Aihe: Ibanez RG548 uutta tallamikkiä
1 2 3
pekurides
26.02.2008 21:20:06

Kovasti paljon ovatten duncanin customia myos kehuneet . paf on stereoids.

torilta duncania ja dimarziota hyvin l;ytyy ja kohtuuhintaan...

Kyll' m'kin olen BKP suuntaan jo kallistunut seuraavien mikkien suhteen, on tuo Warpig todellakin niin kova ett' oksat pois!

Dimarzion activatorista joku voisi kertoa hiukan kokemuksia.

D/sonic toimii ...
Tunteella päin vittua.
_NiXu_
26.02.2008 21:43:14
Kyllä tässä ihan passiivi linjoilla ollaan. Paristot kuuluu kaukosäätimeen, ei kitaraan. ;)

Pitää alkaa tuota Nailbombia pälyilemään entistä tarkemmin. Vaikuttaa kyllä erittäin hyvältä mikiltä. :)
Ei s**tana"
VFK
26.02.2008 23:16:43
Kovasti paljon ovatten duncanin customia myos kehuneet . paf on stereoids.

torilta duncania ja dimarziota hyvin l;ytyy ja kohtuuhintaan...

Kyll' m'kin olen BKP suuntaan jo kallistunut seuraavien mikkien suhteen, on tuo Warpig todellakin niin kova ett' oksat pois!

Dimarzion activatorista joku voisi kertoa hiukan kokemuksia.

D/sonic toimii ...

Mulla oli D-Activator Caparison Dellingerissä, mutta se ei vakuuttanut. Sitähän mainostetaan passiivi EMG 81:senä, paranneltuna sellaisena. Ulostuloa oli kyllä paljon ja tiettyjä muitakin yhtäläisyyksiä 81:seen myös oli. Todella steriilin ja hengettömän kuuloinen mikki. 81 saattaa joskus kuulostaa vähän ohuelta ja D-Activatoriin olikin onnistuneesti matkittu samaa ohutta soundia(tää on sitten sitä humooria), mutta siitä puuttui se 81:sen räyhäkkyys ja voima. Samassa kitarassa mulla oli aiemmin myös se esikuva, 81 ja se kyllä pätki D-Activatorin mennen tullen. D-Activatorissa mainostetaan olevan enemmän dynamiikkaa, mutta ei siinä mitään radikaaleja eroja 81:seen verrattuna ollut. Dellinger on pulttikaulainen, mutta frendin Eclipsessä se vakuutti tasan yhtä vähän.
So many assholes... So few bullets.
pekurides
27.02.2008 02:58:49

ok.
Sitä räkää,potkua ja rouhetta nykyään arvostan enempi kuin "selkeyttä ja erottelevaa" niinkuin voisi vaikka EMG81 luonnehtia....
tuo sitä luonnetta ja cohonesia saundiin:)

Kohtuudella tietenkin...

Onhan sitä kovasti paljon tonezonea ainaskin mahonkisiin Ibaneezeihin vissiin ihan tehtaaltakin asti laitettu? ainakin monessa näkynyt olevan....
Tunteella päin vittua.
pekurides
27.02.2008 11:34:44

Mitenkäs ois sitten tuo Dimarzion X2N? Dimarzion sivujen tone guide:n perusteella vaikuttaisi melko kirkkaalta jos vertaa esim. Tone zoneen.

EDIT: Nii en niissä ääninäytteissä huomannu kyllä juuri mitään eroa... :D

juu, mulla on ollu kummatkin vuorotellen samassa Ibanezin mahonki artistissa ja X2N tosiaan kirkas ja siinä hurja ulostulo.

Siinä Artistissa se pelitti hyvin juurikin kirkkautensa ansiosta mutta jollain tavalla karu saundi sekä särö myös hiukan harvemman oloinen.

Myöskin keraamiset kelat luovat hiukan kylmemmän saundin kuin alnico Tonezone.

Tonezone lämpimämpi ja tavallaan läskimpi saundi, mutta x2n taas jyrää hurjan ulostulonsa kautta ja siinä vielä aika neutraali eq ettei korosta mitään aluetta erityisesti...
Itse löydän hiukan yhtäläisyyksiä BKP Warpigiin: ulostulo&tasainen eq .
Mutta n.25v uudempana mikkinä Warpig kehittyneempi erityisesti hevanderisointeihin:)
Tunteella päin vittua.
VFK
27.02.2008 14:48:40
Tone Zone on toinen mikki, joka menee aina välittömästi vaihtoon. Liian tukkoinen soundi. Lämmin ja pyöreähkö soundi.

Monethan noistakin tuntuu tykkäävän, mutta erottelevuus ja voima siitä mielestäni uupuu, joita taas esim. siitä Sotapossusta löytyy.

Viimeisin kokemus mulla oli Tone Zonesta hetki sitten omistamassani J-Customissa ja vaikka kitara muuten olikin mahtava(tosin vähän soittoa vailla), niin Tone Zone tappoi soittamisen ilon aika lahjakkaasti.
Sensonic
27.02.2008 15:47:34
Tone Zone on toinen mikki, joka menee aina välittömästi vaihtoon. Liian tukkoinen soundi. Lämmin ja pyöreähkö soundi.

Monethan noistakin tuntuu tykkäävän, mutta erottelevuus ja voima siitä mielestäni uupuu, joita taas esim. siitä Sotapossusta löytyy.

Viimeisin kokemus mulla oli Tone Zonesta hetki sitten omistamassani J-Customissa ja vaikka kitara muuten olikin mahtava(tosin vähän soittoa vailla), niin Tone Zone tappoi soittamisen ilon aika lahjakkaasti.

Itse diggaan tuosta ToneZonesta. Olen digannut aina siitä lähtien, kun se tuli markkinoille. Ja onhan se soundi aika bassovoittoinen, mutta ei se välttämättä ole tukkoinen, riippuu tosin niistä kamoista, joilla soittaa.

Jos haluaa erottelua ja voimaa, niin sitten kannattaa asentaa aktiivihumpparit.
Itse ajattelin kokeilla Wolf -kimppatilauksessa tulleeseen Wolf-SS -kitaraan etelä-korealaisen Teslatekin aktiivimikkejä, koska niiden hinta on kohtuullinen. EMG:stä on jo kokemuksia, joten olisi kiva testata välillä jotain muuta aktiivimikkiä.

Tässä englanninkielinen arvostelu noista AH-1 -mikeistä:
"TESLA-AH1 Active Humbucker Pickup

TESLA-AH1 pickup is Active type humbucker pickup that is announced by first in domestic.
I have much interest in this point and did comparative analysis.
AH1 is similar with EMG pickup which has much drive amounts, strong output and noise less that use active way to need 9V battery and that has characteristic of shape and sound.
So, I did comparison test of sound with EMG pickup.

It started test at AH1 set on to the H.Inc's guitar and connected to " Marshall AVT".
The salient of characteristic is that "AH1" is noise less than "EMG-81".
This point is very good advantage in various aspects.
EMG pickup is having characteristic of noise less than general passive pickup.
AH1 has special quality of noise less than EMG pickup.
That is able to solve completely the trouble caused by noise.
And I was surprised by impression of sound that comes out to lump.
It was strong drive impression that is great damping from speaker and high density.
I felt the warm tone, so I received impression that is strong and special quality than EMG-81.
It is having similar EMG-81's output of power, but I set a high value on expression by smooth clean tone and full middle tone and smaller noise.

For the second, I tested at AH1 set on to the C company guitar about $200 and EMG-81 set on to the C company guitar about $600 by similar conditions.
Strength of Drive tone is equal with EMG-81. Because of characteristic of AH1 pickup, I feel good sound quality of AH1 rather than EMG-81 set on to the C company guitar.
When I change EMG pickup or other pickup on $200 middle of C company guitar, I doubt whether I can feel good sound like AH1.

The meantime, I heard sound of many pickups, but I was surprised really at AH1 performance in comparison test with EMG-81.
I think that there is no product that has performance more than AH from among spread many pickups already.
Other passive type pickup of D company and S company is crushed of sound because output is big and drive is high.
But AH1 pickup's sound could receive impression that full middle tone and dense tone.

Usually, EMG pickup that metal mania prefers is $140 for each. So, people can't approach easily.
Therefore, AH1's launch that special quality of sound and price is inexpensive has big merit that can change everybody by EMG pickup one relationship prices.
I think that is good news to metal mania that had waited the meantime and I believe that is going to solve problem about sound."

Mitä itse olen noiden kimppatilauksien hyväksi laskelmia mikkien hinnoista, niin tuon AH-1 -aktiivimikkisetin (humppari+humppari) saisi Suomeen noin +40 eurolla.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Landola F6/Cut
pekurides
27.02.2008 16:09:21

no ei oo hinnalla pilattu......
kuitenkin aina herää epäilys jos jotain saa erikoisen halvalla:)
Tunteella päin vittua.
lapio
27.02.2008 16:28:37

Sd:n JB kannattaa testata. Mulla on se tuossa iban Sz520 tallassa. Se on ko. kitaraan ehkä turhan ylämiddle/treblepainotteinen. Varsinkin Englini kanssa.

JB:tä en voi suositella RG548:seen, itselläni on sellainen tallassa ja soundi on turhankin ohut ja ylpäät kolisevat oudosti. Ei vaan toimi tässä kitarassa. Kerro toki sitten, kun löydät kitaraan täydellisen mikin niin harkitsen itsekkin sellaista omaani.
Nimittäin kotipaikkakunnalla eräälle hepulle meinasi käydä huonosti ukonilmalla kun ei osannut odottaa ukkosta kun näytti että ei ukostakaan. Tai en minä ihan tarkkaan muista miten se meni, kun oli viime kesänä. -aaro
Sensonic
27.02.2008 16:28:39 (muokattu 27.02.2008 16:35:46)
no ei oo hinnalla pilattu......
kuitenkin aina herää epäilys jos jotain saa erikoisen halvalla:)

Tyypillinen "suomalainen" ajattelutapa ;-)

Tässä jenkkiläisen Tesla -mikkien jälleenmyyjien hintoja:

http://www.jtmusical.com/default.asp?ID=389

Lähettivät mulle tuolta Teslatekistä heidän dealer -hintalistansa, jossa tuon em. mikkisetin tehdashinta on 38 USD.

Eli voi hyvin kuvitella, mitkä olisivat DiMarzion ja Seymour Duncanin mikkien hinnat, jos niitä voisi ostaa suoraan valmistajalta dealer -hintaan.

Edit: Teslatekin sivuilta voi kuunnella mikkien soundclippejä:

http://www.teslatek.com/guitarpickup/active/ah1.htm
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Landola F6/Cut
pekurides
27.02.2008 17:05:28

tutun kuulosta saundia kyllä pukkaa... ei siin mitään:)
Tunteella päin vittua.
.tapi.
27.02.2008 17:15:56
Harkkinnan arvoinen vaihtoehto voisi olla Bill Lawrence L-500R tai Xl-500. Mm. Nuno Bettencourtilla käytössä, postikuluineen alle 50€ jenkeistä.

www.billlawrence.com
oiva tumpeloinen
27.02.2008 18:00:42

Just näin. Mulla ei ainakaan RG:ssä toiminut Tone Zone ollenkaan. Tai kyllähän sillä soittelee joo, mutta ainakin Mesan kanssa liian tumma mikki. Vaihto X2N:ään herätti yläpäitä eloon oikein hyvin.
pekurides
27.02.2008 18:25:52

Harkkinnan arvoinen vaihtoehto voisi olla Bill Lawrence L-500R tai Xl-500. Mm. Nuno Bettencourtilla käytössä, postikuluineen alle 50€ jenkeistä.

www.billlawrence.com

ainakin duncanin dime oli hyvinkin terhakka ja kirkas ja mahonkisessa lespissä futas panterat kivasti sillä yhdellä saundilla mutta bluussit ja kevyet rokkenrollit sai kyllä unhoittaa...

D-sonic on hiukan scuupatun olionen mutta sanoisin että terve yläpää ja miellyttävän tiukka alakerta:)

Taijampa heittää sen kun jaksan lp:tallaan....
Tunteella päin vittua.
VFK
27.02.2008 20:18:02 (muokattu 27.02.2008 20:20:01)
Ne molemmat Bill Lawrencet on tosi kirkkaita ja äkäisiä mikkejä. Jos todella raaka soundi on hakusessa, niin ne saattaa miellyttää. Hevanderiin. Luin muuten äskettäin eräästä alan julkaisusta, että vaikka Dimellä olikin sopimus Duncanin kanssa, niin hän kuitenkin soitti edelleen pääasiassa Bill Lawrencen mikeillä.

Tone Zoneen liittyen, niin tottakai kaikki kamat aina vaikuttaa, mutta mielestäni sen mikin yleissoundi on sellainen, kuin edellä kuvailin. Olen soittanut sillä varustettuja 6- ja 7-kielisiä kitaroita 3:n Marshallin, Orangen Rockerverbin, Peaveyn 6505:n, VHT:n PIttbull Classicin ja Diezel Herbertin läpi, joten oma mielipide ja näkemys sen soundista on selkeä.

Mutta tosiaan sillekin mikille löytyy paljon käyttäjiä, jotka siitä pitävät. Soundimieltymyksiä on yhtä paljon kun soittajiakin.
McNulty
27.02.2008 20:23:29
Luin muuten äskettäin eräästä alan julkaisusta, että vaikka Dimellä olikin sopimus Duncanin kanssa, niin hän kuitenkin soitti edelleen pääasiassa Bill Lawrencen mikeillä.

Juu, eihän Dime vaihdattanut vanhoihin Deaneihin ja Washburneihin Duncaneita, vaan niissä säilyi Lawrencen L-500L:t ja XL:t. Vasta uudempiin malleihin alkoi tulla Dimebuckereita... joilla Dime ei kuitenkaan kovin suurta osaa ajastaan soitellut.

Lawrencet tosiaan kiepsautettuna tallassa, eli kuumempi kela pikkauksen kohdalle.
byt' v kurse volkov
VFK
27.02.2008 23:23:05
Juu, eihän Dime vaihdattanut vanhoihin Deaneihin ja Washburneihin Duncaneita, vaan niissä säilyi Lawrencen L-500L:t ja XL:t. Vasta uudempiin malleihin alkoi tulla Dimebuckereita... joilla Dime ei kuitenkaan kovin suurta osaa ajastaan soitellut.

Lawrencet tosiaan kiepsautettuna tallassa, eli kuumempi kela pikkauksen kohdalle.

Joo, ja tää lehden "luotettava lähde" oli sitä mieltä, että uusissakin Deaneissä Dime tykkäsi käyttää Lawrenceja, vaikka mainoskuvissahan niitä ei tietenkään näkynyt. Onko toi sitten oikeasti tietoa vai jotain muuta, sitä ei pysty ihan helposti varmistamaan.
_NiXu_
28.02.2008 09:53:39
Kyllä joutuu nyt antamaan vähä periaatteista periksi tuon mikin suhteen. Jos kerta n. 40€ saa molemmat mikit, niin miksei tuohon hintaan kokeilisi miltä ne aktiivit maistuu. :) Jos vaan tuo kimppatilaus onnistu. Ja jos ei toimi,eikä miellytä niin kiertoon vaan. Kyllä tuttuja sen verta löytyy.
Ei s**tana"
Jackson Dinky
28.02.2008 10:31:20
Ongelma jatkuu vielä. Nyt mikkinä on Evo, mutta pitkällisen viännön ja kiännön jälkeen soundi on vaan hieman parantunut. Yläpäätä on nyt sopivasti, mutta alapää on tukkoinen ja puuroutuu. Ongelma on vahvistimesta riippumaton. Selkeää ääntä saa aikaan, kun vääntää vahvarista bassot veks, mutta lopputulos on vaan kuivaa pöhinää. Middletkin saa aika armotta heittää huippuunsa, mutta sillä saa aikaan vaan pientä muutosta.

Joten kiikarissa olisi ei tumma soundinen, vaan jonkun verran kirkas mikki. Merkillä ei väliä. :)

tumma soundi, paljon gainia, terävä, hiljainen kuin kala = SD Dimebucker

Voin suositella.
...yhdessä illassa et kolmessa tunnissa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)