rustman 22.02.2008 16:06:58 | |
---|
Mikähän lie vikana kun midi ei kulje äänikortille asti? Kytkentäkaavio on seuraava. äänikortti midi out ->syna midi in, syna midi out -> äänikortti midi in MUTTA myös alesis control pad mid out -> syna midi thru Koskettimen midi menee äänikortille, mutta ei control padin. Muistaakseni joskus toimi. Piuhat on tarkistettu. Ei viitsisi aina vähän väliä vaihdella piuhoja koneiden takaa. Pitäisikö hommata joku midijakaja? Äänikorttina on M-audion Fast Track Pro. "The bigger the better, in everything." - Freddie Mercury |
Lapari 22.02.2008 18:02:07 | |
---|
Kokeile. -syna midi out äänikortti midi in-äänikortti midi out alesis midi in-alesis midi thru syna in. mun kompressori on pajalla. |
Alesiksessa ei ole midi thruta, vain in ja out. Ja olen ihan varma, että joskus aiemmin se toimi. Alesiksessa on myös USB, voisiko esim. ohjelman (sonar7) tai käyttiksen (XP) joku asetus olla muuttunut? "The bigger the better, in everything." - Freddie Mercury |
Murgo 24.02.2008 19:51:29 | |
---|
Alesiksessa ei ole midi thruta, vain in ja out. Ja olen ihan varma, että joskus aiemmin se toimi. Alesiksessa on myös USB, voisiko esim. ohjelman (sonar7) tai käyttiksen (XP) joku asetus olla muuttunut? Midi thru-liittimestä tulee ulos sama kama mitä saman laitteen midi iniin syötetään, eli siihen ei käsittääkseni voi syöttää mitään. Monissa controllereissa on ns. midi merge-toiminto jolla voidaan ketjuttaa useampia laitteita. Tällöin kytkentä on synan midi outista control padin midi in:iin ja control padin midi outista äänikortin midi in:iin. Midi merge tai midi thru-toiminto mahdollisesti pitää aktivoida controllerista,tarkista ohjeista. Jos controllerissa ei ko. toimintoa ole, niin sitten tarvitaan erillinen midi merge-boxi jolla signaalit yhdistetään. Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
rustman 26.02.2008 10:32:14 (muokattu 26.02.2008 11:43:29) | |
---|
Ookoo. Pitää kokeilla vielä sitä. Parin gurun kanssa olen jutellut, mutten tullut hullua hurskaammaksi. Nimittäin Control Padin pitäisi toimia midikontrollerina ihan itsekseenkin usbin kautta. En vain löydä sonarista paikkaa mistä usb kontrollerin voisi valita. Onkohan vain niin, että jostain syystä sonar ei näe padia. Pitäisikö tällöin mennä johto myös äänikortin midioutista synan midi-inniin? Siis syna sinällään toimii normaalilla in/out midityksellä. Ongelma on se, kun padi ei triggaa vst addictive drumsia ilman uudelleenpiuhoitusta. Ihan sama sille minkalainen piuha/jakajahässäkkä tarvitaan. "The bigger the better, in everything." - Freddie Mercury |
Canttori 26.02.2008 15:48:42 | |
---|
Ookoo. Pitää kokeilla vielä sitä. Parin gurun kanssa olen jutellut, mutten tullut hullua hurskaammaksi. Nimittäin Control Padin pitäisi toimia midikontrollerina ihan itsekseenkin usbin kautta. En vain löydä sonarista paikkaa mistä usb kontrollerin voisi valita. Onkohan vain niin, että jostain syystä sonar ei näe padia. Pitäisikö tällöin mennä johto myös äänikortin midioutista synan midi-inniin? Siis syna sinällään toimii normaalilla in/out midityksellä. Ongelma on se, kun padi ei triggaa vst addictive drumsia ilman uudelleenpiuhoitusta. Ihan sama sille minkalainen piuha/jakajahässäkkä tarvitaan. Pääset helpoimmalla, kun ostat vaikka yhden kanavan usb-midiportin, maksavat ehkä 30 ekeä. Taitaa siis olla halvempi kuin mergeri, eikä tartte välittää kanavista. "Muista muuttaa Poincaré-invariantti aktio yleisesti kovariantiksi ennen mitään rouhintaa!" |
rustman 01.03.2008 10:41:50 | |
---|
Kiitos kaikille asiaan paneutuneille. Tutulta löytyi halvalla Edirolin usbiliitäntäinen midijakaja joka ratkaisi koko ongelman. Lieköhän Alesiksen Control Padin ajurittomuus (käyttää windowsin ajureita) vaikuttanut. Otin Padin usbijohdon kokonaan pois ja nyt pelaa. Edirolin ajurit löytyi netistä. "The bigger the better, in everything." - Freddie Mercury |