Volle 03.02.2004 21:15:08 | |
---|
Eipä kannata antaa sen asian vaikuttaa päätökseen jos joku tunnettu stara soittelee jollakin vahvistimella. Niillä on kuitenkin pari kuorma-autollista romua sen vahvistimen edessä, takana, päällä, alla, sivuilla ja sisällä. Ja näppärät (tai sitten vähemmän näppärät) sormet hipelöimässä kitaraa. Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu. |
LaXu 03.02.2004 21:18:27 | |
---|
Hmm... Pitänee siis tsekata molemmat ja verrata. Tosin kesällä vasta olisin (käytettynä) ostamassa, jos nyt pääsen kesätöihin. Onko noita missään pk seudulla? DLX Musicista pitäisi löytyä. Laneyta taasen Levytukusta ja ENGLia Musamaailmasta. |
. Niinjahei, Ynkkäkin käyttää marsuja! oho kato en ollut huomannutkaan :p Ronikin käytää JCM-2000 DSL--- Kuka hiton Roni. Ai se Lé Roni... vai? Mikä olisi sopiva hinta 30v juhlamarsunupille? Aino ongelma tässä kaasuttelussa on se kun on nyt jo sellaiset vehkeet joilla saa melkolailla korvaa miellyttävää pörinää, mutta kaikki aika näyttää lähinnä menevän sen digitaalihirviön säätämiseen. Ja rahaakin tälläisissä hankinnoissa palaa aina aivan liikaa, mutta minkäs voit kun rahaa tulee aivan kummallisesti itsestään. Ja sitten jos kuulemani kommentit gt-6:n yhteensopivuudesta pitävät paikkansa, niin tämähän alkaakin jo hieman karata käsistä. Mutta onhan siinäkin huvia kerrakseen että tuhlaa kaikki rahansa huippuhienoihin kamoihin. |
LaXu 03.02.2004 23:18:51 | |
---|
Aino ongelma tässä kaasuttelussa on se kun on nyt jo sellaiset vehkeet joilla saa melkolailla korvaa miellyttävää pörinää, mutta kaikki aika näyttää lähinnä menevän sen digitaalihirviön säätämiseen. Mä muuten huomasin ihan saman jutun. GT-6:sessa oli ihan liikaa säätömahdollisuuksia. Mutta oli senkin vempaimen hommaamisesta se hyöty, että oppi yksinkertaisempien laitteiden hienouden. Nyt kammoankin kaikkia vahvistimia ja efektejä jossa on 1001 ominaisuutta, etupaneelissa kolme tusinaa potikoita ja erilaisia vipuja ja kytkimiä vähintään yhtä paljon. ;D Yksinkertasemmista vahvistimista on helpompi hakea hyvät soundit. |
HeavyMachinery 03.02.2004 23:47:10 | |
---|
Marshall JCM-800 hot rodattuna !!! First there was H.C.Bitch after that was only HeavyMachinery |
Miikathebest 04.02.2004 15:44:24 | |
---|
Marshall JCM-800 hot rodattuna !!! Ne cleanit kuulostaa kyllä jotenkin hengettömiltä noissa vahvareissa. |
Volle 04.02.2004 15:58:29 | |
---|
Yksinkertasemmista vahvistimista on helpompi hakea hyvät soundit. Totta. Podi oli joskus vähän aikaa käytössä ja se meni lähinnä leikkimiseksi sen kanssa, kun vain tuli kokeiltua eri saundeja ja avaruusefektejä. Hyvähän sellainenkin varmaan olisi, jos siihen jaksaisi perehtyä. Yksinkertainen on kaunista. Välillä tosin kiristää nykyvehkeissäni, ettei kanavia ole kummasakaan vahvistimessa yhtä enempää. Kitarasta saa jonkin verran säädettyä ja SD-1:llä saa tarvittaessa lisää ruttua, mutta kovasta säröstä ei oikein pääse ihan kaikkein kirkkaimpiin puhtaisiin käsiksi pelkällä kitaran volumen laskulla. No, enpä mitään yltiöpuhtaita juttuja muuten kuin kotona juuri soittelekaan. Efektiluuppi ja mastervolume/keinokuorma myös lisäisivät plexikopioni käytettävyyttä kummasti. Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu. |
Da Make 04.02.2004 16:07:44 | |
---|
Kuka hiton Roni. Ai se Lé Roni... vai? Jep... Kyseessä on/oli vitsi... Cräx, Change, Ötöm!?
Revolution is my name...! |
Tinmo 04.02.2004 16:59:38 | |
---|
Marshall JCM-800 hot rodattuna !!! Olen kuullut tämän termin JCM 800 Hot Rodattuna aikaisemminkin, kertoisiko joku mulle mitähä? Eli siis miten HOt Rodattuna? Miten raamattu alkaa? No näin: "In the beginning
Back in nineteen fifty five.
Man didn't know 'bout a rock 'n' roll show
'N all that jive..." |
Da Make 04.02.2004 17:03:36 | |
---|
Olen kuullut tämän termin JCM 800 Hot Rodattuna aikaisemminkin, kertoisiko joku mulle mitähä? Eli siis miten HOt Rodattuna? Hot Roddaus = Modata, esim. enemmän säröä, mutta ei kyllä voita custom-shoppia... Cräx, Change, Ötöm!?
Volle 04.02.2004 17:06:39 (muokattu 04.02.2004 17:07:06) | |
---|
Olen kuullut tämän termin JCM 800 Hot Rodattuna aikaisemminkin, kertoisiko joku mulle mitähä? Eli siis miten HOt Rodattuna? Sitä on näpelöity sisältä jotenkin (riippuen tekijästä ja halutusta saundista), että se kuulostaisi paremmalta. Voidaan esim. laittaa etuasteeseen lisää säröä, efektiluuppi, jalalla vaihdettava toinen mastervolume sooloiluun, enemmän äänen säätömahdollisuuksia, melkein mitä vaan. edit:hups hups, nopeempia löyty taas. Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu. |
Da Make 04.02.2004 17:09:38 | |
---|
edit:hups hups, nopeempia löyty taas. Kirjoitin taas huonosti/lyhyesti....
Cräx, Change, Ötöm!?
Tinmo 04.02.2004 17:34:56 (muokattu 04.02.2004 17:35:05) | |
---|
Ahaa, OK. Tony Iommillakin vissiin oli jotain värkättyjä JCM800:sia jossain vaiheessa. Kuka tällassia toimenpiteitä tekee? Joku vahvistinvelho, onko hintavaakin hommaa? Miten raamattu alkaa? No näin: "In the beginning
Back in nineteen fifty five.
Man didn't know 'bout a rock 'n' roll show
'N all that jive..." |
Eemil 04.02.2004 17:44:52 | |
---|
Mielenkiintoista. Modaajat voiskin kertoa onko mahdollista Tehdä tuohon mun VH100R:ään soolosärö. Siinä on särökanava, jossa on käsitteekseni 2 etuasteputkea särössä ja 2 lisää tykkisärössä. 4 putkea on liikaa säröä sooloon ja 2 liian vähän. Eli niin, että saisi boostin volumeen ja käyttöön 3 putkea. Ja uusi footswitch jossa olisi vanhojen lisäksi tuolle uudelle toiminnolle kytkin. Saisiko tuohan vielä semmoisen efektiloopin, jossa delaytä voisi pitää koko ajan päällä, mutta se olisi vain A-kanavalla ja tuossa ylläkuvaillulla B-kanavan modatulla soolosäröllä? Tajusiko kukaan? |
HeavyMachinery 04.02.2004 19:11:46 | |
---|
Ne cleanit kuulostaa kyllä jotenkin hengettömiltä noissa vahvareissa. Mitkä cleanit häh, mihin niitä tarvii ? sitä paitsi jos JCM-800:sen hommaat niin ehdottomasti se lead series (eli mallit 2204 ja 2203) muut on paskoilla soundeilla. Ittelä on just jcm modauksessa tulee jytymmät pääteputke(eli 6550:t) ja herkistelty etu-aste ja herkemmin säröytyvät etu-aste putket sekä efekti looppi. Eli vähän niin kuin wylde malli. First there was H.C.Bitch after that was only HeavyMachinery |
Da Make 04.02.2004 19:15:11 | |
---|
Mulle on tulossa yksikanava, master volume, 50w JCM-800 Customshoppina... Kallishan se on, mutta parempaa saa hakea! Cräx, Change, Ötöm!?
Miikathebest 12.02.2004 15:54:11 (muokattu 12.02.2004 15:54:40) | |
---|
Olisiko joku kenties päässyt testailemaan dsl 50 ja 100 malleja ihan vierekkäin, tai tsl 60 ja 100? Mitään eroa soundissa? Onko siitä tsl100:n Virtual Power Reduction -hommasta oikeasti jotain hyötyä? Että kun olisi helppoa kun vaan pääsisi testaamaan kaikkia mahdollisia vahvistimia vierekkäin ihan kaikessa rauhassa. |