Aihe: Järvis säädöt
1 2 3 4 5
blues guitar
27.02.2008 14:57:03

Suomen mittakaavassa erittäin mullistava tekijä tämä Alppu. Sitä nyt ei kyllä voi kiistää.

Täysin samaa mieltä. Täällä on muutamat keskustelijat antaneet aikalailla provokatiivisiä lausuntoja, että Järvinen ei muka olisi ollut erinomainen kitaristi. Tuolla logiikalla ei sitten suomessa olisi yhtään erinomaista kitaristia, vaan ainoastaan hyviä. Nimetkääpä yksikin suomalainen kitaristi joka aiheuttaisi esim. 30 vuoden kuluttua samanlaista intohimoista keskustelua kun Järvinen nyt. Tietenkään eri musiikkityylin artisteja ei voikaan verrata keskenään, eikä se edes ole tarpeellista. Meillä jokaisellahan on omat suosikkimme ja idolimme ja se meille suotakoon. Meikäläisen idolit ovat Järvinen ja Clapton.
....painan H-D:llä pitkin suomee.....annan kitaran laulaa vaan.........
terry
27.02.2008 17:34:08
Tismalleen samoilla linjoilla Bluesguitarin kanssa. Albert on kingi!
Timo JM
27.02.2008 20:05:09

Albertin erinomaisuuden voi selvittää helposti soittamalla bändin kanssa Alpun aikaisia Hurriganesin biisejä. Yleensä siinä vaiheessa kun tulee soolon paikka koko homma kaatuu. Näin valitettavasti kävi Ile Kalliollekin, vaikka "omat" biisit hienosti vetikin.
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
Jucciz
27.02.2008 20:07:58 (muokattu 27.02.2008 20:08:51)
Taitaa olla Järvinen aika herkkä paikka monille vanhan koulun kepittäjille. Mulla ei ole sinänsä mitään pahaa sanottavaa Albertin soitosta ja onhan mies ollut suomalaisessa mittapuussa merkittävä soittaja - hoiti varmasti tonttinsa Hurriganesissa kuten kitaristin kuuluukin. Siltikin henkilökohtaisella tasolla pystyn nimeämään tästä maastamme useita mielenkiintoisempia, minua henkilökohtaisesti enemmän kutittelevia kitaristeja - niiden paikka ei vaan liene tässä ketjussa. En missän nimessä katso tarvetta lähteä haukkumaan Järvistä kitaristina, koska vielä paljon yliarvostetumpiakin jamppoja löytyy tästä maasta löytyy - ja niidenkään paikka ei ole tässä ketjussa.

Realismia on mielestäni nimenomaan se, että kaveri oli hyvä soittaja eikä mikään jumala. Ja tämän se yleisöstä huudellut "känniääliö" oli oivaltanut mielestäni hienosti.
-Cale
27.02.2008 20:09:59 (muokattu 27.02.2008 20:12:09)
Realismia on mielestäni nimenomaan se, että kaveri oli hyvä soittaja eikä mikään jumala. Ja tämän se yleisöstä huudellut "känniääliö" oli oivaltanut mielestäni hienosti.

Niin, tätähän tässä on yritetty selittää jo monen miehen voimin mutta ei tunnu noille puupäille menevän kaaliin. No, eipä ole minun ongelmani.

Edit: Pystyn muuten minäkin nimeämään monia mielenkiintoisempia ja taitavampia kitaristeja kotimaastamme.
Jucciz
27.02.2008 20:11:47
Niin, tätähän tässä on yritetty selittää jo monen miehen voimin mutta ei tunnu noille puupäille menevän kaaliin. No, eipä ole minun ongelmani.

Ei ehkä kannata loputtomiin ressata. Joskus on parempi jättää noteeraamatta niiden kommentit, joita jokin asia koskee henkilökohtaisella tasolla syvemmin. Eikä siinäkään ole mitään pahaa.
J.Hollström
27.02.2008 20:19:50

Edit: Pystyn muuten minäkin nimeämään monia mielenkiintoisempia ja taitavampia kitaristeja kotimaastamme.

Eipä tässä kenenkään salamimakkaran nimilistaa kaivata. Jokaisella puupäällä on omat listansa. Jos Järvisen juttu ei mee jakeluun niin omapahan on häpeä.
Point-to-point ripuliranne
blues guitar
27.02.2008 20:32:19 (muokattu 27.02.2008 20:39:42)

Ei ehkä kannata loputtomiin ressata. Joskus on parempi jättää noteeraamatta niiden kommentit, joita jokin asia koskee henkilökohtaisella tasolla syvemmin. Eikä siinäkään ole mitään pahaa.

Ok! Eiköhän me tehdä jo sopu tässä asiassa. Todellakin makuja on monia, niin musiikkityylin kun soittajien suhteen. Vähän vaan kävi meikäläisestä pahasti kun Jucciz rupesi tekemään siitä videolla "häiriköivästä" tyypistä jonkinlaista sankaria. Mun mielestä se tyyppi oli kyllä täysi pelle. Ja kyllähän Järvinen ja kumppanitkin vähän naureskelivat sille tyypille jälkeenpäin.

nimim:yks.Puupää :-)
-Cale
27.02.2008 20:40:14
Hyvä kirjoitus Klappilta! + Onhan se niin kuin Pantse (vai kuka se oli) sanoi kysyttäessä parasta kitaristia. Hän vastasi että jokainen on paras omassa jutussaan tjsp. Mielestäni erittäin fiksusti todettu.
Jucciz
27.02.2008 20:42:40 (muokattu 27.02.2008 20:43:24)
Ai minä tein jostakusta sankaria? Lue ihan rauhassa teksini uudelleen. Okei, ymmärrän, että sulle varmasti hra Järvinen ON jumala, mutta keskustellessasi aiheesta muiden ihmisten kanssa kannattaa ihan kaiken varalta riisua vaaleanpunaiset Albert-silmälasit, sillä muuten jokainen ei-taivaisiin-ylistävä kommentti käy pahasti sydämeen.

Enhän ole nähnyt koko videota. Minusta vaan kertoo varsin terveestä ja realistisesta suhtautumisesta se, että pitää Järvistä hyvänä kitaristina, vaan ei minään jumalana. Ensiksi mainittua mies voi joidenkin mittapuiden mukaan olla, jälkimmäistä tuskin, kuten kukaan muukaan soittaja. Eivät minusta edes Pat Metheny, Larry Carlton tai Eddie Van Halen ole jumalia, vaan ainoastaan poikkeuksellisen hyviä kitaristeja. Ja minun nähdäkseni kuitenkin soittajina vielä ihan eri viivalla kuin Järvinen ikinä, vaikka eri genren jamppoja onkin aina epäreilua verrata.

Mut antaa (korkeintaan) asioiden sotia, ei ihmisten. Ei mulla ole mitään tarvetta vaihtaa radiokanavaa, jos sieltä Albertin soittoa tulee. Kuuntelen aivan sujuvasti.
Timo JM
27.02.2008 20:44:25

Tän keskustelun taso kertoo hyvin syyn miksi kitaristina en pahemmin viihdy tällä palstalla.
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
blues guitar
27.02.2008 20:49:29 (muokattu 27.02.2008 20:54:49)

Enhän ole nähnyt koko videota.

Kannattaa muuten kattoa :-)
--Tomppa--
27.02.2008 21:12:31 (muokattu 27.02.2008 21:13:27)
Minäkin pidän Albert Järvisen soitosta, mutta ei hän ole se yksi ja ainoa jumala, jota pitää kuunnella aina sunnuntaisin. Häntä kuuntelee silloin kun on sellainen fiilis, ja olihan hänelläkin heikkoutensa soittajana.

Tuon "Sinähän oot ihan hyvä soittaan kitaraa!" kommenttini heitin ihan vain siksi, että mun mielestä se oli melko huvittava huomautus, kun hän kerta sattui olemaan Albert Järvisen suurimpien palvojien keskellä. Vähän sama kuin joku menisi Einsteinin luennolle ja huudahtaisi: "Sähän oot ihan fiksu jätkä!" (okei, tuo oli nyt ehkä vähän huono esimerkki, but you get the point, right?)

Tämän laitoin vain siksi että munsta hra Jucciz sai vähän väärän käsityksen miksi minä laitoin tuon kommentin alunperin.
Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM
Kuha
27.02.2008 21:14:45

Elikkä miten sais hyvät Järvis säädöt?!
J.Hollström
27.02.2008 21:18:37
Elikkä miten sais hyvät Järvis säädöt?!

Tässähän ihan hirveet säädöt menossa. Eiköhän näistä ihan hyvät tuu.
J.Hollström
27.02.2008 21:25:15
Tuon "Sinähän oot ihan hyvä soittaan kitaraa!" kommenttini heitin ihan vain siksi, että mun mielestä se oli melko huvittava huomautus

Se jamppahan oli joku omituinen latva-b höpöttäjä joka kommentoi joka väliin jotain epäolennaista. Ihmeen hyvin Pekalla kesti pinna sitä urpoo, kysyen välillä vaan että esitteleksä vai mä nää laitteet. Täällähän noista syntyy vaan iso riemu kun asiasta tietämättömät pääsee analysoimaan yhtä asiayhteydestä irroitettua lausetta.
blues guitar
27.02.2008 21:54:07 (muokattu 28.02.2008 14:58:01)

Se jamppahan oli joku omituinen latva-b höpöttäjä joka kommentoi joka väliin jotain epäolennaista. Ihmeen hyvin Pekalla kesti pinna sitä urpoo, kysyen välillä vaan että esitteleksä vai mä nää laitteet. Täällähän noista syntyy vaan iso riemu kun asiasta tietämättömät pääsee analysoimaan yhtä asiayhteydestä irroitettua lausetta.

Just tota mäkin yritin kertoa jo heti alkuunsa. Siis se tyyppihän oli ihan pelle, eikä tosiaankaan mikään Järvis fani joukkoa fiksumpi kaveri. (niinkuin tuolla aikaisemmin joku yritti asian vääntää lausunnolla "olihan joukossa yksi realistikin") Kannattas Jucciz:inkin kattoo toi video niin ymmärtäs pointin.
terry
28.02.2008 17:07:05 (muokattu 03.03.2008 18:04:14)
Annan kitaran laulaa vaan...
Tigerstedt
28.02.2008 18:01:05

Vain kateelliset paskiaiset mollaavat Albert-vainaata. Nöyrä kunnioitus ja hiljaisuus laskeutuu meikäläisen sieluun, kun häntä kuuntelen. Ei sitä syvyyttä täällä selitetä.

Eihän kukaan olekaan mollannut Albertia, ainakaan tässä ketjussa. Vai olenko täysin väärässä?
Hello Cowgirl In The Sand, is this place at your command?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)