Aihe: vähän haastavampaa biisiä opeteltavaksi kitaralle!!
1
skitta karpo
25.02.2008 21:10:20
voisitteko sanoa vähn jotain haastavampia biisejä kitaralle joissa on aika helppoja sooloja kiitos.
Askorbiinihappo
25.02.2008 21:16:29 (muokattu 25.02.2008 21:17:03)

voisitteko sanoa vähn jotain haastavampia biisejä kitaralle joissa on aika helppoja sooloja kiitos.

Tuskin sä kuitenkaan edes vaivaudut kuuntelemaan, jos mä sanon vaikka jonkun Strapping Young Ladin Far Beyond Metalin, tai vaikka Opethin Harvest, jos et ole koskaan kuullut noita. Eiköhän se ole ihan susta ittestäs kiinni, mitä haluut opetella. Soita sitä, mikä tuntuu kivalta. Mä en voi tajuta, että minkä helvetin takia vaikka joku Metallica-fani sanoo, että "Kertokaa jotain helppoja biisejä", ja tuskin vaivautuu kuuntelemaankaan ensimmäistäkään ehdotusta, jos ei se ole Metallicaa. Vähän oma-aloitteisuutta peliin! Kerro nyt edes, mitä musaa kuuntelet, niin joku saa sua auttaa, mä en jaksa. Ota ensin ite selvää, mitkä biisit miellyttää.
Kannattaako koko elämäänsä uhrata kitaransoittoon, jos vaan komppaa...no EI! Ushimir FTW!
esprit de corps
25.02.2008 21:21:14
Tee omia biisejä.
Vähän niinku muumi.
skitta karpo
25.02.2008 21:22:16
kuuntelen rock musaa eli jtn iron maiden ac/dc metallica ja niin edespäin
IJarro
26.02.2008 00:31:35

=) =).

No soita niitä. Paremmin sä niitten piisit tiiät ku mä!
Let's do some living after we die...
Rocco_Longfella
26.02.2008 10:24:10

Soita sitten jotain ihan muuta. Tuleepa haastetta.
Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa.
Askorbiinihappo
26.02.2008 16:58:58

No opettele nyt sitten vaikka Jerry´s Breakdown. Sillä luulis saavan vähän sorminäppäryyttä tuohon plekukäteen.
Kannattaako koko elämäänsä uhrata kitaransoittoon, jos vaan komppaa...no EI! Ushimir FTW!
Marbloro
27.02.2008 08:19:14
Soittakaa jatsia.
Askorbiinihappo
28.02.2008 19:56:07

Eikös sen soittamisen olisi hyvä lähtee siitä, että kuulee jonkun biisin ja mietti, että vau! Tätä mä haluan soittaa!

Aivan! Ja itse tulee biisejä opituksi sillain, että esim. viikonloppusin päätän harjoitella jonkun hyvän biisin, yleensä Megadethilta, sillä kun löytyy biiseissä. Ollapa enemmän kitaroita ja vireitä, niin voisin alkaa opetella Devinin tuotantoa lävitse...
-J.-
06.03.2008 16:19:49

Lähtötaso? Ääninäyte?
Mitä oot ehkä viimmeks soitellu?
C'est moi....
Chieftain
06.03.2008 16:45:54

Soittakaa Paranoid.
"tuo särö vaan aivan ihana tässä spiderissä ja fenderin (Twin Reverb) oma särö aivan kaameaa kuultavaa" -Louhimo
skitta karpo
11.03.2008 22:22:17
no viimeksi oon opetellu nigtwishin the kinslayerii
-J.-
12.03.2008 16:09:07 (muokattu 12.03.2008 16:10:15)
no viimeksi oon opetellu nigtwishin the kinslayerii

Ja menee kokonaan oikealla temmolla?

Kelaa muitakin Nw:n kappaleita.

E: Esim sillon joskus toi Wishmasterin verse riffi oli hankala. Nyt jo luistaa.

Ja hakua kannattaa käyttää. Pitäs sieltä jotain topicceja aiheesta löytyä.
C'est moi....
skitta karpo
19.03.2008 19:54:24
kyllä oikeella temmolla menee siihen asti ku oon opetellu
iron10
19.03.2008 20:59:11
Oon sanonu jo aiemminkin, että jos biisit rupee tuntumaan helpoilta niin eikun Dream Theateria opettelemaan ^^ ,myös erittäin hyvää harjoitusta rytmitajun kannalta
Seba
22.03.2008 00:15:12 (muokattu 22.03.2008 00:15:31)

Ja jos kehittyä haluat, heitä ne helevetin tabit roskiin, ne on Saatanasta :)

Jos haastetta kaipaat, niin harjoittele biisit korvakuulolta.

Tosin ehkä teet jo näin, mistä mä tiedän.
Inhoan vaan tabeja :)
IJarro
23.03.2008 19:43:06
Ja jos kehittyä haluat, heitä ne helevetin tabit roskiin, ne on Saatanasta :)

Jos haastetta kaipaat, niin harjoittele biisit korvakuulolta.

Tosin ehkä teet jo näin, mistä mä tiedän.
Inhoan vaan tabeja :)

Jos reenaa vuoden tabeja (reena piisejä ulkoa), osaa vuoden päästä soittaa x määrän piisejä.
Jos reenaa vuoden korvaa(soittelee korvakuulolta), osaa vuoden päästä soittaa 10x määrän piisejä.

Ulkoaopettelun sijaan pääsee viimekädess PALJON helpommalla, kun reenaa saman ajan korvaa. Pikkuhiljaa huomaa, et aina vaan hankalemmatkin piisit taittuu ilman lappuja. Ja se korva ei siinä paljoa kehity vaikka soittelis 20vuotta, jos soittelee pelkistä lapuista/tabeista.
Let's do some living after we die...
Väsykäsi
23.03.2008 22:29:26
Itsellä tuo harjottelu menee vähän hybridisti vaikka kun blues biisejä opetettelee katon peruskuvion lapuista ja sitten improvisoin siten miten korvaan kuulostaa hyvältä ja silloin kun seuran orjallisesti lappuja myös kuuntelen että voiko tuo olla oikein että tällästä täällä Hyvää yötä
Liity rautalanka huoneeseen ja tule pälpättämään tästä hienosta musiikista http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=487
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)