Aihe: Otenauhojen vaihtaminen
1 2 3
MPU
20.02.2008 18:35:45
Mulla on n. 30 cm pitkä alumiiniprofiilin pätkä, johon hiomapapru kiinnitetään kaksipuoleisella teipillä.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Les Fender
20.02.2008 21:07:00
Mulla on n. 30 cm pitkä alumiiniprofiilin pätkä, johon hiomapapru kiinnitetään kaksipuoleisella teipillä.
Marko

Sama, mun alumiiniprofiili on vähän pitempi ja sitä kutsutaan myös vatupassiksi. Nykyisin vaan nuo kitarahommat ovat mieluisampia kuin remonttihommat;)
"Living is easy with eyes closed!"
jo_tu
20.02.2008 21:21:45
okei, kiitoksia, tuohan kuulostaapi hyvältä...

pitääpi käydä etsimässä jostain tollanen profiilin pätkylä.
ötzi
27.02.2008 12:36:12
Viimeviikolla laitoin omaan bassoprojektiini nauhat ja vituikshan se meni. Perjantaina naputtelin kiinni ja näitti ihan hyvältä, maanantaiaamuna tilanne oli toinen. Nauhojen päät oli noussu ja eivät pysyneet alhaalla oikein millään. Niinpä pikaliimaa väliin ja puristukseen. Toivotaan parasta
no IMO!
jukcat
01.03.2008 05:15:24 (muokattu 01.03.2008 05:17:02)
Mielestäni ainoa tapa saada nauhat kunnolla istumaan kaulaan on taivuttaa nauhalanka samaan kaareen otelaudan radiuksen kanssa- tuolla rulla veivi systeemillä olen onnistunut parhaiten.
Olen monta kertaa yrittänyt kaikkia vasara ym vääntely sydeemejä, mutta paras jälki on tullut em tavalla.
Kannattaa miettiä ennen nauhaurien sahaamista sahan terän leveys sopivaksi niiden nauhojen tangille jotaka aikoo asentaa. Tangien paksuushan löytyy ainakin Dunlopin nauhamaleista valmistajan sivulta.

Vaahterakaulasta on vaikeaa saada nauhat irti ilman että otelaudan pinta vahingoittuu- olen menestyksellä käyttänyt sellaista sydeemiä, että ohuella neulalla varustetulla injektio ruiskulla työntää hiukan vettä kiinni olevan nauhan ja otelaudan väliin- ja odottelee hetken ennen irroitusta- puu pehmenee, eikä repeä niin helposti.

Nauhahommissa jos on kiire niin vituiksi menee. Tuo on asia joka ei muutu, vaikka tekis mitä ja olis mitkä tahansa laitteet.

Muutenkin koko rakentelu on mielestäni enemmän kiinni kärsivällisyydestä ja kyvystä tehdä asioita hitaasti ja harkiten kuin kädentaidoista. Jos osaa lukea piirustuksia ja ohjeita onnistuu varmasti, kun käyttää riittävästi aikaa.
Toiset näkee maan ja kokee taivaan.
jukcat
01.03.2008 05:23:11
Ja tulipa vielä sekin mieleen, että kun nauhat on viilattu tai hiottu samankorkuisiksi, niiden muotoilussa, pyöristämisessä toimii hyvin sormi ja vähän karkeampi hiekkapaperi 120 esim.

Eli otelauta kunnolla teipillä suojaan+ se metalli lätyskä, jossa on nauhan mentävä rako vielä siihen päälle (ainakin thomannilta saa). Ja sitten hiekkapaperi tiukkaan sormenpäähän kiinni ja eikun työntelee menemään. Sormi on juuri sopivasti pehmeä tausta paperille ja nauhasta tulee puolipyöreä. Homma käy vielä melko nopeastikin. Toimii varmasti, mutta otelaudan kunnollinen suojaus on tärkeää.
Toiset näkee maan ja kokee taivaan.
op76
24.04.2008 20:05:48
Mikäs liima hoitaa homman parhaiten, kun meinaa olla nauhaurat melko väljät?
poppamies
25.04.2008 00:10:11

Mikäs liima hoitaa homman parhaiten, kun meinaa olla nauhaurat melko väljät?

Jos normaalisti väljä niin geelimäinen pikaliima riittä. Jos vitun väljä niin ei auta kuin epoksi.
G strings are for strippers!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)