Aihe: Tarve tallentaa?
1 2
pekkajau
22.02.2008 23:59:31
Onko teillä joku tarve tallentaa jotain musaa, sanoja tai tms. taidetta tai "performanssia" jotain jälkipolvia varten? Mulla ei ole! Muutamalla tutulla on valitettavasti!
Jätetään hautumaan!
paice60
23.02.2008 00:03:19
No ei mutta hyvähän tuo olisi tehdä silloin tällöin että kuulisi ne pahimmat mokat jotka voisi poistaa. Muuten ei kyllä.
Vittu näitä hommia.
EP
23.02.2008 00:06:04
Onko teillä joku tarve tallentaa jotain musaa, sanoja tai tms. taidetta tai "performanssia" jotain jälkipolvia varten? Mulla ei ole! Muutamalla tutulla on valitettavasti!

Kyllä mulla on!
..mutta voihan se olla hiukan "perverssiä"?
sonic77
23.02.2008 00:08:04
No ei mutta hyvähän tuo olisi tehdä silloin tällöin että kuulisi ne pahimmat mokat jotka voisi poistaa. Muuten ei kyllä.

No oikiastaan itse oon syyllistynyt moiseen samasta syystä. Ja onhan niille kännispäissään kaveriporukalla mukava naureskella
Ämpärit täyttyy ja mieli on iloinen...
KoskPaavo
23.02.2008 00:09:04 (muokattu 23.02.2008 00:09:45)
Näin vanhoilla päivillä haluaisin kyllä kuulla tuotoksiani ajalta 1970-1975 , en nimittätäin silloin mielestäni hallinnut kaikkea vielä.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
Eddy
23.02.2008 00:13:30
Mulla ei ole! Muutamalla tutulla on valitettavasti!

Saatanan kiva tavata näitä hahmoja, jotka tallentavat kaikki tuotoksensa ja muistavat pakkokuunteluttaa varmasti kaiken, mitä on tallennettu viime tapaamisen jälkeen.
Koskettelen soittimia...
KoskPaavo
23.02.2008 00:16:48
Eddylle plussa . Tuttu tapaus, on myös sattunut kohdalleni.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
pekkajau
23.02.2008 00:29:05
Eddylle plussa . Tuttu tapaus, on myös sattunut kohdalleni.

Joskus on kai jokainen soittoniekka joutunut lähtemään umpimähkään tuurauskeikaille. Minkälaisia kokemuksia muilla on? Minä jouduin kerran aika "huipputiimin" kanssa vetämään taidetta. Sillä keikalla meni kyllä kaikki niin päin persettä, niin päin persettä!
Jouduin kerran vetämään bassoa sellaiseen komboon jossa oli kaks tosi urpoa eli oikea "sutimestari" rummuissa ja hanurissa joku vanhainkodista karannut puolisokea hikinen "eero". Jätkät löi kansion eteen ja sanoi jotta tuosta sitten järestään mennään. Minä kyselin että kukas laulaa kun ei ole kellään mikkiä edessä niin "eero" informoi että minä. No minä kaivoin mikin kassista ja rupesin sitä sovittelemaan mikseriin mutta näillä pelimanneilla oli tietysti tosi vintagemeininki eli ikäloput Dynagortin pelit joissa din-liittimet. Ja tietysti adapterit oli sen kaverin kassissa jota tuurasin! Piti pikkusen sepitellä ennen kun alkoi ääni kuulua. Onneksi oli vähän johdonpätkää, j-teippiä ja tulitikut mukana. Sanoin jotta eikö laulusaundia vois vähän säätää kun se oli tosi tuhnu ja kunnon kumina ja jyrinä. "Eero" sanoi että "Pena" jota olin tuuraamassa oli kieltänyt nappuloiden nykimisen kun kerran sen saundi oli saatu kohalleen pari vuotta sitten jollain toisella lavalla. No se äijä jota minä olin tuuraamassa oli tietysti tosi mahtava kaljabasso ja biisit melkein oktaavia alempana mihin minä pystyin. Minä ehdotin transponointia mutta "eero" sanoi jotta niitä sävellajeja ei muutella. Meikäläinen mörisi kun sonni biisit läpi ja rumpali heitti sleepaavaa sutikomppia ja "eero" hikoili ja huohotti vieressä paita märkänä casoton kanssa. Kyllä oli yhtä kärsimystä koko keikka. No minä ajattelin jotta otetaan rahat pois ja möristään vaan kun on kerta alettu. Kaiken huippu oli se kun tää sutimestari nauhoitti dekillä aina setin ja sitten oikein porukalla tauolla "eeron" mersuun mentiin kuuntelemaan balanssia ja nyanssia! Kotimatkalla vielä kuunneltiin tietysti omaa hengentuotetta koko matka. Sitä mörinää olisi kunnellut Barry White tosi katteellisena ja varsinkin sitä seksikästä sutkut-sutkut komppia ja "eeron" midivapaata soundihurjastelua Kouvolan komialla pelillä! Voi vittu vieläkin joskus herään yöllä hiestä märkänä painajaisuneen jossa "eero" hikoilee vieressä ja sutimestari laskee takana "konetta käyntiin"!

Aivan sama! Olin Mukana! Jou!
Jätetään hautumaan!
pekkajau
23.02.2008 00:37:51 (muokattu 23.02.2008 00:38:40)
Jotkut on laittanet pikaviestinä että sulla on aina nuo "vanhat jutut"! Ne yleensä joiden uusin biisi ohjelmistossaan on joku "Yesterday"! Toki F-duurista!
Jätetään hautumaan!
paice60
23.02.2008 00:41:25
Jotkut on laittanet pikaviestinä että sulla on aina nuo "vanhat jutut"! Ne yleensä joiden uusin biisi ohjelmistossaan on joku "Yesterday"! Toki F-duurista!

Älä välitä. Vanhoilla hyvin pitkälle mennään, Niissä se oikea meininki piilee. Antaa nuorison huutella.
Vittu näitä hommia.
pekkajau
23.02.2008 00:47:59
Älä välitä. Vanhoilla hyvin pitkälle mennään, Niissä se oikea meininki piilee. Antaa nuorison huutella.

Juu! "Jumpsis-Tömpsis" on OUT!
Jätetään hautumaan!
jykke65
23.02.2008 01:04:43 (muokattu 23.02.2008 01:07:59)

Joskus on kai jokainen soittoniekka joutunut lähtemään umpimähkään tuurauskeikaille. Minkälaisia kokemuksia muilla on? Minä jouduin kerran aika "huipputiimin" kanssa vetämään taidetta. Sillä keikalla meni kyllä kaikki niin päin persettä, niin päin persettä!
Jouduin kerran vetämään bassoa sellaiseen komboon jossa oli kaks tosi urpoa eli oikea "sutimestari" rummuissa ja hanurissa joku vanhainkodista karannut puolisokea hikinen "eero". Jätkät löi kansion eteen ja sanoi jotta tuosta sitten järestään mennään. Minä kyselin että kukas laulaa kun ei ole kellään mikkiä edessä niin "eero" informoi että minä. No minä kaivoin mikin kassista ja rupesin sitä sovittelemaan mikseriin mutta näillä pelimanneilla oli tietysti tosi vintagemeininki eli ikäloput Dynagortin pelit joissa din-liittimet. Ja tietysti adapterit oli sen kaverin kassissa jota tuurasin! Piti pikkusen sepitellä ennen kun alkoi ääni kuulua. Onneksi oli vähän johdonpätkää, j-teippiä ja tulitikut mukana. Sanoin jotta eikö laulusaundia vois vähän säätää kun se oli tosi tuhnu ja kunnon kumina ja jyrinä. "Eero" sanoi että "Pena" jota olin tuuraamassa oli kieltänyt nappuloiden nykimisen kun kerran sen saundi oli saatu kohalleen pari vuotta sitten jollain toisella lavalla. No se äijä jota minä olin tuuraamassa oli tietysti tosi mahtava kaljabasso ja biisit melkein oktaavia alempana mihin minä pystyin. Minä ehdotin transponointia mutta "eero" sanoi jotta niitä sävellajeja ei muutella. Meikäläinen mörisi kun sonni biisit läpi ja rumpali heitti sleepaavaa sutikomppia ja "eero" hikoili ja huohotti vieressä paita märkänä casoton kanssa. Kyllä oli yhtä kärsimystä koko keikka. No minä ajattelin jotta otetaan rahat pois ja möristään vaan kun on kerta alettu. Kaiken huippu oli se kun tää sutimestari nauhoitti dekillä aina setin ja sitten oikein porukalla tauolla "eeron" mersuun mentiin kuuntelemaan balanssia ja nyanssia! Kotimatkalla vielä kuunneltiin tietysti omaa hengentuotetta koko matka. Sitä mörinää olisi kunnellut Barry White tosi katteellisena ja varsinkin sitä seksikästä sutkut-sutkut komppia ja "eeron" midivapaata soundihurjastelua Kouvolan komialla pelillä! Voi vittu vieläkin joskus herään yöllä hiestä märkänä painajaisuneen jossa "eero" hikoilee vieressä ja sutimestari laskee takana "konetta käyntiin"!

Aivan sama! Olin Mukana! Jou!

Heheheheh...olen kuullut on basisti tuollaaaa......... (meidän basistin molemmin puolin oli kilpaa soittavat hanuristipapat)
Hard Hump Halleluja!! Eller hur???
isojussi
23.02.2008 02:22:40 (muokattu 23.02.2008 02:22:52)
Pitikö ny sitten kokonaan lainata yhren humalikon tänne viidenteen kertaan postaama tarina.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
jykke65
23.02.2008 02:28:12

Juu, piti...
En se mää ollu....
isojussi
23.02.2008 02:30:55
Juu, piti...

Ok - ei sit mitn.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
jykke65
23.02.2008 02:45:58

Ok - ei sit mitn.

Noh. Kaikkihan me joskus.....
En se mää ollu....
Sertzo S
23.02.2008 06:47:57 (muokattu 23.02.2008 06:48:54)
Nauratti niin stanasti aamutuimaan tuo pekkajau:n kuvaama eräs keikkakokemuksensa, että tuplaplussa kolahti hänelle. ;)
EP
23.02.2008 08:13:42
Nauratti niin stanasti aamutuimaan tuo pekkajau:n kuvaama eräs keikkakokemuksensa, että tuplaplussa kolahti hänelle. ;)

Juu, kyllä se nauratti ..vieläkin :D
Osoittaa vaan kuinka ulkona jotkut silloin joskus olivat ja taitaapa jotkut olla vieläkin ..eivätkä opi koskaan! :/
Kyllähän tuollaistakin on sattunut, mutta pakkohan niistä on ollut selevitä, ihmettelen vaan miten suuri se "palo" joillakin on sinne lauteille kun ei kuitenkaan ole mitään annettavaa..
Marshall83
23.02.2008 08:19:52 (muokattu 23.02.2008 08:20:22)

Ei oo mitään erityisempää tarvetta tallentaa, mutta mukavahan se on (toivottavasti) lasten kuunnella isompana mitä isä on joskus aikoinaan soitellu. Jos yhden keikan sadastaviidestäkymmenestä tallentaa niin tarve ei oo silloin ainakaan liian suuri. Ja sekin tarve on lähinnä tuuraajia varten, livenauhalta paras reenata biisit. Niin, ja omasta mielestä oli mukava kuunnella isäukon nauhotuksia joita olivat tehneet joskus 70-80- luvun vaihteessa.
-Asia kunnossa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)