Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ESP Edwards -kitaroiden hankkiminen?
1 2 3 4 5
Samppa78
26.02.2008 22:53:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjens! =)
 
Tässä viime päivien aikana minua on alkanut kiinnostamaan nuo ESP Edwards -kitarat, ja ehkä jonakin päivänä mä sellaisen hommaan itselleni. Siinä on vain yksi pieni ongelma: mistä ESP Edwards -kitaroita saa hankittua? Voiko niitä ostaa Suomessa vai täytyykö tilata Japanista saakka, esim. EBay:sta tai jostain muusta nettiliikkeestä? Kuinka paljon Edwardsit sitten maksavat euroissa? Meneekö kitaran hinta yli tuhannen euron, jos kitaran hinta Japanissa on 96,600yeniä(esim. ESP Edwards E-LP-92CD)?
 
Minkälainen hinta/laatusuhde Edwardsin kitaroissa on? Yltävätkö Edwardsit Gibsonin kaltaisten kitaroiden laatutasolle?
 
Kokemuksia ESP Edwardseista olisi mukava kuulla! =)
 
-Samppa78
 
hullu_ukko
26.02.2008 23:16:17 (muokattu 26.02.2008 23:17:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ebayn kautta löydät japanilaisia nettikauppoja, jotka myyvät Edwardseja Suomeenkin. Joku on muistaakseni tilannut Musamaailman kautta myös.
 
Eurohinnat saisit selville, jos vähänkään jaksaisit itse tehdä jotain asian hyväksi: http://www.ratesfx.com/rates/rate-converter.fi.html
 
Laadullisesti noiden Edwardsien sanotaan olevan ESP:n standard-sarjan kanssa samalla viivalla. Eli laadussa nyt ei pitäisi hirveästi olla moittimista.
 
E: Ja 96600 jeniä on 604€. Siihen sitten päälle vielä postit ja tullit niin kyllä siinä tonnin pinnassa aletaan jo liikkua.
 
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir
tuomittu
26.02.2008 23:16:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voiko niitä ostaa Suomessa
 
Eipä vissiin varsinaisesti voi, mutta käsittääkseni Musamaailman kautta näitä voi tilata. Siihen varmaan sitten tulee jokunen euro hintaa lisää verrattuna siihen, että itse tilaisi. En minä oikeasti mistään mitään tiedä. Kertokaa joku muu.
 
I broke my G-string while fingering A minor.
VFK
26.02.2008 23:48:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on noista LP-kopioista kokemusta. Sekä niistä kalleimmista, että edukkaammista. Ihan hyviä kitaroita ja jos löytää käytettynä, niin hinta/laatu-suhde on ihan hyvä. Nehän on paljon suorempia kopioita Les Pauleista, kuin ESP:t. Kaulat on kuitenkin yleensä hieman erilaisia, monen mielestä helpompia soittaa, kuin Gibsonit.
 
Toi laatuhomma on vähän hankalampi juttu. Suoraanhan niitä on vaikea verrata esim. Gibsoneihin, mutta yritän kuitenkin. Gibsoneiden soundi on selvästi perempi, mutta toisaalta hintakin on huomattavasti kalliimpi. Viimeistely vaikuttaa päällisin puolin jopa paremmalta ja niitä Gibsoneille tunnusomaisia pieniä viimeistelyvirheitä ei niin paljoa löydy. Uskon kuitenkin Gibsonien(nyt en tarkoita jotain 599,- SG Specialia)olevan tehty paremmista puista ja elektroniikkasysteemeistä. Isossa osassa Edwardseista on rautapuoli kohdallaan. Vertasimme kerran Edwardsin LP Custom-kopiota Gibsonin oikeaan ja vertailu ei oikein imarrellut Edwardsia, niinkuin olettaa saattaakin. Headstockin inlayt olivat siistimmin tehdyt ja Edwards oli kevyempi, muuten Gibson antoi kylmää kyytiä. Suurin ero oli soundissa, jossa Edwards oli kaukana perässä.
 
Noita väittämiä kuulee, että niitä voisi verrata suoraan ESP:n Standard-sarjalaisiin. Mun kokemuksen mukaan Standard-sarjalaiset ovat parempia soittaa, soundaavat paremmalta ja ovat yksinkertaisesti kaikinpuolin laadukkaamman oloisia. Ei siitä pelkästä ESP-logosta makseta, vaikka se onkin osa hintaa. Kyllä se hintaero selittyy myös yleisellä laadulla.
 
Noihin Edwardsien hintoihin pitää muuten yleensä lisätä vielä kovan laukun hinta, jos sellaisen tahtoo. Ne tulee gig-bagissä.
 
Yleisesti ne on mun mielestä hyviä kitaroita, mutta niinkuin aina, hinta korreloi laatuun. Itse en maksaisi mistään Edwardsista 1000 euroa, mutta 500-700 euroa hyväkuntoisesta kalliimman pään mallista, vastaisi mielestäni kitaran laatua. Eli etsisin käytetyn uuden sijasta. Edwardsilla on myös laaja valikoima erilaisia malleja, joista varmasti löytyy joka makuun sopiva vaihtoehto.
 
Mun mielestä noita olisikin syytä verrata mielummin saman hintaluokan keihäisiin. Tokai, LTD jne. olis ne oikeat vertailukohdat. Kausittaisesta tietyn merkin hypettämisestä huolimatta, ei halvalla vaan saa oikeasti huippulaatua. Hyvää kylläkin ja erittäin toimivaa löytyy sopuhintaan, niinkuin Edwardsit.
 
So many assholes... So few bullets.
koponen
27.02.2008 00:03:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asiatekstiä helena2004:lta!
 
Nykyisin kun esim Gibbonsin LP Studiota saa alle tonnilla, niin miettisin kyllä muutaman kerran ennenkuin laittaisin lähes saman summan mihinkään kopiosoittimeen.
 
If it says Marshall on the front, you're good to go
Werde
27.02.2008 00:16:27 (muokattu 27.02.2008 00:18:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asiatekstiä helena2004:lta!
 
Nykyisin kun esim Gibbonsin LP Studiota saa alle tonnilla, niin miettisin kyllä muutaman kerran ennenkuin laittaisin lähes saman summan mihinkään kopiosoittimeen.

 
Minä laittaisin surutta jos olisin lepakkoa hankkimassa (olen 2 Edwardsia omistanutkin), ei nimittäin ole Gibsonin Studio-malleilla mitään jakoa vertailussa. Nuo ovat aivan virheettömästi viimeisteltyjä soittimia ja osat ovat laatukamaa kuten edellä todettiin. Minulla käyneet yksilöt soivat myös aivan upeasti, rinnakkaistestissä Gibsonin LP Customin kanssa eivät hävinneet pätkääkään. Soundi oli tietysti "hevimpi" lähinnä johtuen mikityksestä (EMG 81/81 ja SD JB/59), joten mielipiteeni on sikäli värilasien läpi muodostettu. Sustain oli kuitenkin jäätävä, ja soundi iso - mitä muuta Les Paulilta vaaditaan?
 
Otelautamerkit ottivat silmään ollessaan halvempaa jäljitelmää, eikä aitoa helmiäistä. Muuten materiaaleista ei ole pahaa sanottavaa, otelaudan eeben oli mustaa ja maalipinta bindauksineen todella asiallinen.
 
Mojo ei ole Gibsonin kanssa edes samalla seinällä, mutta kertaluokkaa parempi viimeistely tasoittaa peliä selvästi. Kitarat ovat tuntuvasti kevyempiä kuin aito asia, mutta soundiinhan sillä ei ole pienintäkään vaikutusta kuten soitinrakennusta tuntevat tietävät - kevyimmät yksilöt ovat halutuimpia Gibsoneissakin.
 
Todettakoon vielä, että nuo ovat mitoiltaan aivan 1:1 kopioita LP Customista - eivät siis liity ESP:n Eclipseihin millään tapaa. Kaulaprofiilit olivat identtiset sekä molemmissa omistamissani Edwardseissa että vertailun LP Customissa.
 
Dead men tell no tales.
koponen
27.02.2008 09:22:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä laittaisin surutta jos olisin lepakkoa hankkimassa (olen 2 Edwardsia omistanutkin), ei nimittäin ole Gibsonin Studio-malleilla mitään jakoa vertailussa. Nuo ovat aivan virheettömästi viimeisteltyjä soittimia ja osat ovat laatukamaa kuten edellä todettiin.
 
Oho, vahvaa tulkintaa. Olen tässä viime aikoina rämpytellyt Lespoja sillä silmällä ja täytyy sanoa että G LP Studio (4kpl testattu) on toistaiseksi ollut hintaluokkansa soundikunkku. Siinä vaan on eläväisyyttä jotain joka tonnin LTD:stä tai Tokaista puuttuu. Työn jälki ja viimeistelyhän niissä on vähän sinnepäin ja bodyt onttoja, mutta eipä haittaa. Olen niin kyllästynyt näihin helmiäisellä kyllästettyihin silmäkarkkeihin jotka eivät soittimena ole mistään kotoisin. Ainoa loistava ei Gibson on toistaiseksi ollut Epiphonen Heritage Series LP ja se ei soinnissa jää esikuvalleen yhtään ja viimeistelykin on kertaluokkaa parempaa. Harmi että niitten valmistus on lopetettu.
 
If it says Marshall on the front, you're good to go
k_laakso
27.02.2008 09:33:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho, vahvaa tulkintaa. Olen tässä viime aikoina rämpytellyt Lespoja sillä silmällä ja täytyy sanoa että G LP Studio (4kpl testattu) on toistaiseksi ollut hintaluokkansa soundikunkku. Siinä vaan on eläväisyyttä jotain joka tonnin LTD:stä tai Tokaista puuttuu. Työn jälki ja viimeistelyhän niissä on vähän sinnepäin ja bodyt onttoja, mutta eipä haittaa. Olen niin kyllästynyt näihin helmiäisellä kyllästettyihin silmäkarkkeihin jotka eivät soittimena ole mistään kotoisin. Ainoa loistava ei Gibson on toistaiseksi ollut Epiphonen Heritage Series LP ja se ei soinnissa jää esikuvalleen yhtään ja viimeistelykin on kertaluokkaa parempaa. Harmi että niitten valmistus on lopetettu.
 
Ja tonni pitäisi maksaa siitä että viimeistely on tehty useimmiten päin veetä?
Todellista laatua, jeah!
 
"Do you trust who I trust me, myself and I."
Heze
27.02.2008 11:36:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälainen hinta/laatusuhde Edwardsin kitaroissa on?
Ite hommasin Edwardsin E-LP-92SD:n Ishibashilta Osakasta ja olen ollut todella tyytyväinen hinta/laatusuhteeseen. Sain sellaisen kitaran jota halusin ja mielestäni kohtuullisella hinnalla.
 
Yltävätkö Edwardsit Gibsonin kaltaisten kitaroiden laatutasolle?
Tämä on luultavasti sen verran subjektiivinen asia, että se täytyy jokaisen varmaan ite henk. koht testata. Minä en voi kommentoida suuntaan enkä toiseen kun en ole koskaan Gibsonia testannut. =)
 
koponen
27.02.2008 12:07:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja tonni pitäisi maksaa siitä että viimeistely on tehty useimmiten päin veetä?
Todellista laatua, jeah!

 
Niinkuin sanoin että työn laatu ei ole kummoinen, mutta soittimena kapine on erinomainen. Korean yms soittimissa asia menee juuri päinvastoin, eli moni kakku päältä kaunis ja niin eteenpäin. Jos on valittavana roisi hyväsoundinen tai silmäkarkki ei niin hyväsointinen, niin otan sata kertaa sadasta ensin mainitun. Tiedän ettei kaikki ajattela samalla tavalla, koska noita kurrutettuja kopiokeppejä myydään pilvin pimein. Tällä kokemuksella sanoisin että tonnin budjetilla liikuttaessa se on joko sointi tai viimeistely. Molempia ei siihen rahaan oiekin ole tarjolla.
 
If it says Marshall on the front, you're good to go
k_laakso
27.02.2008 12:17:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiedän ettei kaikki ajattela samalla tavalla, koska noita kurrutettuja kopiokeppejä myydään pilvin pimein. Tällä kokemuksella sanoisin että tonnin budjetilla liikuttaessa se on joko sointi tai viimeistely. Molempia ei siihen rahaan oiekin ole tarjolla.
 
Tässä tapauksessa Edwardsit eivät ole mitään kuorrutettuja keppejä, joissa on panostettu ulkonäköön, vaan tarkkoja kopioita alkuperäisistä. Tonni alkaa olla jo sen verta suuri raha, että odotan viimeistelyn olevan huomattavasti korkeammalla tasolla kun mitä se on ollut monessa kokeilemassani studiossa, yksi poikkeus seasta kylläkin löytyy. Ihmettelen miten Gibson päästää nimellään ulos niin huonosti viimeisteltyjä kitaroita.. Tuntuu vaan että tänne peräpohjolaan löytävät tiensä aina ne huonoimmat kappaleet kun matkan varrella ties kuinka moneen kertaan kaavitaan kermat päältä..
 
"Do you trust who I trust me, myself and I."
hapan
27.02.2008 12:17:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja tonni pitäisi maksaa siitä että viimeistely on tehty useimmiten päin veetä?
Todellista laatua, jeah!

 
Siinä saa vaihdokkina loistavan soinnin, soitettavuuden ja jälleenmyyntiarvon.
 
Mä en kyllä käsitä näitä taliaivopettereitä, joille viimeistely on se THE juttu kitaroissa. Naurattaa nämä, jotka itkevät, jos jostain kepistä puuttuu puolimilliä bodybindingiä jostain hihnanupin kohdalta tai jos se helmiäisinlay on siitä custom lespasta jäänyt pikkusen viilaamatta ekalta nauhavälistä. TAI ETTÄ LAVAN ON LOGOSSA PIKKU PAINOVIRHE? Voi jumpe, miten noiden asioiden kanssa pystyy elämään? Heti muuttuu soundi ja soitettavuus huonoksi, jos löytää sen neliömillimetrin lakkavirheen bodyn takaa.
 
Toki, jos kitara on mittatilauskitara, niin rahoille pitää saada vastinetta, mutta sarjatuotanto kama... löystäkää sitä krakaa, jumalauta. Se laatu on paljon muuta, kuin mulkulla sivelletty mikrofonin kehys.
 
pekurides
27.02.2008 12:23:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainoa loistava ei Gibson on toistaiseksi ollut Epiphonen Heritage Series LP ja se ei soinnissa jää esikuvalleen yhtään ja viimeistelykin on kertaluokkaa parempaa. Harmi että niitten valmistus on lopetettu.
 
Tämä heritage sarjahan on se mystinen "tsekki-epi" , minä myös semmosen muutama vuosi sitten hommasin ja vaikka pitäisi olla laadukas schallerin hardware niin mikit meni vaihtoon ja virit sekä talla mutta ei ne alkuperäset huonoja olleet.. ei,ei.
 
Lukittavat Schallerin virittimet ja paremman säätövaran omaava gotohin talla graphtechin paloilla sekä Duncanin seth lover&59 setti vain ovat sitä luokkaa että ruvetaan olemaan samalla tasolla ison G:n kanssa.
 
Semmoinen hauska olemus tässä lespassa että se on todella jämerä!
Painoa muistaakseni yn. 5kg ja tuntuma todella jykevä verrattuna alkuperäseen mutta ei mitenkään huono ,vaan tuntuvat muut sen jälkeen hiukan hepposilta ja rimpuloilta:)
 
Hyvin se soi mutta epäilen että puut ei ihan samaa "honduras" tasoa kuitenkaan... (eurooppalainen loimuvahterakansi) mutta kyllä kiinan epit sekä monet tokait tuo pätkii helposti. HYvä ostos.
 
ps. Mites jos edwards tulee kuitenkin samalta linjalta kuin ESP standard niin eikös silloin pitäisi olla kuitenkin suunnilleen samaa tasoa?
 
Tunteella päin vittua.
pekurides
27.02.2008 12:27:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siinä saa vaihdokkina loistavan soinnin, soitettavuuden ja jälleenmyyntiarvon.
 
Mä en kyllä käsitä näitä taliaivopettereitä, joille viimeistely on se THE juttu kitaroissa. Naurattaa nämä, jotka itkevät, jos jostain kepistä puuttuu puolimilliä bodybindingiä jostain hihnanupin kohdalta tai jos se helmiäisinlay on siitä custom lespasta jäänyt pikkusen viilaamatta ekalta nauhavälistä. TAI ETTÄ LAVAN ON LOGOSSA PIKKU PAINOVIRHE? Voi jumpe, miten noiden asioiden kanssa pystyy elämään? Heti muuttuu soundi ja soitettavuus huonoksi, jos löytää sen neliömillimetrin lakkavirheen bodyn takaa.
 
Toki, jos kitara on mittatilauskitara, niin rahoille pitää saada vastinetta, mutta sarjatuotanto kama... löystäkää sitä krakaa, jumalauta. Se laatu on paljon muuta, kuin mulkulla sivelletty mikrofonin kehys.

 
Mä luulen että ne pikkuviimeistelyvirheet kertovat monille siitä "laadusta" että jos ei viitsitä edes näkyviin pikkuasioihin panostaa niin mites asiat sitten niiden päällepäin näkymättömien soinnillisesti tärkeiden seikkojen kanssa sitten oikein on....
 
Tunteella päin vittua.
Walde
27.02.2008 12:41:36 (muokattu 27.02.2008 12:42:45)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten nuo verotukset ja muut maksut tulevat tuohon esimerkiksi itse katselin Edwardsin E-CY-108D7:ta hinta on sellaiset 370 € (59,800 jeniä). Paljon tuohon tulisi lisää jos Suomeen tollaista alkaisi hommaamaan?
 
Ps. Myönnän olin laiska enkä jaksanut hakua käyttää mutta jos joku viitsisi silti kertoa...
 
k_laakso
27.02.2008 12:43:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten nuo verotukset ja muut maksut tulevat tuohon esimerkiksi itse katselin Edwardsin E-CY-108D7:ta hinta on sellaiset 370 € (59,800 jeniä). Paljon tuohon tulisi lisää jos Suomeen tollaista alkaisi hommaamaan?
 
Toimituskulut päälle ja sitten siitä summasta x 1,22 ja siitä vielä x1,05 niin ollaan aikalailla oikeissa luvuissa.
 
"Do you trust who I trust me, myself and I."
Walde
27.02.2008 12:46:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paljon nuo toimituskulut olisivat pikaisella arviolla heitin että 100€ koska ei ole mitään hajua noista hintahan jäisi melko kohtuulliseksi jos se siihen 600€ pintaan jäisi :/
 
atha
27.02.2008 12:49:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten nuo verotukset ja muut maksut tulevat tuohon esimerkiksi itse katselin Edwardsin E-CY-108D7:ta hinta on sellaiset 370 € (59,800 jeniä). Paljon tuohon tulisi lisää jos Suomeen tollaista alkaisi hommaamaan?
Jos en väärin muista, niin Ikebe (sieltähän tuon varmaan bongasit) taitaa olla vähän haluttomampi nykyään Japanin ulkopuolelle Edwardseja myymään.
 
Tommosen hintainen (veroton hinta tuo) tulee maksamaan kuluineen ehkä jotain 600-650, riippuen vähän mitä kauppa kuljetuksista velottaa.
 
Walde
27.02.2008 13:15:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos en väärin muista, niin Ikebe (sieltähän tuon varmaan bongasit) taitaa olla vähän haluttomampi nykyään Japanin ulkopuolelle Edwardseja myymään.
 
No voihan p*ska. Pitänee tälläin ensin vissiin tiedustella musamaailmasta saisiko tuota heidän kauttaan. Mailia sinne siis...
 
LaXu
27.02.2008 13:38:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siinä saa vaihdokkina loistavan soinnin, soitettavuuden ja jälleenmyyntiarvon.
 
Mä en kyllä käsitä näitä taliaivopettereitä, joille viimeistely on se THE juttu kitaroissa. Naurattaa nämä, jotka itkevät, jos jostain kepistä puuttuu puolimilliä bodybindingiä jostain hihnanupin kohdalta tai jos se helmiäisinlay on siitä custom lespasta jäänyt pikkusen viilaamatta ekalta nauhavälistä. TAI ETTÄ LAVAN ON LOGOSSA PIKKU PAINOVIRHE? Voi jumpe, miten noiden asioiden kanssa pystyy elämään? Heti muuttuu soundi ja soitettavuus huonoksi, jos löytää sen neliömillimetrin lakkavirheen bodyn takaa.
 
Toki, jos kitara on mittatilauskitara, niin rahoille pitää saada vastinetta, mutta sarjatuotanto kama... löystäkää sitä krakaa, jumalauta. Se laatu on paljon muuta, kuin mulkulla sivelletty mikrofonin kehys.

 
Mua ei haittaisi jos olisi tosiaan kyse pikkuvirheistä. Liialliseen kulmaan asennettu kaula, huonosti tehty maalipinta, puoliviimeistellyt nauhat..näitä minä olen Gibsoneissa nähnyt. Ei toki kaikissa, mutta valitettavasti täällä Suomessa ei ole yleensä kovin montaa yksilöä mahdollista kokeilla yhdessä kaupassa. Mun mielestä yli tonnin skebassa ei enää saisi olla ongelmia, joita ei löydä yleensä edes 500€ kiinalaisista kapuloista.
 
Jälleenmyyntiarvokin on vähän kyseenalainen. Helpompi täällä on myydä tonnin kitara kuin parin tonnin kitara ja suunnilleen sama prosentti hinnasta lähtee kaupasta kannettaessa veks. Wanhat skebat on sitten asia erikseen. Loistava soundikin on yksilöjuttu eikä tässä ole mielestäni mitään eroa mikä nimi lavassa lukee.
 
Edwardseista ei minun kokemuksieni mukaan ole kuin hyvää sanottavaa. Jos LP tyyppistä kapulaa olisin hommaamassa ne olisivat aika korkealla omalla listallani. Soundi on useamman yksilön perusteella mielestäni juuri sitä, mitä minä LP:lta odotankin ja rakennuslaatu tasaisen hyvää. En itse oikein ymmärrä tätä "vain Gibsonista saa sen soundin" ajattelua, ne on loppupeleissä vain kitaroita muiden joukossa. Tuskinpa kovin moni on myöskään vertaillut Edwardseja Gibsoneihin esim. samoilla mikeillä varustettuna. SD JB/59 ei ole minun ykkössuosikkini mutta eipä ole Gibsonin 490 jne. mikitkään.
 
Täytyy tosin myöntää, että minusta olisi kiva jos ESP julkaisisi loimuviiluttoman Edwards LP:n. Muutenkin plaintopit kitaroissa ovat turhan harvinaista kamaa nykyään.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «