Aihe: Rocktown (Hki)
1 2 3 4
Simo78
23.01.2008 09:27:12
pitääpä lisätä vielä aiheeseen! Yllättävän vähän oli porukkaa tossa perjantaina, vaikka 24asti häppäri, hanasta kaikki 2€ ja vielä sai pari drinkkilippuakin. Ilmeisesti ei mikään ihan suosituin baari noin yleiselläkään tasolla...
jurpontor
24.01.2008 06:04:04
Käsittääkseni baareilla on velvollisuus järjestää sinne ohjelmaa, ainankin siis enemmän kuin perinteinen kaljakuppia, säilyttääkseen anniskeluoikeutensa sekä mahdollisesti pitkän aukioloaikansa ? tästä asiasta voin olla väärässäkin mutta näin olen ymmärtänyt. joku korjannee.

Anniskeluoikeuksia ei todellakaan menetä vaikkei järjestäis mitään ohjelmaa, ikinä, koskaan. Mut jos kapakka on yli kahteen auki, sen pitäs järjestää jotain tapahtumaa. En muista mikä se tarkka sanamuoto oli, mut jotain huvittavan '50-lukuista kuitenkin. Tollaseksi ohjelmaksi käy about mikä tahansa karaokesta tikanheittoon.
"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
DSM
24.01.2008 19:31:18

pitääpä lisätä vielä aiheeseen! Yllättävän vähän oli porukkaa tossa perjantaina, vaikka 24asti häppäri, hanasta kaikki 2€ ja vielä sai pari drinkkilippuakin. Ilmeisesti ei mikään ihan suosituin baari noin yleiselläkään tasolla...

Eipäs ollu sakkia eilenkään :(
"it's nice to be important, but it's more important to be nice..."
oodee1
21.02.2008 02:25:24
Minkä kokoisella kalustolla (PA) siellä on oltu liikkeellä?

Meillä keikka tulossa ja PA:t on mutta mietityttää että kannattaako ottaa ihan koko setti alapäineen ja muine hiluineen, vai riittäisiköhän vaan isot yläpääpöntöt suoltamaan laulut, kiipparit ja basarinnapsut.
www.coldmeatsociety.com
Simo78
21.02.2008 07:55:40
Minkä kokoisella kalustolla (PA) siellä on oltu liikkeellä?

Meillä keikka tulossa ja PA:t on mutta mietityttää että kannattaako ottaa ihan koko setti alapäineen ja muine hiluineen, vai riittäisiköhän vaan isot yläpääpöntöt suoltamaan laulut, kiipparit ja basarinnapsut.

Kyllä kannattaa tuohon paikkaan ottaa alapäätkin mukaan, jos jaksaa kantaa! Kyllä varmasti yläpää pöntöilläkin pärjää, varsinkin jos jengiä tulee yhtä paljon mitä meillä oli=)
oodee1
21.02.2008 11:51:11
Kyllä kannattaa tuohon paikkaan ottaa alapäätkin mukaan, jos jaksaa kantaa! Kyllä varmasti yläpää pöntöilläkin pärjää, varsinkin jos jengiä tulee yhtä paljon mitä meillä oli=)

Hehe, tätä justiinsa tarkotin. Ei välttämättä innosta laittaa pystyyn "Danny-shown" kaltaista spektaakkelia 3lle kaverille....
www.coldmeatsociety.com
miffe
21.02.2008 21:17:52
Ei välttämättä innosta laittaa pystyyn "Danny-shown" kaltaista spektaakkelia 3lle kaverille....

Mitä ihmeellistä tai spektaakkelinomaista _sun_mielestä_ Dannyn showssa on teknisessä mielessä? Mun mielestä ei mitään (satun kaiken lisäksi tasan tarkkaan tietämään, mitä siinä setissä on).

Jos taas sua ei kiinnosta panostaa ulkomusiikillisiin seikkoihin, niin siihen en voi sanoa muuta kuin voivoi.
turkulainen
Simo78
21.02.2008 21:46:40
Mitä ihmeellistä tai spektaakkelinomaista _sun_mielestä_ Dannyn showssa on teknisessä mielessä? Mun mielestä ei mitään (satun kaiken lisäksi tasan tarkkaan tietämään, mitä siinä setissä on).

Jos taas sua ei kiinnosta panostaa ulkomusiikillisiin seikkoihin, niin siihen en voi sanoa muuta kuin voivoi.

Mä en voi sanoa, kun voi voi, kun ei taas osata lukea sitä viestin pointia, vaan vedetään jostain kumman syystä hernettä nenään!! Chill man!!
miffe
22.02.2008 10:54:56
Mä en voi sanoa, kun voi voi, kun ei taas osata lukea sitä viestin pointia, vaan vedetään jostain kumman syystä hernettä nenään!! Chill man!!

En mää mitään herneitä kiskonu ole. Mutkun joku ei jaksa panostaa tuomalla kunnollista tekniikkaa ja vertaa sitä Danny-shown kanssa, niin pakkohan sitä on tyhmiä kyselllä.
turkulainen
oodee1
22.02.2008 22:55:47 (muokattu 22.02.2008 23:08:42)
Danny nyt ei liittynyt asiaan mitenkään. Hölmö viittaus vain esim. Kummeli "Jackpot" elokuvaan jossa Danny esiintyy "isoilla kamoilla, isoilla valoilla". Tarkoitus ei ollut vinoilla tämän pitkän linjan viihdeammattilaisen tai hänen kunniotettavien roudariensa kustannuksella.

Ja tekniikan kunnollisuudestakaan ei ollut kyse. "Kunnon tekniikka" tai vaiva/hyöty suhde harvoin tarkoittaa 1000 m2 klubin tekniikan tunkemista tilaan joka on 200m2 sokkelo. Varsinkin kun tiettävästi omaa tuotantoaan esittävät _ei_niin_tunnetut_bändit saavat varsin kohtuullista liksaa Suomessa.

Joten, aion tästedeskin ottaa selvää etukäteen mestoista että osaa varautua "tilanteeseen" sopivalla setillä kaikkea. Oli se sitten Pa-setti tai humppabändin ohjelmisto.

Kiitos
www.coldmeatsociety.com
Tomppa
25.02.2008 13:09:38

Joo eipä käyny meidänkään keikalla sillon viime vuonna montaa ihmistä. Oli tosin keskellä viikkoa mutta näistä posteista päätellen ei siellä viikonloppusinkaan kovin suuria yleisömääriä ole odotettavissa.
Paikka oli muuten kyllä ihan jees ja henkilökunta erittäin hyvää jengiä mutta se ei paljon auta jos on 10 ihmistä kuuntelemassa...

Vaikuttaa siltä ettei ihmiset nykyään enää käy keikoilla edes viikonloppuisin ellei kyseessä ole joku him tai vastaava.

Ainakin henk koht alkaa vituttaa kun ihmiset innoissaan kyselee että koska on keikkoja ja sitten kun hoidetaan keiikoja niin ei edes vaivauduta paikalle. Perkele...

No, hieman off topic mutta kyllä helpotti.
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!" Jälleen yksi lausahdus joka todistaa Matin puhuvan myös ulkomaankieliä.
Misa1
25.02.2008 14:26:04

Itseasiassa meilla oli keikka tuossa viime vuonna marraskuussa. Pääbändinä oli Ajattara ja keikka päivä oli torstaina.

Oletettiin jotenkin, että kyllähän Ajattara vetää yleisöä paikalle. No sen verran veti, että juuri 50 maksavaa asiakasta saapui paikalle.

No sehän oli meille ihan suht ok määrä mut aika vähänlaisesti Ajattarelle.

Vähän hiljaista on nykyään useissa muissakin pakoissa kuin Rocktownissa. Taitaa ne ainoat paikat mitkä vetävät edes vähän porukkaa olla ne pienet kyläkuppilat vakioasiakkaineen ja parit keskustan baarit.
www.myspace.com/theanima
www.myspace.com/gasolinefinland
pimp
25.02.2008 20:56:16
Rocktownin meiningeistä on sanottava että homma toimii avoimesti juuri niin kuin ilmoittavat ja vastuuta tosiaankin on keikan järkkäävällä taholla jonkin verran.

Tällöin ei esimerkiksi tiedotusta ole vakiona missään. Vielä vähemmän maksettua mainontaa. Näiden pitäisi olla alusta lähtien hanskassa silloin jos lippuriskillä lähtee järkkäämään jotain. Yllättävän monilta keikkajärjestäjiltä ja klubinpitäjiltä tämmöiset unohtuu ja ihmetellään kun ei kukaan tuu.
Nelikielipiru
27.02.2008 13:45:50

En sitten tiedä mikä ihmisiin mennyt ettei livemusa nappaa?

Liikaa kokoajan tarjolla keikkoja ja kaikkapaikkoja?
Luulin joskus että soolojen soittamiseen tarvitaan soolokitara.
Simo78
27.02.2008 22:03:25
Liikaa kokoajan tarjolla keikkoja ja kaikkapaikkoja?

Varmaan tämä osasyy kyllä! Mites sitten näiden nuorisotapahtumien laita? Vielä mun nuoruudessa nuokkarikeikat veti yleisöä riippumatta bändeistä ja nykyään yleisömäärät naurettavia. Onko netti vienyt kokonaan kiinnostuksen nuokkari tapahtumilta? Noihan on juurikin niitä tapahtumia, mitä seuraavatkin isot nimet tarvitsevat. Mä olen muutenkin huolissani Suomen musatilanteesta, kun ei uusia hyviä bändejä tunnu tulevan juuri lainkaan. Esim. n. 5-10 vuotta(him, rasmus, disco ensemble, diablo jne.) sitten tuntui joka nurkassa olevan toinen toistaan potentiaalisempaa yrittäjää, kun taasen nykyään ei juuri lainkaan. Tai sitten mä en vaan ole enää mukana "kuvioissa"=)
Nelikielipiru
28.02.2008 08:38:18

Varmaan tämä osasyy kyllä! Mites sitten näiden nuorisotapahtumien laita? Vielä mun nuoruudessa nuokkarikeikat veti yleisöä riippumatta bändeistä ja nykyään yleisömäärät naurettavia. Onko netti vienyt kokonaan kiinnostuksen nuokkari tapahtumilta? Noihan on juurikin niitä tapahtumia, mitä seuraavatkin isot nimet tarvitsevat. Mä olen muutenkin huolissani Suomen musatilanteesta, kun ei uusia hyviä bändejä tunnu tulevan juuri lainkaan. Esim. n. 5-10 vuotta(him, rasmus, disco ensemble, diablo jne.) sitten tuntui joka nurkassa olevan toinen toistaan potentiaalisempaa yrittäjää, kun taasen nykyään ei juuri lainkaan. Tai sitten mä en vaan ole enää mukana "kuvioissa"=)

Totta turiset tuon netin suhteen varmaankin, eipä tullut edes mieleeni. Ja onhan tuo nuorison mainstreem musiikki nykysin jotain muuta kun kitara vetoista, käsittääkseni. Muistan itekin skidinä kun nuokkarit, vernissa ja vastaavat oli aina ihan täys kun oli vaan mahdollisuus mennä kattelemaan pändejä. Noh, ajat muuttuu ja se vaan pitää jollain tavalla ottaa vastaan. =)

Mutta toisaalta taas tämä "hevi kausi" on taas innostanut skidejä soittamaan, ja kun välillä käy kattomassa noitten keikkoja nuokkareilla niin täytyy sanoa että on kyllä soittajat viettäneet harjotellessa aikaa ja paljon. On meinaan tuo teknisyys aika kovaa tasoa nykysin skideillä, ei me vaan silloin.. =)
Bonham
28.02.2008 08:45:54
Totta turiset tuon netin suhteen varmaankin, eipä tullut edes mieleeni. Ja onhan tuo nuorison mainstreem musiikki nykysin jotain muuta kun kitara vetoista, käsittääkseni. Muistan itekin skidinä kun nuokkarit, vernissa ja vastaavat oli aina ihan täys kun oli vaan mahdollisuus mennä kattelemaan pändejä. Noh, ajat muuttuu ja se vaan pitää jollain tavalla ottaa vastaan. =)

Mutta toisaalta taas tämä "hevi kausi" on taas innostanut skidejä soittamaan, ja kun välillä käy kattomassa noitten keikkoja nuokkareilla niin täytyy sanoa että on kyllä soittajat viettäneet harjotellessa aikaa ja paljon. On meinaan tuo teknisyys aika kovaa tasoa nykysin skideillä, ei me vaan silloin.. =)

Menee aiheen ohi, mutta pakko kommentoida: olen vähän eri mieltä tuosta osaamisesta. Varsinkin niin kovin suositussa heavyssa... sitä kai edelleen pidetään jotenkin "helppona" lajina, totuus kuitenkin on jotain ihan muuta...

Toinen erittäin merkittävä seikka on se, että noilla ikärajattomilla keikoilla 99 prossaa yleisöstä on tyttöjä. Mua se huolestuttaa, varsinkin kun taas siellä soittopuolella pojat ovat vastaavassa prosentissa... mistä ne soittajapojat ammentaa vaikutteita yms, jollei muiden keikat kiinnosta???

Kai ne on nämä muut mahdollisuudet tsekkailla bändejä vieneet jengiä keikoilta... se on vaan hiton paha juttu.
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Nelikielipiru
28.02.2008 11:44:56

Menee aiheen ohi, mutta pakko kommentoida: olen vähän eri mieltä tuosta osaamisesta. Varsinkin niin kovin suositussa heavyssa... sitä kai edelleen pidetään jotenkin "helppona" lajina, totuus kuitenkin on jotain ihan muuta...

Ilmeisesti oon sitten nähnyt vain niitä "parhaita", eikä se toinen puoli oo mulle paljastunut. Viime vuoden aikana kun kävin varmaan sen 20 nuokkari keikkaa kattelemassa frendien skidien keikkoja niin mua ainakin yllätti bändien taso kokonaisuudessaan. Ikä haitari noissa soittajissa on 12-16vee. Siis tottahan siellä oli sitä toistakin puolta mukana, mutta kokonaisuudessaan taso oli/on yllättävän kova jos tuo ikä otetaan huomioon.

Tuosta hevin "helppoudesta" oon sun kanssa samaa mieltä.
Simo78
28.02.2008 14:50:23
Tuosta hevin "helppoudesta" oon sun kanssa samaa mieltä.

Paukkuu nyt aika ohi aiheen, mutta sen verran hyvin, että pakko jatkaa...

Helppoa hyvän hevin tekeminen ei ole. No mutta, mitäs mieltä nykyhevin omaperäisyydestä? Ainakaan itse en löydä näistä uusista yrittäjistä sitä tarvittavaa omaperäisyyttä. Tosta osaamisen määrästä olen kyllä "riittävän määrän kieliä"-pirun kanssa samaa mieltä. Meneekö sitten kaikki aika opetellessa muiden tekemiä juttuja, ettei sitä omaa saada riittävästi mukaan. Etenkin trash-osasto on aika puuduttavan samanlaista musaa täynnä, ihan siis isompienkin bändien osalta. Itse olen vähentänyt selvästi hevilevyjen ostoa ja keskittynyt "huolestuttavan" poppiin materiaaliin...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)