Aihe: Japanissa tehdyt fender stratot
1 2
Sammakko
03.02.2004 20:19:50 (muokattu 03.02.2004 20:22:19)

Hyvät ja halvat perusmikit ne on mielestäni.

Ai texas speciaalit?

En ainakaan kirkkaampia haluaisi missään nimessä.

Jos texas speciaaleista puhut niin nehän on ihan älyttömän mutaset. Mulla on ainakin menossa keski ja kaulamikit vaihtoon. Tuo tallamikki on loistava.

Tallamikki no nyt on mitä stratomikit tuppaa usein olemaan eli käyttökelvoton.

Texas speciaaleissa ainut käyttökelpoinen mikki on tuo tallamikki ja se onkin ihan tajuttoman hyvä saundinen.

Edit: Puhut ilmeisesti omasta kitarastasi? aattelin että alunperin ku tuo yks häiskä puhu srv-kitarasta niin se puhu mun kitarasta joka on srv-kitaran kanssa ihan identtisen näkönen... :)
Sitähän se kaikki on.
saastari
03.02.2004 20:42:19
Ostin reilut kymmenen vuotta sitten 80-luvulla valmistetun vaaleanpunaisen kukkakepin. Kokeilin myös suunnilleen tämän yksilön hintaisia Meksikon tuotteita, ja ero oli mielestäni melkoinen japanialaisen eduksi. Mikkien vaihto on ollut silloin tällöin mielessä, mutta toistaiseksi olen kokeillut vain DiMarzion minulle tuntemattomaksi jäänyttä tyyppiä, jolla ei ollut sanottavaa merkitystä soundiin.

Olen ollut hyvin tyytyväinen valintaani, uskokaa tai älkää, myös värin suhteen.
Sakkesetä
Dr. Muff
03.02.2004 20:58:45
Ai texas speciaalit?

Jos texas speciaaleista puhut niin nehän on ihan älyttömän mutaset. Mulla on ainakin menossa keski ja kaulamikit vaihtoon. Tuo tallamikki on loistava.

Texas speciaaleissa ainut käyttökelpoinen mikki on tuo tallamikki ja se onkin ihan tajuttoman hyvä saundinen.

Edit: Puhut ilmeisesti omasta kitarastasi? aattelin että alunperin ku tuo yks häiskä puhu srv-kitarasta niin se puhu mun kitarasta joka on srv-kitaran kanssa ihan identtisen näkönen... :)

Texas speciaalit, texas speciaalit. Ei ne nyt mitkään yli kuumat ole.

Mesaa, Voxia, Fenkkua, Piiviitä, Hughes&Kettneriä ja Engliä olen kiduttanut noilla ja mutaisiksi en noita sanoisi, omien kokemuksieni pohjalta. Piivii classic oli ainut missä oli mutaiset soundit noilla mutta siinä nyt oli kaikilla mikeillä ihan samat viat. Mutta voihan toi mutaisuus voi johtua myös sun vahvistimestasi, tai kitarasta, tai piuhoista tai likaisista kielistä. Koitappa eri arvoisia konkkia jos siitä olisi apua.
"How 'bout no sex-we'll just be friends" - Hey no thanks Pal, I'll just stick to lesbians
goose
03.02.2004 22:02:29
Mulla on -83 mallinen japsi sunburst perusstrato, ja olen siihen ollut tyytyväinen. Ainoa mitä on pitänyt vaihtaa oli tallapalat kun kului niin että alkoi syödä kieliä. Nyt vaikuttaa että täytyy vaihtaa taas, kieliä menee sen verta taajaan, varsinkin D-kieltä syö. Mikit ovat alkuperäiset, välillä käynyt mielessä että voisivatko olla hiukan herkempää laatua, mutta enpä vielä ole niin innostunut että olisin vaihtanut. Enpä ole paljon muuta mikkiä tarvinnut kuin kaulamikkiä, talla on turhan ohutsoundinen. Mutten sitä terävää tallasoundia ole pahemmin tarvinnutkaan. Hyvin on japsi paikkansa täyttänyt.

Kuullostaa hyvinkin tutulta. Kaulamikki on mullakin ylitse muiden ja kieliä syö tallapalat jo ihan perkeleesti. Oon aina välillä viilannu niitä kun tulee teräviä uria. Pitäis vaihtaa jotkut kestävämmät.
...toivotaan parasta varotaan varasta..
Straton
03.02.2004 23:54:03

Uskaltaisin melkeimpä väittää (kuten joku ylempänäkin), että tuo on osittain kiinni vahvistimestasi. Pari kertaa olen Delta Bluesilla soittanut semmosen intensiivisen session, ja soundi oli mielestäni erittäin tumma. Stratolla ja LP:llä ainakin testasin ja tallamikkillä soundi oli semmoinen mihin olin tyytyväinen. Trebleä täytyi laittaa oikein olan takaa vahvistimesta (lue: täysille), jos mieli muita mikkejä käyttää. En nyt missään tapauksessa kritisoi DB:tä, itsekin pidin siitä niin paljon, että oli vahvistimenvaihto aikoinaan lähellä, mutta juuri tuo tummuus häiritsi. Nappaa treble ylös, ja katso mitä käy. Stratoa on valitettavan vaikeaa saada soundaamaan hyvältä kaikilla mikkivaihtoehdoilla samoilla säädöillä.
Ite oot!!!
Sammakko
04.02.2004 10:50:32

Uskaltaisin melkeimpä väittää (kuten joku ylempänäkin), että tuo on osittain kiinni vahvistimestasi. Pari kertaa olen Delta Bluesilla soittanut semmosen intensiivisen session, ja soundi oli mielestäni erittäin tumma. Stratolla ja LP:llä ainakin testasin ja tallamikkillä soundi oli semmoinen mihin olin tyytyväinen. Trebleä täytyi laittaa oikein olan takaa vahvistimesta (lue: täysille), jos mieli muita mikkejä käyttää. En nyt missään tapauksessa kritisoi DB:tä, itsekin pidin siitä niin paljon, että oli vahvistimenvaihto aikoinaan lähellä, mutta juuri tuo tummuus häiritsi. Nappaa treble ylös, ja katso mitä käy. Stratoa on valitettavan vaikeaa saada soundaamaan hyvältä kaikilla mikkivaihtoehdoilla samoilla säädöillä.

Eiku, olen minä muillakin vahvareilla tätä kitaraa testannut. Ja tätä vahvaria muilla stratoilla testannut. Keski ja kaulamikit ei ole jotenkin luonnollisen kuulosia. Siis kyllähän saundin kirkkaaksi saa mutta haluisin jotenkin ohuemmaksi. Eikä näillä texas speciaaleilla nuo väliäänet ole yhtään käyttökelpoisia. Oon testannu tube fusionilla, tällä delta bluesilla, marshallin ministäkillä ja kahdella putkiradiolla. JA kyllä sen kitaran saundin tajuaa millä tahansa vahvarilla ja myöskin toistepäin.

Uskokaa tiedän mistä puhun..
Sitähän se kaikki on.
Shaft
04.02.2004 11:58:39
Ei nuo TS:t kyllä parhaat mahdolliset vintagesoundiin taida olla. Eipä sitten muuta kun avaat mikit ja purat parisataa kierrosta käämilankaa.. Kannattaa myös kokeilla mikkien ruuvamista kauemmas kielistä, ellet ole sitäkin jo kokeillut.
skebajaba
04.02.2004 12:13:54
itse olen tykännyt noista japsi valmisteisita fenkuista....
ollut hyvin viimeisteltyjä, kaula sopinut käteeni erittäin hyvin koska ei ole mikään hammastikku...sähköisestä soundista ei ole kokemusta koska en testannut vahvarin kanssa...
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Straton
04.02.2004 12:29:34
Eiku, olen minä muillakin vahvareilla tätä kitaraa testannut. Ja tätä vahvaria muilla stratoilla testannut. Keski ja kaulamikit ei ole jotenkin luonnollisen kuulosia. Siis kyllähän saundin kirkkaaksi saa mutta haluisin jotenkin ohuemmaksi. Eikä näillä texas speciaaleilla nuo väliäänet ole yhtään käyttökelpoisia. Oon testannu tube fusionilla, tällä delta bluesilla, marshallin ministäkillä ja kahdella putkiradiolla. JA kyllä sen kitaran saundin tajuaa millä tahansa vahvarilla ja myöskin toistepäin.

Uskokaa tiedän mistä puhun..

Asia selvä, kunhan jaoin omia kokemuksiani, jos niistä olisi vaikka ollut hyötyä.
Ite oot!!!
Sammakko
04.02.2004 12:48:40

Asia selvä, kunhan jaoin omia kokemuksiani, jos niistä olisi vaikka ollut hyötyä.

joo kiitti kumminkin. eipä nuo mikit ole mikään suuri ongelma ku tallamikki on niin hyvä. ja ts :t ovat aika haluttujua niin saa ne helposti myytyä.

voiko muuten noitten konkkien vaihto vaikuttaa saundiin? kertokaa siitä lisää.
Sitähän se kaikki on.
Dr. Muff
04.02.2004 13:12:47
voiko muuten noitten konkkien vaihto vaikuttaa saundiin? kertokaa siitä lisää.

Mitä isompiarvoinen konkka sitä enemmän yläpäätä vuotaa maahan. Siitä vaan koittamaan.
"How 'bout no sex-we'll just be friends" - Hey no thanks Pal, I'll just stick to lesbians
BBParker
04.02.2004 13:58:46
Japseissa tehdyt fenkut, varsinkin 80-luvun reissue 57 ja 62 mallit ovat erinomaisia soittimia. Itselläni on reissue 57 japsistrato vuodelta 1987, ja siihen vaihdoin Lindy Fralin vintage hot mikit. Japsimikit olivat ok, mutta mielestäni seymour duncanit ja Fralinit tekevät parempia vintage-
mikkisatseja. Fenkkujen tonepiireihin yksi vinkki lisää:
vaihda tonepuolella 500k potikoihin ja käytä Les Paulin konkka-arvoja. Volume voi olla edelleen 250 K potikalla.
Käytän tällaista kytkentää telecasterissa, ja hyvin pelaa.
fox
04.02.2004 14:09:19

Mitä isompiarvoinen konkka sitä enemmän yläpäätä vuotaa maahan. Siitä vaan koittamaan.

Jos se haku ei toimi? niin tässä jälleen kaikille kokeilijoille vinkkiä. Pistää niitä konkkia riviin tagboardille tahi sitte vaikka reikälevylle siten että parilla hyppylangalla joissa on hauenleuat tms. päässä voi tehdä "hienosäätökokeita" yhdistelemällä tonepotikkaan eriarvoisia kondensaattoreita.
Vaikka sitten väliltä .062- .001 uF. (Yleisin tone-konkka esim.Gibsonin kitaroissa on .022uF eli 22nF. Siit sitte säätämään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)