Aihe: Stratocasteriin uudet mikit.
1
keggo
19.02.2008 21:24:25

Morjens, viisaat mnettiläiset apujanne tarvitaan taas.

Vähän aikaa sitten sain käsiini erään vanhan strato kopion, jonka merkistä ja mallista ei ole mitään käsitystä. Joskus aikanaan modailtu ja jonkun uudelleen maalaama. Mikkien ja virittimien puolesta kitara vaikuttaa joltain halpakopiolta, mutta ekan kerran kun kitaran käteeni otin sen sointi oli aivan uskomaton ja kaulan muoto kuin luotu minua varten. Joten ajattelin laittaa kitaran kuntoon monipuoliseksi työkaluksi. Virittimet ja yläsatula lähtee vaihtoon ja mikit ajattelin vaihtaa. Joten mikä mikkisetti sopisi tarpeisiin?

Soittelen Cover-bändisssä, jossa musiikki on aika laidasta laitaan, joten mikkisetin ominaisuuksiin siis saisi kuulua

- Monipuoliset soundit
- todella pehmeä soundi etumikillä, mutta tarvittaessa takamikillä aika tukeva ja räväkkä (ehkä jopa singlen kokoinen humppari?)
- Mieluiten hinta luokka alle 250€
- Kitarassa on leppärunko ja vaahterakaula ruusupuu otelaudalla.

En pahemmin tiedä stratoista ja niiden sointien nyansseista, joten voitteko jakaa tietouttanne ja perustella mikä setti kannattaisi valita.
Live to play live!
Umas
20.02.2008 00:15:30

Tuosta voi ainakin olla jotain apua.
http://www.seymourduncan.com/support/tone-wizard/

Mä suosittelisin Seymour Duncan TB-11, mutta se onkin ihan oikea humppari.
"En mä ole sika... olen rakastunut!" -rumpali
keggo
24.02.2008 16:42:35

Nostetaanpas tätä ylöspäin ihmisten nähtäväksi. Apuja kaivataan edelleen.
Live to play live!
Sukkis
25.02.2008 22:34:47
Ite tein just äsken stratoo tollasen modauksen

http://i16.tinypic.com/4vrzcc6.jpg

En olis kyl uskonu et omil juottotaidoilla olis toiminu mut toimipa hyvinkii. Eli tossa voi halutessaan kytkeä (toisen tonen potikan avulla) joko talla-ja keskimikin tai kaula- ja keskimikin sarjaan eli tulee vähän humpparimainen soundi.

Positiivinen yllätys oli kyl, soundiin tuli paksuutta ja pehmeyttä lisää, eikä mistään joutunu tinkimään. Toisen tonen menettää, mutta samalla toisesta tulee master tone eli kaikkien mikkien sävyä voi säätää siitä. En näe ite tossa mitää huonoja puolia. Ykskelaset on yhä normaalisti käytössä tone potikkaa kääntämällä.

Suosittelen testaa, ei toi varmaan humpparin asemaa ajaa mut sinnepäin ja jos ite teet nii ei mitää maksakkaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)