Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Squeal--->POKS!
1 2 3
ibanezman
23.02.2008 22:19:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuri äsken kävi niin että vetäisin sellasen Dime tyylisen squelin floikalla ja ylä E meni poikki, kielet pari viikkoa vanhat.
Onko teille käynyt vastaavaa. Nostinko kampea liian voimakkaasti vai mistä voisi olla kyse?
 
Krice
23.02.2008 22:23:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostinko kampea liian voimakkaasti vai mistä voisi olla kyse?
 
Melkein mistä tahansa. Yleensä äkkinäiset kovat liikkeet saavat kielen katkeamaan, tai sitten kitarassa on jotain vikaa.
 
ruusteri
23.02.2008 22:52:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus itelläkin saatta kesken kaiken kieli katketa, esim. liian kovaa pickatessa.
E- ja H- kielet varsinkin.
 
Räkkipeli
24.02.2008 11:56:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se pitää tehä hallitusti.
 
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
ushimir
24.02.2008 14:24:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuri äsken kävi niin että vetäisin sellasen Dime tyylisen squelin floikalla ja ylä E meni poikki, kielet pari viikkoa vanhat.
Onko teille käynyt vastaavaa. Nostinko kampea liian voimakkaasti vai mistä voisi olla kyse?

 
En ole saanut piiitkään aikaan kieliä poikki kun en ole tuota floikkaa käyttänyt mutta kun sitä taas alkaa käyttään niin: Squeal--->POKS!
 
Räkkipeli
24.02.2008 14:59:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole saanut piiitkään aikaan kieliä poikki kun en ole tuota floikkaa käyttänyt mutta kun sitä taas alkaa käyttään niin: Squeal--->POKS!
 
Siis annoitko juuri äsken lausunnon, jossa kerroit että et osaa jotain juttua?? Jo on aikoihin eletty..
 
Ei ne kielet ihan kaikkea kestä. Toi sgviiliki on sellanen juttu joka pitää tehdä hallitusti, niinku sanoin tossa. Ja täytyy muistaa et Dimellä oli noi tremolot, ja jos kokeilette Dime-Deanilla semmosta, se onnistuu leikiten.
 
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Sam Hotman
24.02.2008 16:42:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni ei ole floikka kitaraa, mutta kaverin omaa olen runkannut aika paljon. Eli väännellyt sitä kampea niin kovaa kun sielu sietää ihan ääri asentoon asti, eikä ole kertaakaan kielet katkennut, eikä epävireeseen.
 
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir
Räkkipeli
24.02.2008 16:45:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toki, jos vire on siel drobbed G ni eihän ne venytessään varmaan ihan heti katkee.
 
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Stalkah
24.02.2008 17:23:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toki, jos vire on siel drobbed G ni eihän ne venytessään varmaan ihan heti katkee.
 
sellasilla vaijereilla taas kaula lentäis ikkunasta pihalle kun floikkaan edes katsoisi.
 
"You tried hard and failed miserably, so learn this: never try!" www.myspace.com/beyondotherdimensions
Räkkipeli
24.02.2008 18:00:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sellasilla vaijereilla taas kaula lentäis ikkunasta pihalle kun floikkaan edes katsoisi.
 
Niinnojoo. Mut meinasin lähinnä semmosta et jos joku ysi setti ois niinku vaikka D vireessä.
 
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Sam Hotman
24.02.2008 18:03:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitarassa oli 10-46 setti E-vireessä että.
 
"Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir
UnBrain
24.02.2008 18:14:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voihan olla että noiden kielien tallapalat ovat jostain kohtaa kuluneet teräviksi ja kun väännät floikkaa nopeasti niin napsaisevat kielen poikki?
 
a-one and a-two and a-chicka booma chick..
Timo JM
24.02.2008 19:05:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Venytin kieltä ja se katkesi. Onko normaalia?"
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
Skebaristi
25.02.2008 08:07:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja täytyy muistaa et Dimellä oli noi tremolot, ja jos kokeilette Dime-Deanilla semmosta, se onnistuu leikiten.
 
Mitkä?
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus!
 
Möö
Bertrand
25.02.2008 08:23:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosimies katkaisee vibrakammella kitaran kaulan. Tuollainen kasisatsin ohuimpien kielten napsauttelu on ihan lälläritouhua.
 
Jucciz
25.02.2008 10:07:32 (muokattu 25.02.2008 10:11:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla pari viikkoa vanhoissa kielissä on jo yleensä enemmän paskaa kuin itse kieltä, eli ihan normaalia tuommoinen katkeaminen voi olla jo tuossa vaiheessa. Enemmän olisin ihmeissäni, jos hyvin säädetty (ja normaalisti kieliä katkomaton) kitara katkaisisi tuliterän kielen normaalisoitossa välittömästi. Toisaalta voimakas ylöspäin kampeaminen on aina varma keino saada kielet poikki.
 
hullu_ukko
25.02.2008 10:10:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole saanut piiitkään aikaan kieliä poikki kun en ole tuota floikkaa käyttänyt mutta kun sitä taas alkaa käyttään niin: Squeal--->POKS!
 
Montako kieltä katkeaa sekunnissa, jos käytät floikkaa?
 
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir
Maraaa
25.02.2008 11:40:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Montako kieltä katkeaa sekunnissa, jos käytät floikkaa?
 
Normikitarassa kun on vain 6 kieltä niin tähän menee loogisesti sekunnin kolmasosa katkoa kaikki kielet.
 
Hauiksethan on vaan tiellä Kiinnostaako yleisurheilu?
hullu_ukko
25.02.2008 11:54:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Normikitarassa kun on vain 6 kieltä niin tähän menee loogisesti sekunnin kolmasosa katkoa kaikki kielet.
 
Niin mutta kyllä ushimir ehtii vaihtaa kitaraansa uuden kielen 18 kertaa sekunnissa niin tuo laskutoimitus monimutkaistuu vähän.
 
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir
JamesHetfield
25.02.2008 12:24:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin mutta kyllä ushimir ehtii vaihtaa kitaraansa uuden kielen 18 kertaa sekunnissa niin tuo laskutoimitus monimutkaistuu vähän.
 
Ushimirhan näyttää aika nopeasti osanneen hankkiutua myös monien allekirjoituksiin. :) Että ei mulla muuta.:D
 
Kovaa mättöä: http://www.mikseri.net/artists/?id=67300 uusi demo tulossa huhtikuussa, paremmilla soundeilla! 1.3.2007 Lahden Finlandia-klubilla NIGHT BEYOND CHAOS : Amoral / Profane Omen / Tyranus . Liput 15. Ole siellä!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «