Aihe: Mikä väri kitaralle??
1
1771
25.02.2008 21:03:10
Olen aloitteleva kitaran rakentaja ja olen perehtynyt aiheeseen, mutta nyt tuli mutka matkaan.. Millä värillä/väreillä maalaisin stratoni ja teleni ja käytänkö jotain värityksiä kuten sunburst vai jotakin muuta efektiä? Hyvät ehdotukset ja pähkähullut ideat tai "älä kokeile"-vihjeet kaikki otetaan vastaan. =) Ja jos on omia kokemuksia niin aina parempi.
Ahokkis
27.02.2008 00:08:19 (muokattu 27.02.2008 00:08:58)
Laita useaa eri väriä ja sekoita ne jotenkin swirliksi, olen joskus innostunut maalailemaan tolla tavalla eri "koriste-esineitä", en tiedä sitten miten kitarassa onnistuu. Tuloksena cool(?), psykedeelinen väritys.

E.Kun joskus aloitan seuraavan prokkiksen niin pakko kokeilla tuota, niin villi idea.:P
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir
1771
27.02.2008 14:37:27
Joo toi on hyvä! Pitänee eka tehä vähän "kuivaharjoittelua" johonkin muuhun kappaleeseen...Kiitti :D
Haitaristi
27.02.2008 16:26:12
Walde
28.02.2008 00:05:35

Meinasin huvikseni maalailla ja vähän muutenkin tuunailla tuota lespaani kun uusi tulee. Niin mitä maaleja kannattaa käyttää sellasta pientä "hilekiiltoa" hakisin kanssa jotain metallipöltä?
Walde
29.02.2008 14:46:07

Tässä sitten jatkan pohdiskeluani...

Luulisin jonkun peittävän automaalin pelaavan kitaran maalauksessa, ilmeisesti tätä ollaan käytettykkin jossain?

Lähinnä suurin ongelma olisi saada tuohon sellaista pientä "hilettä". Mistäköhän tuota saisi? Jokin metallipöly varmaan pelaisi mutta mistä sellaistakin saisi? Paskamaista kun on selvä visio lopputuloksesta mutta ei tiedä miten sen toteuttaisi.

Minkälaista lakkaa kannattais käyttää jos haluan Kovan ja kiiltävän "kuoren" suojaamaan kitaraa. Joskus jotain tullut betonilakalla maalailtua sillä saa "ihan kivan" pinnan mutta tappako se sitten kitaran saundin totaalisesti?

Näihin pohdiskeluihin...
Juzzu
29.02.2008 14:52:12
Luulisin jonkun peittävän automaalin pelaavan kitaran maalauksessa, ilmeisesti tätä ollaan käytettykkin jossain?

Varmaan pitäisi erikseen miettiä niitä maalattuja kitaroita, joissa ei automaaleja olisi käytetty. Noh, nykyisellään nyt varmaan enemmältikin muihin(kin) käytettyjä maaleja, mutta kuitenkin. Itsekin maalasin automaalilla.

Minkälaista lakkaa kannattais käyttää jos haluan Kovan ja kiiltävän "kuoren" suojaamaan kitaraa.

PU.
Itse en usko, ainakaan toistaiseksi, että kovalla lakalla saa lankkukitaran soundin kuolemaan. Eri asia on sitten toki miten määritellään soundin kuoleminen, kyllähän niistä kielistä aina jotain signaalia siirtyy mikkeihin. Vaikea sanoa millä lailla kova lakka vaikuttaa herätteisiin, jotka runko ja kaula antaa kielillä ja joka sitä kautta sitten soundina siirtyy erinäisen ketjun kautta korville kuultavaksi.
spyykko
29.02.2008 14:53:11

Lähinnä suurin ongelma olisi saada tuohon sellaista pientä "hilettä". Mistäköhän tuota saisi? Jokin metallipöly varmaan pelaisi mutta mistä sellaistakin saisi?

Automaaliliikkeistä löytynee.
Lisätietoa löytyy Googlettamalla sanoilla Flake-maalaus.
Ite olis taas tarvinnu tehdä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)