Aihe: Missä sekä Behrut että Genelecit koekuunneltavissa?
1
cokekola
25.02.2008 23:02:47
Missä liikkeessä pk-seudulla voisi koekuunnella sekä Behringerin 2030 että Genelecin 8030 -kajarit?

Jos hinta ei ole huimasti suurempi kuin nettikaupoissa, niin kaupatkin syntyvät kyllä liikkeessä:-)
stnprkl
26.02.2008 00:34:25
Missä liikkeessä pk-seudulla voisi koekuunnella sekä Behringerin 2030 että Genelecin 8030 -kajarit?

Jos hinta ei ole huimasti suurempi kuin nettikaupoissa, niin kaupatkin syntyvät kyllä liikkeessä:-)

http://www.genelec.fi/jalleenmyyjat/?city=Helsinki

Tuolla on lista Genelecin jälleenmyyjistä ja Soundata on noista semmonen kun tuo B:tä maahan. Hakusana Genelec riitti googlelle tähän vastaukseen.
Viltsu audiokantaja
jannu
26.02.2008 16:13:54 (muokattu 26.02.2008 17:36:39)
Eipä ollut soundatalla behkuja koekuunneltavissa ainakaan viimeksi kun kävin siellä. Joitain geneleccejä siellä toki sai kuunnella.

Mä oon kuullut, että liikkeisiin voisi nykyään jopa soittaa etukäteen ennen kuin menee käymään ja kysyä senhetkisen valikoiman laajuutta.
"Enkä halunnut muuta kuin suudella sinua niin että huulet rohtuu..."
rintapek
26.02.2008 17:33:02

Nummelasta löytyy StPaulssound. Sitä en tiedä onko se tarpeeksi pääkaupunkiseutua.
One kind of music only - the good kind
zekeode
26.02.2008 17:55:01

Mä oon kuullut, että liikkeisiin voisi nykyään jopa soittaa etukäteen ennen kuin menee käymään ja kysyä senhetkisen valikoiman laajuutta.

Mä olen kuullut, että liikkeissä ei vastata sähköposteihin, eikä puheluihin. Toki tämä pitää paikkaansa vain 90%:ssa yrityksistä.
axelsson
26.02.2008 20:24:24
Nummelasta löytyy StPaulssound. Sitä en tiedä onko se tarpeeksi pääkaupunkiseutua.

Siellä voi koekuunnella ns. halliolosuhteissa.
puusormi
27.02.2008 09:15:38

Siellä voi koekuunnella ns. halliolosuhteissa.

Huonoissa olosuhteissa ei oikein noita vertailuita ole helppoa tehdä, kokeneenkaan kuuntelijan. Jos pistät kaiuttimet vierekkäin, saattaa kuuntelupisteessä tulla eroa tilan aiheuttaman vääristymän vuoksi erittäin paljon. Kaiuttimien tulisi olla samassa pisteessä (eli jonkun pitäisi vaihtaa niitä lennossa) jotta huonon huoneen aiheuttamat väritykset olisivat ainakin samanlaisia molemmille kaiutinpareille.

Hyvässäkin huoneessa kuunneltuna vierekkäin aseteltujen kaiuttimien vertailu on hankalaa, sillä stereokuva vaihtelee paljonkin jos rinnakkain on aseteltu symmetrisesti vaikka kolmet kaiuttimet. Tällöin laitimaisten strereokuva kuullostaa tietysti paljon laajemmalta kuin keskimmäisten. Jos kaiuttimet taas asettelee vierekkäin siten, että kaiuttimien väli on sama, eivät kaiuttimet ole tilassa enää symmetrisesti (olettaen, että ne toisella tapaa aseteltuna olivat), jolloin huone vaikuttaa vasemmasta ja oikeasta kaiuttimesta tulevaan ääneen enemmän värittäen kuin symmetrisessä asetelmassa. Ei ole helppoa tämäkään homma.
Locrian
27.02.2008 10:35:50
Kyl mun puheluihin vastataan Soundatalla ja behkuja on hyllyssä ihan varmasti, niin huollossa ku liikkeessäki ;)

Eli nyt vaikka kengät jalkaan ja selvittämään. Tuskin niitä ainaki muusikoiden netissä voi vertailla.
Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi. Ostetaan Liquid Mix jos joku nyt haluaa luopua.
kivi
27.02.2008 15:42:08

Soundatassa myydään molempia, kuten tässä moni on jo maininnutkin, sillä säävarauksella että suosittu tuote saataa olla hetkellisesti loppuunmyyty.

Myymälän yhteydessä sijaitsee ihan asiallinen kuuntelustudio, ei mikään varastohalli.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
cokekola
28.02.2008 14:57:20
Kyl mun puheluihin vastataan Soundatalla ja behkuja on hyllyssä ihan varmasti, niin huollossa ku liikkeessäki ;)

Eli nyt vaikka kengät jalkaan ja selvittämään. Tuskin niitä ainaki muusikoiden netissä voi vertailla.

Kenkätesti tehty. Ei ollut kumpaakaan Soundatassa, ei hyllyssä eikä kuunneltavina. Kun ei niitä voi vertailla liikkeessä, eikä niitä voi vertailla netissä, niin ei kai niitä sitten voi mitenkään vertailla. Parempi lienee vaan ostaa sokkona joku ja todeta jälkeenpäin, että pieleen meni:-(
pimp
28.02.2008 22:59:32
Kenkätesti tehty. Ei ollut kumpaakaan Soundatassa, ei hyllyssä eikä kuunneltavina. Kun ei niitä voi vertailla liikkeessä, eikä niitä voi vertailla netissä, niin ei kai niitä sitten voi mitenkään vertailla. Parempi lienee vaan ostaa sokkona joku ja todeta jälkeenpäin, että pieleen meni:-(

Tilaa postimyynnistä molemmat ja palauta ne mistä et tykkää jos ei muuten onnistu. Lain mukaan palautusoikeus ilman mitään syytä. Kysy vaikka.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)