Aihe: smork 2008
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
paice60
22.02.2008 23:17:47
Olisko noilla jostain ihan PIENESTÄ syystä jonkinlainen etulyötiasema...

Jaa joku TV vai mikä se nyt oli...
Vittu näitä hommia.
KoskPaavo
22.02.2008 23:29:18
Jaa joku TV vai mikä se nyt oli...

Televiiso..huuhaapuhetta , ohimenevä ilmiö , kyllä smokki , valkaistut hampaat ja haitari sylissä riittää pitkälle tulevaisuuteen..
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
jeppeq
23.02.2008 00:59:55
Olisko noilla jostain ihan PIENESTÄ syystä jonkinlainen etulyötiasema...

Tuohan olisi ihan uusi ja outo ilmiö..Ei kai...eihän se noin voi olla, ei mitenkään..en usko...ja vink visnk sidflsdkslgjsdg 8nyt palo prkl polttimokin..

Tarkennan, että tuohan olisi epäreilua, tuommoinen puljaaminen.
jakeni
23.02.2008 20:01:48
Kokemuksesta voin kertoa että ainakin meikäläisen mielestä ko.kisaan kannattaa osallistua ja mielummin voittaa se,
sillä se poikii keikkaa (n.70 keikkaa./1v./AuraV.) ja tuo bändille lisää tunnettuvuutta järjestäjien ja tanssijoiden keskuudessa luonnollisesti.

Valmistautuminen kyllä kannattaa aloittaa ajoissa,eikä sillain kun me,että ruvettiin vasta maaliskuussa tosissamme katsomaan asioita...

Voittajan julistaminen Ylläksellä oli kyllä mulle mieleen painuva hetki ja sen muisteleminen tekee vieläkin hyvää! (en ole koskaan ennen saanut mitään palkintoa elämässä ja näin jälkeenpäin se vieläkin lämmittää,ehkä juuri siks että sain noista kaikista vuosista ja keikoista>>yli 3000 jonkinlaisen kiitoksen)?
Voittajaa ei todellakaan ollut sovittu millään kusenpolttamalla hyväveli/tuomari sovulla,vaan yksinkertaisesti paras voitti ja se oli siinä!

Mä kuuntelin muutkin bändit siellä ja tiesin kyllä jo silloin että meidän on pakko pärjätä
kyseisellä lavalla.Niinhän siinä sitten kävi.....

Se mitä voitto toi tullessaan on tietysti bändille "uusia keikkamestoja/tilaisuuksia" ja rahaa.Sillä liksat ei ole millään TES pohjalla,vaan asiaan kuuluvaa voittaja tasoa.
Ei niillä kyllä mitään pilvilinnoja rakenneta vaan loppu on tietysti bändistä itsestään kiinni,kuinka ja kuka osaa sekä haluaa käyttää menestystään oikealla tavalla hyväksi.

Tuohon ammattimies? keskusteluun heitän vielä sen verran että totta helvetissä meidän kaikkien tulee olla ystävällisiä ja olla positiivisella varauksella liikkeellä,vaikka kuinka vituttaisi....kyllä tää on palvelu hommaa ja ihmiset/asiakkaat ne eurot sinne mestaan tuo.
Ylilyöntejä tulee aina puolin ja toisin mutta on olemasssa tuo ANTEEKSI-sana,jota kandee kyllä käyttää!!!!

Lopuksi toivotan työtovereille nöyrät kiitokseni kuluneesta vuodesta,jonka sain kanssanne viettää,oppien uusia asioita ja tutustumalla uusiin ihmisiin,toivottavasti pystyin antamaan edes jotain mietittävää tuohon formaattiin.
Olen sitä mieltä,että kun panee aina kaikkensa peliin ja tekee joka keikan kuin viimeisensä,sen pitää ja täytyy riittää.Kannatti hiukan panostaa ja olen asiasta todella ylpeä,koska voittoamme ei voi meiltä viedä kukaan pois.Se on kirjoitettu historiaan,oli siitä sitten kukakin mitä mieltä vaan...
Voitto avasi, ainakin mulle uuden työmaan ja tuurauspuhelin on soinut kivasti jne..
Voiman levyä odotellessa, taidankin tästä siirtyä toiseen bändiin; Hulluttelemaan!-Kiitos Voimalle-
Nähdään.
t.JN /7H.
Tultiin kakkosena,lähettiin ykösenä!
uruttaja
23.02.2008 20:08:48
Nyt läsähti plussa pitkästä aikaa. Jakelle. Justiin noin se homma toimii.
EP
23.02.2008 20:15:58

Hauska, että olette noin herttaisen yksimielisiä asiasta! :D

Minua ei ole koskaan oikein kiinnostanut tuollainen kilpailutsydeemi musiikissa, mutta noin pitää ehdottomasti asiaan suhtautua jos haluaa kunniaa, mainetta ja sitä myöten paljon keikkaa!
jjussila
24.02.2008 05:06:43
Kaksi mestaruutta ja onhan se ihan hyvä bändikin. .

Tästä ei käy kiistäminen....
..ei helev...olisko noin?.....
isojussi
24.02.2008 05:40:06

Minä annan kanssa.

Tollasen skaban voitto on aina MAHDOLLISUUS.

On sitten omassa kädessä, miten sen käyttää.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Sertzo S
24.02.2008 06:09:14
Jakenille sedältäkin iso plussa. :)
EP
24.02.2008 08:36:02
Minä annan kanssa..

Niin mitä?
uruttaja
01.03.2008 14:32:13
Näyttää nämä kisat alkavan maantaiaamuna. Kymmenestä bändistä 6 pääsee jatkoon.Osallistumisaktiviteetti kuitenkin isompi kuin viime vuonna. Noista on paha mennä sanomaan mitään, Amico taitaa olla loistavan patelalaisen veteraanibasistin ja erinomaisen laulajan Amin bändi.

maanantai 3.3.
Magna (Helsinki)
Tanssiorkesteri Fernanda (Salo)
Tanssiorkesteri Veikko Nieminen (Kangasala)
Valentinot (Turku)

tiistai 4.3.
Aikalisä (Koski TL)
Aloha from Pohjanmaa (Pietarsaari)
Sahara Sextet (Kirkkonummi)

keskiviikko 5.3.
In the Mood (Urjala)
Tanssiyhtye Valo (Tampere)
Amico (Lahti/Jyväskylä)
KoskPaavo
01.03.2008 19:58:05
Tuosta Amista olen täsmälleen samaa mieltä .
Erikoisohjelmamme on aito saksalaistyyppinen Octoperfest orkesteri (erään suom. orkesterin kotisivulta)
Hambi
01.03.2008 20:57:00
Minusta bändin suosion kannalta tärkeimpiä asioita on kyetä vetoamaan nuoriin, kauniisiin ja tanssitaitoisiin naisiin. Heidän perässään liikkuvat miehet tanssitaidosta ja ulkonäöstä riippumatta ja heidän perässään puolestaan loput naiset. Miehet eivät juurikaan halua matkustaa keskenään tanssipaikoille, vaan pidemmille reissuille hankitaan naisseuraa autoon. Useimmin matkan alkuun saattaja on se suosittu nainen. Omassa lähipiirissäni on kymmeniä tanssilippuja maksettu lähinnä sen vuoksi että suosittu nainen on ollut ihastunut jonkun bändin johonkin jäseneen, päässyt näkemään komeita pyllyjä keikalla ym. Vastaavasti muutama kimppareissu on peruuntunut kokonaan kun avainhenkilönä ollut nainen on jättänyt lähtemättä. Naiset puolestaan saattavat lähteä keskenään keikoille pitkäänkin matkaan. Sinkkuna olen itsekin ollut yli viisi kertaa erään bändin keikalla, joka minusta saisi mieluimmin jaella nimmareita lavan reunalla levyjen soidessa. Sinkkuja on tanssijamiehistä hieman yli puolet ja naisista hieman alle puolet. Ero on merkitsevä siksi, että keikalla, joka ei houkuttele nuoria naisia, ei houkuta suuria yleisömääriä.

Edellä kirjoittamani perusteella onkin käsittämätöntä että joissakin tanssiorkestereissa hukataan orkesterin jäsenten mahdollisuus ottaa kontaktia yleisöön sijoittamalla nämä flirtin kannalta epäedullisesti. Erään orkesterin tilanne suorastaan harmittaa kun solisti vetoaisi mehiin mutta peräti kaksi soittajaa on sijoitettuna niin että nämä pystyvät täysillä flirttaamaan vain solistin kanssa. Se silmäpeli toimiikin, mutta keikoilla ei käy suosittuja naisia, ja niimpä siellä käy paljon pareja. Orkesterit, jotka kelpuutetaan telkkariin, ovat sellaisia, jotka vetoavat yleisöön ja siksi heidän keikoillaan luultavasti kävisi porukkaa ilman tekkaakin.

Itseäni häiritsee keikkavarustuksissa oikeastaan vain jos johdot on vedetty piittaamattomasti lavalle. Tanssijat kun katselevat orkesteria alhaalta päin niin johdot, kengät ym. ovat oikeastaan paremmassa katselukulmassa kuin soittimien yläpuolinen osa. Suositut naiset huolehtivat ulkonäöstään ja näyttää siltä, että heidän lempiorkesterinsa ovat myös hoitaneet lavaesityksen siistiin kuntoon.
KoskPaavo
01.03.2008 21:46:38
Huh, noinhan se nykyään on... Stage on kauniiden geelipäitten, nuoruus ja kauneus on valttia.
Erikoisohjelmamme on aito saksalaistyyppinen Octoperfest orkesteri (erään suom. orkesterin kotisivulta)
Hambi
01.03.2008 22:41:50 (muokattu 01.03.2008 22:45:02)
^Nuorten naisten miesmaku on kyllä niin laaja että sitä ei voi käsittää. Varminta on jos joka muusikko ottaa kontaktia yleisöön. Aika paljon on viimeaikoina raportoitu ihastumisista 15-25 v vanhempiin miehiin. Kaikki ei todellakaan mitään perinteisiä kiiltokuvakasvoja.

Edit. Onkos tämä KoskPaavo sitten ollut joskus toisinkin?
KoskPaavo
02.03.2008 08:25:00
^Nuorten naisten miesmaku on kyllä niin laaja että sitä ei voi käsittää. Varminta on jos joka muusikko ottaa kontaktia yleisöön. Aika paljon on viimeaikoina raportoitu ihastumisista 15-25 v vanhempiin miehiin. Kaikki ei todellakaan mitään perinteisiä kiiltokuvakasvoja.

Edit. Onkos tämä KoskPaavo sitten ollut joskus toisinkin?

Kaikki oli silloin toisin kun olin nuori ja kauniskin.
onni
02.03.2008 21:15:05
Kokemuksesta voin kertoa että ainakin meikäläisen mielestä ko.kisaan kannattaa osallistua ja mielummin voittaa se,
sillä se poikii keikkaa (n.70 keikkaa./1v./AuraV.) ja tuo bändille lisää tunnettuvuutta järjestäjien ja tanssijoiden keskuudessa luonnollisesti.

Valmistautuminen kyllä kannattaa aloittaa ajoissa,eikä sillain kun me,että ruvettiin vasta maaliskuussa tosissamme katsomaan asioita...

Voittajan julistaminen Ylläksellä oli kyllä mulle mieleen painuva hetki ja sen muisteleminen tekee vieläkin hyvää! (en ole koskaan ennen saanut mitään palkintoa elämässä ja näin jälkeenpäin se vieläkin lämmittää,ehkä juuri siks että sain noista kaikista vuosista ja keikoista>>yli 3000 jonkinlaisen kiitoksen)?
Voittajaa ei todellakaan ollut sovittu millään kusenpolttamalla hyväveli/tuomari sovulla,vaan yksinkertaisesti paras voitti ja se oli siinä!

Mä kuuntelin muutkin bändit siellä ja tiesin kyllä jo silloin että meidän on pakko pärjätä
kyseisellä lavalla.Niinhän siinä sitten kävi.....

Se mitä voitto toi tullessaan on tietysti bändille "uusia keikkamestoja/tilaisuuksia" ja rahaa.Sillä liksat ei ole millään TES pohjalla,vaan asiaan kuuluvaa voittaja tasoa.
Ei niillä kyllä mitään pilvilinnoja rakenneta vaan loppu on tietysti bändistä itsestään kiinni,kuinka ja kuka osaa sekä haluaa käyttää menestystään oikealla tavalla hyväksi.

Tuohon ammattimies? keskusteluun heitän vielä sen verran että totta helvetissä meidän kaikkien tulee olla ystävällisiä ja olla positiivisella varauksella liikkeellä,vaikka kuinka vituttaisi....kyllä tää on palvelu hommaa ja ihmiset/asiakkaat ne eurot sinne mestaan tuo.
Ylilyöntejä tulee aina puolin ja toisin mutta on olemasssa tuo ANTEEKSI-sana,jota kandee kyllä käyttää!!!!

Lopuksi toivotan työtovereille nöyrät kiitokseni kuluneesta vuodesta,jonka sain kanssanne viettää,oppien uusia asioita ja tutustumalla uusiin ihmisiin,toivottavasti pystyin antamaan edes jotain mietittävää tuohon formaattiin.
Olen sitä mieltä,että kun panee aina kaikkensa peliin ja tekee joka keikan kuin viimeisensä,sen pitää ja täytyy riittää.Kannatti hiukan panostaa ja olen asiasta todella ylpeä,koska voittoamme ei voi meiltä viedä kukaan pois.Se on kirjoitettu historiaan,oli siitä sitten kukakin mitä mieltä vaan...
Voitto avasi, ainakin mulle uuden työmaan ja tuurauspuhelin on soinut kivasti jne..
Voiman levyä odotellessa, taidankin tästä siirtyä toiseen bändiin; Hulluttelemaan!-Kiitos Voimalle-
Nähdään.
t.JN /7H.

........................... ;)
tope2
03.03.2008 15:19:51
Juu ja minä itte 2007-vuoden voittajabändiin kuuluvana voin sanoa nk. vanhemman valtiomiehen substanssilla vinkiksi tän vuoden kisaajille, että kantsii soittaa monipuolista musaa ja käyttää Metsiksen koulutusta. Meilläkin oli kaks kertaa toi koulutuspv ja se todella avas ymmärtämään, miten voi soittaa erikin tavalla kuin on aina ennen tehnyt. Ja sit kantsii yrittää saada biiseihin nyansseja. Tää voi kuulostaa itsestäänselvyydelta, mutta ei se sitä kaikkien bändien kohdalla vinaalissakaan ollut!!
Ja sit muut bändit tuntu vetävän yksipuolisempaa ohjelmistoa kuin me.
Tokan päivän voittoisa setti julkaistakoon tässä yhteydessä, niin antaa ehkä tän vuoden kisaajille vinkkejä. Tai sit ei.. ;) Ekana kisapäivänä oltiinko menty jo sen kolmekymmentä erityylistä biisiä, joita ei pysty millään muistaan.

kappale ja sävellaji tyyli laulu/instr.
* Kyllikki, Dm/Gm valssi Jake
* Liber, Am tango instr.
* Budapestin yössä, Dm humppa Jake
* Polkkapotpuri polkka instr.
(Bye Bye - polkka C, Polkka mollissa Dm, Säkkijärven polkka Fm/Cm)
* Me teimme sen, G slow beat tope2
* Amorada, G/Gm samba instr.
* Lia, Hm rumba Pete
* Tuulen kanssa, Gm foxi Pete
* Dont be Cruel, D rock Jake
Tankero
03.03.2008 18:46:39 (muokattu 03.03.2008 18:46:52)
Tuosta Amista olen täsmälleen samaa mieltä .

Kuin myös
Varmasti, vissiin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)