*Bandiitti* 22.02.2008 15:51:50 | |
---|
En tiiä kuuluuko tää tänne mutta laitetaan kumminki.. Elikkä miten sais hyvät Järvis säädöt? Vahvistin on Fenderin FM212R.. Olen itse koittanu säätää vaikka kuinka mutta ei oikein saa millään sitä saundia.. Ja sitä hurriganes aikaista saundia tarvitsisin.. Tiedän että joku sanoo että säädä ite tai jotain muuta vastaavaa.. Mutta auttakaa nyt. Kiitos jo etukäteen! |
Iron Horse 22.02.2008 16:54:46 (muokattu 22.02.2008 16:55:26) | |
---|
No millä kitaralla soitat? Säröä ei kannata laittaa liikaa, ja middleä reilusti. Ja Fenderin Frontman ei kyllä ole paras mahdollinen Albert Järvisen saundeihin. Muut säveltäjät saattavat tehtailla kaikenvärisiä cocktaileja, minä tarjoan yleisölle puhdasta kylmää vettä. - Jean Sibelius |
*Bandiitti* 22.02.2008 17:31:10 | |
---|
No millä kitaralla soitat? Säröä ei kannata laittaa liikaa, ja middleä reilusti. Ja Fenderin Frontman ei kyllä ole paras mahdollinen Albert Järvisen saundeihin. Kitara on Fenderin Squier strato. Kiitän neuvosta.. |
hapan 22.02.2008 17:57:31 | |
---|
Järvisen soundia et noilla saa ikinä, mutta jos oletetaan ilman speduja ja mikkien vaihtoa tuo homma, niin lähtisin liikkeelle siitä, että pistät vahvistimesta tone säädöt suoraksi, eli osoittamaan klo. 12:ta. Sitten säädät särön silleen, että sitä on sooloa vedettäessä tarpeeksi (ei tarkoita kuitenkaan täysillä). Sitten säädät tonen kuntoon, eli todennäköisesti joudut ottamaan trebleä pois ja laittamaan middleä lisää. Sitten komppeihin vähennät säröä kitaran volanapilla. Kuitenkin, jos et osaa soittaa hyvällä tatsilla, niin mikään laite ei saa soittoas kuulostamaan Järviseltä. Ite soittanut jo liian kauan ja totesin Järvisen matkimisetm kuten kaikkien muidenkin matkimisen, turhaksi hommaksi ja aloin hiomaan omaa soittoa. Kun se osasto on saatu kuntoon, pystyy alkaa imitoimaan tunnettuja kitaristeja. Ainakin joten kuten :) |
TheRagDoll 22.02.2008 19:05:55 | |
---|
Kitara on Fenderin Squier strato. Kiitän neuvosta.. se puhu sun vahvistimesta "komppi..hoitakoon joku muu sen." -Ushimir |
Valdemart 23.02.2008 20:04:58 | |
---|
se puhu sun vahvistimesta Se kysy sen kitaraa. You Can't Put Your Arms Around a Memory |
IJarro 23.02.2008 20:18:06 | |
---|
Se kysy sen kitaraa. Kaikki ei älynneet vitsiä vieläkään.... Let's do some living after we die... |
Kaikki ei älynneet vitsiä vieläkään.... Some just never learn... Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM |
Timo JM 23.02.2008 21:20:46 | |
---|
Järvinen soitti uransa aikana monilla eri vehkeillä kuulostaen aina lähes samalta. Suurin vaikuttava tekijä on siis itse soitto, eli se mitä ja miten soittaa. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
IJarro 24.02.2008 01:18:32 | |
---|
Musta Järvis-soundi on yllättävän helppo saada. Melko vähän säröä ja sillee. Esim putkiraadiossa nupit kaakkoon =). Tai HB GA5 vola puoleen väliin ja tone vähän alle puolväliin. Ja nimenomaan soitto on silti se olennaisin. Yks "kikka" joka musta toimii aina, on just tää Järviselle hyvin ominainen tapa sotkea duuri ja molli skaaloja. Normi duuripentatoninen höystettynä mehukkaissa paikoissa mehukkailla mollitersseillä! Eli ei liikaa säröä ja molliterssiä! siinä se =) Let's do some living after we die... |
Kefiiri 24.02.2008 10:14:11 | |
---|
Kaikki ei älynneet vitsiä vieläkään.... Ja täällä nousee yksi käsi... mitä vitsiä? GA5 -havainto pitänee paikkansa, Valve Juniorin kanssa olen päätynyt samaan. Vahvarin alkaessa yliohjautua sointiin tulee Järvismäistä hillittyä kompressiota. Järviseltä kuulostaakseen pitää tietysti soittaa yhtä jämptillä tatsilla ja jämäkällä vibraatolla kuin AJ itse. Se lienee homman haasteellisin osa... |
Valdemart 24.02.2008 13:26:59 | |
---|
Albert Järvisestä tehty DVD on muuten ihan jees. Mikä sen nimi nyt olikaan? Katsoin kuitenkin joskus ihan mielenkiinnolla. Hienoja esityksiä, haastatteluja ja taisi olla aika kattavat katsaukset miehen kamoistakin. Kannattaa hankkia. You Can't Put Your Arms Around a Memory |
--Tomppa-- 24.02.2008 17:56:51 | |
---|
Albert Järvisestä tehty DVD on muuten ihan jees. Mikä sen nimi nyt olikaan? Katsoin kuitenkin joskus ihan mielenkiinnolla. Hienoja esityksiä, haastatteluja ja taisi olla aika kattavat katsaukset miehen kamoistakin. Kannattaa hankkia. DVD:n nimi on ihan vaan Albert Järvinen. Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM |
*Bandiitti* 24.02.2008 19:11:19 | |
---|
Albert Järvisestä tehty DVD on muuten ihan jees. Mikä sen nimi nyt olikaan? Katsoin kuitenkin joskus ihan mielenkiinnolla. Hienoja esityksiä, haastatteluja ja taisi olla aika kattavat katsaukset miehen kamoistakin. Kannattaa hankkia. ai se finnish guitar legends? |
blues guitar 24.02.2008 19:16:49 (muokattu 24.02.2008 19:20:12) | |
---|
....painan H-D:llä pitkin suomee.....annan kitaran laulaa vaan......... |
--Tomppa-- 25.02.2008 20:41:20 | |
---|
Albert Järvinen - Finnish Guitar Legend http://www.dvdinfo.fi/albertjarvinen/ On muuten loistava kohta kun tuossa yhdellä kitaraklinikalla joku jätkä huutaa sieltä: "Sähän oot ihan hyvä soittaan kitaraa!" Muut tyypit siellä palvoo Järvistä suunnilleen puolijumalana, ni vähän herätti naurunpyrskähdyksiä tuo. Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM |
Jucciz 25.02.2008 23:32:00 (muokattu 25.02.2008 23:32:11) | |
---|
On muuten loistava kohta kun tuossa yhdellä kitaraklinikalla joku jätkä huutaa sieltä: "Sähän oot ihan hyvä soittaan kitaraa!" Muut tyypit siellä palvoo Järvistä suunnilleen puolijumalana, ni vähän herätti naurunpyrskähdyksiä tuo. Joukossa siis myös yksi realisti. |
Apricot 26.02.2008 01:50:53 | |
---|
|
blues guitar 26.02.2008 15:54:02 | |
---|
Joukossa siis myös yksi realisti. Väärin...joukossa yksi kännikala. Järvinenhän sanoo tälle huomionkipeälle häirikölle että "esittelet sä vai mä?" Sitten se kaveri pyytelee anteeksi käytöstään. ....painan H-D:llä pitkin suomee.....annan kitaran laulaa vaan......... |
--Tomppa-- 26.02.2008 16:50:11 | |
---|
Väärin...joukossa yksi kännikala. Järvinenhän sanoo tälle huomionkipeälle häirikölle että "esittelet sä vai mä?" Sitten se kaveri pyytelee anteeksi käytöstään. Hemmetti, tuota en muistanu. Pitänee joskus katsella uudestaan tuo DVD. Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM |