Aihe: Laney LC15R
1
Evl
23.02.2008 17:39:52
Nyt kun toi Peavey Valve King Royal 8 on pyyhitty pois, ajattelin ostaa Laneyn LC15R:n. Kuuleman mukaan hyvä vehe koti tilutteluun. Sopiiko vahvistin Metallican ja COB:n tyylilajien soittoon? Onkos hintansa väärti tää vehe. Budjetti on btw siihen 500 euron pintaan, riippu ripari lahjasta paljonko tulee
esprit de corps
23.02.2008 17:44:55
Ohan toi Laney hitusen enemmän rock kuin COB. Miten olisi tuollainen Voxin mallintava? Siinä on 12" elementti, joka antaisi vähän enemmän bottnea soundiin. Ja se on musta. ; )

http://www.thomann.de/fi/vox_ad30vtxl.htm
Vähän niinku muumi.
Evl
23.02.2008 19:00:47
Ohan toi Laney hitusen enemmän rock kuin COB. Miten olisi tuollainen Voxin mallintava? Siinä on 12" elementti, joka antaisi vähän enemmän bottnea soundiin. Ja se on musta. ; )

http://www.thomann.de/fi/vox_ad30vtxl.htm

transistori vehje :/ haluun putken :P
esprit de corps
23.02.2008 19:12:09

Minä väitän, että 500 eurolla saat rahoillesi enemmän vastinetta mallintavien hybridien kuin halpojen putkivahvistimien parista. Varsinkin, kun vedät raskaampaa musaa. Tuossa Voxissa sitä paitsi on yksi putki, jos se mieltä lämmittää.

Mutta jos nyt välttämättä haluat runttaukseen soveltuvan putkivahvistimen, niin tuolla budjetilla se on aika lailla Peaveyn Valveking 112 tahi 212. Minä valitsisin mallintavan ja ostaisin myöhemmin sitä Mesaa, Bogneria, Engliä ja VHT:ta, kun budjetti on hiukan isompi.
Vähän niinku muumi.
Dirty Hero
23.02.2008 19:24:40 (muokattu 23.02.2008 19:27:15)

Kannattaa nyt ainakin testata jotain trankkumallintavaa. Aika usein noita halpoja putkivahvistimia menee kaupaksi siksi, että siellä on se "mystinen" putki sisällä. Esim; testasin Ibanez ValBee-putkivahvistinta ja voin vannoa että samanhintaisesta transistorivahvistimesta saa paljon paremmat soundit. Se oli ihan kamala laitos.

Sitäpaitsi jos Metallicaa haluaa soittaa, niin eikös James Hetfield käytä trankkuvahvistinta ainakin clean-soundeihin? :)

E:Toisaalta jos todella haluaa sen putkivahvistimen, niin onhan tuo Laney ihan kehuttu. Siihen vaan pitää kai ostaa joku säröpedaali, koska se on yksikanavainen. COB-soundeihin pitäisi gain ruuvata täysille ja silloin äänenvoimakkuus nousee vähän turhan kovaksi kotisoitteluun :)
Melodrome
24.02.2008 00:17:51
Kannattaa nyt ainakin testata jotain trankkumallintavaa. Aika usein noita halpoja putkivahvistimia menee kaupaksi siksi, että siellä on se "mystinen" putki sisällä. Esim; testasin Ibanez ValBee-putkivahvistinta ja voin vannoa että samanhintaisesta transistorivahvistimesta saa paljon paremmat soundit. Se oli ihan kamala laitos.

Valbee on ihan eri juttu kuin Laney LC15. LC15 on halvahko, mutta oikein Englannissa (jos sillä on väliä) tehty putkivahvistin ja on siinä useampikin putki ja siksi siinä soundissa on dynamiikkaaa. Putkien määrä ei siis ole itsetarkoitus kuitenkaan.

E:Toisaalta jos todella haluaa sen putkivahvistimen, niin onhan tuo Laney ihan kehuttu. Siihen vaan pitää kai ostaa joku säröpedaali, koska se on yksikanavainen. COB-soundeihin pitäisi gain ruuvata täysille ja silloin äänenvoimakkuus nousee vähän turhan kovaksi kotisoitteluun :)

Ei sitä gainia nimenomaan tarvitse (eikä pidäkään) ruuvata täysille eikä edes ollenkaan, jos käyttää jotain laadukasta säröpedaalia. Hyvä kliini pohjaksi riittää.

Minulla on ollut parisen vuotta Vox AD30VT ja onhan se monipuolinen. Sillä voi apinoida monenlaisten vahvistimien soundeja, mutta ei se ole mun mielestä kovin hyvä missään, vaikka tuntuukin paremmalta kuin Rolandin vastaavat. Voxin mallintavat toimivat varmaan suht hyvin modernissa junttakompauksessa.

Sanoon taas kerran, että jos on tiedossa, mitä (hevi)soundeja hakee, niin kannattaa satsata kunnon säröpedaaliin ja putkivahvistimeen jossa on kelvollinen kliini. Toinen tapa on buustata särökanavaa overdrivepedaalilla.

Jokainen päättää tietysti itse, mikä hyvältä omaan korvaan kuulostaa ja kannattaa testailla kaupoissa. Sillä se selviää.
PuNkKi
24.02.2008 02:44:13
Sanoon taas kerran, että jos on tiedossa, mitä (hevi)soundeja hakee, niin kannattaa satsata kunnon säröpedaaliin ja putkivahvistimeen jossa on kelvollinen kliini.

tähän ratkaisuun olen itsekkin vihdoin ja viimein tullut.

yksi on tietty varmaan ihan ok. vahvistin 500e jos käytettynä löytää
laneyn lionheart:it.. tänään kuuntelin ekaa kertaa clippejä siitä ja
se on kyllä seuraavana sitten hankinta listalla.. tosin nuppina.
Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)