töpsälän esso 24.02.2008 01:20:17 | |
---|
Kyllä vähän viheltää välillä...muttei pahasti. Vaikea tilanne kun pitäisi laulaa kanssa soiton ohella..kai se tulppien kanssa laulaminen on tottumis kysymys.? Onko kellään tuluppaehotuksia laulajille/soittajille?!? erilaisia kun on olemassa... |
Jones_ 24.02.2008 01:48:41 | |
---|
Kylläpä tinnittää, lähemmäs 10 vuotta soinu, vaikka ikää on vasta 17 ja risat. Sieltä se ala-asteen discoista lähti. Tommosessa taustahälyssä kyllä tuppaa olla vähän vaikeuksia saada muiden puheesta selvää. Reenit on tällä hetkellä aika perseestä, kun kuusitulpilla en viiti soittaa, kun sen jälkeen soi entistä enemmän seuraavana päivänä. Sen takia oon peltoreita käyttänyt reeneissä ja niillähän se saundi kuulostaa ihan saata*an maukkaalta. Ehkä joskus muutamme isompaan reenikämppään. Kaverilla eli bändin rumpalilla on sähkörummut joilla kotonaan paukuttelee. Joskus jamitetaan siellä ja niiden kanssa on ihan mukava soittaa, kun ei tarvitse pitää mitään kuulosuojaimia ja täten balanssi on aika helppo saada kohilleen. Nykyään pidän kaikilla keikoilla kuusitulppia ettei loppukin kuulo lähtis kävelemään. Mutta noh, kaikkeen tottuu... (paitsi jääpuikkoon perseessä). Joskus tuntuu siltä, että kannattais jättää soittaminen muille ja keskittyä vain kuuntelemiseen.. |
töpsälän esso 24.02.2008 11:24:54 | |
---|
Mutta noh, kaikkeen tottuu... (paitsi jääpuikkoon perseessä). Päivän paras tähän asti =) |
sipee 24.02.2008 13:05:16 (muokattu 24.02.2008 13:08:14) | |
---|
No kun nyt nukkumaan menee ja oikein miettii niin ainahan ainakin omat korvat suhisee ja "inisee". Tuntuu tosin, että toi on jo pienestä asti ollut ku muistelisin, että joskus pienenä poikana ihmettelin aina ku oli hiljasempaa kotona sellasta ininää ja mietin, että mistä se tulee. Kaikilla keikoilla, joissa oon ollu ei oo ollu tulpat ku en oo muistanu varautua, mutta nykyään oon pyrkiny käyttämään. Luulen kuitenkin, että kovimmät äänet, joita kuulen eivät ole peräisin soitostani. Kuuloa on varmasti hyvä suojata, mutta ainahan niitä kovempia ääniä tuolla kaupungilla ym. on. Ja luulempa, että tuskin kukaan "absoluuttista hiljaisuutta" tuntisi, jos täysin äänieristetyssä huoneessa olisi, koska varmasti korvat jotain suhisisi. En kuitenkaan sanoisi, että korvani tinnittävät, koska luulempa, että tuo on tuollaista normaalia "suhinaa/ininää", mikä peittyy helposti muihin ääniin. ... |
Progressiveland 24.02.2008 18:18:40 | |
---|
syksyllä tuli täyteen 10vuotta!! hyvää vuosipäivää mulle!! :D minä http://www.mikseri.net/users/?id=63014
velipoika http://www.mikseri.net/artists/?id=64722
missä minun lahjat? |
msormune 24.02.2008 22:44:15 | |
---|
Usein aamulla bussissa ei tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa kun nuoriso kuuntelee monesti napeillaan niin kovaa musiikkia, että sen kuulee ja tunnistaa aivan selvästi parin penkkirivin päähän... Itse hommasin sellaiset korvakäytävään asti "uppoavat" korvanapit ipodin kaveriksi, niillä kuulee musiikin todella hyvin vaikka ei olisi edes puhevoimakkuudella. |
WinterMad 24.02.2008 22:47:22 | |
---|
Semmoset napit on kieltämättä aika hyvät, mutta ne tahtoo olla vähä vaaralliset esim. pyöräillessä kun et kuule ympäristön ääniä. Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. |
Kyllä soi korvissa ja usealla eri taajuudella! Vasemmassa korvassa, olikos se nyt II-asteen kuulovaurio... Humalatila usein jotenkin vahvistaa tuon piipauksen todella ärsyttäväksi, vaikka ei olisikaan missään meluisassa baarissa! Melodista kitara-heviä: www.mikseri.net/johnnymichael |
Point 24.02.2008 23:42:40 | |
---|
Usein aamulla bussissa ei tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa kun nuoriso kuuntelee monesti napeillaan niin kovaa musiikkia, että sen kuulee ja tunnistaa aivan selvästi parin penkkirivin päähän... Itse hommasin sellaiset korvakäytävään asti "uppoavat" korvanapit ipodin kaveriksi, niillä kuulee musiikin todella hyvin vaikka ei olisi edes puhevoimakkuudella. kyllä, ymmärtäisivät ettei kuulovauriot ole yhtään mukavia. itsekkin soitan aina kuulosuojaimilla ja/tai tulpilla, enkä kuuntele musiikkia kovalla.mulla nykyään aina tulpat taskussa. |
M Hossa 25.02.2008 10:55:05 | |
---|
Pikkusta kitinää tuo toinen pitää jos oikein tarkkaan kuuntelee, ei tosin kuulu kun täydessä hiljaisuudessa. Kyllähän niitä tulppia kannattaa käyttää vaikkakin fiilikseltään kumiin verrattavissa. |
puusormi 25.02.2008 10:56:03 | |
---|
Ainahan se vähän humisee, kun reeneissä ei aina tule joka kerta laitettua tulppia ja välillä kuulokkeilla soittelen ihan liian kovaa. Nyt olen loppusyksystä asti pitänyt tulppia päässä aina autolla ajaessani ja korvien sointi on vähentynyt merkittävästi. Ajan ehkä noin 10 tuntia viikossa, joista iso osa pienempiä teitä, joilla rengasmelu on yllättävän kova välillä. |
M Hossa 25.02.2008 11:03:02 | |
---|
On muuten perillä paljon virkeämpi olo, jos on pitkän automatkan vetäny tulpilla. Varsinkin jos on ne keltaset earit ollu korvissa...oikein diskanttijuhlat. Yllättävän paljon väsyttää ja tylsistyttää sellanen automelu, varsinkin jos siinä pauhaa vielä paskoista stereoista jotain hyvää rokkia. |
4-T 25.02.2008 12:30:56 | |
---|
Nyt olen loppusyksystä asti pitänyt tulppia päässä aina autolla ajaessani ja korvien sointi on vähentynyt merkittävästi. Ajan ehkä noin 10 tuntia viikossa, joista iso osa pienempiä teitä, joilla rengasmelu on yllättävän kova välillä. Sama tyyli...että on alkanut pitää tulppia myös muulloin kuin soittaessa. Eli töissä ja kotona, alle 10 v penskojen huuto samassa huoneessa on muuten aika "rassaavaa". Mutta en ole huomannut että ois pienentänyt tinnitystä. |
Retard1 25.02.2008 19:38:20 | |
---|
Jos on hiljaista ja alkaa kuulostelemaan että kuuluuko mitään vinkunaa niin saattaa jonkinlaista ininää/vinkunaa kuulua. Olis kannattanu pitää tulppia Megadethin keikalla, vaikka saundit oli aika huonot niiden kanssa (20€ Alpine party plugit). Luoti pähkinä on jumala |