saanut. Ensimmäiset 9 vuotta sai, nyt heiluu, kalahtelee plugiin ja on raivostuttava muutenkin, heivasin menemään. Vaikka kuinka kiertäisi niin ei mene kireälle enää. Eli saman neuvon perässä olisin, toisin sanoen tuskin vailla vippaskonsteja onnistuu. Jos se on näitä hevimiesten kampia lisensseineen eli ei, puhutaan tässä puusta ja metsästä ja mä oon se metsä, eli näistä floikiksi kutsutuista en ymmärrä hevon hevoa. "Tulevat sanomaan minulle/millainen runon pitää olla/minulle joka osaan tehdä/vaikka lehmänsorkkaan sopivan/hevosenkengän. -Pentti Saarikoski |
hapan 27.02.2008 18:44:14 (muokattu 27.02.2008 18:44:26) | |
---|
Pudotat sinne kierrekoloon tämmösen: http://www.thomann.de/fi/fender_tremolo_arm_feder.htm Eli jousi painaa kammen kierteet tiukemmalle ja näin kampi pysyy yhdessä asennossa. Nuo toki löystyy ajan saatossa, mutta siten vain kammella kierros lisää ja taas mennään. Myös soitamisen jälkeen kun veivaa kampea pari kierrosta takaisin päin, kasvattaa se hiukan tommosen jousen elinikää. |
Tuomas. 27.02.2008 18:51:16 | |
---|
Mä laitoin jemiin elmukelmua, ja toimii hyvin. Tosin tossa kierrettävässä ei ehkä toimi. |
oiva tumpeloinen 27.02.2008 20:27:33 | |
---|
Mikä talla? Joissakin kelluvissa talloissa on sivussa ruuvi, millä saa säädettyä kammen jäykkyyttä. |
Kynsilakkaa jotkut on suositellut ja mulla se ainakin toimii. En tiedä miksi mutta toimii kuitenkin tarkoituksessa. Itsellä myös kierrettävä kampi. fak me |
Dr. Muff 27.02.2008 21:06:20 | |
---|
PTFE eristysnauha sopii tohon tarkoitukseen. Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas |
Pehvanssi 27.02.2008 21:36:16 (muokattu 27.02.2008 21:37:47) | |
---|
Niin tommonen Fenderin 2 piste talla kysymyksessä. kierrosten pää on silleen että kampi menee jämyksi justiinsa siellä "ala asennossa" ja oon siitä kiertänyt sen sitten viel vajaan kierroksen eteenpäin jollon se on arvatenkin jo niin tiukka ettei se oikeen halua liikkua enää mihinkään. Ei oo hyötyä oikeen liiankaan jämäkästä kammesta :) PTFE eristysnauha sopii tohon tarkoitukseen. Onkos tää semmosta oikeen ohutta ja venyvää nauhaa, jota vissiin käytetään myös kierteiden tiivistämisessä? |
reppana 27.02.2008 21:47:09 (muokattu 27.02.2008 21:48:12) | |
---|
Laitanpa tähän samaa topiciin, onko hyviä vinkkejä miten saisin ibanez edge III tallan kammen pysymään paikoillaan? Tässä tallassa kampi vain "tökätään" koloon. Harjottelemalla oppii=) |
Shredator 27.02.2008 22:09:29 | |
---|
Laitanpa tähän samaa topiciin, onko hyviä vinkkejä miten saisin ibanez edge III tallan kammen pysymään paikoillaan? Tässä tallassa kampi vain "tökätään" koloon. Kun painat tallaa "alaspäin" kammella, niin sieltä takaosasta paljastuu sellanen pieni kiristysruuvi. Tarvitset pienen kuusikulma-avaimen kiristykseen. Savonkielistä krapulabluesia osoitteessa http://www.myspace.com/suistoband |
InYourFace90 27.02.2008 23:24:28 | |
---|
Pudotat sinne kierrekoloon tämmösen: http://www.thomann.de/fi/fender_tremolo_arm_feder.htm Eli jousi painaa kammen kierteet tiukemmalle ja näin kampi pysyy yhdessä asennossa. Nuo toki löystyy ajan saatossa, mutta siten vain kammella kierros lisää ja taas mennään. Myös soitamisen jälkeen kun veivaa kampea pari kierrosta takaisin päin, kasvattaa se hiukan tommosen jousen elinikää. Myydäänkö näitä Suomessa? Mikä on niiden suomenkielinen nimi? Muusikoiden.Net - Haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. |
Jucciz 28.02.2008 03:09:24 | |
---|
Tällaisen otsikon voisi löytää myös joltain parisuhdefoorumilta, kun turhautunut vaimo etsii apua miehensä erektio-ongelmaan. Ei minulla muuta. |
Dr. Muff 28.02.2008 07:06:54 | |
---|
Onkos tää semmosta oikeen ohutta ja venyvää nauhaa, jota vissiin käytetään myös kierteiden tiivistämisessä? On kyllä. - Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas |