Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kohtuuhintaiset levysoittimet (vinyyli) vertailtu
1 2 3 4 5 616 17 18 19 20
saturnzreturn
25.02.2008 00:38:23 (muokattu 25.02.2008 00:42:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsekkaa Viikari tai phonophono.
 
Mutta mitä olen noita isompia ulkomaalaisia liikkeitä tutkaillut niin, kotimaassa on hintataso alhaisempi monen rasian kohdalla. Että anna kirpoa vaan, ei sitä nyt niin usein tarvitse uusia.

 
No joo, kai sen sitten vaan pitää antaa kirpoo...
 
Ei tarvisi nimittäin vieläkään uusia ellei olisi sattunut seuraavanlaista (humalassa kehtaa kertoa tän jutun): Oli tuossa jokin kuukausi sitten tuparit ja samalla viikolla noin paria päivää ennen huomasin, että soittimesta oli mennyt paskaksi se palautinmekanismi joka palauttaa äänivarren viimeisen kierroksen jälkeen takaisin paikalleen; neula jäi siis viimeiseen uraan jyystämään niin kauan kuin sen itse nosti takaisin asemaansa. Tupareissa sitten fiilisteltiin vinkuroita alkuillasta, helppokäyttöisiä cd-levyjä loppuillasta ja aivan änkyräläskeissä stereot vaan pois päältä ja lähettiin baariin. Viikkoa myöhemmin ajattelin että voisi vaikka fiilistellä taas jotain kakkua, jolloin sitten huomasin, että neula oli järsinyt samaa helvetin uraa 7 vuorokautta.... Tämä palautinmekanismin rikkoutuminen olisi kyllä ehkä tullut unohdettua ihan selvinpäinkin mutta vitutus oli kyllä uskomaton, kun oli helvetin kalliit kekkerit olleet muutenkin, ja nyt piti vielä soitinkalustoakin trimmailla uusin osin. Riipi kyllä niin paljon, etten ole vieläkään saanut ostettua uutta neulaa ja rasiaa. Onneksi levy ei ollut mikään keräilyharvinaisuus; neula kun oli raapiessaan kuitenkin viikossa saanut aikaan valkoisen pölykerroksen viimeisen uran molemmille puolille...
 
my wallet's fat and so is my head
Karlsson
25.02.2008 09:47:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No joo, kai sen sitten vaan pitää antaa kirpoo...
 
Ei tarvisi nimittäin vieläkään uusia ellei olisi sattunut seuraavanlaista (humalassa kehtaa kertoa tän jutun): Oli tuossa jokin kuukausi sitten tuparit ja samalla viikolla noin paria päivää ennen huomasin, että soittimesta oli mennyt paskaksi se palautinmekanismi joka palauttaa äänivarren viimeisen kierroksen jälkeen takaisin paikalleen; neula jäi siis viimeiseen uraan jyystämään niin kauan kuin sen itse nosti takaisin asemaansa. Tupareissa sitten fiilisteltiin vinkuroita alkuillasta, helppokäyttöisiä cd-levyjä loppuillasta ja aivan änkyräläskeissä stereot vaan pois päältä ja lähettiin baariin. Viikkoa myöhemmin ajattelin että voisi vaikka fiilistellä taas jotain kakkua, jolloin sitten huomasin, että neula oli järsinyt samaa helvetin uraa 7 vuorokautta.... Tämä palautinmekanismin rikkoutuminen olisi kyllä ehkä tullut unohdettua ihan selvinpäinkin mutta vitutus oli kyllä uskomaton, kun oli helvetin kalliit kekkerit olleet muutenkin, ja nyt piti vielä soitinkalustoakin trimmailla uusin osin. Riipi kyllä niin paljon, etten ole vieläkään saanut ostettua uutta neulaa ja rasiaa. Onneksi levy ei ollut mikään keräilyharvinaisuus; neula kun oli raapiessaan kuitenkin viikossa saanut aikaan valkoisen pölykerroksen viimeisen uran molemmille puolille...

 
Mulla lenteli tässä aamukaffet pitkin työpöytää.
 
Itseasiassa neula ei välttämättä ole kulunut tuosta "operaatiosta" loppuun, ellei satu muutenkin olemaan käyttöikänsä loppupuolella. Kyntämäänhän ne on tehty ja käyttötunteja noissa on kyllä erittäin hyvin yleensä tarjolla.
 
Eli parhaassa tapauksessa tuossa ainut kärsijä on se levy.
 
Jos neula on kuitenkin jo vanha muutenkin, niin hyvähän se on päivittää tietty.
 
Dynavector 10x5 - Wilson-Benesch ACT 0.5 - Michell Gyrodec - Vinyl Reference RIAA - Karelia - Copland CTA-504 - Anthony Gallo SA - Anthony Gallo Ref 3.1/ Tannoy DC6000
saturnzreturn
25.02.2008 10:06:20 (muokattu 25.02.2008 10:07:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla lenteli tässä aamukaffet pitkin työpöytää.
 
Itseasiassa neula ei välttämättä ole kulunut tuosta "operaatiosta" loppuun, ellei satu muutenkin olemaan käyttöikänsä loppupuolella. Kyntämäänhän ne on tehty ja käyttötunteja noissa on kyllä erittäin hyvin yleensä tarjolla.
 
Eli parhaassa tapauksessa tuossa ainut kärsijä on se levy.
 
Jos neula on kuitenkin jo vanha muutenkin, niin hyvähän se on päivittää tietty.

 
No jaa, enpä oikeen usko että neula olisi enää käyttökelpoinen. Se on n.3 vuotta vanha ja sillä on kuunneltu n 2 tuntia per viikko. Sellaisen pölykerroksen oli kyllä jättänyt easy star all-starsin leyyn pintaan, että pakko sen on olla loppuunpalanut.
 
Mutta mistä tämän tietää? Pitäisikö mun yrittää kuunnella jotain levyä vielä tuolla neulalla? Vaiko viedä neula jollekkin mikroskooppitarkasteluun?
 
my wallet's fat and so is my head
Karlsson
25.02.2008 10:32:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jaa, enpä oikeen usko että neula olisi enää käyttökelpoinen. Se on n.3 vuotta vanha ja sillä on kuunneltu n 2 tuntia per viikko. Sellaisen pölykerroksen oli kyllä jättänyt easy star all-starsin leyyn pintaan, että pakko sen on olla loppuunpalanut.
 
Mutta mistä tämän tietää? Pitäisikö mun yrittää kuunnella jotain levyä vielä tuolla neulalla? Vaiko viedä neula jollekkin mikroskooppitarkasteluun?

 
Neulan käyttöikä on keskimäärin 1000 tuntia, monesti enemmänkin.
 
Tosta kun laskee, että niin saan normaalikäytölläsi neulan "ajokilometreiksi" vähän päälle kolmesataa tuntia. Tuo viikon kieppuminen taas tekee siihen lisää n. 170 tuntia.
 
Neulasi siis ei ole edes puolessa välissä ikäänsä.
 
Kokeile vaan soittaa jotain levyä. Tuo mikroskooppitsekkaus ei ole hirveän järkevä tämän hintaluokan rasiassa tai neulassa, jos ajattelee, että samantien pikkasen euroja lisäämällä saa jo uuden rasian.
 
Dynavector 10x5 - Wilson-Benesch ACT 0.5 - Michell Gyrodec - Vinyl Reference RIAA - Karelia - Copland CTA-504 - Anthony Gallo SA - Anthony Gallo Ref 3.1/ Tannoy DC6000
edgehill
25.02.2008 12:42:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Systemdek IIX
Kuva samanlaisesta löytyy tuolta, n. 2/3 sivua alaspäin selatessa.
http://www.classicaudio.fi/myydytlevarit.html
 
Mulla äänivarsi on joku Linn-malli, olisko ollut Linn Basic tms.
Laite on ollut mulla jo 20 vuotta (ja ostin sen silloin käytettynä), enkä ole äänirasiaa vaihtanut. Neulan muistaakseni kerran...pitäisiköhän tätä luottolaitetta hieman huoltaa?
 
Tosin olen edelleen äänenlaatuun enemmän kuin tyytyväinen, ei se häviä CD:lle yhtään (vaikka onkin erilainen). Toki hyvin lievää taustakohinaa sekä levyn kuluessa mukaan tulevia rapsuja ja sen semmoisia on.
 
Itse musiikin/soitinten äänenlaatu on erinomainen. Tähän tietysti vaaditaan hyvä äänite mutta samahan se on digipuolellakin.
 
t. edgehill
 
Karlsson
25.02.2008 12:50:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Systemdek IIX
Kuva samanlaisesta löytyy tuolta, n. 2/3 sivua alaspäin selatessa.
http://www.classicaudio.fi/myydytlevarit.html
 
Mulla äänivarsi on joku Linn-malli, olisko ollut Linn Basic tms.
Laite on ollut mulla jo 20 vuotta (ja ostin sen silloin käytettynä), enkä ole äänirasiaa vaihtanut. Neulan muistaakseni kerran...pitäisiköhän tätä luottolaitetta hieman huoltaa?
 
Tosin olen edelleen äänenlaatuun enemmän kuin tyytyväinen, ei se häviä CD:lle yhtään (vaikka onkin erilainen). Toki hyvin lievää taustakohinaa sekä levyn kuluessa mukaan tulevia rapsuja ja sen semmoisia on.
 
Itse musiikin/soitinten äänenlaatu on erinomainen. Tähän tietysti vaaditaan hyvä äänite mutta samahan se on digipuolellakin.
 
t. edgehill

 
Toihan on jo erittäin laadukas levari-varsi-yhdistelmä. Jos huoltoa haluat tehdä, niin laakeriin voi laittaa vähän öljyä lisää, tsekkata varren säädöt ja mahdollisesti hommata uuden neulan tai rasian. Tuolla rasiapäivityksellä voi saada vielä parempaa ääntä ulos tuosta.
 
Jos oikein pilkkua haluaa viilailla säätöjen suhteen, niin jousitusta voi myös säätää. Tarkoituksena tällä on saada apurungon liike vain pystysuuntaiseksi ja hävittää sivuttaisliike. Tai kuten Linn Sondekin (jonka johdannainen todennäköisesti tuo Systemdek on) suhteen sanotaan: jousitus "viritetään".
 
Dynavector 10x5 - Wilson-Benesch ACT 0.5 - Michell Gyrodec - Vinyl Reference RIAA - Karelia - Copland CTA-504 - Anthony Gallo SA - Anthony Gallo Ref 3.1/ Tannoy DC6000
saturnzreturn
25.02.2008 21:39:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Neulan käyttöikä on keskimäärin 1000 tuntia, monesti enemmänkin.
 
Tosta kun laskee, että niin saan normaalikäytölläsi neulan "ajokilometreiksi" vähän päälle kolmesataa tuntia. Tuo viikon kieppuminen taas tekee siihen lisää n. 170 tuntia.
 
Neulasi siis ei ole edes puolessa välissä ikäänsä.
 
Kokeile vaan soittaa jotain levyä. Tuo mikroskooppitsekkaus ei ole hirveän järkevä tämän hintaluokan rasiassa tai neulassa, jos ajattelee, että samantien pikkasen euroja lisäämällä saa jo uuden rasian.

 
Kuuleeko sen sitten ihan korvalla, onko neula aivan puhki vai ei?
 
Tarttee kirpparilta hakee joku kirkan levy... en omista yhtään niin huonoa vinyyliä että viittisin yhdelläkään kokeilla.
 
my wallet's fat and so is my head
Karlsson
25.02.2008 21:42:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuuleeko sen sitten ihan korvalla, onko neula aivan puhki vai ei?
 
Neula ei seuraa enää uraa hyvin eli käytännössä ääni säröytyy voimakkaampien äänten tai basson kohdalla.
 
Tarttee kirpparilta hakee joku kirkan levy... en omista yhtään niin huonoa vinyyliä että viittisin yhdelläkään kokeilla.
 
Kato, että on hyvässä kunnossa. Ruttusesta levystä ei pysty hirveästi tekemään johtopäätöksiä tän asian suhteen.
 
Dynavector 10x5 - Wilson-Benesch ACT 0.5 - Michell Gyrodec - Vinyl Reference RIAA - Karelia - Copland CTA-504 - Anthony Gallo SA - Anthony Gallo Ref 3.1/ Tannoy DC6000
texjazz
27.02.2008 11:29:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millaisilla vermeillä pikapuhdistatte levynne (tai ette tietenkään puhdista pölyttömissä olosuhteissa ollenkaan...), kun ainakin meikäläisen taloudessa tuota pölyä leijailee joskus?
 
Onko tuon kumisen levymaton puhdistamiseen pelkkä vesi parasta? Tai sitten vaikka Biltemasta saatava elektroniikan puhdistusaine, joka haihtuu nopeasti?
 
http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1052754109970.gif
 
http://youtube.com/watch?v=YOUKNiGJCPc Leikatusta konjakista tulee riemastuttavan pitkällinen ja kiehtovan syvälle porautuva krapula. - Tuntematon ajattelija
Karlsson
27.02.2008 11:37:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millaisilla vermeillä pikapuhdistatte levynne (tai ette tietenkään puhdista pölyttömissä olosuhteissa ollenkaan...), kun ainakin meikäläisen taloudessa tuota pölyä leijailee joskus?
 
Onko tuon kumisen levymaton puhdistamiseen pelkkä vesi parasta? Tai sitten vaikka Biltemasta saatava elektroniikan puhdistusaine, joka haihtuu nopeasti?
 
http://www.hs.fi/kuvat/iso_webkuva/1052754109970.gif

 
Antistaattista harjaa käytän.
 
Levymaton pyyhkimiseen vois olla esmes kostutettu mikrokuituliina paras. Semmosella mä jynssäilen koko soittimen silloin tällöin (huom! kannataa varia sitten, ettei liina takerru neulaan, se on menoa sitten...) ja itseasiassa muutenkin nuo laitteeni.
 
Dynavector 10x5 - Wilson-Benesch ACT 0.5 - Michell Gyrodec - Vinyl Reference RIAA - Karelia - Copland CTA-504 - Anthony Gallo SA - Anthony Gallo Ref 3.1/ Tannoy DC6000
Jurza
01.03.2008 09:12:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Piti tulla tänne nyt kysymään viisaammilta vähän apuja, kun on vinyylisoittimen hankkiminen ajankohtaista ja tarkoitus olisi liittää se yamahan 70-luvun viritinvahvistimeen.
 
Vahvistimessa on din-liittimellä (5-pinninen) toteutettu Phono-liitäntä johon vinyylisoitin käsittääkseni tulisi kytkeä!? Tarvitseeko tuohon väliin vielä laittaa jonkinlainen phono-preamp-palikka, vai olenko käsittänyt oikein että se toimisi ilman tuollaista?
 
Valmiita kaapeleita jolla soittimen (rca-liitäntä) saisi kiinni tuohon vahvistimeen ei taida kauheasti olla, joten taidan itse askarrella tuon rca-din-johdon. Netistä löytyi ainakin jotain kaavioita jotka selvittivät tuon 5-pinnisen dinin kytkemistä, mutta jos jollain on jotain vinkkejä tuosta niin toki otan vastaan. Näyttää nimittäin noita kytkentätapoja olevan muutamia erilaisia.
 
"Just when you thought it was safe to take a pee" - Ronn Moss
Karlsson
01.03.2008 12:06:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Piti tulla tänne nyt kysymään viisaammilta vähän apuja, kun on vinyylisoittimen hankkiminen ajankohtaista ja tarkoitus olisi liittää se yamahan 70-luvun viritinvahvistimeen.
 
Vahvistimessa on din-liittimellä (5-pinninen) toteutettu Phono-liitäntä johon vinyylisoitin käsittääkseni tulisi kytkeä!? Tarvitseeko tuohon väliin vielä laittaa jonkinlainen phono-preamp-palikka, vai olenko käsittänyt oikein että se toimisi ilman tuollaista?

 
Jos vahvistimessa lukee liitännän kohdalla "Phono" niin siinä on tuo palikka jo itsessään. Tai 99% laitteista näin on.
 
Valmiita kaapeleita jolla soittimen (rca-liitäntä) saisi kiinni tuohon vahvistimeen ei taida kauheasti olla, joten taidan itse askarrella tuon rca-din-johdon. Netistä löytyi ainakin jotain kaavioita jotka selvittivät tuon 5-pinnisen dinin kytkemistä, mutta jos jollain on jotain vinkkejä tuosta niin toki otan vastaan. Näyttää nimittäin noita kytkentätapoja olevan muutamia erilaisia.
 
Jaa-a, tarttis olla just se oikea kytkentä. Mulla on kyllä itselläni tuollainen adapteri tehtynä yhden levarin perään, mutta pitäis kaivella vähän, että löydän sen malliksi.
 
"You got to remember that the riddim is the message. It is timeless and ever-flowing. Use it to unlock your soul." - Aston "Family Man" Barrett
NitroJeesus
02.03.2008 22:04:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
Mulla on tuollainen 80-luvulta peräisin oleva Technicsin SL-DL5 -levysoitin. Elikkäs tällainen:
 
http://digilander.libero.it/bellocaddo/turntables/technics_sldl5.jpg
 
Uusi neula ja äänirasia pitäisi varmaankin vaihtaa. Saundeista päätellen nykyinen neula taitaa vedellä viimeisiään, vaikka mukavan dynaamiselta levyt kuitenkin kuulostavat.
 
Jenkkiläläisellä foorumilla suositeltiin tuohon Ortofon OMP10 -äänirasiaa. Mielipiteitä tästä? Muitakin saa ehdotella.
 
The rain falls hard on a humdrum town, this town has dragged you down.
Beelsebub
25.03.2008 09:36:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En minä hidas ole mutta kuitenkin. Eli nyt on uusi äänirasia hankittuna. Taidan laittaa sen vielä kiinnikin jossain vaiheessa. Oheistuksesta ei ainakaan pitäisi jäädä kiinni. Pitääköhän tässä ottaa varmuuden vuoksi ääninäytteet talteen tuolla vanhalla rasialla ja sitten uudella että saa selville onko niissä mitään eroa. Ei sitä kuitenkaan enää muista miltä se vanha kuulosti kun saa uuden paikalleen.
 
Kailis
24.04.2008 19:19:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Systemdek IIX
Kuva samanlaisesta löytyy tuolta, n. 2/3 sivua alaspäin selatessa.
http://www.classicaudio.fi/myydytlevarit.html
 
Mulla äänivarsi on joku Linn-malli, olisko ollut Linn Basic tms.
Laite on ollut mulla jo 20 vuotta (ja ostin sen silloin käytettynä), enkä ole äänirasiaa vaihtanut. Neulan muistaakseni kerran...pitäisiköhän tätä luottolaitetta hieman huoltaa?
 
Tosin olen edelleen äänenlaatuun enemmän kuin tyytyväinen, ei se häviä CD:lle yhtään (vaikka onkin erilainen). Toki hyvin lievää taustakohinaa sekä levyn kuluessa mukaan tulevia rapsuja ja sen semmoisia on.
 
Itse musiikin/soitinten äänenlaatu on erinomainen. Tähän tietysti vaaditaan hyvä äänite mutta samahan se on digipuolellakin.
 
t. edgehill

 
Olin tuota katsastamassa mutta oli mennyt. Hieno soitin.
Mun pitäis laittaa kondikseen Thorens TD 166 + SME 3009 + Shure V 15 type V kombinaatio. Onko ehdotuksia asiantuntevasta pajasta Helsingin alueella. Johdotukset, mm. maadoitus kateissa. Voisihan sen itsekin taas kasata, mutta en ole onnistunut löytämään kytkentöjä.
 
stigcarpelan
24.04.2008 19:36:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=682
 
Pistin vinyylit-huoneen pystyyn. Kaikki niistä kiinnostuneet tervetulleita.
 
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Karlsson
25.04.2008 08:50:36 (muokattu 25.04.2008 09:23:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin tuota katsastamassa mutta oli mennyt. Hieno soitin.
Mun pitäis laittaa kondikseen Thorens TD 166 + SME 3009 + Shure V 15 type V kombinaatio. Onko ehdotuksia asiantuntevasta pajasta Helsingin alueella. Johdotukset, mm. maadoitus kateissa. Voisihan sen itsekin taas kasata, mutta en ole onnistunut löytämään kytkentöjä.

 
Puuttuuko sieltä muutakin kuin varren johdotus?
 
edit: on muuten per*eleelliseen kova vinyylisysteemi tuo jo.
 
..but somehow, someway, I keep on coming with funky-ass shit. Like every single day.
Kailis
25.04.2008 17:59:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Puuttuuko sieltä muutakin kuin varren johdotus?
 
edit: on muuten per*eleelliseen kova vinyylisysteemi tuo jo.

 
Äh, häpeällistä myöntää, mutta erään huollon yhteydessä kun säädin jousitusta niin hukkasin levarin sisällä olevan maajohdon paikan. Pitäis varmaan vaan ottaa ja ihmetellä.
Olin markka-aikaan ostamassa uutta neulaa tuohon, mutta tyssäsi kun kysyin Kruunuradiosta hintaa; 1200 mk. Nyt kaveri lähdössä jenkkeihin ja ebayssä törmäsin huokeisiin vaihtoneuloihin.
 
http://cgi.ebay.com/STYLUS-SHURE-V- … wItemQQ_trksidZp1638Q2em118Q2el1247
http://cgi.ebay.com/STYLUS-SHURE-V- … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
 
Onko mitään mielikuvaa siitä olisiko nämä käyttökelpoisia. Ainakin tuossa toisessa mainitaan että V rasioissa käytettäessä jäisi pieni rako (gap) rasian ja neulan väliin.
 
Tällainenkin olis Englannissa
 
http://cgi.ebay.com/SHURE-V-15-vint … QcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em122
 
Karlsson
26.04.2008 00:00:59 (muokattu 26.04.2008 00:02:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äh, häpeällistä myöntää, mutta erään huollon yhteydessä kun säädin jousitusta niin hukkasin levarin sisällä olevan maajohdon paikan. Pitäis varmaan vaan ottaa ja ihmetellä.
Olin markka-aikaan ostamassa uutta neulaa tuohon, mutta tyssäsi kun kysyin Kruunuradiosta hintaa; 1200 mk. Nyt kaveri lähdössä jenkkeihin ja ebayssä törmäsin huokeisiin vaihtoneuloihin.
 
http://cgi.ebay.com/STYLUS-SHURE-V- … wItemQQ_trksidZp1638Q2em118Q2el1247
http://cgi.ebay.com/STYLUS-SHURE-V- … ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
 
Onko mitään mielikuvaa siitä olisiko nämä käyttökelpoisia. Ainakin tuossa toisessa mainitaan että V rasioissa käytettäessä jäisi pieni rako (gap) rasian ja neulan väliin.
 
Tällainenkin olis Englannissa
 
http://cgi.ebay.com/SHURE-V-15-vint … QcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em122

 
V15 eri variaatioineen on legendaarinen ja laadukas rasia. Ja mistään halvasta pelistä ei ole koskaan ollut kyse, siitä se neulankin hinta tulee.
 
Nykyinen ulkoisesti hyvin samanlainen, mutta mallimerkinnällä M97 oleva halvempi rasia ei ole sitten ymmärtääkseni laadultaan esikuvaansa lähellä, vaikka näin joku voisikin väittää.
 
En nyt löytänyt tuota gap-kohtaa noista linkeistäsi, mutta ison maailman foorumeilta olen oppinut, että edellämainitsemani M97-rasian neulaa käytettäessä homma ei istu aivan oikealle kohdalle. Liekö kyse siis tästä?
 
Tuon maajohdon paikka lienee rungossa, mutta ehkäpä ihan tarkka sijainti löytyisi kysymällä esmes näiltä foorumeilta:
 
www.vinylengine.com
 
www.audioasylum.com (ja täältä vinyl-osio)
 
Noissa asiantuntemusta riittää tälläisiinkin nippelitietoihin.
 
edit: tuon kätetyn rasian passaisin, kunnosta ei tiedä ollenkaan.
 
..but somehow, someway, I keep on coming with funky-ass shit. Like every single day.
Kailis
26.04.2008 03:50:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

V15 eri variaatioineen on legendaarinen ja laadukas rasia. Ja mistään halvasta pelistä ei ole koskaan ollut kyse, siitä se neulankin hinta tulee.
 
Nykyinen ulkoisesti hyvin samanlainen, mutta mallimerkinnällä M97 oleva halvempi rasia ei ole sitten ymmärtääkseni laadultaan esikuvaansa lähellä, vaikka näin joku voisikin väittää.
 
En nyt löytänyt tuota gap-kohtaa noista linkeistäsi, mutta ison maailman foorumeilta olen oppinut, että edellämainitsemani M97-rasian neulaa käytettäessä homma ei istu aivan oikealle kohdalle. Liekö kyse siis tästä?
 
Tuon maajohdon paikka lienee rungossa, mutta ehkäpä ihan tarkka sijainti löytyisi kysymällä esmes näiltä foorumeilta:
 
www.vinylengine.com
 
www.audioasylum.com (ja täältä vinyl-osio)
 
Noissa asiantuntemusta riittää tälläisiinkin nippelitietoihin.
 
edit: tuon kätetyn rasian passaisin, kunnosta ei tiedä ollenkaan.

 
Kiitos linkeistä. Tuo mainitsemani ongelma oli ensimmäisen linkin yhteydessä. Näin;
 
Also fits; V-15 Type IV (4), Type V (5) ,V VST V & V15V
 
(note there is small gap between the Type IV, VST and V Cartridges bodies and the stylus shell)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 616 17 18 19 20

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «