Aihe: Rumpusetin käyttöönotto "formaliinista"
1
Trumpalix
26.02.2008 19:21:12
Moro !

Hakisin muutamaan kysymykseen vastausta - kiitos jo etukäteen. Minulla on Tama Superstar (koivurunko, lakkapinta - malli jostain vuodelta 1980 tai aiemmin, siis lähes antiikkia) rummut. Valitettavasti ovat olleet ainakin 15 vuotta varastossa, joten aika on tehnyt tehtävänsä. Toimiva setti kuitenkin, joten ajattelin kunnostella sen soittokuntoon. Tässä kysymyksiä:

1) kromiosat (kiristimet, symbaalitelineet jne) ovat joistain kohti "ruosteessa" tai "patinoituneet" himmeäksi, miten kiillotan/puhdistan ne, millä aineella ?

2) kalvot pitänee laittaa uusiksi, onko ehdotuksia, minkälaiset ?

3) varaosia tarvittaisiin - virvelin "dumppaaja" sisälle, "räikkä" (mikähän oikea nimi) uusiksi sekä setin alkuperäisiin lautastelineisiin (keskellä ja irrallinen) symbaalinpidikkeet. Lisäksi parit kumitötsät symbaalitelineisiin.

4) virittäminen on myös päässyyt totaalisen unholaan.

En ole käynyt vielä edes paikallisessa (Oulu) musiikkiliikkeessä, joten olen aika h-moilasena. Josd mieleen tulee em. kysymyksien ulkopuolisia ehdotuksia, olen korvana. KIITOS!
Ramiok
26.02.2008 20:10:20
Melkein kaikkiin kysymyksiin löytyy vastaus, kun käytät hakua.
Nolte
26.02.2008 20:31:09 (muokattu 26.02.2008 20:41:56)
1) kromiosat (kiristimet, symbaalitelineet jne) ovat joistain kohti "ruosteessa" tai "patinoituneet" himmeäksi, miten kiillotan/puhdistan ne, millä aineella ?

Uskoisin, että täältä löytyy: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=98389

2) kalvot pitänee laittaa uusiksi, onko ehdotuksia, minkälaiset ?

Tämä on periaatteessa virittämisestä, mutta muistelen siellä jauhetun ihan kalvoistakin: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=63967

3) varaosia tarvittaisiin - virvelin "dumppaaja" sisälle, "räikkä" (mikähän oikea nimi) uusiksi sekä setin alkuperäisiin lautastelineisiin (keskellä ja irrallinen) symbaalinpidikkeet. Lisäksi parit kumitötsät symbaalitelineisiin.

Tähänkin saattaa löytyä apua tuosta ekasta laittamastani linkistä, joka koskee rumpujen kunnostamista.

4) virittäminen on myös päässyyt totaalisen unholaan.

Tässä virittämisen peruskurssi: http://www.kumu.fi/finnish/lehtiartikkelit_riffi2.html

Ps. Tämän palstan etusivulla on mainioita tietolähteitä nuo FAQ -alkuiset. Siellä on melkeinpä kaikista näkökulmista perustietoutta liittyen rumpuihin.

Ps2. Teretuloa foorumille!
nxvbvkjhuerghbxn3579328!!!
Kailis
29.02.2008 15:43:05

Pidä hyvää huolta. Itse tykkäisin saada tuon aikakauden setin matalilla tomeilla. Stewart Copeland!!!
Sonormies
29.02.2008 21:34:28
Stewart Copeland!!!
The one and only, mutta oli Imperialstarmies.
"Sonor macht frei." Nimim. Linnunlaulupuu
Tindrum
29.02.2008 21:58:21
Minulla on Tama Superstar (koivurunko, lakkapinta - malli jostain vuodelta 1980 tai aiemmin, siis lähes antiikkia) rummut.

Ostin vuonna -84 (?) ison satsin Superstaroja, uutena. Päivä päivältä kaduttaa enemmän ja enemmän , että myin ne pois. Billy Cobham for ever!
m© Öööö, seittemän ja puol neljäsosaa...eiks nii???
Kailis
29.02.2008 23:47:24

The one and only, mutta oli Imperialstarmies.

Ei haittaa, voisin vetää hyvinkin Supereilla ja kuvitella itseni Poliiseihin.
Sonormies
29.02.2008 23:57:37
Niin minäkin. Itse asiassa tuli vedettyä ja kuviteltua jo silloin 20 vuotta sitten, kun mulla oli Imperialstarit. Superstarathan oli astetta laadukkaammat kuin Imperialstarit. Sitä joskus silloin ihmettelinkin, että miksi Copeland ei soita ko. merkin lippulaivasetillä... No, kopsuttelihan se Imperialstareillakin ihan kohtuullisesti. Niin ja ne vanhat Superstarat on oikeesti hyviä.
"Sonor macht frei." Nimim. Linnunlaulupuu
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)